Homojen hampiharjat

Onko homoilla moderneimmat hammasharjat?

Niin, kertokaatten pitikö heti saada tuo uusi tv:stä tuttu ihmetys, hammasharja, jonka toinen puoli on vartavasten suunniteltu kielen harjaamista varten?

Mun mielestä idea on jotenkin groteski, joten ostin vaan kylppärin väreihin sointuvan Golgaten turboharjan. Saa silläkin koko suun puhtaax.
Tämän homon hammasharjassa ei ainakaan ole kuin kaksi mutkaa, eli aika perinteisen mallinen se taitaa olla. Seuraavaksi ostan kyllä semmoisen hienon, missä harjasosa on kolmessa kappaleessa ja ikenetkin saa kunnon kyytiä.
  • 3 / 18
  • Statisti
  • 16.2.2005 20:55
Löytyy kuule noin 4 vuotta vanha Oral B -sähköhammasharja. Sain sen edullisesti erään kodinkoneen kylkiäisenä.

Noh, tällaisella pienellä edestakaisin vipattavalla nököllä ei kyllä puhdasta välttämättä tule. Kyllä perinteinen käsipeli on tässäkin asiassa parempi vaihtoehto ;-)
Kyllä sähköhammasharja on must homollakin! Harva jaksaa harjailla manuaalisti tarpeeksi kauaa. Sähköharja viuhuu sen verran nopeaan tahtiin, että hampaiden pesuun ei kulu aikaa kuin n. 2 minuuttia. Huuhtelun hoidan hammaspainepesurilla, jolla hammasvälitkin puhdistuvat.

Tämä välineistö jättää enemmän aikaa muille aamutoimille, parranajolle, korva- ja nenäkarvojen leikkuulle yms....
Ai onko homojen pikkukätöset niin ylirasittuneet, että hampaiden puhdistus ei onnistu ilman sähköhammasharjaa, vai miten ei niin jaksa harjata tarpeeksi ... ? *pihalla*
Asiahan on niin, että sähköharjalla tulee samassa ajassa 100 kertaa puhtaampaa kuin käsin nytkyttämällä.

Mitä vaivattomampaa hampaiden pesu on, sitä varmemmin se tulee tehtyä säännöllisesti.
Minä kyllä pidän hampaiden harjaamisesta. Sähköharjan taasen olen kokenut epämiellyttävänä. En tykkää mistään pärisevästä suussani.
No tietty sähköhammasharja! Eipäs ole tullut reikiä moneen moneen vuoteen kun on muistanut harjata hampaat säännöllisesti ja käyttää xylitol/ksylitoli -purukumia aina ruokailun jälkeen.
  • 9 / 18
  • Sähköä
  • 22.2.2005 14:56
Sähköharja, koska hamppilääkärin mukaan sellainen pesee sekä tehokkaammin, että ikeniä säästävämmin kuin käsikäyttöiset.
Mina voisin puhua naista hammasharjoista vaikka tunnin.Ne nykyajan harjat kiukuttavat minua.En tieda onko teilla samaa monopolia valmistajien kanssa kuin taalla atlantin takana.Meinaan ne on muotoiltu uudestaan niin pahasti etta alkuperainen kayttotarkoitus ei onnistu.Niissa on isoja designer varsia,jotka pyorivat sormissa,ovat painavia ja hankaloita kayttaa,ja liian lyhyita etta ylettyisivat syvalle takahampaisiin.Harja osa on lyhyt kuin lasten harjat.Ne taytyisi suunnitella uudestaan:Pitka varsi suunniteltu pysymaan kadessa hyvin,pitka harja osa,kevyt kayttaa. 80% mailman ihmisilla ei ole perfect hollywood hampaat,mita nailla designer harjoilla vain pyyhkaistaan 2 kertaa paivassa.70 luvulla meilla sai kunnon Norweigian Jordan harjoja jotka olivat hyvia.Soft,medium,hard.Amen.
  • 11 / 18
  • gay hml vastaa
  • 30.4.2005 14:31
niin kauan kuin oma kätösenne toimii ja sitä ei ole valjastettu muihin aamu/ilta akteihin ja siis tavallinen h-harja pysyy kätösessä se riitttää puhdistukseksi.
tämä ei ole Shl-liiton mainos. H-harjan värillä ja koolla ei ole merkitystä kunhan se on pehmeä ja vaalean punainen.2x pv.ssä fluoritahnalla seon siinä älä missään nimessä osta sähköharjaa, jo opiskeluaikana siis n 20v sittten kariologian prof L. Forsten sanoi, että niin kauan kuin tav h-harja pysyy kätösessä se riittää hampaiden puhdistukseksi ja oma mielipiteeni homohammmaslääkärinä on , että vain laiskat käyttävät sähköh-harjaa kevettä teille ja VAPPUA!!
Gay-dendist,oikeaa puhetta.Kaikkea koitetaan myyda nk.waterjets,ja mita erilaisempia sahkoultrasound harjoja en usko olevan yhtaan parempia kuin manual harja.
Höh. Mihin tässä voi enää luottaa jos ei omaan hammaslääkäriinsä?
Gay hml, pilasit vappuni. Tunnen itseni laiskaksi p**kaksi. Miksi uskoinkaan lekurin sanaan ja kuvittelin 15000 harjausta/minuutti jynssäävän ja liiasta painamisesta varoittavan kaksipiste-Sensiflexin olevan parempi putsaaja kuin n. 300 har/min käsiharjan? Heitän harjani parvekkeelta alas ja hyppään itse perässä.
Homo hammaslääkärillä on tietysti syynsä suositella "käsiharjaa"...
kas näin kun saa enemmän reikiä ja potilaita...
Höh. Itse olen aina käyttäynyt normaalia hammasharjaa, sen sähköisen koin epämukavaksi pärinäksi.

Ja reiän reikää ei ole koskaan hampaissa ollut.
Mutta ehkä ne hammaspeikot on sitten homomiesten ongelma, eikä lepakkotyttöjen lainkaan -- kö? Ei rei'istä nyt ehkä hammaslääkäriä kannata alkaa syyttää, omista geeneistäkin on paljon kiinni.
Pärinästä olen ihan samaa mieltä, eikä muuten minullakaan ole ikinä ollut yhtään reikää. Ikenet vain olivat lääkärin mukana vetäytyneet mikä aiheuttaa hampaiden vihlomista ja kuulemma saattaa johtua liiasta painamisesta harjatessa (tai liian kovista harjoista, joita en ole ikinä käyttänyt). Olen tosin jostain lukenut sellaistakin, ettei tuo teoria välttämättä pitäisi paikkaansa vaan ikenet saattaisivat nousta muutenkin. Oli miten oli, sähköharjalla hampaat puhdistuvat hyvin ilman voimankäyttöäkin, jos vain pärinan sietää.
Vai sillä tavalla. Onko kukaan tullut ajatelleeksi noita sähköhammasharjan iloja ja ...kirojakin?
Valitettavasti sillä vempeleellä tulee ajettua ehkä hieman liian lujaakin ja vaarana voi olla ienrajan asteittainen vetäytyminen hammasjuuren päältä. eli varovaisuutta peliin. Se liharaja nimittäin ei sitten palaudukaan entisille rajamaille ja siinä sitä sitten ollaan alttiina kaikelle hyökkäykselle.
Samalla tavalla ko. vempele antaa jonkinmoisen turvallisuuden tunteen siitä, että kaikki pinnat ja välit on kahdessa aamuisessa minuutissa harjattu todella puhtaaksi. Ikävä tosiasia on, että toffeeta todellakin jää juustonaksujen väliin. Katsokaa vaikka niillä vanhanaikaisilla värjäävillä fluoritableteilla!
Oliskohan tässä jokin yhtymäkohta tämänpäivän nuoriin, joilla todettu todella huonoa oraalista hygieniaa. Nimittäin sähköhammasharjan käyttö - tai sitten ei käytetä mitään, ja samat toffeenpalat siellä kellastuu visvan peitossa vuosien mittaan??? Vastatkaa!!
Niin, siis ostin sen juuri siksi, etten painaisi samaan tahtiin kuin tavallisella. Sensiflexissä on sitä varten erikseen varotoimikin: varsi naksahtaa kuuluvasti taaksepäin jos sillä painaa liikaa. Tiedä sitten, onko siitä mitään iloa, mutta puhtaammaksi ovat ainakin hampaat tulleet kuin vanhalla harjalla.