Väkivalta parisuhteessa

  • 1 / 3
  • Jamppa
  • 21.5.2005 15:37
Maarit Tastulan tämän viikkoisessa Punaisessa langassa oli aiheena naisen tekemä perheväkivalta ja se miksi siihen suhtaudutaan eri lailla kuin miehen tekemään.

Millaista perheväkivalta on silloin kun osapuolina on kaksi fyysisesti periaatteessa tasa-arvoista henkilöä? Mistä tappelut alkavat? Voiko väkivallasta päästä eroon? Oletko nyt tai oletko ollut parisuhteessa, jossa esiintyy fyysistä tai henkistä väkivaltaa?
  • 2 / 3
  • miesmies
  • 21.5.2005 22:09
Voin sanoa, että se on erittäin vaarallista ja raakaa. Jostakin syystä minua ei huvita kertoa siitä sen enempää.
  • 3 / 3
  • aggresivisuus
  • 25.5.2005 23:16
moikka!
Mä teen parhaiten päätötyötä aggressivisuudesta tosin hieman erilaisesta näkökulmasta mutta tunteet ovat varmasti samaat mitä siinä tulee esin.
Henkilökohtaisesti uskon vaikka sinkku olenkin (valitettavasti) että homo suhteista voi olla aika aggressivisiä. yks syy tähän on se että ylenssä nämä suhteet pidetään aika piilossa tai sitten että aletaan muutaman yhteen aivan lian nopest vaikka ei vielä kunnolla tunneta toista ihmistä. Ja sitten kun opit tuntemaan partnerisi niin et pysty eroamaan koska rakastat häntä omalla tavallaan eli elät viha ja rakkaussuhtesta. Näistä asioista ei vältämättä edes kerrotta muille vaan näytettään ulospäin ihan toista. Monesti tämmönen suhde en täynä pettämistä
toinen aggressiivissuus muoto mitä tuli myös esille mun päätötyössäni oli hengellinen aggressivisuus tässä on kysymys semmosesta asioista kun että toinen ihminen loukka sinun sieluas syyvästi ja siitä kehitty aikaanaan huono omatunto henkilölle jota tää kohdistuu. läytännössä se tarkoitta sitä että et pysty lähtemään pois semmosesta suhtesta kun sun omatunto ei annan periksi siitäpaitsi alkaa pikkuhiljaa tulla myös kiusatulle ihmiselle psyykisiä ongelmia joka voi olla aika kohtloikkait monelle. ja erityisesti monelle homoille koska monet homot niilä on alkuan erittäin huono itsetunto ennekun ne edes alka seurustella pelkkästään heteromailmaan takai missä me todennäköisesti ei pystytä olemaan ikinä täys tasaarvoisia. aina tule olemaan homovihaia tai muita joka törkeitä meitä kohtaan.
toivon että mun teksti jollain tavalla auttaa jotakuuta ja ne jotka asuvat aggressiviessä suhtessa ottaisi vaikka yhteyttä autaviin puhelimiin ja lähtis pois semmosesta suhtesta. koska aggressivinen suhde ei voi millän tasolla toimia