Anuksen arkuus

Olen parikymppinen mies. Ongelmani on peräsuolen arkuus. Kun yritämme poikaystäväni kanssa anaaliseksiä, emme pääse aukon venyttelyä pidemmälle, sillä jo pelkän sormen liikuttelu (tietenkin liukuvoiteen - silikonipohjainen - kanssa) tuntuu epämiellyttävältä. Sormi tuntuu hankaavan peräsuolta. Tätä esiintyi myös vesipohjaisella liukuvoiteella.

Onko kellään muulla ollut vastaavanlaisia ongelmia? Onko ongelma korjaantunut ja miten? Myös muilta ja muita vinkkejä otetaan vastaan. :)
Moi! Älä ota stressiä! Anaaliyhdyntää ei ole pakko harrastaa. Vaikka homosuhteeseen usein yleistetään peppuseksi ei sitä harrasta läheskään jokainen homo suhteessaan. Kuuntele siis itseäsi!
Itsellänikin on jo nuoresta pitäen ollut sama ongelma. Joustamaton ja tiukka reikä hylkii kaikkea ja lopputuloksena on hyvin pienestä hankaumasta (pelkkä sormen liikuttelu jo riitti siihen) alkanut ja useita päiviä kestänyt kirvely.
Anaaliseksi ei onneksi ole ollut minun juttuni.
Luulen, että kyseessä olevan allerginen reaktio.
Rasvaaminen päivittäin yleensäkin jollakin antiseptisella voiteella (esim. Tummelilla) on ollut hyväksi.
Mulla oli nuorena kans tiukka ja arka. Noin 39 vuotiaana aloin systemaattisesti leventää aukkoani ihan pienestä dildosta suurempaan. Nyt muutaman vuoden harjoittelun jälkeen jo myös fistaus on mukavaa ja nautittavaa. Enpä ois uskonu kymmenen vuotta sitten... Ainoa asia mikä harmittaa, etten tehnyt samaa jo nuorempana.
  • 6 / 22
  • OldRockabilly
  • 10.9.2004 17:48
Tervehdys,

monen ylläkirjoittaneen tavoin en ole koskaan ollut oikeastaan kiinnostunut anaaliyhdynnöistä. Vuosien mittaan olen todennut että meitä sellaisia homoja on paljon. Luultavasti tänäkin iltana tapahtuvista anaaliyhdynnöistä Suomen Tasavallassa tapahtuu, ei suinkaan kahden miehen välillä, vaan heterosuhteessa miehen ja naisen välillä.

Mutta ei tuomita ketään, jokaiselle jotakin. Täytyy vain todeta että monilla forumeilla ( Suomi24, koodi jne jne ) homopalstoilla esiintyvät heterot hurjistelevat juuri tätä homosuhteiden, ja homojenkin, anaalifiksiota. Asia kyllä varmaan on että he ovat itse anaalifiskioituneita. Tietysti me tiedämme että homo ei ole pelkästään seksuaalinen olento ja elämästämme suurin osa (99,9%) käsittää muita alueita kuin seksiä, ja etenkin anaaliseksiä. Tämä anaaliseksi ja homojen seksihimo on vaan kapula jolla meitä leimataan ja yritetään lokeroida.

Tuolla ylläolevalla en kuitenkaan tarkoita sitä että se pari joka haluaa nauttia anaaliseksin iloista ei sitä saisi tehdä. Tiesty saa ja se on heidän oikeutensa. Aivan samalla tavoin kuin heterosuhteissa olevien parien.

Suvaitsevaa syksyä kaikille !
Tutulta kuulostaa, erittäin ikävä ja kiusallinen ongelma. Syynä voi olla allergia tai mitä luultavimmin jonkun asteiset peräpukamat tai peräaukon haavaumat eli anaalifissuurat. Usein jo ulostaminen saa herkän anuksen araksi ja sen jälkeen tekee jo sormettaminenkin kipeetä. :( Mun mielestä liukkareissa _on_ eroja, esim. silikonipohjaiset ei oo mun mielestä läheskään yhtä hyviä kuin vesipohjaiset. Mun suosikki on Probe Thick Rich, vaikka sitä onkin aika "sottaista" käyttää kun se "venyy"...mut se on riittävän paksua ja liukasta sormileikkeihin ainakin. Mä pystyn aika helposti ja nautittavasti leikkimään yhdellä sormella mut toinen tekeekin sit jo tosi tiukkaa - paksun elimen sisäänottaminen ei yleensä onnistukaan lainkaan...
Mikäli kyse ei ole jostain allergiasta tms. niin asiaa voi harjoitellakin - kuten edelläkin on jo todettu.

Käytti peräaukkoaan seksiin tai ei on asia sinällään, mutta varmaa on se, että terveellistä ei ole se, että ko. kehon osa on jatkuvasti jännittyneessä tilassa jopa siten että vessakäynnit on tehtävä punnertaen. Tällä keinolla hankkii itselleen peräpukamat.

Peräaukostaan voi nauttia uskomattomalla tavalla - se on täynnä kaikenlaisia hermoja. Ja mikäli ei seksiä halua harjoittaa sen kanssa niin eihän se mitään, siinä vain kieltäytyy osasta oman kehonsa tarjoamista nautinnoista.

Mikäli haluaa tutustua tähän kehon osaan ja opetella sen käyttöä manuaalin kautta niin asiaan on tehty kirjakin:

Anal Pleasure and Health: A Guide for Men & Women

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0940208202/qid=1100557999/ref=sr_8_xs_ap_i1_xgl/202-1075339-0339814

Kirjan ohjeiden mukaan oppii rentouttamaan peräaukkonsa ja usein jopa pääsemään eroon mahdollisista peräpukamistaan.

Kenelläkään tuntemallani fistauksen tai isojen dildojen ystävällä ei ole muuten riesanaan peräpukamia.
  • 9 / 22
  • Lepinkäinen
  • 28.11.2004 2:01
Peräpään ongelmat voivat olla todella inhottavia. Haavaumista voi kehittyä lihasspasmi, joka estää ummetuksen sattuessa ulostamisen kokonaan. Kipu on kova. Vaiva hoidetaan lamauttamalla sulkijalihakset botox-ruiskeilla tai sulkijalihas katkaistaan. Kun vaiva pääsee pahaksi, peräaukolla leikkiminen loppuu siihen lopullisesti. Oma aukkoni on niin arpeutunut, että jokainen pienikin ummetus saa sen repeämään ja vuotamaan verta. Kun haavauma syntyy, lihakset kouristuvat, eikä haavauma voi parantua. Pian tarvitaan taas botoxia, jotta lihasspasmi hellittäisi ja haavauma parantuisi. Kierre on jatkunut vuosia. En ymmärrä kuinka jotkut voi käyttää peräaukkoaan muuhun kuin ulostamiseen.
Miten se aukko arpeutui? "Normaalissa käytössä" vai seksissä tai jopa fistatessa?
Hei mä oon opiskelija ja kärsin pahoista peräpykälistä, jotka tällä hetkellä siis täysin estää seksin! Mulle tää seksin laji on TOSITÄRKEETÄ if you can imagine.
Lekuri kai hoitaa akuutisti nää vege mut onko joku joka voi kirjan anaalinhoito-ohjeet referoida täällä (siis se koko kirja ei kai voi olla tätä aihetta, sillä mun pitäis arkena tehdä muutakin kuin hoitaa pyllyreikääni).
Ruokavalio ja liikunta sekä elämäntavat. Siinä ne takapuolenkin hoito-ohjeet!

Joillakin voi olla suurempi alttius peräpukamiin, mutta syömällä tarpeeksi kuituja, hedelmiä aamulla jne. vatsa ja suoli toimivat varmemmin säännöllisesti. Silloin on ainakin yksi tekijä vähemmän.
Eiköhän anuksen tehtävä ole ihan muu kuin seksiin liittyvää.Pakkoko sinne on penistään työntää? Sieltä-siis anuksesta- yleensä tulee tavaraa ulospäin ei sisäänpäin.Vai onkos kukaan kuullut, että ulostepökäle työtyisi uudelleen peräaukkoon?Ei pidä ylipäätään tehdä sellaista,mikä ei tunnu hyvältä. Jos peräaukko ei tykkää,että sinne väkisin työnnetään jotain, mitä sinne ei kuulu, niin tuntuisi, että järkevä ihminen lopettaa moiset hömpötykset.
Hellyyttä voi osoittaa niin monella tavalla. Itse en harrasta anaaliseksiä, enkä ole kaivannutkaan... ja hyvin olen ilmankin pärjännyt.
Itsekukin taaplaa tyylillään, mutta seksissäkin järjen käyttö ei ole kielletty. Seksin pitää olla mielihyvää tuottavaa ei itsensä kiduttamista.
Mulla tilanne on siis se että niistä seksikokemuksista, joista mä oon nauttinu ihan kybällä, on 90 % ollu peniksen saamista mun sisään. Eli se ei oo pakonomaista anaaliin tunkemista vaan haluamista. Sekä suurin nautinto mitä voi olla! Ja siks sen kokee kyllä isoks ongelmaks jos anaali onkin kipee, vaikka ihan muusta syystä kuin seksistä!

En mä tiedä, voiko tätä verrata, mutta mieti, voisitko toteuttaa seksuaalisuuttasi ilman penistäsi! Mulla on nimittäin ihan aikuisten oikeesti ollu jotenkin kastroitu olo kun anus ei oo sietäny seksiä.
Joo.. mulla ihan sama kun tossa ylapuolella, eli ma tykkaan todellakin anaaliseksista. Mullakin on siis ihan outo olo, jos ei anaaliseksia saa tai anna (mulle kun kelpaa molemmat), mut kyl se mun mielesta kuuluu olennaisena osana aktiin, ja on ehka kaikkein nautittavin osa sita..
"Yks vaan" herätteli keskustelua anuksen tehtävästä, ja kyseli, että "pakkoko sinne on penistään työntää"?

Anuksessa sijaitsee eturauhanen, jonka hierominen, esimerkiksi peniksellä, aiheuttaa suurta mielihyvää. Miksi anustaan ei siis saisi käyttää nautinnon hankkimiseen, kun se kerran on mahdollista?

Jotkut naiset nauttivat enemmän klitoriksen hyväilyllä saadusta orgasmista, toiset g-pisteen hyväilyllä saadusta. Mitä ihmeellistä siinä sitten on, jos jotkut miehet pitävät enemmän eturauhasen hyväilystä kuin peniksen hyväilystä?

Jotkut heterotkin ovat tunnustaneet pitävänsä siitä, että heidän anustaan hyväillään. (Toisen miehen he eivät kuitenkaan toivo tunkevan sinne mitään.) Joillekin, kuten katsroiduille ja halvaantuneille, eturauhasta hyväilemällä saatu orgasmi on ainoa mahdollinen.

Ja jos mietitään elinten käyttötarkoituksia, niin eikö penis ole yhtälailla virtsaamista varten kuin anus ulostamista? Silti kukaan ei näe mitään paheksuttavaa siinä, että penistä käytetään myös nautinnon saamiseen.
Peniksen toinen nimi on siitin. Sillä siitetään lapsia, kun se työnnetään naisen emättimeen. Ja jotta tähän puuhaan tulee motivaatio, luonto on luonut siittimeen hankauksen ja hieronnan kautta nautintoa tuovat asiat. Ja pisteenä iin päälle, siemenneste on paksumpaa kuin virtsa, jotta sen syöksyminen siittimen läpi iskee tajunnan nautinnollisesti kankaalle. Siittiöiden siirtämiseen emättimeen kun riittäisi juoksevampikin ja vähemmän nautintoa tuova litku.

Näin ikään kuin primitiivisesti ja eläimellisesti ajateltuna. Epäilen, että kaikkien luonnossa elävien nisäkäseläinten urosten mielessä ei ole tehdä pentuja, vaan hakea nautintoa naaraasta, kun palleissa kihelmöi ja pitäisi päästä pukille. Viimeistään sitten, kun naaras näyttää ja tuoksahtelee uroksen aistimiin kiimaiselta. Ja siinä sivussa sitten lapsi eli pentu tuleekin siitetyksi.

Ihmisillä tähän siittimen käyttöön liittyy myös se älyllinen puoli, kun sillä on hyvä tyydyttää myös kumppanin halut.

Eli ei se penis ihan pelkästään virtsaamista varten ole.
No eivätpä homot sitä penistä kuitenkaan juuri siittämiseen käytä, joten eiköhän anuksenkin käyttäminen ole luvallista.
Enkä sitäpaitsi väittänyt, että penis olisi *pelkkää* virtsaamista varten. Huomautin vain, että se, että vaikka anusta käytetään ulostamiseen, ei setarkoita sitä, etteikö sitä voisi halutessaan käyttää myös muuhun. Käytetäänhän myös penistä *sekä* virtsaamiseen että nautinnon hankkimiseen. Ja ilmeisesti ainakin joillekin se, että heidän anukseensa työnnetään jotain, tuottaa nautintoa. Miksi heidänkään tulisi miettiä sen kummemmin, onko anus kuitenkaan tarkoitettu juuri tuohon käyttöön, jos vertailukohtana on nisäkäsurokset, jotka eivät myöskään ajattele niinkään siittämistä kuin nautinnon hankkimista?
  • 20 / 22
  • tietämätön
  • 21.4.2005 9:06
olen aika uusi näissä asioissa, ja silmiini osui tuntematon sana; fistaus. mitä/mikä se on??
tietämättömälle: hyvä lähde outojen käsitteiden selvittämiseen on Tampereen Setan sanasto osoitteessa http://www.treseta.com/sanasto.php

Sieltä tosin näyttää puuttuvan fistaus juuri tässä muodossa, mutta samaa tarkoittaa 'fist fucking', jonka selityksenä on "nyrkkinainti, käden työntäminen peräsuoleen. Treffi-ilmoituksissa lyhenne FF."

Ei ehkä ihan aloittelijoille, eikä ihan jokapojan harrastus.

Nimim. Eipä ole tullut kokeilluksi, eikä taida tullakaan
  • 22 / 22
  • tietämätön
  • 21.4.2005 13:55
kiitos, mukavaa että on vielä ystävällisiä ihmisiä jotka auttavat ja neuvovat. hyvää jatkoa!