Mykonos

  • 1 / 26
  • matkailija
  • 24.3.2005 23:59
Näittäisi Aurinkomatkat järjestävän ensi kesänä jälleen pakettimatkoja Kreikkaan Mykonokselle. Usein kuulee puhuttavan Mykonoksesta erityisen gay-ystävällisenä kohteen ja jopa gay-turistien suosimana "pyhiinvaelluskohteena". :)

Onko kellään tietoa, pitääkö tuo maine paikkaansa? Onko kukaan lähdössä rantalomalle Mykonokselle ensi kesänä?
Joskus 80-luvulta ( -84) minullakin on muistikuvia tuosta Mykonoksen gay-maineesta. Vuosiinhan sinne ei ole Suomesta päässyt, Ruotsin ja Saksan kautta ainakin olen kuullut joidenkin tuttujen siellä käyneen.
Mielikuva on kuitenkin voimakas, että sillä maineella on perääkin Euroopan mittakaavassa ainakin.
Ei siitä ole kuin jotain 2-3 vuotta kun Aurinkomatkat järjesti matkoja Mykonokselle.
  • 4 / 26
  • Kävijä
  • 25.3.2005 13:06
Kävin kyseisellä saarella, kun aurinkomatkat järjesti sinne matkoja, kuutisen vuotta sitten. Silloin oli hyvin ystävällinen suhtautuminen gay-ihmisiin, ainakin alkusesongin aikaan. Hintataso kyseisellä saarella oli jo silloin aika suolainen ja varsinkin gay-baareissa hinnoittelu oli yläkanttiin. Juomat olivat siis kalliimpia kuin Hesassa vastaavana ajankohtana. Muutoin ravintoloissa hinnat elävät sen mukaan, mikä vaihe sesongista on menossa.
  • 5 / 26
  • Statisti
  • 26.3.2005 12:52
BelAmin hiljattain julkaiseman gay-videon "Greek Holiday Part 2, Crossing Mykonos" tapahtumat ilmeisesti siis sijoittuvat Mykonokselle. Lisäksi ainakinhttp://www.BelAmiOnline.com -palveluun rekisteröityneet (maksua vastaan vähintään 10 vrk:ksi) voivat katsoa saaresta kertovan dokumentin palvelun Preview-osiossa heikompilaatuisella kuvanlaadulla. En tiedä onko kyseinen dokumentti mukana myös tällä varsinaisella myyntivideolla.

Dokumentissa kaksi videon päätähteä kiertelevät saarta ja kertovat siitä antaen samalla vinkkejä ravintoloista, rannoista ja muista nähtävyyksistä turisti-infoa unohtamatta. Kannattaa katsoa ennen saarelle matkustamista. Vaikuttaa ihan kivalta paikalta. Siis pelkästään tämän dokumentin perusteella. En ole itse käynyt paikan päällä.
Pitää paikkansa, ainakin piti pari vuotta sitten kun siellä kävin. Loma ajoittui off-seasoniin, joten kaikki paikat eivät olleet auki. Sen verran siitä on jo aikaa, etten pysty antamaan konkreettisia vinkkejä ravintoloista ja muista mutta kyllä siellä on gay-kansa erinomaisen hyvin edustettuna... näkyy siitäkin, että yhdellä hiekkarannalla on iso nudistiranta meikäläisille. Mykonos on sen verran pieni saari, että minulle riitti viikko oikein hyvin. Muuta tekemistä siellä ei paljon ole kuin rannalla makaaminen ja bailaaminen.
Joku väitti, että siellä homot jättävät vain bungalovin oven auki ja käyvät makuulleen alasti, ja toiset vain kävelevät sisään naimaan.
Onko Miksalla ihan omakohtaista kokemusta? Joku nimittäin myös väitti, että kaikki homot on pedofiileja.
Tänä vuonna jää väliin, mutta muutamaankin otteeseen on Mykkarilla tullut vierailtua lähinnä kesäkuisten saarihyppelyjen päätteeksi. Ihan hauska paikka, paljon italialaisia, brittejä ja tietty saksalaisia. Paikallisiakin saarella käy bilettämässä viikonloppuisin yleensä Ateenasta käsin.

Meno pyörii alkuillasta Scandinavian Barin takana olevassa Portassa, jonka jälkeen porukka siirtyy Mantogiannin alkuun aukiolle jossa on kaksi pientä kirkkoa, joiden välissä terassi ja joiden edessä ne nelisen baaria, jotka ovat olleet siellä ainakin niin kauan kuin kävin ekan kerran 1995. Pääasiassa seisoskellaan ulkosalla.Toissa kesänä Pierrosin yläkertaan oli avattu Pierros Cafe, joka täyttyy reilusti puolen yön jälkeen. Nykyään se on oikeastaan ainoa homobaari, jossa voi bilettää (enne bailattiin vain Pierrosissa). Bailata toki voi muuallakin kylässä heteroiden kera.

Huomautus hintatasosta pitää paikkansa. Smirre oli viime kesäkuussa 6 euroa ja pieni pullo olutta 5. Ruoka ravintoloissa - riippuu vähän missä syö- on huomattavasti kalliimpaa kuin muualla Kreikan saaristossa. Pikkuvenetsian lähistöllä tuulimyllyjen alapuolella oleva Alefkandra on hinta-laatusuhteeltaan ihan ok .

Super Paradiselle (homoin ranta) pääsee paatilla Platy Gialoksesta tai sitten kävellen Paradiselta (ensin toki bussilla Paradiselle). Tosin viime vuosina jo ennestäänkin hankalahkoa esterataa on hankaloitettu uusilla aidoilla. Tai jos vuokraa vespan, niin sillä pääsee toki ihan perillekin asti. Eliaan menee tietääkseni myös jotain veneitä Platy Gialoksesta - toinen keino päästä tuolle rannalle on körötellä bussilla.

Eiköhän sitä sitten taas ensi vuonna.... (fakkiutunutko?)
Peter, se mitä kuulin Mykonoksella tapahtuvan, tapahtuu vapaaehtoisesti aikuisten ihmisten kesken. Käyväthän jotkut homot myös dark roomeissa tai cruisailemassa. Mykonosta kai voisi pitää vain suurena cruising puistona.

Se henkilö joka minulle asiasta kertoi, harrastaa itse cruisailua ja oli asiasta hyvin innostunut. Viittauksesi pedofiliaan oli mielestäni rimanalitus.
Aurinkomatkoilla on jälleen valmismatkoja Mykonokselle myynnissä. Tosin vain Heinäkuun loppuun saakka. Ja on tainneet mennä aika hyvin kaupaksikin... Eli kuinkahan moni homo on täältä pohjolasta Mykonokselle menossa varpaitaan lämmittämään? ;)

-Kateeks käy-
ihan kiva paikkahan tuo mykonos oli vierailla ,kun aurinkomatkat edellisen kerran järjesti matkoja sinne.kallista-ei sen kalliimpaa kun kotisuomessakaan.rapian kuukauden päästä sinne matka taasen käy ja oletettavasti yhtä hyvin viihtyy kuin aiemmalla käynnillä.
  • 14 / 26
  • Työssä kesä
  • 24.4.2005 10:18
Sinne matka, oih... ota paljon kuvia ja tee jokin matka-päiväkirja!
Olisi ihanaa :) Itsellä ei mahdollisuutta kesällä lähteä etelään, eikä Aurinkomatkat tee kuin heinäkuun looppun matkoja tuolle saarelle :(
  • 15 / 26
  • mykonokselle?
  • 24.4.2005 17:00
Se että Mykonos on homojen suosiossa on toki huomattu myös heteropiireissä ja olen kuullut monen heteromiehen kommentoivan asiaa - ja siis negatiiviessa mielessä. Esim. Kreikka.net keskustelufoorumissa on kyselty Mykonoksesta, ja joku sitten heti kommentoimassa "hanuristipojista" ja "peppuhepuista" :-(
http://www.kreikka.net/foorumi/viewtopic.php?t=2976

Olisi kiva kuulla homojen kokemuksia Mykonokselta. En ole itse käynyt siellä, mutta tekisi kyllä mieli lähteä sinne.
Hmm..Noinkahan tuo Mykonos on OIKEASTI homojen suosima kohde?
Onko siellä kukaan itse käynnyt lähiaikoina että voisi kertoa saaresta enemmänkin?
<<< Se että Mykonos on homojen suosiossa on toki huomattu myös heteropiireissä ja olen kuullut monen heteromiehen kommentoivan asiaa - ja siis negatiiviessa mielessä. >>>

Muutama vuosi sittenhän Aurinkomatkat laittoi miinuksiinsa varoituksen "joidenkin mielestä liiankin vapaamielisestä ilmapiiristä". (Aurinkomatkat siis listaa aina kohteesta miinukset ja plussat ja kohteen homoystävällisyys meni auttamatta sinne miinuksen puolelle)
Sini, tänä vuonna Aurinkomatkojen oppaassa/esitteessä lukee plussan kohdalla "hienostunut, kansainvälinen ilmapiiri" ja miinuksissa "vapaamielinen ilmapiiri saattaa hämmentää".

No kyllähän se jo homoakin (ainakin minua) hieman hämmentää jos siellä homot nussii pitkin rantakallioita... Mutta siis ei se ole huonoa hämmennystä ;)
Peter, miksi sanot noin? Oletko käynnyt Mykonoksella?
Kerro oma kokemuksesi paikasta? Juuko juuko juuko!?!? :)

-Innolla matkakertomusta odottava
Odottava on hyvä ja lukee viestiketjun alusta asti. Lomasta on sen verran kauan etten enää pääse luettelemaan ravintoloiden ja muiden nimiä mutta en kyllä kutsuisi saarta hienostuneeksi. Paitsi ehkä hintojen puolesta, kovin halpa paikka se ei kyllä minunkaan muistini mukaan ole.
Ei kaikki ole Mykonossa kallista. On totta että ravintoloita löytyy erittäin kalliita ja juomat/drinkit baareissa ovat hintavia. Mutta myös edullisempia ruokapaikkoja löytyy ja ruokakaupoissa saa suomea halvemalla sapuskaa.
.....Mykonoksesta vielä, joita kohde kiinnostaa..

Olin siellä kaksi viikkoa, saari kiertelyiden päätteeksi juuri. Kohde on loistava trendikkäille gay-pariskunnille,popula mielestäni saksasta ranskasta ja amerikoista, skandinaaveja eikä oikein kreikkalaisiakaan ainakaan kesäkuus näkynyt. Jengi oli mun mielestä pää-sääntöisesti 25- 100 vuotiaita :), tosi nuoria ei oikein näkyny vaikka kiersin heillekin suunnatut mestat, kreikkalaisia hetero-poikasia kyl riitti.

Choran kaupunki on loistava ja maisemat mahtavat, kannattaa kierrellä saarta, palvelu huippuluokkaa, samoin hinnat esim. aikaisemmin viestiketjussa mainittu smirre maksaa 7e ja corona bisse samanverran, lempidrinkkini caipiroska 8einarii, kaikki yleisesti samanhintaista tai kalliimpaa kuin suomessa, ns. minimarketeissa osa elintarvekkeista ja viinoista sekä tupakat ovat espanjan hintahaarukassa.

Espanjan matkailijoille ( minä) tiedoksi, samanlaista pervoilua ja puskajumppaa ei löydy täältä, meno on mielestäni siistiä vaikka bailaus onkin ankaraa ja loppuu vasta ysiltä aamulla, baareista siirrytään aamu-yöstä joko satamaan Yacht Clubille jatkoille tai sitten hotelleihin privaatti pippaloihin. Aijoo ja sinkuille mykonos on mielestäni pettymys, koska on turistimesta eikä paikallisväestöä juuri ole niin sinnehän tullaan sitten oman kullan kanssa..

Rannoista en pitänyt, vaikea mennä ja tulla, ei oikein cruising-meininkiä, pariskuntia tai vanhoja ukkoja, merkkivaatteiden ja kenkien näyttelypaikka, Superparadise suosituin, siellä gay paari rannan yllä jossa pariskunnat sitten käyvät sitten Pradoissaan lounastamassa, Elia-rannasta tykkäsin enemmän ja sinne pääsee dösällä suoraan perille.

sillee.. saa kysellä jos kiinnostaa, syksyllä suuntaan epsanjaan päin
Entä näkyykö saarella naispuolisia homottaria paljonkin? Jotenkin luin nuo edelliset viestit pitkälti niin että kyse oli miehistä... vai? (tämä yksi nainen siellä ainakin heinäkuussa lomailee... heteromies-kaverin kanssa kylläkin, joten saa nyt sitten nähdä innostuuko hän näitä homopaikoja kiertelemään...)
Oho, en kyl nähny mielestäni.... tai sitten en vain jostain syystä kiinnittänyt huomiota :O.
mykonos on kuuluisa paikka lesboille ainakin taala keskieuroopassa, ite oon menos elokuun alus isomman porukan kanssa.
kyl sielt menoo loytyy,sekaan vaan!