inhottavin kotityö ??

tuli vaan mieleen , kun tuolla eräässä viestissä kauhisteltiin noiden sillä silmällä kundien kotien siivottomuutta .


itse inhoan eniten ikkunanpesua ja imurointia .

2 kissan asunnossa kun välillä tuntuu että imuroi tai ei , niin aina on lattiat yhtä törkyisen näköiset.
  • 2 / 23
  • Public eye
  • 14.6.2005 16:25
Tiskaus!
Tiskivuori tuntuu jostain kumman syystä kaatuvan aina minun niskaani. Eläköön Siemensin astianpesukone, joka näillä näkymin surraa keittiössämme iloisesti jo kahden viikon kuluttua!
Kyllä se on se vessojen peseminen, viemärikaivojen tyhjentäminen jne.
  • 5 / 23
  • -Mobile-
  • 14.6.2005 17:46
Minä ihan oikeasti tykkään tiskata ja jopa silittää vaatteita mutta olen huomannut että imurointi ja pyykinpesu tuottavat suuria vaikeuksia. No pyykkiä on pakko pestä mutta ikinä en sitä mielelläni tee. Sitten sellainen suursiivous, tyyliin käydäänpä kaikki kaapit ja laatikot ja purnukat läpi ja heitetään tarpeeton pois ja pestäänpä ikkunatkin jne jne, oikein sellainen perinteinen suursiivous, sellaista inhoan yli kaiken.
Ihan ok juttuja ovat kokkaaminen, tiskaaminen, imurointi, pölyjen pyyhkiminen, roskien vieminen jne... Vaatteiden ja muiden rättien kanssa kikkailu on puolestaan suunnattoman ahdistavaa (sisältää pyykkäämisen, vaatteiden silittämisen, järjestämisen, kuivumaan viemisen jne...)
meikäläinen ei taas silityshommia hallitse ollenkaan , meikäläisen silitys taidoilla kun tulee enemmän ryppyjä vaatteisiin kuin pois lähtee .
  • 8 / 23
  • marianna
  • 14.6.2005 20:02
Imurointi on tylsää ja imurin äänikin on niin ärsyttävä. Tykkään yleensä kuunnella musiikkia siivotessani, mutta imuroidessa ei voi tehdä sitäkään, koska eihän sen imurin pörinältä mitään kuule. Myös kaappien ja laatikoiden siivoaminen on tylsää. Ottaa pois kaikki tavarat kaapista vaan voidakseen laittaa ne pintojen puhdistamisen jälkeen takaisin, niin turhauttavaa! Onneksi kaappeja ja laatikoita tarvitsee siivota suht. harvoin.
  • 9 / 23
  • Rokkihomo
  • 14.6.2005 20:14
Kaikki.
Jos oon yksikseni niin tiskaan ja imuroin vasta kun joku tulee kylaan.
Tiskaaminen käsin ja pyykinpesu paitojen silittämisineen on ihan ok. Mutta imurointi ja lehtien ulkoroskikseen vienti on kyllä vihoviimeistä puuhaa. Imurointi tapahtuu vasta sitten, kun pölykerroksen aiheuttama v*t*t*skäyrä nousee tarpeeksi ylös. Lehtien suhteen tilanne on helpottunut viime vuoden aikana, kun olen lempannut kaikki sellaiset vähintään kerran viikossa ilmestyvien lehtien tilaukset mäkeen ja Hesarinkin tilaan nykyään vain ja ainoastaan verkkopainoksena.
Mie tykkään tiskata, luututa ja pestä vessoja. Mutta imurointi ja ikkunoiden pesu tuottaa tuskaa.
Pidän siivoamisesta ja mikään erityisesti ei tuota tuskaa, paitsi silittäminen johtuen siitä että en oikein halitse sitä.
Jostain kumman syystä mieheni ei ole sitä viellä opettanut minulle.

Mutta muuten pidän siitä että asunto on siistissä kunnossa se on osaksi elämänlaatua, ainakin minulle.

Sanomattakin on selvää että kodisamme ei ole ainuttakaan lemmikkieläintä, sen verran siisteys hullu olen että ne ovat toistaiseksi julistettu pannaan.
Pyykkäily ja silittäminen on kivaa zen-henkistä puuhaa, mutta siivoaminen.. grr.. pakkopullaa.
Siivooja hoitaa siivouksen ja silityksen, jotka on kaikkein kamalimmat.
  • 15 / 23
  • Glitteripoika
  • 15.6.2005 22:20
roskien vieminen ja imuroiminen on ihan hirveetä hommaa. olen lanseerannut termin "silmänlumesiivous" - se on sellaista, et tukitaan kaikki ylimääränen jutska kaappiin ja potkitaan pölyt ja villakoirat sohvan/sängyn alle. siistiä tulee ja nopeasti! sit kun saan sellasen epänormaalin energianpuuskan, niin siivoan yleensä johonkin kolmeen aamuyöllä kaapit ja sohvanaluset ja viemärikaivot jne... ihan extempore ja kerralla! se on aika siistiä! ihana lysähtää nukkumaan sitten hirveen väsyneenä ihanan puhtaisiin lakanoihin!
Rasvaisen, tahmiintuneen pölyn pyyhkiminen joko korkeista paikoista (se menee mitä ihmeellisimpiin koloihin kuten astiakaappien ovien yläreunat ja sitten lamput) tai sitten kaikki koriste-esineet kuten esimerkiksi muovikukat (pitääkö jokainen lehti jynssätä todellakin erikseen?)

Pöly ei todellakaan ole ymmärtänyt sitä että nyt eletään aikakaudella joloin kaiken pitäisi olla helppoa!
Samoilla linjoilla tuon Pora-liikkeen kanssa. Eli tuo rasvainen ja tahmainen pöly... No juurikaan sellaista ei (vielä) ole, kun on juuri täysin remontoitu asunto. Mutta ehtii sitä tulla. Kissan takia imuri on käytössä (melkein) päivittäin. Muut jynssäykset menee siinä sivussa - ihan liian kliinisen siistiä ei toki saa olla - täytyyhän asumisen jälki näkyä;)
Inhottavin siivousoperaatio taitaa olla kissavessojen siivous, varsinkin kun paha haju saa oksennusreaktion liikkeelle itselläni aika helposti. Kaksi katetettua sisähuussia on ja 2-3 päivän välein saa jynssätä, kun noita mirrejä on 4.
Muut negatiiviset (top 5):
Karstoittunut uuni ja hella, puhdistus
Saunan lattia (lauteiden alla), puhdistus
WC, puhdistus
roskien vienti
pyykin pesu (vatteet)
"Karstoittunut uuni ja hella, puhdistus"

Tämä kuuluu myös suosikkeihini, mutta tekniikka on tullut avuksi:
1) Otetaan kaikki tätä varten tarkoitetut liemet esille (mm. Fairyn Power Spray), ruiskitaan niitä liberaalisti ja annetaan vaikuttaa maksimiaika.
2) Poishinkkauksessa käytetään pata-pataa tms. teräsvillaa ja kiehuvaa vettä.
3) loput klohmitaan pois ruuvitaltalla

Lisäksi jokainen keittiössä näkemäni ötökkä (riisihärö, tällä hetkellä luokiteltavissa keittiössäni kriittisesti uhanalaiseksi) antaa olettaa että jossain syövereissä on kätkö jossa on ötököitä, matoisia, kärpästoukkia...
Kaikkea oppii kun vanhaksi tulee, eli siivoukseen käytetyn aikamäärän (=kohtuuton) lisäksi ei liene liikaa se, että laatii jonkinlaisen kirjanpidon siitä minä päivänä on minkin siivoustoimenpiteen suorittanut.

Siitä taulukosta näkee sitten myös helposti sen, jos johonkin kohteeseen on käytetty liikaa aikaa ja muita lyöty laimin. Minä esimerkiksi tykkään siivota keittiötä, mutta lattiat jäävät pitkäksi aikaa luuttuamatta.
Pyykkien ripustaminen! Jos olisikin vain kauluspaitoja, mutta kun ensimmäinen koneellinen on melkeinpä pelkästään mustia sukkia ja alushousuja.. Siinä ehtii tulla kiukku ja hampaiden kiristys useampaan otteeseen.