Tiiliseinän esiin kuoriminen

  • 1 / 8
  • sunshine
  • 21.6.2005 9:34
Edelliseen remppa-aiheeseen tapetinpoistosta tuli asiantuntevia kommentteja. Nyt kaipaisin neuvoja itse, kun mietin vaihtoehtona rappauksen poistamista yhdeltä seinän pätkältä. Rappauksen alla on tiiliseinä. Eli alanko vaan nakuttelemaan rappausta irti vasaralla tms? Eikös siihen tiilien päälle tule sitten joku lakka tms. käsittely?
  • 3 / 8
  • Johan_man
  • 21.6.2005 17:15
Joo kyllä rappaus lähtee tiiliseinästä, mutta mikä on lopputulos? Oletuksena kait on, että tiiliseinä on suht' ehjä.
Rappausta tahtoo jäädä tiileen aikalailla. Viimeiset murut toki voi yrittää poistaa esim. teräsharjalla mutta aikaa vievää se on. Itse oon kerran poistanut parilta neliöltä rappausta ja siinä oli työtä aivan p**keleesti.
  • 4 / 8
  • sunshine
  • 21.6.2005 22:30
Kiitos vinkeistä. Hmmm... voi olla liian työläs. Päätellen siitä mitä vanhojen kaakeleiden irrotuksen yhteydessä tiiliseinää tuli esiin, niin ihan kivalta näytti. Tosin aika epätasaiselta - eikä toi seinä ole suora muutenkaan. Joopa joo, paras ehkä luopua ajatuksesta - kynsinauhathan tossa vaan menee ... Ehkä mä valkkaan vaan vetävän värisen maalin ja kaakelin.
  • 6 / 8
  • vierailija 99
  • 15.7.2016 21:11
Yksi vaihtoehto voisi olla se, että nakuttelee rappauksen pois sopivassa määrin ja tämän jälkeen tasoittaa pinnan ja asentaa siihen tiilikuvioidun laatan. Eihän se tietysti sama ole kuin että putsaisi näkyville alkuperäisen tiiliseinän, mutta voisi olla selvästi helpompi ratkaisu.

Noita tiilikuvioituja mosaiikkilaattoja on sisäpintojen päällystämiseen on vaikka minkämoisia. Esimerkiksi:
http://www.netrauta.fi/kylpyhuone/laatat/mosaiikkilaatat/luonnonkivimosaiikki-tuhka-harmaa-1-5cmx-vapaa-mitta