ystäväpiirin queer-jakauma?

  • 1 / 22
  • lEsbo 10km
  • 22.4.2005 21:51
Uh...katsoin tuossa just hieman myöhässä viimeisimmän L-koodin ja tässä kysymys jota olen jo aikani muhitellut:

Eli miltäs teidän ystävä-/tuttavapiirin queer-jakauma näyttää?

Aasinsilta L-koodista on tässä siis sarjan esittämä asetelma, jossa heteroita ei vilahda kuin vahingossa taustalla ja kadun toisella puolella. Realismi on tästä lepakkoyhdyskunnasta toki kaukana, mutta kuinka kaukana?:-)
Ai niin, ja jostain olen joskus kuullut semmoisen huhun että noin 10% kansalaisistamme olisi vinokkaita, mikä kuulostaa aika isolta viipaleelta... Oiskohan jollakulla tarkempaa ja luotettavampaa tietoa asiasta? Tässä herää kyllä epäilys minkään aiheesta tehdyn gallupin luotettavuudesta.
  • 2 / 22
  • Pora-liike
  • 23.4.2005 10:20
"Eli miltäs teidän ystävä-/tuttavapiirin queer-jakauma näyttää?"

Neljä heteroa löytyy, bi-ihmisiä aika paljon, muutama lesbo. Homot kuuluvat lähinnä kadulla tervehdittäviin.
Prosenttiluvun ilmoittama määrä voi vaihdella sen mukaan, miten "vinokas" määritellään ja miten ihmiset osaavat vastata.
Minun ystäväpiirissäni on tietääkseni lähes 100% heteroita. Vaikka mistäs minä tiedän...
En jaottele ihmisiä tuollaisten ominaisuuksien vuoksi enkä myöskään ymmärrä sitä ihmeellistä intoa eristäytyä "omiensa" joukkoon. Minulle riittää, että olen sinut itseni kanssa ja ystäväni pitävät minusta tällaisena. En näe mitään syytä ilakoida homouteni kanssa, koska se on vain yksi ominaisuus minussa muttei todellakaan päällimmäisin tai tärkein. Ja minulle on ihan yksi lysti, onko ystäväni homo/bi/mikälie, jos olemme vain ystäviä ja välitämme toisistamme vain ystävinä.

Alkaa kyllä tuntumaan siltä, että homous/lesbous on jo niin muotijuttuja, kun ei tunnu olevan yhtään ohjelmaa kymmpiuutisten lisäksi, jossa ei käsiteltäisi ko. aihetta.
  • 5 / 22
  • toinenhomo
  • 23.4.2005 14:54
On toki parikin ohjelmaa Kympin uutisten lisäksi: Pikkukakkonen ja Hiihtosää =D

Juu samaa mieltä, jos itse pyritään siihen, ettei meitä luokiteltaisi, vaan kohdeltaisiin tasa-arvoisina, niin miksi sitten pitäisi itse alkaa luokittelemaan ja jaottelemaan muita?
Ymmärän kyllä mitä ketjun aloittaja ajaa takaa. No mutta, kaveripiirissä heterot on enemmistönä. Paras ystäväkin. Suurin osa lesbokavereista on sellaisia jotka ei liiku "lepakkoyhdyskunnassa" mikä nyt sit tarkoittakoon Helsingin eri häppäreitä.

Totta kai siihen kiinnittää huomiota mitä toiset ihmiset on. Tasa-arvoisesti kohtelen muita riippumatta onko toinen lepakko tai jotain muuta. Ahistaa kuitenkin ajatus että rajoittuisi elämään jossain getossa. L-koodissa niillä kuitenkin näyttää olevan hauskaa..
  • 8 / 22
  • Johan_man
  • 23.4.2005 20:18
Oma kaveripiiri ehkä 95 %:sti heteroita enkä halua muuttaa asetelmaa muuksi. Joskus ennen oli toisin ja tuolloin elämä pyöri homouden ympärillä... ei käy kateeksi sellaista.
Hassua miten täällä pidetään heterotuttavien olemassaoloa jotenkin itseisarvollisena ja ensisijaisena homotuttavuuksiin nähden. Itse en koe asiaa näin. Mielestäni ystävieni ja tuttavieni seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään erityistä merkitystä, enkä mitenkään karsasta heteroita, mutta yksinkertainen totuus on, että minulla on paljon enemmän yhteistä homoystävieni kuin heteroystävieni kanssa. On vain tiettyjä asioita, joita heterot eivät voi ymmärtää tai joihin he eivät voi samaistua samassa määrin kuin toiset homot

Heterotuttavat ja -ystävät eivät ole mielestäni mitenkään erityisen tärkeitä tai tavoiteltavia. Persoonallisuudet ne ratkaisevat ystävyyssuhteiden syntymistä, ei seksuaalinen suuntautuminen. En esimerkiksi kärsisi typeryyttä toisen taholta vain jotta saisin "paistatella hänen heteroudessaan" ja ihastella sitä kuinka ystäväpiirissäni on enemmän heteroita kuin homoja.
Noin 90% ystävistä on heteroita. Joskus mietin, että olisi kiva, että ois enemmän lesbo/bi-naisia ihan vaan ystävinä. Ja edes yksi homoystävä, koska sellaisia minulla ei ole. Mutta eipä tuolla niin isoa merkitystä ole, tärkeintä on, että ystäväni ovat sellaisia ihmisiä kuin ovat, persoonallisuus siinä ratkaisee. En mä ole kokenut oikeastaan ollenkaan niin, että heteroystäväni ymmärtäisivät minua huonommin, koska olen seksuaaliselta suuntautumiseltani erilainen kuin he. Ei ole juuri mitään, mistä en voisi parhaiden ystävieni kanssa puhua. Ja lesbous on kuitenkin vain yksi osa persoonallisuuttani, olenhan minä kokonaisuutena paljon muutakin.
Mistä vois saada bi-seksuaaleja ystäviksi? En tarkoita tässä nyt sellaisia rasalettisiä Animalian kannattajia, vaan normaaleja suomalaisia miehiä ja naisia.
Salolle: Jaa-a, vaikea sanoa. Mulla on kaksi bi-kaveria (molemmat naisia) ja molempiin olen tutustunut ihan sattumalta. Toisen olen tavannut yhteisen kiinnostuksenkohteen kautta, toinen on hyvän mieskaverini tyttöystävä.

Onhan tietysti deitti.netit yms. Voithan sä kokeilla laittaa oman ilmoituksen, että etsitään bi-ystäviä tms.
hmmm.... queerjakauma... katsotaanpas.... Riippuu paljolti siitä kuinka luokittelee ystävyyssuhteet, mutta yli puolet ovat heteroita, harvat lesboja ja muut bissejä tai vielä seksuaalista suuntautumistaan etsimässä
Ihmiset ihmisinä. Oman lähipiirin jakauma kutakuinkin 50/50. Tosin selkeää homoistumista on havaittavissa.
  • 16 / 22
  • Jacqueline.N.
  • 30.4.2005 3:47
Löytyy niin hetero-,bi-,homo-,kuin lesboystäviäkin!^^ Heteroita ehkä eniten kuitenkin.
Piirit on kyl alku hirveen homoistumaan. Bi/Lesbo tyttöjä jotain 5, sit pari puhdasveristä ihanaa hetero tyttöä, sit näitä homoja. :) On mukana kuitenkin roikkunut yksi wannabe-hetero poika ja yks heteropoikakin. :)
...Oonpa Suomessa kaydessani huomannut taas, etta queerejahan nuo on lahes kaikki ystavani, riippumatta siitä mitä genitaaleillaan tekee tai jättää tekemättä. Mukava huomio.
no melko kummallinen:) kaikkien kaveri oon ollu jo ennen ku kukaan tuli kaapista. 3 hetero tyttöä, 2 lesboa, yks bisse ja homopoika...
Enemmistö on kyl vielä ainaki heteroita, varmaan 90%. Ois kyl kiva jos ois vähän enemmän suoranaisia homofrendejä, mut ei oo vielä siunaantunut. Toisaalta on hyvä, etten ole ihan ghettohomoksi ruvennut kuitenkaan.
Taidan olla porukan poikkeavin=D. Ystäväpiirini muodostuu ihmisistä, mikäpä minä olen heitä sen enempää luokittelemaan.