Tatuoiniti

Osaako joku kertoa, kuinka saa selville onko mahdollisesti allerginen tatuointiväreille. Itse kärsin nikkeliallergiasta, mutta silti haluaisin ottaa tatuoinnin. Jotkut ovat varoitelleet, että en tatuointia voisi ottaa.
  • 2 / 11
  • Rokkihomo
  • 26.5.2005 19:49
Voi kysya tatuoijalta. Ainakin suurin osa heista kun on "ihan hyvia tyyppeja", siis vastuullisia. Etta onko nikkelia vareissa, ja onko vaihtoehtoja.

Jos oot ottamassa nyt kesa-aikaan, muista etta suihkun kanssa pitaa olla erityisen varoivainen ainakin viikko tatuoinnin jalkeen.
Mutta miksi oikein haluat tatuoinnin? Siksi kun se on "trendikäs"?

Mun mielestä tatuoinnit ovat _todella_ mauttomia. Varsinkin joku helvetin tyhmä käden ympäri kiertävä piikkilanka tai vastaava. Hoh hoijaa. No, onhan meitä joka lähtöön..
sad, meitä todellakin on joka lähtöön. Toiset tykkää ja toiset ei, makuasioista on kai turha kiistellä.

Ximo - olen nikkeliallergikko ja muutenkin ihoni on idioottimaisen herkkä kaikelle. Tatuoinnista ei ole tullut ongelmia, kait se on ihan yksilöllistä. Kuten edellä mainittiin, vastuunsa tunteva tatuoija varmasti tietää kertoa mitä värit sisältävät.

Muista valita kuva, josta pidät vielä vuosienkin päästä. Lycka till =)
Olen hieman samoilla linjoilla kuin Sad, harvoin jos koskaan olen nähnyt tatuoinnin tai tatuointikokonaisuuden joka näyttää todella hyvältä kantajansa päällä ja tukee hänen persoonallisuuttaan.

Meinasin itsekin sortua trendien vietäväksi muutama vuosi sitten, kun kiinalaiset merkit tulivat suosioon, ehkä aikaisemminkin kun tribaalit olivat kova juttu. Onneksi en kuitenkaan ottanut, sillä nyt varmaankin harmittaisi kuin jokaisella pellellä on jonkinlainen tribal häkkyrä käsivarressa. (Usein tatuoinnit, erilliset kuvat, näyttävät mustelmilta, varsinkin kauempaa katsottuna)

Silloin kyselin mahdollisesta allergiasta tatuointiaineille. Monenlaista legendaa liikkuu, mutta ainakin eräs tatuoija sanoi, että ainoastaan hänen pitkän uransa aikana punainen tatuointiväri on aiheuttanut joillekin ihmisille allergisia reaktioita. Muut värit eivät. Mene ja tiedä?

Mutta eihän tatuointivärejä ole tutkittu laisinkaan mitä ne sisältävät. Eikö Eu:n piirissä ollut taannoin keskustelua juuri tatuointivärien mahdollista haittavaikutuksista kantajansa terveyteen ja oli ehdotus kieltää tatuointivärit siihen saakka kun tiedetään mitä ne sisältävät, vai oliko asia niin? Entä sitten deodorantit? Onko niiden terveysvaikutusta tutkittu? Eikö ole aivan selvää, että jotain aineita kyllä verenkiertoon imeytyy kun niitä paljaalle iholle ruiskutetaan ja hierotaan.
Haluaisin ottaa mielelläni , mutta kun inhoan sitä pitkäkestoista piikitys rääkkiä .

Jostain pienestä kuvasta olen vaan haaveillut , ei mitään koko kehon sotamaalausta .

ONKO SE TUSKAA TUO TATUOINTI ??

Jostain olen myös lukenut , että jos ottaa pelkästään mustan tatuoinnin , niin väri kestää kauemmin kuin moniväri tatuoinneissa joissa värit haalistuu ajan myötä .

pitääkö kenties paikkansa ??
  • 7 / 11
  • Sagittara
  • 22.6.2005 21:52
Musta väri on oman tatuoijani mukaan se turvallisin valinta ja luonnnollisesti sen mukana myös eri harmaan sävyt. Mustaharmaat tatuoinnit eivät ehkä ole enää niin kovin IN, mutta omasta mielestäni ne sointuvat ihoon paremmin kuin värikkäät kuvat.

Infoa tatuoinneista, niiden hankinnasta ja hoidosta löytyy FTAA:n kotisivuilta osoitteesta http://www.finnishtattoo.com Jos tatuoinnin aikoo hankkia, se kannattaa hankkia FTAA:n jäsentatuoijalta ja huolehtia hyvin jälkihoidosta, jonka laiminlyöminen on typerintä, mitä tatuoinnin hankkinut voi tehdä.

Kaikki tatuoinnit haalistuvat hieman ajan kanssa, huonosti tehdyt (huonot värit) nopeammin tietysti. Omani ovat pysyneet nyt seitsemän vuotta ihan hyvässä värissä, kosteusvoide auttaa ihmeesti haalistumiseenkin, koska iho saattaa vain olla kuivempi tatuoinnin kohdalla.
  • 8 / 11
  • Sagittara
  • 22.6.2005 22:03
Ja jesselle tiedoksi; ei ole tuskaa. Jotkut kohdat ovat arempia kuin toiset (selkärangan päällinen, rintalasta, reisien sisäpuoli jne.), mutta edelleen olen sitä mieltä, että hammaslääkärissä käynti sattuu enemmän. :-)
Kipu on niin suhteellista.

Kaulaan ottamani tatuointi sattui vähemmän kuin rintaan.

Kaikesta kuitenkin pitää kärsiä. Jopa kauneudesta.
Ximo:lle

Olen atooppinen allergikko, jos jotain jos jossain, niin nikkelit kuin elukat, ruoka-aineet ja pölyt - lista on lyhyempi jos kerron, mille en ole allerginen.

Minulla on kaksi tatuointia, täälläkin niin kovin parjattuja tribaaleja ja Kiinalaisia merkkejä :o) Mitään allergiaoireita ei koskaan tullut väreistä eikä työtavoista/välineistä.

Suosittelisin kiertämään paikkoja ja ennen itse laittoa keskustelemaan tekijöiden kanssa - he neuvovat kyllä ja jos vähättelevät riskiä niin tiedät olevasi väärän 'piikittäjän' pakeilla!
Mulla on 1 kiinalainen teksti, mutta kuka osaisi/missä voisi sen saada kauniiksi kalligrafiaksi, jotta sen voisi sitten tatuoida?