meikkaamaan

  • 1 / 12
  • halua oppia
  • 15.2.2005 20:25
esim. ripsiväriä olisi ihan kiva osata laittaa ja kajalit. mistä mascarasta tietää sen olevan vedenpitävä? mitä siinä silloin lukee? ja miten osaan ostaa kajalin? ja miten osaan vetää sillä viivat silmiin?
olen keski-ikää lähestyvä lepakko ja nyt haluan hieman korostaa silmiäni, jotta olisin ihmisen näköinen. ja etteivät ihmiset juokse pois luotani minut nähtyään.
Hmmm.. Miten olisi, jos pistäisit vähän rahaa kosmetologin antamaan meikkausopetukseen. Yhdessä tunnissakin oppii jo paljon ja kosmetologi osaa neuvoa juuri sinulle sopivat jutut, tuotteet ja värit. Aiheesta on myös paljon nettisivuja ja kirjoja. Ehkä myös joku kaveri osaisi ja haluaisi neuvoa...
  • 3 / 12
  • Jacqueline.N.
  • 16.2.2005 22:58
Minä tykkään meikkaamisesta ja melkein aina laitankin vähintään meikivoidetta ja puuteria naamaan jos menen ulkoilmaan. Että ensimmäinen askel on löytää omansävyinen meikkivoide ja puuteri ja sitten meikinpoistoaineita ja ihonpuhdistus-ja kosteutusaineita. Vaikea nyt sanoa millaista sävyä sinulla pitäisi olla mutta aloita vaikka jollain ei niin räikeällä luomivärillä jota laitat tasaisesti häivyttämällä luomiin. Kajalkynää on paljon helpompi käyttää kuin nestemäistä rajauskynää jonka kanssa saa oikeasti varoa ettei pidä pestä koko silmämeikkiä pois ja aloittaa alusta. Kajalkynällä on se etu, ettei se leviä ja mene niin helposti huonosti kuin nestemäinen mutta nestemäisellä saa tarkempaa jälkeä. Voikin tehdä niin että laittaa ensin kajalilla rajat ja sitten korostaa päälle sillä nestemäisellä niin valmis viiva selkenee.

Minä olen laittanut niin, että aloittaa jostain silmäluomen (ylemmän) puolivälistä ohkaisella jäljellä ja paksuntaa sitä hiukan loppua kohti minne asti viivan tahtookin vetää. Minä teen usein sellaiset kissansilmät eli kajalista tulee sellaiset viivat silmien ulkonurkan yli kohti ohimoita, miten sen paremmin selittäisi:D Viivan pituus on makuasia. Jos menee hassuihin bileisiin niin voi vetää ylipitkät ja paksut viivat. Hienompiin juhliin hillitymmin.

Ja sitten saa katsetta korostettua kivasti jos laittaa kajalia alaluomeen ripsien ja silmän väliselle ohkaiselle alueelle. Sitä meikkiä saa tosin uusia vähän väliä koska se on kosteaa aluetta.

Luomiväriä kannattaa pohjustaa vaikka puuterilla ja sitten vaikkapa valkoisella luomivärillä ensin ohuesti ja sitten vaikka ruskeaa tai punertavaa sävyä tasaisesti luomelle, vähän tummemmaksi luomen sisänurkkaan eli sinne nenää lähinnä olevaan. Ja ulkonurkkaakin voi tummentaa. Ja keskelle luomea kannattaa taputtaa varovasti valkoista sävyä ja häivyttää sitä niin se antaa sellaisen hienon säväyksen siihen. Ja luomivärin laittamisesta siis kannattaa aloittaa silmämeikki ja sitten rajaus ja sen jälkeen mascara.

Minä olen käyttänyt mustaa väriä rajauksessa ja ripsissä. Vedenkestävässä ripsivärissä on oikeasti etunsa. Jos sataa vettä niin ei leviä ja uimassakin voi käydä. Rajaukset taas leviää ellei nekin ole vedenkestäviä..ja meikkivoiteet ym.

Kulmat kannattaa siistiä niin että napsii selkeästi erottuvat karvat pois niin että kulmat ovat selkeät eikä niiden ympärillä harota satunnaisia karvoja. Sitten voi laittaa kulmakynää joka tummentaa ja selkeyttää kulmakarvoja ja korostaa ilmettä.

Jos silmämeikki on vahva niin huulimeikin ei ole pakko olla kamalan vahva tai se voi olla vahva. Riippuu tilanteesta. Jos menee oikein bilettämään niin huuliakin voi maalailla oikein kunnolla! Omansävyistä huulipunaa pitää vain löytää ja niitä sävyjäkin voi sekoitella, laittaa ohuen kerroksen jotain ja vähän jotain muuta päälle ja sitten huulikiillettä. Huulet kannattaa rajata rajauskynällä jos laittaa tummaa sävyä.

Jos rajaa huulet niin, että jättää huulipielet vähän avoimeksi tai siis ei vedä sitä viivaa kohti huulien nurkkia vaan jättää sen vähän nurkkien alle ja ikäänkuin jatkaa sitä rajausta aavistuksen poispäin nurkista niin huulet saa näyttämään täyteläisemmiltä. Ylähuulet kannattaa rajata tosi tarkasti noudattaen niiden linjoja. Kamalasti ei kannata vetää yli huulten koon ettei näytä hassulta:D Nekin voi rajata niin, ettei vedä viivaa nurkkiin asti vaan jättää rajauksen nurkan yläpuolelle aavistuksen verran.

Kasvoja saa valoisammiksi jos laittaa hyvin vaaleaa puuteria nenäpieliin, siis ei nenään vaan nenän viereen aivan, lähelle suuta muttei nenän alle. Kannattaa häivyttää hyvin. Ja jos haluaa "pienentää" nenää niin voi laittaa pitkin nenänvartta sellaisen ohuen vaaleamman liuskan joka sekin kannattaa häivyttää hyvin. Otsaan voi laittaa vaaleaa, samaten silmien alapuolelle, mutta hyvin hillitysti.

Poskipunasäännöstä en ole aivan varma kun sitä en käytä niinkään, mutta sitä kai kannataa laittaa ennemmin poskipäihin ja siitä kohti ohimoita, eli korkeimpaan kohtaan poskessa. Ei sille isolle alueelle poskipään alla eli sinne minne ulotut kielelläsi suun sisällä.

Leuasta ja kaulasta kannattaa häivyttää rajat pois hyvin. Olikohan vielä jotain vinkkejä? En siis ole todellakaan mikään spesialisti, ihan itse olen opetellut laittamaan. Kukaan ei ole kuitenkaan vielä tähän mennessä tullut kamalasti nauramaan meikkauksilleni^^

Kosteusvoidetta jos laittaa meikin alle niin se kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennenkö meikkaa ettei se tihku meikin läpi ja tee sitä rasvaiseksi.
  • 4 / 12
  • halua oppia
  • 7.3.2005 19:41
Jacqueline.N.:lle
Haluaisin tavata sut, jotta voisit opettaa mua meikkaan.
Et sattumoisin asu Mansessa?
Jos haluat vain vähän ehostaa niin ripsarissa Kanebo 38 on paras, lähtee ihan lämpimällä vedellä ja olet sitä vuosia käyttänyt, meikkivoide peittävyyden mukaan, ihan päivävoide käy mutta jos haluaa enemmän peittävyyttä niin sitten kunnon meikkivoide on hyvä olla. Blasco on paras mutta halvemmallakin pääsee, riippuu kuinka peittävä pitää olla kauinka paljon sen pitää kestää
  • 6 / 12
  • miesmies
  • 17.6.2005 23:10
Ruotsissa alkaa olla suosittua tuo meikkaaminen miehilläkin.

Ne oli vaan kauhean tumma-ihoisille tarkoitettuja ne yhden ranskalaisen muotisuunnittelijan lanseeraamat jutut le Mal tai jotakin.
"Ruotsissa alkaa olla suosittua tuo meikkaaminen miehilläkin."

Ehkä jossain tukholmalaisten trendikanojen kansoittamassa yökerhossa, mutta he edustavat vain pientä osaa ruotsalaisista homoista.
onko meikkaaminen jotenkin pakollista jos haluaa antaa itseään-kunnioittavan ihmisen kuvan itsestään? Tokihan ehostus voi olla kivaa mutten todellakaan jaksaisi puuhastella purkkien ja puuterien kanssa koko ajan. Antaako 24/7 meikitön naama jotenkin "hälläväliä miltä näytän" kuvan ihmisestä? Mitä mieltä te olette?
  • 9 / 12
  • talinaama
  • 28.6.2005 9:54
Millä saa rasvaisen ja kiiltävän ihon kuosiin. Kasvovesi, eikä kurointavoide tunnu auttavan kunnolla.
Kasvoveden ja kuorinnan lisäksi tarvitset erityisesti rasvoittuvalle iholle tarkoitetun ja talineritystä hillitsevän kosteusvoiteen. Biothermilla on ainakin T-Pur niminen voide miehille. (Naisille vastaavia lienee lukuisia) os rasvaiselle iholle tarkoitetut hoitotuotteet eivät tepsi, kokeileppa käydä kosmetologilla. Myös ruokavaliolla on suuri merkitys ihonhoidolle. Maitotuotteiden (ja toki rasvan) suuri käyttö voi näkyä liiallisena talinerityksenä.
Itse olen huomannut että ainakin liiallinen suklaalla herkuttelu lisää rasvaisuutta ihossa , vaikka muuten minulla ei juurikaan finnejä esiinny .

Jotenka se vanha sanonta , että sitä olet mitä syöt pitänee tässäkin tapauksessa paikkansa .

Kyllähän se aika herkästi kieltämättä naamassa näkyy , minkälainen ruokavalio ihmisellä on .
juupa pitäis laittaa elämä remonttiin ... ensin pitäis saada tää hartioiden välissä oleva talipallo kondikseen ja kattella sitten asiaa uudestaan.