Viikset

  • 1 / 4
  • Me, myself & I
  • 11.8.2005 19:06
Minne homojen keskuudesta hävisi pitkään vallinnut viiksi/ylähuuliparta -muoti? Tuollaisia näkyy enää lähinnä vanhemmilla heteromiehillä. (Tuskinpa tuo viiksi-populaatio on 100% heteroseksuaalinen, mutta tarkoitankin, että se ei vaikuta olevan enää mitenkään homokulttuuriin liittyvä ilmiö).

Vaikuttaa siltä, että nuorempi homo-populaatio on varsin siloposkista. On kyllä olemassa joukko homoja, jotka näyttävät mieltyneen kamalaan pultsari-lookkiin, eli pidetään parinpäivän sänkeä. Joskus tuntuu, että kyse ei ole mistään alakulttuuriin liittyvästä ilmiöstä vaan siitä, ettei jakseta siisiytyä tai ei ole rahaa partakoneisiin. Ja tietenkin on sitten näitä kaljupää/orankiparta kavereita.

Mutta, onko kenelläkkään homolla enää viiksiä? Esteettisessä mielessä se on minusta ehkä partamuodista miellyttävin, mutta ei ole yhtään kivaa suudella sellaista miestä jonka parta pistelee ja raapii ihoa ja saa huulet ärsyyntymään. Mitä mieltä olette viiksistä noin yleisesti? Häviääkö miehestä uskottavuus kun hänellä on viikset?
Jonnekin ne viikset ovat mennet. Tuskin miehen uskottavuus viiksistä riippuu. Uskottavuutta on tai sitten ei ole. Viikset sinänsä eivät herätä minussa intohimoja puoleen eikä toiseen, mutta talvella jo pidempi sänki ylähuulessa, viiksistä nyt puhumattakaan, on ikävän tuntuinen kuurankerääjä.

Yhtä asiaan minä en jaksa ymmärtää. Se on tullut esille täällä jo useammassa naama- ja pääkarvoitusta käsittelevässä kirjoituksessa kuten myös nimimerkin "Me, myself & I" kirjoituksessa. Jos itse pitää jostain tyylistä niin pitääkö puolet viestistä käyttää muiden haukkumiseen vaikka laiskoiksi, köyhiksi, pultsareiksi ja apinoiksi?
  • 3 / 4
  • Chiron
  • 12.8.2005 10:04
Heh orankiparta :)) Hyvät naurut pitkästä aikaa... Onneksi sain houkuteltua miesystävältäni parran pois. Hänellä oli siis viikset, ihan ok mutta todella epämukavat juuri suudellessa... ja muissakin jutuissa - pistelee, iho ärsyyntyy, ja jopa huulet turpoaa. Ei kiva, ei todellakaan!

Ja eihän siinä muuta tarvitse viittäkymppiä lähestyvälle homomiehelle sanoa, kuin: "Tuo parta vanhentaa sinua" (Joka pitää yleensä paikkaansa) tai "Kylläpä sinä nuorenit 10 vuotta kun ei ole tuota partaa..." niin ei tule enää partaa! ;)

Itse olen joskus pitänyt ns. muskettisoturiviiksiä. Siis ohuempi ylähuuliparta ja alahuulessa pieni tupsukka. Minun mielestäni sopivat hyvin jos on pidempi tukka jne.

Ja mitä tulee noihin "suttupekkoihin" kyllähän sitä ajattelee, että taitaa olla laiska kaveri, tai ei taida välittää paljon ulkoisesta olemuksesta, tai ei ole kaveri tainnut ehtiä ajaa partaansa. Eriasia on sitten ihan kunnollinen, siisti, vahva, rajattu ja huoliteltu parta. Sellainen pitempi parta ei taida varmaan pistelläkään niin kovasti, suudellessa? Kokemusta kun ei ole. Jee jee!