Homojen musamausta
Olen huomannut, että homoista tosi harva kuuntelee, saate sitten itse soittaa, mitään rankempaa musaa. Tarkoitan lähinnä metal-genreä. Kaikki tuntemani homot on just jotain blondattuja, lyhyttukkaisia Kyllikki-friikkejä; pitää lähtee joka viikonloppu riekkuun napapaidas jonnekin dance-clubille missä soitetaan jotain R'n'B, paukutusta.. (Tosin kun vois vääntyä paikalliseen rock-clubiin).
Mä tunnen olevani todellakin homo toiselta planeetalta kun itseä on pienestä saakka kiinostanu lähinnä just toi metalli musa. - Toki joka musatyylistä löytyy tosi hienoja juttuja, esim. trance/dance puolelta (ja onhan Minoguen Kyllikki ihan hemaseva mimmi). Kuitenkin mulle melodisuus on se mikä iskee...
Kertokaapas mistä diggaatte ihan kympillä, ja olenko ainut metallihomo? No, onhan olemas kuitenkin yksi metalli herra; ex-Judas Priestin Rob Halford, joka on ihan julkisestikin tunnustanut pitävänsä miehistä..
Minusta se Niskalaukaus bändi on välillä aika hyvä, vaikka en hevari olekaan. Sitten sen yhden hyvin meikatun amerikkalaisen laulajan Depeche Mode - vedätys(?) on hyvä.
Ne saatananpalvojat ovat pilaneet heavy-musiikin maineen.
Se on mukavaa, että olet löytänyt oman tyylisi. Kyllä rokkarikin voi olla seksikäs. Mistä ostat vaatteesi?
No ei ehkä hirveesti rankempaa, mutta sen verran että PaulaK ja DTM-biitti ei hirveesti iske, viimeks livenä:
Hanoi Rocks
the Crash
Tehosekoitin (RIP)
Uriah Heep (!)
Pelle Miljoona
Blue (Lontoossa: okei, tää oli vahinkolaukaus mutta ei paha)
Kotiteollisuus
Yö (Levillä. Oli kyllä hirveetä)
don Johnson BB
mies......Hello!!! Marilyn Manson......on hakemasi laulajan nimi.
...Ei Rob Halford mitaan "tunnustanut", vaan kertoi olevansa homo. Siina on iso ero sentaan.
"I'm aimed for You" (Jusad Priest, "Living after Mignight"). Heh.
Taalla on kylla tietaakseni monia rankemman (kin) musiikin ystavia.
Minulle ei tuo disko oikein uppoa. Olen vähän päälle kaksikymmentä ja aina on tuottanut nuo diskot päänvaivaa, kun joka paikasta tulvii. Uriah Heeppi on hyvää, varsinkin alkuaikojen, kuten monet muutkin saman aikakauden heavy-orkesterit. Myöskin jazzia kuuntelen. Siksipä onkin vaikeata lähteä baarissa käymään kun tietää, että sitä samaa diskoa soitetaan. :)
No nyt päästiin itse asiaan. Rob Halford ja Priest Live -86, kuningas live! Jes!
Itse pidän lähinnä klassisesta. Frédéric Chopinin etydit, preludit, scherzot, balladit ihan ehdottomia! ( & kaikki barokki musiikki)
Mutta kyllä epic fantasy metal, symphonic metal, neoclassical, progressive metal etc. on ne kovat jutut. (Ei black/death metal). Pitempi tukkakin löytyy, erilaisia goottihenkisiä koruja ja kettinkejä, nahkatakki, mutta ei raatohousuja ;)
Kovia nimiä mm. Rhapsody, Dream Theater, Time Requiem, Majestic jne.. eli, etteikö meitäkin löydy!
Tuo Rob Halfordin homous on vanha uutinen
Ja mitä kuuntelen
Metallia 95% ja loput 5% Pet shop boysia=maailman paras popyhtye
Suosikkeja Rammstein, Anthrax, King Diamond, Cradle of Filth
Mä olen joskus yrittänyt kuunnella black (tai dark) metallia, mutta ei jotenkin jaksa mitään kovin rankkaa, ellei se ole melodista. Cradle of Filth menee. Goottimusiikista pidän, Inkubus Sukkubus on ehdoton ykkönen, mutta myös Nightwish on hyvä, samoin Depeche Mode. Kans kasarit, jotkut nykyiset tanssipopjutut (kuten Kylie:) menee, työväen/taistolaislaulut. Yleensäkin sellainen puhdasoppisuus ei iske yhtään.
...Mina olen aika "puhdasoppinen" jos ja kun pitaa kohdata vaikkapa Kylie tai Britney Spears... Eli jos saatana on totta niin katson identifioineeni muutamia lahettamiaan kidutuskeinoja.
Mutta mutta: oleellista kai on, etta olen jyrkka omissa makuasioissani, en muiden.
...eli siis en olekaan "puhdasoppinen". Toivottavasti ei kovin moni muukaan olisi.
Tai siis mitä puhdasoppisuudella tarkoitan on se, että jos tulee vastaan hyvä Britney Spearsin biisi (niin kuin on tullutkin, vaikka enemmistö onkin skittiä) niin en inhoa sitä, koska se on Britneyn. Tai sit tarkoitinkin jotain muuta, en nyt näin iltaunien jälkeen oo kovin virkeä. :)
...Mina taas koetin nauraa itselleni...
...ja kaiketi leikkia opettajaa tuon puhdasoppisuuden kanssa, sita vastaan - viitaten nyt vaikkapa taannoiseen
Pet Shop Boys - U2 -keskusteluun, joka oli aikamoista lastentarhakamaa.
Ja itse asiassa kaiketi olla samaa mielta kanssasi, Faery.
Rob Halfordia lisaa tahan viela kerran:
"You're in for surprise, You're in for a shock
In London town streets, when there's darkness and fog
When you least expect me, and you turn your back
I'll attack"
Ja:
"Any back alley street is where we'll probably meet"
(Judas Priest: "The Ripper", kertoohan se Viiltaja-Jackista, mutta ehka jostain muustakin...)
Rokkihomolla on ollut monia hauskoja hetkia Rob-sedan lyriikoita kuunnellessa ;-)
Ostin muuten vasta Judas Priestin Electric Eye DVDn. Tosi hyvä yhteenveto bändin urasta. 13 bändin musavideota. Priest Live (19 biisiä) Taltiointi Dallasista, Texasista 1996. Lisäksi BBC-TV perfomances (5 biisiä).. Glenn Tipton muuten osasi soittaa kitaraa ihan oikeesti jo bändin alkuaikoina, ja Robilla näytti olevan silloin hassu hippilook, ihan pitkä tukkakin..
Tosin, kyllähän Rob oli seksikkäimmillään just tuossa 80-luvun puolessa välissä.. Olin silloin tosi kova fani. Muistan tuosta Priest Live -jutusta sellaisen, että kun näin Robin kivat nahkaliivit, oli pakko ommella itselleni samanlaiset.. ;) Eipäs ollut kenelläkään muulla...
Eli kyllä tuli Turbo Loveria, Sentineliä, Some heads are gonna rollia kuunneltua ihan kympillä.
Olen henkeen ja vereen rock-ihminen, mutta se ei estä minua arvostamasta hyvää poppia. Esimerkiksi Britneyn Toxic on mielettömän hyvä biisi, vaikken Britneystä itsestään perustakaan.
Japa, puhuit asiaa ja hienoa että pystyt sanomaan asian niin kuin se on. Toxic on loistava pop biisi.
Multa musiikin kuuntelu jäi lähes kokonaan tutustuttuani poikaystävääni. Musiikkimakumme ovat niin totaalisesti erilaisia. Lähinnä jotkin euroviisut ja O-Zonen Dragostea din tei yhdistävinä poikkeuksina.
Provosoivasti tekisi mieleni sanoa, että pidän kaikesta muusta paitsi rokista - heviäkin kuuntelen mieluummin kuin U2:ta, Springsteeniä tai Beatlesiä. No, ei se nyt ihan noinkaan kyllä mene. Yleisesti ottaen tykkään sopivasti melodisesta rytmimusiikista, joskin myös klassiselta puolelta löytyy miuluisaa kuunneltavaa, ja ah, kuoromusiikki.
Jos melodiselta puolelta pitäisi joitain bändejä mainita, niin ruotsalaisen Arvingarna bändin yksinkertaiset imellokset ovat mun makuuni. Viimeisin levyostokseni taisi olla erään nuoren artistin Ensimmäinen. :)
Ihanne yökerhoiltani musiikillisessa mielessä voisi koostua kokoelmasta: sopivasti yhdistettynä uutta tanssimusiikkia, jotain taiteellisempaa syntsamukaa (ambienttia) sekä helmiä 80- ja 90-luvuilta. Mukana ei olisi näitä kotimaisia eikä ulkomaisia naishomoikoneita. Toisaalta mielenkiintoinen ilta voisi olla yhdistelmä hyvin erilaisia musiikkinumeroita (siirappia, heviä, rokkia, klassista).
Ja kukaan ei sit tykkää hiphopista vai?
Ilmottaudun vankaksi mustan musan ystäväksi mutta valitettavasti todelliset helmet alkaa olemaan aika harvinaisia.
Nykyään alkaa tuntua siltä biisit ovat 15 tusinassa kamaa.
Sääli..... NERD:in jätkät ovat kyllä iloinen poikkeus massassa.
Jep.. Niko.. pelastan taman keskutelun. Ma tykkaan hiphopista, R`n`B: sta, Soulista jne.. Myos jazzista tykkaan. Angie Stone, Alicia Keys jne. Kuuntelen myos vahan Eminemia, vaikka se on suurimmaks osaks ihan turha aija.. Jeps.. Mutta sitten pidan myos Rammsteinista ja Nightwishista ym.. Melodinen metal (?) uppoo muhun..
Miten -mango- sinä nyt "pelasti" tämän keskustelun? Se jäi minulle hieman auki, voitko valaista?
Niko kirjoitti: "Ja kukaan ei sit tykkää hiphopista vai?"
-mango- kirjoitti: "Jep.. Niko.. pelastan taman keskutelun. Ma tykkaan hiphopista ..."
Ole hyvä, DKNY.
Eipä kestä.
DKNY kirjoiti:Ilmottaudun vankaksi mustan musan ystäväksi.
Öööööhhmm tämä musta musa on siis r&b, hip hopia......joten en tarkoittanut sillä Boney M esim tai Black metallia, joten tarkoitin nyt sillä että musa makuni on myös "mustaa".
Voipi olla että kaikki muttuu mustaksi kunhan iskee vaan mustat aurinkolasit päähänsä ja kuuntelee Eppuja, mutta ei minulle.....joten sillä lailla.
Hetkinen...missä kohtaa mun komenttia puhun abortista? Nyt olen pihalla kuin lumiukko...
Jos osaat lukea sen verran että komenttini sisälsi huomautksen musiikin nimityksestä, jätin kyllä huomioimatta nimitykset Vitun ja Rasvanokka. Sitävastoin sullahan paranee tuo kielenkäyttö koko ajan nyt olen sitten jo paskapaa.
Sitten huomasin että hyvä ystäväni JuhaniV on jo komentoimassa tätä, ok voisiko joku selventää kenen varpaille ollaan astuttu? Jotain mätää on nyt Tanskanmaalla ja pahasti.
Ja jos ylläolevani kommenti musiikista tai JuhaniV:sta aikasemmin ovat liikaa ylläpidolle, niin ilmoitus vaan tänne.
Tämähän alkaa olemaan jo aika farssia koko foorumi.
tämä homo tykkäilee kovasti seuraavista nimistä; the smiths/morrissey, pj harvey, yeah yeah yeahs, interpol (oli pakko tukholmaan asti lähteä katsomaan, mahtava keikka), the velvet underground (lou reed on pakko nähdä kun tulee suomeen!), bright eyes, patti smith, the rapture, the cure etc. kuin myös sitten elektronisemmasta kuten fischerspooner, chicks on speed, peaches, le tigre, the knife, muutaman nimen mainitakseni.
itse en viihdy oikeastaan dtm:ssä (paitsi drag-bingossa! :D) tai muissa homo-paikoissa, vaan club anvilissa, kajalissa, autobahnissa jne. on paljon parempi meininki makuuni. jep jep.
Smiths Provinssirockissa joskus 80-luvulla on ainoa keikka jonka missaaminen on jäänyt pahasti harmittamaan. Siis todella pahasti.
Olisi kiva jos näin keski-iän kynnyksellä löytyisi joku suomalainen uusi bändi jota voisi alkaa diggailemaan silleesti jokainen-levy-ostettava-julkaisupäivänä meiningillä, ja käydä oikein keikoillakin, vaan kun ei ole osunut enää kohdalle. Onkohan tää hormonaalista vai vaan ajankäytön muuttumisesta johtuvaa?
Liekki oli kyllä sympaattinen hietsussa toissakesänä, muttei siitäkään ihan massiivisesti pitkäaikaisesti jaksa innostua.
Kyllä rankempikin musa menee. Oikeastaan musa joka ei muhun uppoa on juuri tota stereotyyppistä homodiskoa. Ei vaan nappaa yhtään sellainen maininki.
30 -vuotisen sodan marssi, Jääkärimarssi, Porilaisten Marssi ja Ateenalaisten laulu (erityisesti se kohta, missä sanotaan "Nuorukaiselle kuolla kuuluu, kun hällä vielä, kutreissa tuoksuavat, nuorteat kukkaset on. Naisista kaunein, miehistä rohkein aina hän olkoon. Taistossa kaatuen hän, kaunis on kuolossa myös.).
Nuorteita kukkasia nuorukaisen kutreissa? Tämä on siis Kadettikoulun kunniamarssi. Heh! Siitäs saitte.
Olen pahoillani, DKNY, vedan pois tuon aborttikommentin. Haukuin vaaraa puuta. Sain nimettoman e-mailin, jossa sanottiin niikuin ylla kirjoitin, ja tietysti oletin heti, etta se olit sina. Pahoillani.
Sika homonormatiivista suhtautu kaiuttimista tulevaan humpitumpiin noin intohimoisesti.
Minä olen aina kuunnellut " raskaampaa " musiikkia, ollut metallisti, punkkari, ja gootti ja grungeri yms. myös ulkoisesti. En kuuntele tanssimusiikkia, vaan kun haluan hyvät vibat laitan vaikka Satyriconin Repined bastard nationin soimaan. Ja Nirvana -- vaikkei metallia tietty olekaan-- on edelleen paras!
Viikonloppuisin istun mieluummin Cornerissa tai " gootti-bileissä " kuin Hercussa. DTM:n yläkertaa diggaan kyl kans.
< kuuntelee lähes kaikkea muuta (klassisesta technoon), muttei tangoa tai humppaa...
ei tangoa/humppaa paitsi vitsimielessä... ei heviä paitsi vitsimielessä... teknoa, joo... mutta mä en ole oikeesti ollenkaan musikaalinen, joten mulla ei ole aavistustakaan bandien nimistä jne...
Parasta joulumusaa
King Diamond:No Presents for christmas
Impaled Nazarene:I am killer of trolls
No mä en oikeen tiedä että liittyykö tämä tuohon keskusteluun, mutta tottakai pitää mielipide antaa...
Tällähetkellä levylautasella soi aika paljon suomalainen räp- ja hip-hop musiikki. En tiedä miksi, mutta tänä syksynä löysin muutamia erinomaisia suomalaisia artisteja.
Ambassa/Ambassadöör ( Inarin kollektiivi,sanoitukset kaksimielisiä ja härskejä, sen takia varmaan kolisee ), Amoc ja Edorf. Sitten myös tottakai Spesialisti, Kapasiteettiyksikkö, Skandaali, Cheek ja ruotsalaisista Petter.
Mä Ainakin kuuntelen mitä sattuu
Olen aika monipuolinen musiikin suhteen.
Olen kuunnellut ikäni aikana 2Unlimitedistä, Pandorasta, Offspringista, Scorpionsista, Queenista, Neljästä Ruususta, Pet Shop Boysista, Depeche Modesta aina dj Orkideaan ja Armin van Buureniin asti.
Tällä hetkellä muhun uppoo ihan 100%:sti koneellinen klubimusiikki. (Ja klubimusiikilla EN tällä kertaa tarkoita "homopoppia" (Alcazar, ABBA, Britney, O-Zone ym.) tai R&B:a.)
Elikkäs tähän poikaan kolahtaa täysillä konemusiikin eri lajit, joita soitetaan maamme suurimmilla klubeilla (esim. Proge, Tekno, House, Trance (ns. Kixutrance etenkin), Hard trance, Breaks jne.)
Ja tällä kertaa en puhu mistään DTM:st, jossa soi mun mielest ihan liikaa puhkikulutetut listaremputukset.
Sen sijaan klubeilla nimeltä Hallmark, Voodoo, RUSH, Illusions ym. viihdyn. Siellä on tunnelmaa ja musiikissa ihan erilainen syke. Voi uppoutua musiikkiin ja antaa sen viedä.
Noissa käykin aika värikästä porukkaa, mutta toivoisin enemmän vastaavaa matskua myös vaikka DTM:n.
Eli jotain erityisiä klubi-iltoja, jotka ovat pyhitettyjä vain ja ainoastaan konemusiikille. Ja maan huippu dj:tä vieraiksi. Uskoisin, että se houkuttaisi myös uutta populaa "gay-sceneen". Tai sit toinen hyvä vaihtoehto ois gay-henkinen vain konemusalle pyhitetty klubi, joka kiertää eri paikoissa. Ja sellainen näyttäisi ilmeisesti olevan tulossakin Helsinkiin?
Uskon, että tuonne tulee ihan eri populaa, mitä Mamaan (kaikkein homoimmat "pikkurillihomopop"fanit karsiutuu, joita on jo mielestäni "gayscenessä" liikaa).
P.O.23, 10 pistettä ja papukaijan merkki ! Täysin samaa mieltä :) DTämmäs soitetaan nykyään enää heteroiden ehdolla listapoppia tai sit jotain lahnamaista R&B.tä. Huolestuttaa mut toivottavasti noi uudet klubi-illat tuo taas munaa meininkiin !
Minä ja mun poikaystävä ollaan sitten todellisessa marginaalissa, varsinainen vähemmistöjen vähemmistö
Me halutaan kunnon Rock/Metalli äijä ilta DTM:ään/Herkkuun tyyliin Rammstein, Iron Maiden, King Diamond, Cradle of Filth, Iggy Pop, Ramones, Kotiteollisuus, Slayer, Impaled Nazarene ja listaa riittää
eikä mitään saatanan nörttikonepoppia
voin laskea kädettömän miehen sormilla metalli illat=0
ja Tshernobyl räjähdyksen alle jääneen insinöörin tulevan lapsen sormilla koneillat
Karu totuus on, että kyllä niitä kixu tai hevi/industrial bileitä homoille varmasti järjestettäisiin, jos kysyntää/rahkeita olisi.
Paikoilla on myös oma linjansa, siitä poikkeaminen on aina riski ja oma juttunsa
Mun käsittääkseni homot voivat mennä noihin konemusabileisiin varsin vapautuneesti, miksi järkätä niitä erikseen homoille?
Raskas rock ja metalli on sitten eria asia. Vaikea kuvitella sitä sellaisiin yökerhotiloihin mitä herkku ja dtm ovat. Ne on liian kaukana siitä skenestä. Dekota pitäisi ja kunnolla ja siltikin tulisi varmaan vaan narinaa.
Eikös marginaalissa olekaan kiva olla? Yksi syy miksi hevareille ei juuri mitään ole, on käsittääkseni se, että sitä skeneä ei juuri hyvällä katsota ravintoloitsijoiden keskuudessa. Jokainen tietää miksi.
Sunshine Kirjoitti
"Eikös marginaalissa olekaan kiva olla? Yksi syy miksi hevareille ei juuri mitään ole, on käsittääkseni se, että sitä skeneä ei juuri hyvällä katsota ravintoloitsijoiden keskuudessa. Jokainen tietää miksi"´
Väärin, väärin. Siis neitikanat ja muut villapaita homot ei katso hyvällä heviskeneä, ei sinänsä ravintoloitsijat.
En ole tavannut yhtä ahdasmielistä porukkaa kuin homoseksuaalit. Kaikki on niin fun fun fun ja ämyreistä raikaa madonnaspearsminoquezoneaquilera
Ja valitettavasti enemmistö on oikeassa.
Chub Sami:
Tiedän kuitenkin useita ravintoloitsijoita, jotka eivät ikinä halua olla missään tekemisissä hevin tms. kanssa. Syy, skenen imago ja hevereiden tapa bilettää, joka on hmm... ei niin sisäsiisti.
Mutta jos kysyntää olisi riittävästi, niin olisi paikkojakin.
Homot ahdasmielisiä? Entäs sinä itse? Dtm ja Herkku ovat mainstream klubeja, suunnattu homojen suurelle massalle. Mitä ihmeellistä siinä on? Samaa huttua, mitä hetskujen mainstreampaikoissa.
Ei ole homoille omaa Rose Gardenia. Olisi kiva jos olisi, mutta voin mä mennä tuonne olemassaolevaankin.
Eikös homous ole vain yksi osa identiteettiä ja musamaku myös? Minulla ainakin on. Miksi jokapaikan pitäisi olla gayproof?
Eikö ole niin, että sitä mieleistä seuraa löytää sitten sieltä musamaun mukaan valitusta paikasta, enemmin kuin joka jätkän isojaosta, jossa pojilla ei ole mitään muuta yhteistä nimittäjää kuin se homous. Vai miksi niitä homojen alternative paikkoja sitten kaivattiin?
Chub Sami kirjoitti: "... Siis neitikanat ja muut villapaita homot ei katso hyvällä heviskeneä, ei sinänsä ravintoloitsijat."
"Neitikanat ja muut villapaita homot"? "Homot ahdamielistä porukkaa"? Taitaa tässä olla havainnoitsija ja havaintojen tekijä aika lähellä toisiaan.
Ja ravintoloitsijat voivat luonnollisesti olla yksityishenkilöinä musiikista mitä mieltä tahansa, mutta bisnestä tehtäessä money talks. Minustakin on valitettavaa, että suurin osa varsinkin homopopulaatiota palvelevista ravintoloitsijoista haluaa pelata niin varman päälle ja tarjota vain sitä samaa vesivelliä, mitä he kuvittelevat enemmistön haluavan.
Tässä unohtuu, että homotkin ovat hyvin heterogeenista porukkaa, eikä heistäkään suurin osa jaksa bilettää jatkuvasti, joten eri iltoja voisi hyvin profiloida selkeästi eri asiakaskunnille.
Lue edellisessä: "havainnoitsija ja havaintojen _kohde_ aika lähellä toisiaan".
" Kuitenkin mulle melodisuus on se mikä iskee..."
Ensin sanot pitäväsi metallista ja sitten melodisuus iskee? Kyllä musiikin melodisuus tulee enemmän esille monissa muissa genreissä kuin metallissa. Esim. musikaaleissa, opereteissa ja iskelmissä:-)
Ai? Kirjoitti seuraavaa
"Ensin sanot pitäväsi metallista ja sitten melodisuus iskee? Kyllä musiikin melodisuus tulee enemmän esille monissa muissa genreissä kuin metallissa. Esim. musikaaleissa, opereteissa ja iskelmissä:-)"
Kuunteleppas huviksesi seuraavia yhtyeitä Moonsorrow, Finntroll, Iron Maiden, Cradle of Filth(ja nimeonmaan Damnation and a day levyä) ja Metallican S & M levyä Gamma Ray(It's a Sin coveri on ihan hulvaton)
Sunshine, järjestä sitten joskus ns. "depressiobileet". Kun homot haluaa viettää vapaata, niin he haluavat unohtaa oman tilanteensa surkeuden ja pitää hauskaa/ tanssia. He haluavat tuntea , että on "mahiksia".
Hevy on liian "heteroa". Heavy "tukee heterojuttuja". That`s why. Ei homot ole sillä tavalla "munattomia", vaan päinvastoinhan se on, että heteromiehet kopioi homomiehiä, koska niillä on "munaa" rikkoa perinteinen " heteroperhemalli". Hompmiehet ON luovia. Se ON totta.
Chub Samille:
Olen läksyni lukenut:-D
Totta kai kaikista genreistä löytyy laaja skaala. Metallin sisälläkin on melodiikkaa, mutta se ei ole aina se pääpointti. Mainstream-hevi saattaa olla joskus lähempänä poppia kuin metallia...
Mies, en ymmärrä, oliko tuo sutkautuksesi kenties tarkoitettu minulle? Enhän minä mitään depressio bailuja tässäkään yhteydessä ole haikaillut.
Joku saa sen todellisuuspakonsa hevistä tms. Suurin osa tamppaavasta biitistä. Kysynnän ja tarjonnan laki toimii. Kokonaan toinen juttu on sitten uusien asioiden tuominen olemassaolevien asiakkaiden tietoisuuteen ja uusien asiakkaiden haaliminen. Miljoonan taalan kysymyksiä kaikelle palvelubisnekselle. Mikä on sopiva suhde tuttua ja uutta? Menestystuotteet ovat harvassa. Sitä se vain on.
lempparipändejä ja -musaa:
the hives
the strokes
the flaming sideburns
turbonegro
franz ferdinand
hellacopters
the mew
kent
him
the crash
tehosekoitin
liekki
lemonator
david bowie
ja sit folk on kivaa... useit levyjä löytyy
ja sit kivat 30, 40 ja 50 luvun tunnelmamusat (edith piaf yms. chanson, ja argentinalaiset tangot esim piazzola)
ja homo humppa, tietty (Kyllikki, Alkazar, Matonna yms. kasari)
ja klassinen, etenkin konserteissa!
Kuuntelen mielelläni oikeastaan kaikkia musiikki genrejä paitsi todella raskasta rockia tai ns. örinämetallia ja nykypäivän "hiphoppia".
Suosikkibändejä/artisteja: Madonna, The Beatles, Janis Joplin, Michael Jackson, The Cardigans, Alanis Morisette, Maija Vilkkumaa, Red Hot Chili Peppers, Sheryl Crow, Norah Jones, Elvis, Jimi Hendrix...
Suosikkimusiikkia on etenkin 20-40-luvun jazz ja 50-70-luvun rock ja folk rock. Kuuntelen myös aika paljon uutta poppia ja rockia ja dance-musakin menee.
joopa joo .meikäläisseen " uppoo " melkein kaikenlainen musa . jos ei nyt kuitenkaan hip hoppi , jazz , eikä klassinen musa . muuten olen musan suhteen " kaikkiruokainen " . suomi iskelmä , hevy metalli , tavallinen rock ja etenkin daruden musa kolahtaa .
Hej!
Aivan ehdoton 1. LUDWIG VAN BEETHOVEN!
Sitten pidän mm. Brucknerista, Berliozista, ... on monesti teoskohtaista ennemminkin kuin jonkun säveltäjän koko tuotanto.
Oma musiikkikokoelmani on melko laajalti monista genreistä poimittua. Progea, jatsia, kasaripoppia, räppiä, konemusiikkia, klassista, metallia, rokkia ja niin edelleen. Tämän hetken suosikkeja ovat mm. Pain of Salvation (Daniel on ihana), Opeth, Dj Shadow, Jori Hulkkonen, Talk Talk ja Set Fire to Flames. Pet Shop Boys tietenkin ikisuosikkina, jo 4-vuotiaasta asti. :)
No mä taas sanoisin Verdi ja Puccini, kuten tietysti kunnollisen opera queenin tuleekin. Muutenkaan mä en kauheasti kuuntele mitään aboutsataa vuotta nuorempaa :)
Mutta yhdenmiehen yhtye Paska on parasta marginaalimusiikkia Suomessa kautta aikojen.
Paskan katalogista löytyy melko homoeroottista materiaalia. :)
Banana butt plug
You are my love slut
Banana butt plug
Cock without nut (sic)
Rankkaa tavaraa? Kyllä!
mielenkiintoista että vain Hard Rock/ Metalli on monien mielestä sitä "raskaampaa" musaa... omasta mielestä on parasta acid trance, psy-trance ja muu kokeellinen kone osasto.
ja tääkin _vain_ mielipide =)
mielenkiintoista että vain Hard Rock/ Metalli on monien mielestä sitä "raskaampaa" musaa... omasta mielestä on parasta acid trance, psy-trance ja muu kokeellinen kone osasto.
ja tääkin _vain_ mielipide =)
ja Bruckner ainakin!
Mitä, mitä? Oliko joku muukin Interpolin keikalla!?
...ensi hämmästyksestä päästyäni muistin, että varmaan puolet yleisöstä oli suomalaisia. Oli aika outoo, kun muutaman päivän oli ollu Ruotsissa ja yhtäkkiä vessasta alkaen kaikki puhuu Suomea... Pelottavaa. :D
Keikan paras/hauskin hetki oli, kun Paul sanoi "No" ;)
Muutenkin melkein kaikki Ondinen mainitsemat bändit kuuluu mun listaan, mutta ei se siihen jää... Ei kai kukaan tosiaan ole enää niin omituinen, että lukkiutuisi kuuntelemaan vain jotain tiettyä tyyliä tai bändiä. Kaikki kukat kukkimaan vaan! :D
Olen aina kuunnellut rankempaa musaa eikä minuun ole koskaan uponnut Paula Koivuniemet edes vitsinä tai muu, mutta jokainen tyylillään. Monet ovat sanoneetkin, että taidat olla hetero, kun musiikkimakusi on täysin erilainen, mitä homokulttuurissa on totuttu näkemään.
Toki kuuntelen dark ambientia myös sekä jazzia, soulia, psy-trancea, goa-trancea, klassista, elokuvamusiikkia, mikä vain kuulostaa hyvälle. Mielestäni laaja musiikkimieltymys on vain rikkaus.
Kauan metallipiireissä olleena, kyllästyin kaavamaisuuteen, kuten pitää olla pitkä tukka ja mahdollisimman paljon mustaa päällä. Hiukset kyllä kasvatin puoleenselkään, kun itse halusin. Mutta jotenkin se henkinen kasvu näissä piireissä oli tosi laimeaa. Päätin sanoa sopimukseni irti ja leikkasin hiukseni kaljuksi, mitä ei hyvällä katsottu. Tähän vielä päälle valkoisia paitoja ja lenkkareita, niin johan alettiin syrjimään, mutta aikansa kutakin.
Industrial on aina vitun IN.
Skinny Puppy, KMFDM, Front Line Assembly, Ministry, NIN jne...
Oikeastaan kaikenlainen musiikki käy, mutta rumankaunis konemusa tyyliin Skinny Puppy uppoaa tällä hetkellä parhaiten.
Sebastian@ kirjoitti "Kauan metallipiireissä olleena, kyllästyin kaavamaisuuteen, kuten pitää olla pitkä tukka ja mahdollisimman paljon mustaa päällä. Hiukset kyllä kasvatin puoleenselkään, kun itse halusin. Mutta jotenkin se henkinen kasvu näissä piireissä oli tosi laimeaa. Päätin sanoa sopimukseni irti ja leikkasin hiukseni kaljuksi, mitä ei hyvällä katsottu. Tähän vielä päälle valkoisia paitoja ja lenkkareita, niin johan alettiin syrjimään, mutta aikansa kutakin."
Noh mä en jaksanut enää välittää kun olin jäähallilla Slayerin keikalla Pinkki kauluspaita päällä, glitteriä vasta blondatussa pystäri tukassa...sain runsaasti katseita ja mä vain nauroin ;)
May voygan!
Oletko kuunnellut Bruckneria?
eipä ole ainakaan tietääkseni tullut kuultua. täytynee laittaa lataukseen 8)
Minä tykkään:
Norah Jones, Maria Callas, Yma Sumac, Kylie, Madonna, Cher
Nina Simone, Angela McCluskey, Justin Timberlake, Faith No More,
The Hives, Pansy Division, Pet Shop Boys, Erasure, The Cardigans, Lauryn Hill, Sean Paul, Bob Marley, Macy Gray, Kelis, Bette Midler, Carly Simon, Ella Fitzgerald, Portishead, Maroon 5......
Lista on todella pitkä ja sisältää aika lailla kaikista genreistä jotain, mutta kyllä toi soul-jazz henkinen musa taitaa olla mitä eniten kotona kuuntelen, ja kun energisempi olo niin kyllä se Hives usein soittimessa pyörii. Liian vaikee kysymys tommoinen musiikki maun tiedustelu, kun kaikki melkein menee yhtä suurella "ruokahalulla".
Niin joo, pitis sanomani että olisi ihanaa jos homoklubeilla olisi muutakin musaa kuin sitä ainaista humputusta, joka nykyään on suurimaksi osaksi älytöntä paskaa. Tahtoo bileitä joissa uusin musiikki olisi 70-luvulta. Kunnon funkkia ym. Ja vähän rokimpia bileitä.. niitä on ainakin Tampereella yritetty, mutta ei väkeä näkynyt.. tosin en kyllä nähnyt mainoksiakaan... Kai sitä itse pitäisi tosiaan alkaa niitä bileitä järkkäämään. Viimeaikoina kovasti ollaan kavereiden kans suunniteltu sitä..
Juu, kyllähän sitä metallia tulee kuunnteltua, mm. Dimmu Borgir, Nightwish, Children of Bodom, Finntroll, Ensiferum... Ja japsimusiikkia tulee kanssa kuunneltua :o
Meikäläiseen uppoo seuraavat:
MODERN TALKING
W.A.S.P.
E-ROTIC
SYSTEMS IN BLUE
FRESH FOX
ACCEPT
CAT CAT
LENA PHILIPSSON
RUKI VVERH
TWISTED SISTER
TANYA BULANOVA
KAIJA KOO
MOZART
eli aika laaja musiikki maku, kaikki sellainen missä on meininkiä.
Itse olen euroviisuihmisiä henkeen ja vereen. :) Mutta minä pidän vain tietyntyylisistä viisuista. Esimerkiksi La mirada interior on mahtava, kuten myös Si tai Vuelve conmigo.
Ruotsista tulee paljon upeita artisteja. Esimerkiksi Lena Philipssonin Om igen on huippu, Shirley Clampin Min kärlek on todellinen helmi ja Arja Saijonmaan Högt över havet on vasta jotakin...
Kotimaisessa musiikissa nostaisin esille Carolan Rakkauden jälkeen, Seija Simolan Kun aika on ja Anneli Saariston Tyhjät sanat. Ai, miten niin naislauylajat ovat minulle kova juttu?
Lea Lavenia en voi unohtaa, Sonja Lumme säteilee myöskin. Kaija Kärkinen rokkaa kivasti. :)
Anneli Saaristo, loistava artisti!
Kysyisin mikä Anneli Saariston kappale menee näin"...lähden pois kun aamu sarastaa"?
Madonna, Britney ja Kylie uppoaa toki.
Mut niiden ohella Edith Piaf, Billie Holiday, Nina Simone, Beatles, Suede, Coldplay, Goldfrapp, Portishead, Ultra Bra, Maija Vilkkumaa, Amy Winehouse (kukako?), Scissor Sisters ja ihq Rufus Wainwright! Eli monenlainen musa menee kyllä...
Indie-meininkiä...elektro/elektroclash...Jos tarkemmin luettelee, niin tässä muutama: Placebo, The Cure, The Smiths, Pulp, David Bowie, T-Rex, Joy Division, Sigur Ros, Mansun, Air, Ellen Allien, Miss Kittin, Peaches, Avenue D, Chicks On Speed, Fischerspooner, Björk, Kraftwerk jne. jne. jne. Viime aikoina löytäny myös Bossa Novan, jihuu!
> Kertokaapas mistä diggaatte ihan kympillä
Leevi And The Leavings'istä
Nightwish ja Sonata Arctica on ykkösii.. muuten melko avara musamaku
Yu: Yeah, totta puhut. Oletko muuten kuullut Nightwishin ja Sonata Arctican kitaristien yhteisprojektin nimeltä Altaria? No, et ole paljon menettänyt jos et, sillä noin lahjakkaisen muusikkojen yhteistyöstä olisi odottanut jotain todella kovaa... toisin kuitenkin kävi.
kuuntelen ja ostan kaikkea musiikkia. kaikenlaista. en tiedä genreistä silti mitään koska sellaisia ei ole edes olemassa.
ei se ainakaan kuuntele kone-caterpillar-tranceä koska sitä eivät delfiinitkään siedä.mut oaa se luetella noita
Minäpä soitan hevibändissä. Sopii tsekkailla
http://www.evolutionband.org jos hyvä vääntö kiinnostaa! Uus demo kuunneltavissa siellä, valmistui kolme päivää sitten.
Kyllä The Evolution bändille kuulijoita löytyy.
Kyllä yhtye on löytänyt asiallisen laulajan.
Noh, lemppareista voinee mainita nyt vaikka Immortal, Dimmu, Thy Serpent, And Oceans, Bodom, Dark Tranquillity, Before the Dawn, Moonspell, Type O, Dream Theater jne jne jne. Onhan noita.
Eli suomessakin lienee noin 50kpl vähemmistön vähemmistöön kuuluvia henkilöitä ;) Törmäämisen ja muun yhteensopivuuden kanssa tullenee kuitenkin ongelmia :)
Evolution kuulostaa ihan lupaavalta .... tarttuva biisi ja hienoja melodioita. Onnea jatkossa ....
The Evolution ehdottomasti. Hyvä pojat. Kunnon meininki.
Oma sydämeni sykkii erityisesti eurooppalaiselle vokaalitrancelle tyyliin Ian van Dahl ja kumppanit mutta kaikki eurooppalainen dancemusa on minulle lähellä sydäntä.
80-luvun bändeistä suurin fetissini taitaa olla Bad Boys Blue, jonka levyjä koitan ahkerasti kerätä. 90-luvulta suurin suosikkini on pehmopornoileva E-rotic.
Nykyään suurimpia suosikkejani ovat: Infernal, Ian van Dahl, Lasgo, Milk Inc, Scooter, Armin van Buuren, Brooklyn Bounce, Ferry Corsten, Tiesto, Groove Coverage sekä monet suomalaiset tranceartistit kuten Miika Kuisma.
Henkilökohtaisesti en pidä yhtyeistä ja artisteista, jotka pitävät omaa musiikkiaan tanssimusana, vaikkei se sitä ole. Tästä esimerkkinä Moby.
Richard Strauss:"Till Eulenspiegelin lystikkäät kujeet".
Till Eulenspiegel on orkestroinnin oppikirja, paikkapaikoin jopa inhottavaa "Tosi-TV:tä". Aikuiset ihmiset pelleilevät ja leikkivät. Lopulta hirttolavalla tuleekin tosi-elämä. Piccola-klarinetti parkaisee ja kirkuu. Suosittelen.
Ville83: Onko toi Topikin "gay" ? ;-)
No ei oo :P Kiitos kommenteista....
Ite olen miettinyt ihan samaa. Ei tunnu löytyvän juuri mistään metallisti-homoja vaan melkein kaikki vaikuttavat olevan pelkkiä pop-diggaajia. Jotenkin tunnen itseni poikkeuksien poikkeukseksi tämän takia että pidän raskaammasta musiikista ja kaiken lisäksi vielä soittelen kitaraakin. Raskaalla en tarkoita siis mitään Nightwishia, Within Temptationia tai muita vastaavia jotka tuntuvat olevan joidenkin homojen suosiossa, vaan ihan kunnon metallia. Bathory, Emperor, Sodom, Kreator, Sepultura, Satyricon, Limbonic Art..jne. Tuntuu lähes mahdottomalta löytää ketään toista homoa jolla olisi samanlainen musiikkimaku. :/ Hevipiireistä ei juuri uskalla oikein alkaa etsimään kumppania, siellä kun saattaa olla melko ahdasmielisiäkin.
Varmasti minua syrjittäisiin homo piireissäkin, sillä en näytä tyypilliseltä homolt (pitkä tukka, rock-tyylinen pukeutuminen, jne.) Unelmani olisi löytää toinen samanlainen..
Hm. Kumppanimahdollisuuksista en omakohtaisesti tiedä, mutta kyllä
mulla on pari hyvääkin ystävää ja monta tuttua "hevipiireissä".
Itseasiassa en juuri alkuunkaan ole kokenut ahdasmielisyyttä sen heimon parissa.
Kaikenlaisten muusikoiden kanssa on tullut tehtyä duunia, ja useimmiten toi metallijengi on ollut mukavinta ja huumorintajuisinta porukkaa.
Mulla on kyllä gay musamaku kuin vain voi olla. Esim. Village People kaikki pitkäsoitot löytyy hyllystä, ja muutenkin kaikki perinteiset gay anthemit iskee ihan kybällä. Muuten kuuntelen pääasiassa diskomusaa sen kaikista alalajikkeista trancesta 1980-luvun eurodiscoon ja diskokomppiseen Suomi-iskelmään. Euroviisut on myös mun juttu. Niistäkin parhaiten uppoaa ns. homohumpat eli jos on dancekomppi taustalla, niin mielenkiintoni herää ensimmäisenä.
tässä yksi metallihomo :D
todellakin tuntuu että pitkähiuksista miestä on vaikea löytää elämäänsä -_- tai edes paikkaa hevareille yleensä...
Aikas jännää huomata että kolmekymmentäkaksi vuotiaana, 25vuotta myöhemmin että "tytöt" yhä kuuntelee discoa ja "pojat" heviä...tosin ala-asteella tuo jako oli vielä ymmärrettävä?
(...näin pop-uskovaisena Tiettyihin keskustelun kommentteihin)
Tuonne 18v asti vain hevi kelpasi, sen jälkeen huomasi että hyviä biisejä löytyy genrestä kuin genrestä. Nykyään riittää että biisi iskee itselle, se genre tai muiden mielipide on aivan sama. Heavy/Rock-bändeissäkin on tullut soiteltua nuoruudessa, nykyään ei vaan tahdo aika riittää enää bänditouhuille. Tahdoin nyt vain sanoa ettei homoja kannata lokeroida minnekään, laidasta laitaan löytyy. Ikävä kyllä tuo kiksu-blondi-homo-jnejne stereotypia elää vahvana :(.
Itse kuuntelen melodisempaa metallia, esim. Thunderstone, Sonata Arctica, Luca Turilli, Iced earth... Mutta kylläpä tuo Sepulturan chaos ad levy vaan kolahtaa tosi kovaa, käsittämättömän hyvin rakennettu albumi. Pain Confessor ja Children of bodom on vähän uudempia tuttavuuksia mihin pääsi kunnolla tutustumaan Tuska 05:ssa ja Finnish Metal Expossa. Metallica nyt tietty on aina jees kuten ministry jne... Eli lempimusaa on kai sit "hard-metal" eli sankari-hevi, mut mulle sopii laulut lohikäärmeistä ja sotureista ihan hienosti. Ah, Teräsbetonille propsit ;)
Musiikkimaultani olen kaikkiruokainen, eli hyllystä löytyy Paulaa ja Abbaa mutta myös Burzumia ja Iron Maidenia...itse asiassa metallifaniheterokavereita on mukava ärsyttää alkamalla tulkita Maidenin Wrathchildin (joka on yhtyeen paras kappale, imho) sanoitusta...
I was born into a scene of angriness and greed, and dominance and persecution.
My mother was a queen, my dad I've never seen, I was never meant to be.
And now I spend my time looking all around,
For a man that's nowhere to be found.
Until I find him I'm never gonna stop searching,
I'm gonna find my man, gonna travel around.
Omin musiikkityyli löytyy kuitenkin sieltä kokeellisemman punkin ja popin piiristä...Velvet Underground on tietysti ykkönen (joka sekin on oikeasti todella queer yhtye).
en nyt ihan 24/7 heviä kuuntele mut oon aina kuunnellut ja tulen kuuntelemaan...
Olen täyspäiväinen black metallisti ja homo.
Itse kuuntelen lähes 90% housea ja ainoa artisti jonka levyjä ostan on Madonna.Suomalaiset ovat tunnettuja kiinostuksestaanlähes pelkästään rock/metalli-musaan ja siksi house/konemusapiirit ovatkin aika pienet täällä.Esimerkiksi Lontoon musiikkipiirit ovat miljoona kertaa monipuolisemmat.En ole ikinä ymmäränyt suomalaisten vihtymystä kuunnella vaan "kunnon rokkia"ja vetää keskikaljaa...