Pääsiäisen vietto

Ihanaa, että on pääsiäinen. Yksi juhlallinen juhlakausi. Miten vietätte pääsiäistä?
(Ilman kumppania) vietän pyhät vanhempieni luona. Tänä iltana ajelen kotiin.
Koristelusta vastaa äitini. Yhdessä laitamme ruuat, osan hän on jo tehnyt, kuten maalla on tapana.
Pääsiäissunnuntaina aamiaisella on keitettyjä (kauniiksi värjättyjä) kananmunia, leivonnaisia yms. hyvää ja jokaiselle iso suklaamuna. Pitkin päivää voi herkutella suklaamunilla ja ihanilla leivonnaisilla.
Kirkossa pitää myös käydä, sarnaaja on lähisukulainen.
  • 2 / 12
  • Pora-liike
  • 24.3.2005 14:29
Jos olisin kunnon ortodoksi niin minun pitäisi osallistua jumalanpalvelukseen tai ainakin katsoa se telkkarista, mutta kun en ole, niin sen sijaan käytän pyhät ulkoilemiseen. Ruokapuoli on myös tavallista parempaa.
Huomenna Madridiin kavereiden luokse... pääsiäisestä ei varmasti tule kovinkaan uskonnollista, mutta se ei tahtia haittaa.
  • 4 / 12
  • Oskari V.
  • 24.3.2005 15:47
Pääsiäisen sijaan minä juhlin mieluummin kevätpäivän tasausta, jolla on vuosituhantiset perinteet kevään ja valon juhlana. Ei-kristityille se on pääsiäistä sopivampi syy juhlia. Pääsiäisen pitkistä pyhistä on iloa lähinnä vapaapäivien muodossa.
  • 5 / 12
  • Rokkihomo
  • 24.3.2005 17:13
Yksi ystavani kehuu juhlivansa huomenna perjantaina Jeesuksen kuolemaa.

...kevatpaivan tasaus muuten taisi menna jo.
  • 6 / 12
  • nanoskunti
  • 24.3.2005 18:07
Olen yrittänyt vaikuttaa yhteiskunnalliseen oikeudenmukaisuuden toteutumiseen ja ihmisarvoiseen elämään.
  • 7 / 12
  • nanosekunti
  • 24.3.2005 18:20
Nanosekunti= mies. Vaikka JuhaniV minua niin parjasikin aikaisemmin, niin minä olen "laittanut itseni likoon" joka tasolla. Olen yrittänyt vaikuttaa asioihin niin kansallisella- kuin kansainväliselläkin tasolla. Tein kakkeni, minkä pystyin ihmisyyden ja oikeudenmukaisuuuden nimissä. Mitä muuta voin?
Pääsiäinen menee matikkaa lukemalla.tai ainakin yritän kovasti lukea...
*kirjotukset pian ohi* :D
  • 9 / 12
  • nanosekunti
  • 26.3.2005 11:27
Nanosekunti ei ole nikki " mies ", vaan joku vääristelee tahallaan.
Perjantaina äidin luo, lauantaina kaupungille rokkaamaan ja siinä se sitten onkin.
tänään pyhänä , äidin luona käymässä . muuten pääsiäinen menee ihan vaan kotona " laiskotellessa " .
...näyttää nyt laittavan vastauksia joka paikkaan...hautausmaalla vois käydä ja sit tehä töitä että saa unen päästä kiinni että pääsee taas aamulla aikaseen alottamaan työt..