Miesmallit

Onko miesmallit usein homoja? Toisaalta ei kai ne tälläisestä taviksesta olisi kiinnostuneita mutta ainahan saa unelmoida. :P
Onko joku deitannut mallia?
Kyllähän niitä tuolla homobaareissa pyörii, mutta vaikea sanoa, kuinka suuri osa kaikista miesmalleista on homoja, kun pitäisi nähdä ne heterotkin. Minusta on joskus nuorempana ja kauniimpana ollut kiinnostunut ainakin joku kolme-neljä mallia, mutta kun kauniista ulkokuoresta huolimatta pää helisi tyhjyyttään, en tuntenut heihin minkäänlaista vetoa keskusteltuani heidän kanssaan lyhyesti. Kyllä heille näyttää kysyntää löytyvän, ainakin seksin osalta, mutta kuka sellaista tyhjäpäätä nyt jaksaisi oikein deittailla?
Siis tietysti heidän päänsä helisi tyhjyyttään, ei minun.;-) Ei pitäisi kirjoitella mitään kuumeessa, mutta kun sängyssä lojumisen lisäksi ei oikein voi tehdä muutakaan.
Tässä on ainakin yks miesmalli tai osa-aikamalli oikeastaan opiskelujen lomassa... En oo ite deitannu mallia, mutta halusin vaan sanoa Mellille, että ei kaikki mallit suinkaan oo tyhjäpäitä. Ikäviä stereotypioita. Ei se tarkoita sitä, että jos on hmm.. käyny suotuisasti geeniarvonnassa ja urheilemalla pitää ittensä kondiksessa, että se osa ois pois ajattelukyvystä tai empatiasta :D
Mä olen myös entinen malli ja ihan Mellille tiedoksi, nykyisin juristi.
Haluan vielä sanoa, että mallit ovat iältään siinä molemmin puolin kahtakymppiä ja ei siinä iässä ole vielä KUKAAN kerennyt itseänsä sivistää ja kokemuksien kautta elämää oppia. Lapsellisia tyhjäpäitähän kaikki parikymppiset ovat kolmekymppisistä.
Mitenkäs tyhjä pää ja juristi liittyy toisiinsa? Jälkimmäisten joukosta löytyy valitettavasti paljon niitä, jotka runnoivat itsensä oikikseen ulkoaopettelemalla ja sillä asialla puolestaan ei ole mitään tekemistä järjen tai ymmärtämisen kanssa, kuten hyvin tiedämme.
Ideanahan oli varmaankin se, että tyhjä pää ja juristi eivät useinkaan liity toisiinsa. Tunnen muutaman juristin eikä heidän joukossaan ole yhtään tyhjäpäätä. Oikiksessa opiskeleminen voi olla suurelta osalta ulkoa opettelemista, mutta niin on monen muunkin alan joilla osaamista ei voi perustaa mutu-tiedolle. Filosofista ei tule lääkäriä, noin niinkuin esimerkkinä.

On tyhmiä malleja ja on fiksuja malleja. Valitettavasti alan arvot vain näyttävät iskostuvan sen verran syvälle että monet mallit eivät osaa enää relata ulkonäkönsä suhteen, mikä voi olla seurustellessa olla rasittavaa pidemmän päälle.
Ulkonäkö on työväline mallille siinä missä taltta puusepälle, molemmat on pidettävä terävinä. Koska oma olemus ja ulkonäkö ovat kritiikin kohteena, en ollenkaan ihmettele mallien fiksoitumista omaan ulkonäköönsä. Negatiivinen kritiikki sattuu ja on monesti turhauttavaa ottaa vastaan.

En ikinä siviilissä kertonut olevani malli, jos joku ei sitä suoraan kysynyt. Homopiireissä ulkonäköä arvostellaan jo muutenkin ihan tarpeeksi ja tuntui, että jokaisella oli 'oikeus' kertoa mielipiteensä kuinka "En sitten kuitenkaan ole kovinkaan komea" tai "Siis ymmärrän miks olet malli, mutta et sä kuitenkaan loppupeleissä olis mun ihannemies".
Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni: Ei ole homoja malleissa sen enempää kuin muissakaan ammateissa.
Äh, nämä tyhjäpää väitteet voi tässäkin yhteydessä kuitata vähintäänkin yhtä painavalla lapsien suosimalla "ite oot kun kerran sanot" toteamuksella.
Ossille, en uskokaan että jos jollekulle olisi siunautunut hyvä ulkomuoto "geeniarvonnassa", siitä seuraisi automaattisesti että hän on tyhmä. Veikkaisin vain, että ne hyvännäköiset ja fiksut hakeutuvat harvemmin malleiksi kuin hyvännäköiset ja tyhmemmät.

Henrikille taas vastaisin, että olen huomannut iän karttuessa että koulutuksella ja menestyksellä yleensäkin on enemmän tekemistä asenteen ja tietyn luonteenlaadun kanssa kuin älykkyyden kanssa. Mensasta esimerkiksi löytyy vahtimestareita, putkiasentajia, kauppojen kassoja ja ties mitä, kun taas hyvinkin koulutettujen joukosta löytyy yllättävän paljon tyhjäpäitä. Tietysti hyvin koulutetut saattavat *keskimäärin* olla älykkäämpiä kuin kouluttamattomat, mutta kun puhutaan keskiarvoista, niin puhutaan yleisellä tasolla, yksittäisiä poikkeuksia löytyy suuntaan jos toiseenkin.
Ja sitten vielä, ne mallit jotka yrittivät minua iskeä, olivat minua vanhempia, ja olivat minusta tyhjäpäitä jo silloin. Ja ne heistä, joita edelleen näen piireissä, ovat mielestäni edelleen tyhjäpäitä, vaikka olemme kaikki jo ylittäneet sen kolmenkympin rajan.
  • 14 / 20
  • Tympiintynyt
  • 12.4.2005 19:27
Välillä tuntuu siltä että joka toinen pieni homopoika on "malli" tai vähintään sit "hiusmalli" jos ei muuta. Eli maksetaan jollekin firmalle et saa itsestään sellasen kuvakansion ja sitten voi sanoa kavereille että on malli. Eihän se muuta vaadi. Näitä tapauksia on pilvin pimein.
  • 15 / 20
  • Mutta, mutta
  • 12.4.2005 21:28
Miksi ette osaa olla ylpeitä siitä, että monet homopojat ovat kuvauksellisia? Ei mallin työ ole hullumpi aloittaa uraansa, koska julkisuuden merkitys korostuu vrt. Arnold S.
Tympiintyneelle: mitäs siitä sitten jo joku "hyvät geenit" omaava kaunis homopoika haluaa vähän "brassailla" ja tehdä kansion (ja uskaltaa sen vielä näyttää). Luulen, että suurin osa meistä homoista(kaan) ei sitä uskalla tai voi tehdä. Ihailen kauniita homopoikia - ehkä juri siksi suuntaan niin usein dtm:aan että edes joskus näkisi jossakin stailattuja ja ultimate tyyppejä. Minusta on vain hyvä jos joku nauttii ulkomuodostaan oli se sitten kuinka narsistista tahansa. Pikemminkin ma tympii se, että Suomessa kaikki halutaan latistaa jonkilaiseen (hesalaiseen?) mitäänsanomattomaan olotilaan jossa kaikki on vähän niinkuin keskiarvoisen ei mitään...Menkääs Tukholmaan katsomaan miten stailaus kuuluu oikeasti tehdä!
Lisää narsismia kehiin! Niinkuin Mikko sanoi: Muistakaa rakastaa itseänne!
Melli: Eiköhän mallit ole älykkyydessä siinä Gaussin käyrän keskellä ;) niin kuin 90% ihmisistä. Aika hassulta tuntuisi, että 5%:sta lahopäitä valikoituisimme. Miten älyään taas käyttää.. se on eri juttu. Olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että enemmän kasvatukseni ja lähiympäristöni arvot ovat lakiuraani vaikuttaneet kuin älykkyyteni.

Toisaalta, jos elää nuoruutensa 'koulun suosituimpana poikana' (Nehän jaetaan älykkyyden perusteella, eikös?) jatkuvan huomion ja kiinnostuksen kohteena.. Enpä muista, että kukaan olisi ikinä kysynyt minulta apua matematiikan läksyihin (vaikka olin matikassa hyvä) yms. Sama homma varmaan näillä tapaamillasi mallipojilla.. ystäviä, ymmärtäjiä, seläntaputtajia, ilmaista viinaa ja bileitä on aina tarjolla, vaikka eivät ole vaivautuneet opettelemaan nimeään kirjoittamaan. Sehän tässä sinua riepoo?
Joku esitti joskus, että mallit vaikuttaisivat keskimääräistä tyhmemmiltä sen takia, että heidän ei *tarvitse* käyttää päätään. Siis vaikka heissä ehkä olisikin potentiaalia, he keskittyvät enemmän huolehtimaan ulkonäöstään, sivelemään naamaan hoitotuotteita ja käymään salilla kuin kehittämään sivistystään. Tämän takia he vaikuttaisivat jotenkin muita tyhmemmiltä.

Minä veikkaisin, että sellaiset ihmiset, jotka ovat liian laiskoja käyttääkseen päätään, tai sitten yksinkertaisesti liian tyhmiä kyetäkseen siihen, mutta joilla on riittävästi ulkonäköä pärjätäkseen sillä, ryhtyvät malleiksi.

Joukossa saattaa tietysti olla myös narsisteja, jotka haluavat näkyä kuvastoissa, ja saada sillä jonkin sertifikaatin siitä, että ovat hyvännäköisiä. Tosin se ei mielestäni enää edes ole mikään todiste siitä, että on hyvännäköinen, kun jossain vaiheessa tulivat muotiin sellaiset narkkarin näköiset mallit, joiden luut paistavat läpi poskista ja kyljistä.
Sinänsä se ei minua "rievo", että mallit ovat muka jotenkin suositumpia ulkonäkönsä takia... Itsekin olin kai aika hyvännäköinen nuorempana (miksi luulet että ne mallikundit yrittivät iskeä?), mutta ei siitä mielestäni mitään hyvää seurannut. Vanhat äijät olivat koko ajan kiinni perseessä ja puristivat niin että sattui, enkä minä vielä kokemattomuuttani ujona ja arkana oikein uskaltanut kunnolla vastustaa. Olisi kai pitänyt lyödä, mutta kun siihen aikaan oli kaupungissa ne kaksi homopaikkaa, niin pelkäsin saavani porttarin.

Ja sitten ne ikäiseni kundit, joista olisin itse ollut kiinnostunut, eivät uskaltaneet lähestyä, enkä minäkään, kun olin siis ujo ja arka. Ja sitä taas pidettiin sitten ylpeytenä. "Et sä näytä ujolta" joku sanoi syyttävästi kun asiasta kerran tuli puhetta. Sitten jotkut esineellistivät, ja ajattelivat ettei minulla ole tunteita. Minulle sai valehdella että saisi sänkyyn, ja kun homma oli ohitse, minut sai heittää ulos kuin roskapussin. Mikä teki minut tietysti entistä varovaisemmaksi. Ja jotkut taas olivat vieläpä kateellisia ja tekivät parhaansa vahingoittaakseen minua eri tavoin.

Joten ei minua tosiaan se rievo, että mallit saisivat ystäviä, ymmärtäjiä, seläntaputtajia, ilmaista viinaa ja bileitä... Ilmaista viinaa ja bileitä olisi kyllä ollut minullekin tarjolla, jos olisin halunnut, mutta kun ei kiinnostanut. Enemmän säälittävät ne kundit, jotka lähtevät mukaan tuohon, ja jatkavat tuollaista elämää, ja huomaavat sitten jossain vaiheessa, kun nuoruus ja kauneus on haihtunut, että ystävät ja selkääntaputtajat ovat häipyneet, eikä heillä ole mitään perustaa elämälleen. Ehkä sinä olet ajatellut nenääsi pidemmälle, mutta on toisia, jotka eivät.
Tuota mallikilpailua TV:stä seuranneena on saanut todeta, että mallia ei erota tavallisesta ei-mallista parempi ulkonäkö, vaan se että vaatefirman on helppo muuttaa mallin ilmettä erilaisiksi. Tiedän tämän, koska olen itse ollut erään erittäin suuren aikakauslehden kansikuvahenkilö, ja koska en ole malli, oli minusta erittäin vaikea ottaa erityyppisiä kuvia. Ilme tuli lopulta aina samaksi. Oma ilmeeni sitten kuitenkin riitti sillä kertaa.