Hiusten tyyli

  • 1 / 27
  • |Boy-87|
  • 30.9.2004 20:38
Millainen on hiustenne tyyli?
ja millaisesta hiusten tyylistä pidätte?

itselläni on aika pitkät- tai keski-pitkät hiukset
ja suunnitteilla on parturiin meno mutta en tiedä millaiseksi laittaisin?
Minäpä vastaan, vaikka kirjoituksestasi/kysymyksestäsi on jo hieman aikaa. Itse olen muuttanut hiustyyliä muotivirtausten ja mielihalujeni mukaan. Itselläni on ollut niin pitkää, puolipitkää, poninhäntää kuin Julius-Caesar kanpausta.. Parhaiten valintaasi auttaa asiantunteva ja ajan hengessä kiinni oleva parturi-kampaajasi.

Oma parturini on antanut todella paljon vinkkejä millaiset hiukset toivivat kenellekin parhaiten. Siihen vaikuttavat kasvojen ja pään muoto, kaulan pituus, pukeutumistyyli muutenkin. Hiusten väri on myös syytä valita tosi tarkkaan, sillä ihon värisävy yleensä sanelee mikä väri toimii, tai sanotaanko, että paremminkin mikä värisävy. Oletko koskaan tehnyt värianalyysiä? Ihan perus sellaisen voit tehdä itsellesi laittamalla kasvojesi viereen hopea- ja kultapaperia vuorotellen. Se kumpi paremmin sointuu ihosi väriin kertoo oletko kylmä(hopea)/lämmin(kulta) sorttia. Jos olet esimerkiksi kylmä, käytä hiuksiisi tuhka-värisävyjä. Lämpimät värit eivät silloin näyttäisi luonnolliselta.

Mutta tärkeintähän on kumminkin missä tuntee itsensä tyytyväiseksi..
Todellakin, jokaiselle ihmiselle sopivat niin tumma, vaalea kuin punainenkin hiusten väri. Kyse on vain oikeasta sävystä.
  • 4 / 27
  • Schlager
  • 24.11.2004 9:41
Itse en värjäile lainkaan päätäni, enkä juokse trendien perässäkään. Jokainen tasapainoinen ihminen on löytänyt helposti oman tyylinsä. Olisi kamalaa olla trendipelle, jolla ei ole omaa "itseä".

Vaan kertokaapa, mitä tekisitte, jos "mikkihiiret" iskevät? Kalju kun ei minua pukisi... Kun en ole skinhead-tyylinen muuten.
  • 5 / 27
  • Rokkihomo
  • 24.11.2004 16:02
Ei se ole "jos", vaan se on "kun".

Totutellas nyt vaan tahan ajatukseen, vaikka se tukka _viela_ paassa olisikin.
  • 6 / 27
  • JaquelineNatla
  • 23.1.2005 18:25
Alkuperäinen hiusten värini on vaalea mutta värjäsin ne ruskeiksi ja sitten tummanpunaisiksi. Tämä punainen sävy on ihan kiva. Aluksi punaiset hiukset ajatuksena vaikutti ei niin sopivalta mutta ei sitä tarvitsekaan pellenpunaiseksi värjätä kun sävyjä on monenlaisia^^

Pitkät hiukset ovat minusta hienot. Itselläni on kasvamassa seitsemääkymmentä senttiä hitaasti mutta varmasti:)

Mutta kai minkälaiset hiukset vain ovat hyvät jos ne omistajalleen sopivat.
Hiuksista on ennenkin keskusteltu, itse olen suunnilleen puolen vuotta siili / kalju, toisen puolisen vuotta sitten tämän "sateenraiskaaman viljapellon värinen" hiuksiltani. Rokkihomon "kun" oli asiallinen oikaisu, harvalla tuo kuontalo pysyy koko iän päässä tuuheana.

Tuossa ainakin yksi arkistosta löytyvä keskustelu aiheesta:
http://ranneliike.net/arkisto.php?act=rthrd&thrdid=1744
  • 8 / 27
  • Tietämätön
  • 11.3.2005 19:14
Kannattaako mennä parturiin jos on kasvattamassa pitempiä?
On vähän huonoja kokemuksia, vaikka olen sanonut että haluan kasvattaa niin aina ne vetää lyhyemmäksi. :D
Nyt olen yrittänyt taas kasvattaa pitempää, mutta tämä kyllä näyttää aika sotkulta etenkin takaa...
  • 9 / 27
  • -Mobile-
  • 11.3.2005 19:35
Minäpä kerron. Tehkää niin kuin minä: olen käynyt samalla hyväksi havaitulla parturilla ja vuosikaudet. Hän katsoo usein jo etukäteen mitä minulle voisi laittaa kun varaan ajan ja usein riittää kun alan selittää jotakin sinnepäin mitä haluan ja hän on heti juonessa mukana. Lisäetuna hinnatkin ovat vielä suhteellisen halvat kun aina uskollisesti käyn samalla parturilla. Oikea kouluesimerkki hyvästä asiakassuhteesta puolin ja toisin.

Taitaa muuten kuulostaa tosi homomaiselta tämä. :)
Osaava ja tietävä parturi/kampaaja on kaiken a ja o. Tietää ilman suurempaa rautalangan vääntelyä mitä asiakas haluaa ja mikä hänelle toimii parhaiten, (on ajantasalla trendeistä) ja osaa neuvoa ja antaa vinkkejä hiustenhoitoon.

Kun on kasvattamassa pidempiä hiuksia se hyvä parturi ei myöskään leikkaa niitä lyhyeksi, vaan osaa siistiä latvat (haarahiukset ja kuivat latvat pois) - näin hiukset asettuvat paremmin ja näyttävät paljon siistimmältä. Hyvältä parturilta saa myös infoa, miten hiukset pysyvät hyvässä kunnossa ja näyttävät hyvältä, kertoo esim. hiuksiin käytettävistä aineista, jotka vähentävät hiusten katkeilua ja haarahiusten syntymistä.

Nyt vain muutkin pidempiä hiuksia kasvattamaan - pehmeät linjat hiuksissa on in. Vai eikös näin ole, kaikki asiasta enemmän perillä olevat? Ja eikös olisi aika jo luopua, tai saada ainakin vaihtelua, niihin karmeisiin sänkipää -junttiluukkeihin?
Kylla.. Mulla itella on talla hetkella keskipitka, tallanen japanilainen kilttipoika-look.. Se kun on taalla siis tosi in nyt siis tietysti. No brainereita lentelee.. Suomessakin saattas luultavasti iskee aika syvalle tahan homoyhteiskuntaan.. En todellakaan osaaa sanoo, millasta tei siella nyt pidatte..
Kaikkein upein mita olen nahny taalla on siis todella monikerroksinen, sekavarinen (esim. mustaan valkeeta,harmaata tai jotain..Kakas varia riittaa). Alimman kerroksen tulis tietty olla tosi pitka, hartioiden seudulle saakka, sitten siita kerroksittain lyhentaa sita, niin etta viimeset kerrokset ois sitten sen pitusia, et ne saa silleen sootisti pystyyn.. Hmm.. Varmaan tasta selostuksesta ei saa mitaan selvaa.. No sellaset animehiukset kuitenkin. Ma ainakin tykkaan kovasti. Voisin yrittaa selvittaa tata seuraavan kerran selvana, niin tata voissitten vaikka ymmaertaaki.. :)
Chiron kirjoitti: "Nyt vain muutkin pidempiä hiuksia kasvattamaan - pehmeät linjat hiuksissa on in. Vai eikös näin ole, kaikki asiasta enemmän perillä olevat? Ja eikös olisi aika jo luopua, tai saada ainakin vaihtelua, niihin karmeisiin sänkipää -junttiluukkeihin?"

Ah! Olenkin aina ollut ulkona näistä muotiasioista. Ehkä sen vuoksi elämässäni ei ole paljoakaan stressiä ;-)

Kun eräs kaverini ajeli - muodin mukaisesti - pois viiksensä "jotta näyttäisi nuoremmalta" niin se mikä nuoruudessa näennäisesti voitettiin se moninkertaisesti ulkonäössä menetettiin.

Ilmeisesti pidän tästä "karmeasta sänkipää junttilookista" kun minusta sänkipäät ovat kivoja katsoa sekä näyttävät komeita ja seksikkäitä.

Mutta jos joku haluaa hiuksensa hulmuavan niin siitä vaan! Paras olisi, jos kukin löytäisi oman tyylinsä - vaikkakin sitten ihan muodin mukaisesti leikatun, käherretyn ja värjätyn...

Vanhoja valokuvia katsoessani tuli mieleen, milloin tupeeraus ja peruukit palaavat muotiin. Eikö niiden aika olisi jo pitänyt olla?
Itse tykkään todella monista tyyleistä, mutta itselle on vakiintunut sellainen aika perus-kuontalo, jos niin voi edes sanoa :) Ei kaikenlaiset tyylit kuitenkaan sovi samaan päähän.

Pidän sivuilta sivuilta lyhyenä, mutta päällä saa olla jonkin verran pituutta. Ei kuitenkaan niin paljoa, ettei hiuksia saisi vaivatta pystyyn jollakin tökötillä... Väreinä on olleet yleensä vaaleat raidat, jotka antaa vähän eloa hiuksiin. Ei mitään koko-blondauksia, vaan jotain pientä kivaa. Joku voisi sanoa ihan tavallisen tylsäksi tukaksi, mutta ihan sama. Kunhan itse tykkään. Kai siitä silloin joku muukin ;)
Minua kyllästyttää tämä kaljuus, jota kaikki heterokundit pitää( kopioitu homoilta) ja senkin takia, että kunpa keksittäisiin keino, ettei heteromiehet aina ota vaikutteita homomiehiltä joka ikisessä asiassa.
Olisivat vaan heteroita omassa tylsyydessään ja jättäisivät apinoinnin pois.

Animehiukset vois olla ihan hyvän näköistä ja siitä on nyt otettu vaikutteita sellaiseen lyhyempään malliin, joka on Antti Tuiskulla( otastukka). Hyvän näköinen.

Myös Kill Billin Umalla oli vähän sen tyyppisesti leikattu, mutta siistimpänä versiona(?).

Täytyis vaan löytää parturi, joka osaa leikata.
kuin myös minua inhottaa tämä kalju muoti .

jos miehellä kerran hiukset vielä kasvaa , niin mielummin hiukset päässä kun kaljuna .
eri asia on tietysti jos ei hiukset kasva , siinnä tapauksessa kalju on ihan ok . juttu.

itselläni on tällä hetkellä tälläinen lyhyt tummanruskea kesä tukka , jonkun verran näkyy jo olevan harmaatakin.

itselläni inhottaa hiuksissani eniten se , kun ne ovat luonnonkiharat ja kasvaessaan ne ei millään suostu menemään sellaiseen malliin kun haluaisin.

mutta en minä kyllä suoriakaan hiuksia haluaisi , säästyyhän ainakin kalliilta permanenteilta , kun on omasta takaa korkkiruuvikiharat.
Kaksi vuotta si viimeksi parturissa, hiukset kasvaneet villeinä ja vapaina. Epäseksikästä, kenties. :x
Tai kenties ei.
Ja molempi parempi tassa osoitteessa: Kalju voi olla erriittain komea.
*kiilloittaa kesäkaljuaan* jokaisella makunsa hiusten suhteen - trendi tai ei - itseäni ei juurikaan kiinnosta se, mikä on vallitseva trendi. Silloin kun on hiukset päässä ja parturissa tulee käytyä, niin parturi saa vallan vapaat kädet. Ja näin kesäaikaan - "aurinkopaneeli" loistaa kauas, kun karvamatto ei ole tiellä ;)
Aluperäinen kysymys:

> "Millainen on hiustenne tyyli?"

Tällä hetkellä 1,5 mm tasapituuksinen sänki.

Myönnän, en ole muodikas.
juu, no tässä tuli taannoin ennen juhannusa vedettyä siili.sitä aina halunnu kokeilla ja ajattelin että kun lyhyemmät oli aikasemmin päässä, niin kirpasee vähemmän. nyt ajattelin sitten seuraavaksi keesiä,joka on hyväksi havaittu.ite ainakin olin ihan tyytyväinen, kun sellanen oli.sit kun siihen saisi vielä kivan värin, bueno!
värejä pitäis alkaa tässä jo harkitsemaan, kuitenkin melkein kaikkea kokeiltu sinisestä punaseen ja mustasta ihan vetyperoksidi-blondiin asti. saas nähdä, millasen väriyhdistelmän sitten löydän :)
"Minua kyllästyttää tämä kaljuus, jota kaikki heterokundit pitää( kopioitu homoilta) ja senkin takia, että kunpa keksittäisiin keino, ettei heteromiehet aina ota vaikutteita homomiehiltä joka ikisessä asiassa.
Olisivat vaan heteroita omassa tylsyydessään ja jättäisivät apinoinnin pois."

h-hh-hmmm? matkivat aina homoja? heteroita omassa tylsyydessään? :o
Muutin vuosi sitten takaisin Suomeen oltuani täältä pois pitkään. Täällä tosiaan hämmästyttää se kuinka niin moni heteromies näyttää ihan homolta.

Sitä iskee silmää kassajonossa 100% homon näköiselle miehelle joka näyttää todella hämmästyneeltä. Ja kohta taustalta rientää vaimo ja lapsikatras tuomaan lisää ostoksia hihnalle miehen ostosten joukkoon.

Hämmentävää... Tosiaalta silmäniskuun ei yleensä reagoida agressiolla vaan hämmennyksellä. Se on jo hyvä asia :-)
Ja olisiko se sitten jollain tapaa onni & autuus, jos homot ja heterot eroaisivat ulkoisesti toisistaan selkeästi? Punainen kolmio rintaan vai mitä oikein pitäisi olla?

Eikös paras vaihtoehto rauhanomaiselle rinnakkaiselolle ja rajojen kaatumiselle ole se, että niitä eroja ei alleviivata? Ja mitkä ne erot sitten ovat? Ihmisiä tässä ollaan kaikki.

Herää kysymys onko tässä taustalla vain se, että homolle homon tunnistaminen olisi helpompaa? Itsetunto-ongelma? Miksi sen sitten pitäisi olla? Katsoo kiinnostavaa ihmistä ja hän vastaa jos on kiinnostunut. Jos ei vastaa niin kiinnostusta tai uskallusta ei ole ja se siitä. Se ei sitten ollut tarkoitettu tapahtuvaksi.
Samaa mieltä olen sunshinen kanssa... Ennemmin pitäisi pyrkiä kaatamaan näitä lokeroivia raja-aitoja asenteissa ja ajatuksissa, kuin rakentaa niitä lisää...
Lähinnä koen sen hämmentäväksi. Siis että heteromiehet omaksuvat homo-lookin 100% - niin että jopa minä vanha homo menen halpaan.

Onhan noita mukava katsella. Parempi tämä kuin vanha lököpöksy-style :D
Samaa mieltä Jukan kansa. En ole käynyt Suomessa pitkään aikaan, mutta kun selailin viimeksi saamiani suomalaisia lehtiä ajattelin minäkin, että jo on paljon homomiehiä kuvissa? Mutta ne olivatkin heteromiehiä, perhe sivulla, vaimo tai tytteli rinnalla. Minun ranskalainen mieskin naureskeli näille heteromiehille, millaisia näiden hiustyylit ovat.
No, osa partureista on homoja (?) tai parturit leikkaavat ja laittavat trendien mukaan hiukset, vaikka ne ei oikein sopisivatkaan (hetero)miehille. Joskus haluaa vaimo ja tytteli miehelle uutta ilmettä, vaikka mies ei sydämessään sitä haluaisi. Tai olla sitten trendin mukainen moderni mies. Tulos on usein pielessä.
Omat tuuheat hiukseni ovat olleet aina lyhyet, siksi helppohoitoiset. En ole koskaan värjäyttänyt, raidoittanut tai laittanut niitä. Parturi leikkannut ne aina lyhyeksi ja olen ollut tyytyväinen. Mieheni on puolikalju, sukuvika, pitää myös lyhyttä tyyliä.
Eiköhän se ole tässäkin ketjussa täysin oma näkemys, mikä sopii kenellekin, eikä veisata mikä on se paras ja ainoa tyyli.