karavaanareita

  • 1 / 2
  • Tapani
  • 24.5.2005 7:45
hei vaan,

onko homoissa yhtään karavaanaria ?

Olemme kundipari 35ja37, jotka harkitsevat vaunun ostoa. Olisimme kaipailleet kokemuksia vaunuista ja vaunumatkailusta.

Turvallista ja hyvää kesää kaikille !
  • 2 / 2
  • Zeppelin
  • 24.5.2005 9:36
Minä olen vaunuillut 'edellisessä elämässä'. Parikin vaunua oli silloin kuvioissa. Ensin Solifer 500(?) ja sitten LMC 570 pariakselilla. Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja vähän Saksassakin tuli kierreltyä. Sitten harrastus vaan jotenkin hiipui.

Vaunuilu on osittain myös perintöä, koskapa tallella on vielä lapsuusvuosilta SF-Caravan jäsennumero 4000jotain. Nythän jäsenlaattojen luku seilaa jossain 110000:n paikkeilla.

Noista kokemuksista voin sanoa, että mikäli haluatte ketterästi myös käsin liikuteltavan vaunun, niin silloin ehdottomasti yksiakselinen. Mikäli taas vakaan matkavaunun, niin silloin pariakselinen on parempi. Se myös pysyy vaaka-asennossa koukusta irroitettunakin, mikä on huomionarvoinen seikka...

Vaunua enemmän pistäisin painoa veturille. Se nimittäin joutuu TODELLA koville. Millään Rutinoffilla ei kannata lähteä hermojaan menettämään. Puhumattakaan muiden liikenteessä olevien hermoista!!

Karavaanariporukka sinänsä on ihan leppoisaa väkeä. Kosteanpuoleista noin yleisesti, ja ehkä vähän junttimaista, mutta ainakin itse tulin ihan hyvin juttuun.
Suhtautuminen meikäläisiin on itseäkin joskus vähän mietityttänyt. Siitä ei ole kokemusta..

Ehkäpä itsekin vielä joskus, vielä kerran :)