Baaritaide-elämää?

  • 1 / 5
  • Ashta
  • 22.7.2005 20:16
Hei!
Haluaisin aloittaa uuden keskustelun aiheesta baareissa käyminen. On totta, että baareissa on pajon ns.pelureita, jotka etsivät vain sitä tiettyä asiaa, mutta oletteko miettineet,että baareissa käyskenteleminen voi olla muös taiteeseen verrattava harrastus?Ihmisiin tutustuminen, kiinnostavien puheenaiheiden keksiminen ja sitä itsensä likoon laittaminen voi olla kovin antoisaa.kun osaa varoa vääriä tyyppejä...
Mutta oikeasti!Baarissa ihmiseen tutustuminen on melkein kuin haastattelun tekemistä.Et tiedä alunperin ihmisestä mitään muuta, kuin sen mitä edessäsi näet.Koetat keksiä jotain mielenkiintoista ja keskustelukumppaniasi kiinnostavaa sanottavaa, tavallaan lämmittelet häntä keskustelun alkuvaiheessa.Jos sinut on varustettu terveellä itsetunnolla, ja ymmärrät lopettaa ajoissa, takaiskutkaan eivät tunnu niin kovilta. Kaikkien kanssa ei vaan tule juttuun, eivätkä kaikki halua tulla...
Itse olen tavannut pari hyvää tyyppiä ihan vaan baarista, mutta ei se aluksi helppoa ollut!Silti pyrin edelleen kehittämään itseäni keskustelijana ja ihmistuntijana.Olen ujohko tytteli, ja siksi nimitänkin tätä taiteeksi, sen verran ongelmallista se joskus on, kiitos känniääliöiden...;)

Mutta tällaista tähän nyt sitten höpisin kun mieleeni sattui tällainen ajatus juolahtamaan.Kommentteja, neuvoja?Otetaan vastaan. Ei tarvitse ottaa hernettä nenään jos on eri mieltä, minä itsekin joskus...

Mutta tällaista toivoisi lisää, avointa tutustimista, ihan kaverina vaan vaikka,jos keskustelu eii suju, vaihda istumapaikkaa.Itse seurustelen, mutta haluan olla avoin uusille ihmisile ja elämäntarinoilla.Haluan myös ottaa selvää, kuinka paljo pystyn itsestäni toiselle ihmiselle antamaan, jos ymmärrätte yhtään mistä puhun. Luottamuksesta...

Eipä tässä muuta, katsotaan saako tästä mitään keskustelua kehittymään...

Ps.tällä sivustolla joku kirjoitti jo jonkin aikaa sitten nimimerkillä "sapetus", elämässään sattuneesta vastoinkäymisestä, olisi kiva saada sinuun yhteys.Jos satut vierailemaan täällä vielä, kommentoi vaikka tätä kirjoitusta, niin koitetaan vaihtaa vaikka mailiosotteita jollain tapaa.En viitsi laittaa sitä tähän, kun olen aika varovainen missä sitä julkaisen.Muistan nimimerkkisi kyllä.
  • 2 / 5
  • Rokkihomo
  • 26.7.2005 21:02
Baarit ovat yksi oleellinen harrastukseni. Matkustellessa on mukavaa kun loytaa tuntemattomia uusia tuttuja joiden kanssa jutella.
Hm, he ovat yleensa niita, jotka ovat myos matkalla jostain jonnekin: kotikylassa olevathan tulevat baareihin yleensa tapaamaan ihmisia, jotka ovat jo tuttuja.
  • 3 / 5
  • sunshine
  • 27.7.2005 14:20
Uusiin ihmisiin tutustuminen on kivaa myös minusta. Baarit ovat siihen aivan käypiä, ja pääsyy niissä käymiseen. Toki ystävien kanssa juhliminen myös.

Mutta, uusi/vanha havainto nousi nyt pintaan. Onko muilla seuravaanlaisia kokemuksia. Menet itsesi näköiseen heterobaariin, saat huomiota, ihmiset eivät vältä katsekontaktia, juttelevat kepeästi ohi puristautuessaan, vastaavat katseeseen ja hymyyn. Mutta kas kun menet homobaariin, niin oletkin kuin ilmaa. Mitä mieltä?
  • 4 / 5
  • Rokkihomo
  • 27.7.2005 16:28
Niin, kun homobaareissa kumminkin etsitaan aika yleisesti seksia, jos sitten muutakin seuraa.
Siis etsimme.

(Aika "syva" kommentti tuosta loytyy mielestani osiossa suhteet keskustelussa tutustumisen vaikeus ja kommentti 34 nimimerkki "peilintekijalta".
Hyva kun joku sellaisen laittaa, kun itsella ei luonto anna periksi olla ironisoimatta - vaikka allekirjoitan kylla.)
Ihan hyvä aihe tämä; baareissa (kuten varmaan muissakin paikoissa) käynnille on paljonkin syitä, ja eri syitä eri kerroilla. Joskus on hauska tutustua uusiin ihmisiin, joskus istua yksin ja tarkkailla maailman menoa, joskus lukea kirjaa, joskus tavata kavereita, joskus hakea seksiä, jne. Teininä harjoittelin baareissa ihmisiin tutustumista! Jokainen tuttavuus oli haaste itselleni. Nyt riippuu mielialasta ja hiukan tyypistäkin jaksanko alkaa juttusille...