Akupunktio

Heip! Olen käynyt akupunktiossa. Syynä jatkuvat niska-hartiavaivat. Ja ne vaivat on olleet kovat ja erittäin pitkäaikaiset (monia vuosia) Akupunktiosta sain oivan avun. Olen käynyt piikitettävänä kaksi eri kertaa ja molemmilla kerroilla otin kolme akupunktio kertaa. Säryt helpottivat ja lakkasivat kokonaan. Mitä en ole muilla hoidoilla onnistunut tekemään. Oma kohtainen kokemukseni oli erittäin hyvä. Voin suositella akupunktiota. Tiesysti eri ihmisillä vaikuttaa eri tavoin. Ystävättäreni Olkapää vaivoihin akupunktio oli myös tehonnut.
Akupunktiota käytetään ihan sairaaloissakin, koulutuksen on käynyt joko lääkäri tai fysioterapeutti. Ainakin Kaunialan sotavammasairaalassa hoidot ovat hyvinkin arvostettuja ja tuloksia näkyy. Ainakin kolme kertaa pitäisi käydä, ennenkuin rupeaa huomaamaan mitään.
  • 4 / 11
  • Atsimuutti
  • 26.12.2004 2:01
Minulle fysioterapeutti suositteli lääkärin tekemää akupunktiota (en ole vielä käynyt) Eli fysioterapeutin tai lääkärin tekemänä on jokin (oleellinen?) ero.
Lääkäri keskittyy sisätauteihin, mahan alueen juttuihin yms., kun taas fyssari lihaskipuihin ja oman osaamisalueensa kehonosiin. Näin kertoi mulle yksi akupunktiota antava fysioterapeutti.
  • 6 / 11
  • Miraculo
  • 30.12.2004 18:18
Olen itse akupunktikko, Suomessa ja Kiinassa kiinalaisen lääketieteen koulutuksen saanut terapeutti. Akupunktiota annetaan Suomessa sekä länsimaisena versiona, joka on tavallisesti pelkkä kivunpoistoon tähtäävä lihastenlaukaisutoimenpide tai muuten vain kipualueelta paikallisesti tapahtuva akupunktiohoito. Mutta akupunktiota voi(!) saada maassa myös perinteisenä kiinalaisena muotona! Aito kiinalainen akupunktio ottaa huomioon ihmisen kokonaisvaltaisesti: diagnostisointi tapahtuu haastattelun lisäksi myös pulssi- ja kielianalyysin perusteella. Eli Suomessa akupunktiota voi antaa myös lääkärin ja fysioterapeutin lisäksi perinteisen kiinalaisen akupunktiokoulutuksen saanut henkilö. Basta !

Itse oon kyllä sitä mieltä, että viis hoitotavasta, pääasia on, että tuloksia syntyy. Mieluiten pitkäaikaisia !

Valoa !
Sain muutama vuosi sitten akupunktiota ihan YTHS:n yleislääkäriltä, joka on kouluttautunut akupunktion saralla. Minua vaivasi noin vuoden ajan migreeni 4-5 kertaa viikossa (ja migreenipäänsärkyä tai -kohtauksia saavat tietävät, ettei se ole herkkua, ei). Näiden kolmen hoitokerran jälkeen migreenini ovat pysyneet kurissa, särkyä tulee kerran ~3kk:ssa. Kyllä nyt kelpaa.

Uskoisin akupunktion toimivan muihinkin juttuihin.
Tosiasia vaan on, että kaikilla se ei futaa ollenkaan, toisilla vain vähän, toiset se parantaa. Osittain voipi olla kyseessä ihan uskonasiakin. Minä tosin pessimistinä ajattelin, ettei toimi kuitenkaan - vaan niin olen varsin kivuttomasti muutaman vuoden viettänyt!
jokunen vuosi sitten hipeytyneisiin hartioihin sain muistaakseni kerran akupunktioita, (suositus oli että jos vielä kipeä niin uudelleen) ja kyllä olen ehdottomasti sitä mieltä että hyvä hoitomuoto, sopi ainakin minulle. Heti niska- ja hatiasärky hellitti. Vaikutukset tunsi jo neulojen ollessa paikoillaan Kuumotus ym. tapaisina.
  • 9 / 11
  • Su San Li
  • 14.3.2005 8:56
Jaa, että akupunktioko uskomusasia....hmmm.
Miksi ihmeessä hoitomuoto olisi elänyt vahvasti yli 3000 vuotta, jos se ei toimisi ? Haloo ! Länsimainen lääketiede ja Hippokrates edustaa tosi nuorta ajattelua ja ihmiskäsitystä näihin korkeakulttuurialueiden wanhoihin hoitomenetelmiin verrattuna...
Akupunktion vaihtoehtona kannattaa kokeilla namikoshi-shiatsua, jossa ei käytetä neuloja lainkaan ja jossa pisteiden painallus tapahtuu kämmenellä ja sormilla. Francis Gamache -niminen heppu lienee edelleen Suomen ainut namikoshi-shiatsuhoitaja, hänellä on vastaanotto "Healing Hands" Kulosaaressa. Tämä ei ole maksettu mainos, vaan olen itse saanut tuon hoidon avulla valtavan paljon apua, kun taas tavallinen "shiatsu" köyhdytti vain lompakkoa ja sai epäilemään hoitajien koulutusta...
  • 11 / 11
  • enkelinsiipi
  • 19.3.2005 22:23
Olen käynyt ja tehonnutkin on. Suosittelen!!! Neulat ei satu yhtään mikäli akutyyppi on osaava käsistään.