Hypähtelevä hiiri?

  • 1 / 4
  • Niisku
  • 14.4.2005 12:15
Parin päivän ajan minulla on ollut pieni ongelma hiireni kanssa. Olen yrittänyt etsiä apua, mutta ei. Osaako joku teistä auttaa?

Siis, esim. olen sitten netissä selaamassa uutisia tai muuten selaan kansioita, kirjoittamiani word-tiedostoja, ja yritän klikata (hiiren osoittamaa) tiettyä kohtaa. Muttapa nuoli "hypähtelee" edestakaisin, eli haluamani kohdan avaaminen ei onnistu, vaan avaa joko kohdan edellä tai jäljessä olevan.
Vika hiiressä (normaali, johdoton hiiri)? vai virus, jota eniten pelkään?
Kiitos paljon avusta!
  • 2 / 4
  • Hapatus
  • 14.4.2005 13:07
Jos hiiressä on pallo (siis pohjasta ei hohkaa punaista valoa), avaa luukku pyörittämällä sitä vastapäivään, ota pallo ulos ja putsaa sitä vasten olevat sylinterit joka puolelta vaikka veitsen kärjellä.

Hyppiminen johtuu melkein aina mekaanisen hiiren sisään päässeestä pölystä ja liasta. En ole ikinä kuullut, että mikään virus aiheuttaisi hiiren pomppimista.
  • 3 / 4
  • Niisku
  • 14.4.2005 13:11
Totta, hiiressä on pallo!
Ja viime "siivouksesta" onkin aikaa. Kiitos sinulle!
Huokaan helpotuksesta...
Niisku
  • 4 / 4
  • Janne
  • 15.4.2005 1:48
Mulla iski joku bakteeri puoli vuotta vanhaan laatumerkkiseen langattomaan valohiireen. Radiohäiriötä kehittyy hiiressä siinä määrin että nuoli poukkoilee jatkuvasti sinnetänne ja klikkauksia syntyy satunnaisesti vaikkei nappeja painelisikaan. Rikkinäinen hiiri häiritsee vieressä olevaa ehjääkin saman merkkistä hiirtä. Harmiksen olin ehtinyt parantelemaan hiiren kuoria sen verran että takuukin oli lakannut olemasta:/