Vessaan

Miksi homojen on aika vaikeeta käydä paskalla?

Kuinka kauan kestää, että homma on jees-juttu parisuhteessa?
Se on yksinkertaisesti vain neuroottista. Ei muuta. Voin vakuuttaa, että heteroilla on sama juttu.

Voit auttaa kumppaniasi vain yhdellä tavalla: revi ne perkeleen kaakelit vessasi seinästä ja äänieristä huussisi. Paskantaminen ON intiimi ja henkilökohtainen asia. Tiedän, tiedän, jotkut saavat siitäkin kiksejä.

JOS et halua irrottaa kaakeleita-haloo, ei kukaan paskanna pitkin seiniä- niin sano vaikkapa seuraavaa: laske vaikka vettä hanasta, niin voit olla rauhassa tai keksi jotakin asiaa pihalle. Mene vaikka kioskilla käymään tai vie roskat ulos.

En ymmärrä yleensäkään sitä, miksi vessat pitää kaakeloida!!!Se korostaa ääniä ja ne äänet -kuten kuseminen- kuuluvat pitkin taloa, ainakin kerrostaloissa. Inhottavaa!

Voisiko joku arkkitehti kertoa, miksi vessat suunnitellaan suihkun kanssa samaan paikkaan ja miksi ne ovat usein keskellä taloa tai keittiön tai muun vastaavan vieressä? Sairasta!Perverssiä!
On muuten todella ärsyttävää istua olohuoneessa ja kuunnella kuinka joku lorottaa kuin viimestä päivää jossain muualla päin kerrostaloa. Puhumattakaan siitä kiusallisesta tilanteesta kun kylässä oleva vieras lähteen käymään vessassa ja muut sitten vain pokkana koittavat pitää kovaäänistä puhetta yllä ettei vain tule hiljaista hetkeä sillä aikaa kun toinen on "asialla"!

Vessoihin paremmat äänieristeet, kiitos! Tiiviimmät ovet jo auttais monessa tapauksessa.
Olen ajatellut pariin otteeseen kirjoittaa suuttumustani ja ahdistustani tänne juuri kyseisestä asiasta. Todella epämukavaa ja inhottavaa kun pitää esim. kesken hienon aterian tai leivoksen nauttimisen kuunnella kun joku idiootti kusee pönttöön suoraa suihkua. Jos kerran on tarve kusta seisaltaan niin kai voisi edes sen verran ajatella muitakin ihmisiä, että osottaisi sen suihkun vaikka wc-pöntön takareunaan vaimentaakseen sen mielettömän lorinan.

Ulostamisesta sen verran, että ainakin itselleni se on pyhä rituaali. Haluan tehdä sen rauhassa ja hiljaisuudessa. Jos ei vessoihin saa parempia äänieristeitä ja tiiviimpiä ovia niin eikö ihan lähtökohdiltaan olisi parasta rakennuttaa saniteettitilat kauemmaksi ruokailu ja seurustelutiloista! Se olisi ainakin ensimmäinen vaatimus, jos itse rakennuttaisin taloa.
Minun mielestäni on törkeätä, että töissä kahvitauolla työkaveri käy siinä viereisessä vessassa paskalla. Välillä se oksettaa ja menee ruokahalut. Miksi vessan pitää olla taukotilan yhteydessä? Se voi olla periaatteessa missä muualla tahansa, vaikka käytävän varrella erillään sosiaalisista tiloista eikä taukotilassa, missä syödään!!!
Hm, kannattaisi ehkä kokeilla sellaista juttua, että laittaa jonkun verran wc-paperia pönttöön ennen kuin rupee asioille. Paperi vaimentaa ääniä...
Miksi just sillon ku on esim. kyläilemässä ja on pakko mennä vessaan, tulee ne äänekkäimmät ja haisevimmat varpusparvet...
Luulin ensin tämän viestiketjun olevan huuhaa-alueelta ennenkuin katsoin tarkemmin...

Pieniä ovat ongelmat teillä, jos jotkut wc-äänet ärsyttävät noin paljon! Eiköhän vessassa käynti ole aika luonnollinen asia, ja normaalia, että se aiheuttaa myös ääntä. Kaikki me kustaan ja paskotaan, vaikka vanha sanonta sanookin että "hienot ihmiset ei käy koskaan paskalla" :)

Outoa, että jotkut väittävät kuulevansa kusella käynnin lorinan kerrostalon toisesta asunnosta. Itse ikäni eri kerrostaloissa asuneena en ole koskaan kuullut naapureiden vessaääniä.
Vielä... Ja vaikka wc:ssä käynti onkin kuinka luoinnollista tahansa itse ainakin odotan ihmisiltä jonkinasteista sivistystä. Mielestäni on aivan sama sitten röyhtäillä ja piereskelläkin ruokapöydässä jos ei osata käydä tyylikkään huomiota herättämättä virtsalla. Mitä ulostamiseen tulee, sen kyllä jaksaa pidättää pari tuntia, jos on esim. jollain kutsuilla ja wc valitettavan lähellä seurustelutilaa.

Toinen asia mikä on todella junttimaista ja sikamaista on kun ei pestä käsiä vessassa käynnin jälkeen. Tuntuu erittäin epämiellyttävältä istua sellaisen ihmisen kanssa samassa ruoka/kahvipöydässä. Yak!

Onneksi läheiset tuttavani ja kaverini (ja tietysti miesystäväni) osaavat hoitaa hommansa sivistyneesti... tuskin he muuten olisivatkaan läheisiä tuttaviani ja kavereitani.

Ja mitä kerrostalojen ääneneristykseen tulee, niin olen ainakin itse kuullut sivistymättömien sikanaapureiden lorinat liiankin hyvin.
Useimmissa kerrostaloissa äänieristys ei täytä eu-standardeja. Sitäpaitsi yläkerran naiminen kuuluu aivan selvästi, mikä on kiusallista ja onhan se vanha totuus, että äänet kulkevat putkistoa pitkin, miksei sitten kusen lorina riippumatta sukupuolesta.

Kertokaapa kenellä on otsaa piereskellä seurassa ellei ole vahinko? Kiusallisia ovat myös mahan möyrintä jne. syönnin jälkeen.
minun "ihana" isäni, 74v, unohtaa melkei aina vetää vessan käyntinsä jälkeen... hän on jo hieman höperö, ei kehtaa myöntää unohdustaan (haluaisi vanheta arvokkaasti...?). jos valitan asiasta, sanoo säästävänsä vettä... tämän takia inhottaa käydä kylässä, varsinkin jos hätä iskee.
Onko tässä kantavana ajatuksena poissa silmistä, poissa mielestä? Vaikuttaa siltä ...

Myös koko ikäni kerrostalossa asuneena en ole muuten koskaan kuullut äänekästä seksuaalista kanssakäymistä naapurista saati vessasta. Toivottavasti eivät minunkaan naapurini ...
Kyllä mä ainaki uskallan piereskellä kundikaverini lähettyvillä. Aiemmin laktoosijutusta kärsineenä olisin jo silloin leijunut katonrajassa, ennekuin ymmärsin, että sehän se on maito.
Ymmärrän kyllä suhteen alussa häveliäisyyden, mutta kyllä sitä oppii tuntemaan toisen eikä se kenenkään maailmaa kaada, jos paukut pääsee. Sitäpaitsi pääsee vähemmällä, kun oppii nauramaan itselleenkin!
Hyviä rupsutteluja - trööt!