kaveri ihastunut

Olen alkanut epäilemään, että naispuolinen kaverini(18v.) on ihastunut minuun, vaikka tietää, että olen homo.En ole ystävyytemme aika seurustellut tms. Tavatessani muita naispuolisia kavereitani hän on mustasukkainen ja osoittaa mieltään lapsellisesti. Toki voi olla että hän on luonteeltaan omistava ja mustasukkainen ystävä.
Lisäksi hän haluaa aina istua vieressäni ja halata ekana tavatessamme yms., vaikka paikalla olisi muitakin kavereitani, joita olen siis tuntenut jo kauemmin. Tilanne alkaa tuntua hankalalta ja hieman epämiellyttävältä. En halua pahoittaa hänen mieltään tai muuta. Haluan vain olla kaveri,en enempää.

Samanlaisia kokemuksia tai hyviä neuvoja tilanteeseen?
  • 2 / 4
  • marianna
  • 7.6.2005 17:26
Heh, oon ollut kaksinkertaisesti samassa tilanteessa. Samaan aikaan kun olin toivottomasti ihastunut ystävääni (heteronaiseen), eräs miesystäväni oli toivottoman ihastunut minuun. Aika kuormittava tilanne nuo molemmat yhtä aikaa.

Niinhän se on, että ihastuneena/rakastuneena sitä on vähän hupsu, ja etsii toivon merkkejä sieltäkin, missä niitä ei ole. Kaverisikin saattaa elätellä toiveita, että sun homous on vaan ns. välivaihe, ja joku päivä hän saa vielä sut kiinnostumaan itsestään muutenkin kuin kaverina.

Jos kaverisi omistushaluinen käytös jatkuu sellaisena, että se häiritsee sinua, kannattaa ottaa härkää sarvista ja tehdä hänelle selväksi, että haluat todellakin olla VAIN YSTÄVÄ, ja teidän välillä EI KOSKAAN voi olla enempää.
  • 3 / 4
  • marianna
  • 7.6.2005 17:42
Lisään vielä, että jos joudut tekemään hänelle rautalangasta vääntäen selväksi, ettet voi olla muuta kuin ystävä, ja hän todella on sinuun ihastunut, et voi olla pahoittamatta hänen mieltään. Mutta parempi hänen kuitenkin pidemmän päälle on tietää totuus kuin elää totuudenvastaisessa haaveessa. Kannattaa korostaa sitä, että pidät kuitenkin hänestä ihmisenä ja ystävänä, ja haluat olla hänen ystävänsä.
  • 4 / 4
  • miesmies
  • 7.6.2005 20:36
Niin Riku, kaikkia ei voi miellyttää. Sinun täytyisi oppia olemaan pelkäämättä sitä, että ilmaisemalla omia tarpeitasi ja toiveitasi menettäisit ystävyyssuhteita, ja vaikka niitä menettäisikin, se ei ole katastrofi.

Älä ole lammas.

Jos tämä nuori nainen heittäytyy hankalaksi omine mustasukkaisuuskohtauksineen, voit aina syyttää häntä epäasiallisesta käytöksestä, sillä sinun mielipidettäsihän ei olla koskaan kysytty. Hän käyttäytyy miesmäisesti ja sinä "annat viedä". Ota ohjat omiin käsiisi.

Voit aloittaa sanomalla kahden kesken, kun hän halaa: " lopeta jo!" Estä se laittamalla kädet eteesi tai väistämällä. Tämä tietenkin silloin, jos et todella halua sitä siinä heteroseksuaalisessa merkityksessä, jonka olet tulkinnut. Älä nöyryytä häntä julkisesti, sillä silloin voit saada itsellesi vihamiehen.