lottovoitto .

luin tossa justiin , että joku " onnellinen " hesalainen on 1,3milj. rikkaampi .

jotenka mitä tekisit , jos " yllättäen " huomaisitkin että se 1,3milj. olisikin sun tilillä ????

kiertäisitkö muaalimaa vai perustaisitko kenties oman firman ????

itse ostaisin ensin " unelma kämpän " merenrannalta , loput vois " törsätä " ikuiseen unelmaan . omaan moottoripyörään , jolla vois sitten lähtee kiertämään eurooppaa.
  • 2 / 22
  • Opiskelija
  • 9.3.2005 16:53
Maksaisin opintolainat pois. Sen kummemmin en törsäisi vaan eläisin seuraavat vuodet ihan arkisesti, nauttien siitä että kerrankin ei tarvi kantaa murhetta rahojen riittämisestä.
  • 3 / 22
  • haaveilla saa
  • 10.3.2005 15:50
Minä maksaisin ensin omat opintolainat pois, sitten sisarusteni ja vanhempieni velat. Sitten ostaisin pienen auton ja ajelisin sillä katselemassa maaseudulla myytävänä olevia ikivanhoja taloja, kunnes löytäisin oman unelmakotini. Sitten ostaisin sen pois ja asuisin siinä onnellisena elämäni loppuun asti. Lopuilla rahoilla sisustaisin ja remppaisin taloani, auttaisin sisaruksiani taloudellisesti ja kävisin välillä ulkomailla.
Saisikohan sitä jo tuollaisella voitolla jäätyä eläkkeelle? =D

Omakotitalo meren ääreltä ( yksi olisi tiedossa, jossa voisi omistajalle käydä iskemässä rahatukun kouraan ja sanoa, että muuttoauto odottaa portilla..), tietysti kulkupelit itselle ja rakkaalle, jolle voisi ostaa pelihuoneeseen kaikki mahdolliset konsolit ja muutaman kymmenen peliä lisää...
(No haaveilla ainakin saa...)
  • 6 / 22
  • Happy Feet
  • 10.3.2005 18:50
Minulta ei oikeasti puutu mitään. Minulla on kaikki mitä elämältäni haluan ja vietän todella rikasta elämää.
Lottovoitto ei toisi minulle muuta kuin stabillisuuden talouteen, maailmaa, tavaraa olen nähnyt enemmän kuin tarpeeksi enkä koskaan tarvinnut lottoa siihen.
Elämäni on ollut kaiken puolin upea seikkailu ja siihen ei tarvittu muuta kuin "roskakuskin" duuni ja siitä irtoava palkka....no joo silloin tällöin tuli tehtyä hieman extra duunia, kk palkan lisäksi.
Mutta kovin ura orientoiduksi minua ei voi haukkua.

Rakkus löytyi unelmalomalla trooppiselta saarelta jossa olimme molemmat lomalla yhtäaikaa.
Minulla on muutama loistava ystävä kotona ja maailmalla johon voin luottaa 100%, niin miehiä kuin naisia, kaikki kylläkin heteroita.
Pari asiaa haluisin järjestykseen ja siihen tarvitaan vaan hieman minun omaa viitseliäisyyttä.
Uskon vahvasti että "matkani" on jota kuinkin puolessa välissä vasta joten tuskin maltan odottaa huomista päivää......

I´m a happy man!!
  • 7 / 22
  • Marcus76
  • 10.3.2005 21:13
Ensin pitäisin huolen siitä että perheenjäsenilläni ( vanhemmillani ja sisaruksillani sekä heidän perheillään) olisi kaikki hyvin. Sitten pitäisin huolen siitä että minun rakkaalla miehelläni olisi kaikki hyvin. Sitten lopettaisin työt, joita joudun opiskelujen ohessa tekemään ( kaikki perjantai- illat kiinni..) ja loput laittaisin tulevaan firmaani.
  • 8 / 22
  • low profile..
  • 10.3.2005 23:12
jaa että mitäkö voitollani teen..
ensin herkkuun bilettämään ja sitten barcelonaan,
kämppääkin jo hiukan kattelin...
:)
1,3 miljoonaa saa kyllä menemään jo pelkästään siihen unelmakämppään...
  • 10 / 22
  • haaveissa vaan
  • 11.3.2005 10:31
Ostaisin varmssn jotain sijoitusyksiöitä ja rupeaisin kapitalistiksi : )

Tuskin mitään kummallista, ehkä mökki tai vastaava ja auto ja pieni vene jolla pääsiis sinne mökille. Toivottavasti siitä ei elämä menisi sekaisin :))
Täällä Saksassa on tällä hetkellä lotossa voitettavana jättipotti, noin 21 miljoonaa euroa.

Haaveiletko Saksan lottomiljoonista? Matkusta Saksaan tänään tai viimeistään huomenna, lauantaina. Ota lottokupunki, täytä kuusi (6) numeroa väliltä 1-49. Myös ns. "Superzahl"-numero (0-9) on ratkaiseva (jokaisessa kupongissa on yksi "superzahl").
Lottoarvonta: la, kello 19:50 ARD:n (saksalainen TV1) suora lähetys.
Jos voitat voi noutaa miljoonasi vain sen liittovaltion keskustoimistosta, missä olet lotonnut.

Asetun huomenna läheisen lehtikioskin lottojonon jatkoksi ja toivon...muiden lottoajien tavoin. Viimeksi viikkoja sitten voitin noin 10 euroa, viikko sitten myös 10 euroa, olin onnellinen.

Raha voi muuttaa elämän, joko suntaan tai toiseen. Olet lopultakin ilman taloudellisia huolia, mutta tuplaten uusilla huolilla: miten sijoittaa rahat, kenelle kertoa voitosta, elääkö rikasta pohatan elämää vai normaalisti, hieman parantaen elintasoa jne?

Mutta sattuma on pienen pieni lotossa, mutta toivoa ja unelmoida voi aina...
lottovoitolla, ostaisin Jeep cherokeen ja auton täyteen ruusuja ja antasin ne hänelle ensimmäisenä.
asunto pikkanen rivitalopätkä, ja erämaajärvitontti mille voisi rakentaa hirsisenmökin. Vene jolla voisi matkustaa lyhkäsiä matkoja ja yöpyäkin samassa.
Muistaisin myös pienillä, lahjoituksella minulle tärkeitä yhdistyksiä ja yhteisöjä.
en ottaisi voittoa itselleni vaan sijoittaisin sen kaivamalla maahan ja katsomalla jos se kasvaisis ja tekisi niin hedelmää sillä se kai olisi oikea tapa suomessa käyttää lottovoitto.
Pyyhkisin tään maan pölyt jaloista ja lähtisin kiertään maailmaa... Ostaisin auton ja sitte kaikki mikä jää niin sijoitan, vaikka Nokiaan...
Mitähän sitä tekis... kävisin kai muutamalle tyypille lyömässä toimintatonnin käteen ja käskisin pitää hauskaa. Muutaman tyypin edessä kävisin heiluttamassa toimintatonnia ja kertoisin itse pitäväni hauskaa :) Sitten lentokentälle ja Savannille riippumattoon loppuelämäksi.
Heh. En kertoisi kenellekaan, ainakaan jos asuisin Suomessa.

Ja jos asuisin, en asuisi kauaa.

Mielestani ylimaaraiset rahat kannattaa kayttaa matkustamiseen. Olishan se mukavaa saada ylimaarainen miljoona silloin talloin budjetoitavan ylimaaraisen tonnin sijaan, kylla maailmassa ihmeteltavaa riittaa. JA avustuskohteita, toki.
Hmmm. Ostaisinko ison asunnon jugend-talosta Helsingin eteläisistä kaupunginosista, vai talon etelämeren saarelta? Voi tätä valinnan vaikeutta... Vai ehkä molemmat?

No, itse asiassa antaisin puolet äidilleni ja ostaisin lopulla, jos riittäisi, asunnon, ja sijoittaisin loput johonkin sijoitusrahastoon.
Mitähän sitä muutamalla miljoonalla eurolla tekisi?

- Ostaisin mutsille oman asunnon, tilavamman kuin nykyinen
- Hankkisin isoäidille yksiön jostain tasokkaasta vanhus-kommuunista ja maksaisin vuokrat etukäteen hamaan kuolemaansa saakka
- Maksaisin isäukon velat pois, raasu on kaulaansa myöten niissä...
- Ostaisin itselleni asunnon jos rahaa jäisi vielä. Ei mitään 200m2 unelmakämppää vaan kivan kokoisen kolmion kivalta paikalta
- Kävisin kaikissa maissa ja paikoissa minne olen aina halunnut päästä. Jos siis rahaa riittäisi.
- Lopuilla rahoilla ostaisin itselleni vuoren uusia vaatteita ja palkkaisin personal trainerin että mahtuisin niihin ostamiini muotikuteisiin :D
KÄÄK

- Ei saa unohtaa avustuskohteita. Rahoista pitäisi lohkaista tarpeeksi Plan ja World Vision -toimintaan ja Unicefille!
Jäisin pois nykyisestä työstäni, palkkaisin pari muusikkoa ja ohjaajan ja tekisin oman musiikkipitoisen ravintolashown, jossa pääsisin itse esiintymään ja laulamaan. Se oli haave jo kauan sitten mutta on jäänyt melkein toteutumatta. Ei muuta kun lottoamaan!!!!
Mä ostan muutaman yksiön vuokrattavaksi söpöille pojille jotka on valmiina maksamaan vuokran luonnossa;) Ilmoittautumisia otetaan vastaan!