Naiset puuttuu

  • 1 / 50
  • Guardian Fairy
  • 18.11.2004 14:51
Naiset eivät ilmeisesti ole löytäneet tänne, vaikka käsitin että tämä ois niin kuin lepokoiden keskustelupaikka :) ?
Samaa miekin tuossa vähän ihmettelin. Mut tää keskustelu on kai yhteinen ranneliikkeen kanssa, vai? Lisää vaan naisia ääneen :).
  • 3 / 50
  • tribadi
  • 18.11.2004 18:56
jos saa kommentoida niin olis ehkä hyvä laittaa keskustelu lepakoille erikseen... mun mielestä.
  • 5 / 50
  • vilhelmi
  • 19.11.2004 20:40
Naisista puheen ollen. Onks yleistä, että homomiehet&naiset ei oikein tuu juttuun keskenään. Sen sijaan hetskunaiset ja homomiehet tulee koht. hyvin toimeen keskenään. Lesbonaisista ja hetskumiehistä en tiedä. Onko tää vain stereotypioita vai totta?

Itse oon huomannu kyllä omalla kohdallani, et heteronaisten kaa on paljon helpompi tulla toimeen ku lesbojen kanssa. En tiedä mistä se johtuu. Niin vain on.
  • 6 / 50
  • tribadi
  • 21.11.2004 13:24
en tiedä onko se yleistä? itse en edes tunne montaa homoa mutta tulen kyllä toimeen niiden kanssa. erään kanssa oikeastaan hyvinki. ainakin mun näkökulmasta...

se on niin tapauskohtaista... luulisin. yhdistelmästä lesbot ja heteromiehet en tiedä... mä en noiden heteromiesten kanssa kuitenkaa juuri pyöri. musta tuntuu ettei ne tajua mua.
Mä tykkään reiluista rekkakuski-lesboista. He ovat rentoa juttuseuraa. Ei mitään heitä vastaan.
Jotenkin voi kuvitella mikä huuto ja raivo siitä nousisi jos yksikin mies täällä mainostaisi olevansa maskulinisti. Mutta kuten useasti todettu: miehellä ei ole samanlaisia oikeuksia kuin naisilla ja kaikkein vähiten niitä on homokuvioissa. Ne oikeudet on kuitenkin otettava vaikka miesvihaiset lesbot ja femakkohomot kuinka mätkisivät väskyllä.
Hei kaikille ja vielä kerran tervetuloa lepakkolaakson ja ranneliikkeen yhteiselle foorumille. Yhteinen tämä on siksi, että teknisesti yhteinen tietokanta on mukavampi ylläpitää ja naisten keskustelussa ei (vielä) ole sellaista volyymiä, että sen erottaminen muusta sisällöstä olisi mielekästä.

Otamme ylläpidossa kuitenkin mielellämme vastaan palautetta tästä järjestelystä ja toivomme, että meitä lähestytään rohkeasti ideoiden kanssa esimerkiksi juuri naisia lähellä olevien keskusteluosioiden luomisesta ja "siirtämisestä" puhtaasti lepakkolaakso.net:n alle.

Ystävällisin terveisin Marco aka Hiiru - tunnetaan nykyisin myös lempinimellä "vanha femakkoraato" (ei, en ole nainen, enkä lesbo - olen mies, ylläpidosta ja homo - korjataan tämä nyt kertaalleen, ettei jää epäselväksi ja tietenkin, pilke silmäkulmassa :-D )
No, onneksi, Irsta, feministiset ajatussuuntaukset jakavat sen pohjaoletuksen, että KAIKILLE sukupuolille (huom. ei vain kahdelle) parempi maailma on tasa-arvoinen maailma. Ei feminismi väitä, että miehet on paskoja ja naiset parhaita.
Heteronormatiivisuutta kyseenalaistava queer-tutkimus muuten nousee feministisen tutkimuksen piiristä.
Hiiru, kyllä naiset osaavat pitää meteliä itsestään, ainakin keskustelu on sujunut setan sivuilla vilkkaaseen tahtiin... Koska siellä mainostettiin niin päätin kurkata tänne, hiljaista tuntuu olevan kuin kylätiellä. Jos naisille olisi oma paikka ilman miehiä, niin voisi keskustelukin vilkastua...
Odota vaan rauhassa, ehkä käy niin kuin Setan keskustelusivuilla: naiset keskustelevat, miehet vaikenevat.
Kuka täällä ei käy seurustelemassa setan sivuilla, siis onko ennestään tuntemattomia älykköjä (naisia) ??
Miehenä en ole ihan satavarma, mutta lesboystävieni informaation perusteella Sappho-lista lienee enemmän kuin aktiivinen...
Yks lepakko lisää.
Mulla kyl on pari hyvää homokaverii enkä erottele.
Luulen et naisia kyllästyttää se et miehii on aina niin paljon kaikis paikois ja siks kaivataan naisten kans keskusteluu.
xion, en käy setan sivuilla keskustelemassa tai edes lukemassa niitä keskusteluja. kai oon sit se "tuntematon"...
"xion kirjoitti: "Kuka täällä ei käy seurustelemassa setan sivuilla, siis onko ennestään tuntemattomia älykköjä (naisia) ??""

Minä en käy seurustelemassa ja olen nainen. Tosin en pidä Setan sivuille kirjoittelevia älykköinä.
Mun mielestä nykyinen järjestelmä on ihan hyvä, eli suurin osa alueista on yhteisiä, mutta jos joku nainen/mies haluaa keskustella vain naisten/miesten kanssa jostain asiasta, hän voi tehdä sen omalla alueellaan (lepakkoluola/ranneliike). Yleisillä alueilla tulee varmaan jatkossakin olemaan enemmistö miehiä, mutta ei se ainakan minua haittaa.

Olen siis nuori ei-hetero nainen Helsingistä. Olen kirjautunut myös Seta-foorumille (eri nikillä), mutta en seuraa kovinkaan aktiivisesti niitä keskusteluja (saati osallistu niihin).

Sapfo-listalta poistuin hiljattain keskustelun tason oltua pidemmän aikaa ala-arvoista. Toki sielläkin oli fiksuja aiheita ja kirjoituksia, mutta ne tuntuivat uppoavan vähemmän fiksujen aiheiden alle.

Olen myös feministi, eli kannatan tasa-arvoa kaikkien ihmisten kesken ja ymmärrän, että epätasa-arvoa esiintyy erityisesti sukupuolten välillä. Kannatan siis parempia oikeuksia myös miehille sellaisilla elämän alueilla, joissa heillä on naisia heikommat oikeudet (esim. asepalvelus).
Ja yksi nainen lisää joukkoihin..

Vilhelmi tuossa mietti stereotypioita, ja lesbojen ja homojen toimeen tulemista. Joskus on tullut asiaa mietittyä itsekin. Henkilökohtaisesti tulen toimeen ihmisten kanssa riippumatta sukupuolesta tai seksuaalisesta suuntautumista, se mikä asiaan vaikuttaa on vastapuolen suhtautuminen minuun (avoimesti lesbo) ja tietenkin ne "henkilökohtaiset kemiat". Ei kaikkien kanssa vaan viihdy, hetero tai ei, mies tai nainen.

Mutta tosiaan, aikoinaan mietin, että homot ja heteronaiset tulevat loistavasti juttuun. Kun taas jotenkin tuntui, etteivät homot hyväksy minua ja heteronaisetkin vähän karttavat. Jäljelle jäävät siis muut lesbot, joista olen enemmän kuin onnellinen, ja heteromiehet. Ja sen taas tietää, että ne eivät halua mieltä samanlaista ystävyyttä kuin naiset homoilta, päinvastoin.

Mutta no. Pitkästä tarinasta tiivistykseen. Niin kauan kuin ihmiset ovat aitoja niin ei ole väliä mitä edustavat. Heihin joko haluaa tutustua tai ei. Ei kaikki kaikkien kanssa viihdy :) Vai menenkö tässä nyt aivan metsään?

Haluaisin vielä lähettää terveiset kaikille homo-, lesbo-, bi-, trans- ja heteroystävilleni ;)
Nyt kun kaikki ovat ilmoittautuneet niin mitäs nyt ??? Poistutaan takavasemmaalle, pirun hiljaista täällä on...
  • 32 / 50
  • Kokemuksesta
  • 26.12.2004 15:25
20:n vuoden kokemuksiin pohjautuen voin todeta, että homot ja lesbot ei viihdy ainakaan samoissa kapakoissa. Tää on yleistys tietenkin, mutta sopii aika moniin tilanteisiin. Syitä lienee useita. Osan voi vain arvailla ja osan olen kuullut:
- naisviha/miesviha
- monet lepakot ovat humalassa yhtä aggressiivisia kuin perisuomalaiset heteromiehet ja aremmat homot taas vieroksuvat tällaista käyttäytymistä
- rentoja lepakoita ärsyttää se homotyyppi, joka on arka ja antaa itsestään siksi ylpeän kuvan; nykyisen tuttavalepakon suusta kuultua: "ai ethän sä ookaan ylpeä ja tärkeilevä kun sun kanssa juttelee!!!!"
- jotkut varmaan saattavat myös ajatella, että vastakkaista sukupuolta kohtaa joka puolella tarpeeksi muutenkin - jos on tullut kapakkaan tutustumaan samaan sukupuoleen niin eikö edes siellä voi olla vaan samaa sukupuolta...

Keksittekö lisää syitä?
Mikä juttu tuo on et lesbot ja homot ei tule toimeen keskenään? Olen kuullut tuosta, mutta en ole ikinä ilmiöön törmännyt... onneksi!!
Lepakko täällä myös.

Itselläni on yksi läheinen kaveri, joka on homomies. Ja yksi heteromies, jonka kanssa on kiva jutella naisista. Heteronaisystäviä on paljon. Ainoa "ongelma" on vain se, että olemme niin eri aaltopituudella jos tulee juttua seurustelusta ym. enkä koe oikein kunnolla pystyväni osallistumaan niihin keskusteluihin omalta osaltani ja omien kokemuksieni ja tuntemuksieni suhteen. Varsinkin vaimojen siunailu miesten soffalle jätetyistä sukista menee yli hilseen...

Siksi onkin tärkeää ja ihanaa, että on myös useita lesboystäviä (tai bi-naisia ystävinä), joiden kanssa voi puhua tunne-elämän jutuista "tyttöjen kesken". Näitä juttuja kun ei voi oikein jakaa esim. homomiehen kanssa.
Lepakko minäkin (tai bisse, en ihan varmasti vielä tiedä)
Ajattelin lisätä oman ajatukseni miksi en tule toimeen homomiesten kanssa... Tunnen jnk verran syyllisyyttä koska en osaa sitten alkuunkaan olla naisellinen. Sitten tavatessani homon joka on hyvin tasapainossa feminiinisyytensä kanssa ärsytyskynnykseni ylittyy. Tiedän, että vika on minussa ja tasapainottomuudessani. :)
o/ lepso :)
mä ainaki tuun toimee sukupuolta katsomatta(tai suuntautumista) useimpien kanssa,sitten on vaan niitä joiden seurassa tuntee olonsa epämukavaksi..ehkä se on ihan ihmisestä kiinni.
Täällä ollaan... bi-nainen kyseessä... hassua muuten miten vikaan menee joskus jos yrittää pelkän nikin takaa arvailla millanen tyyppi on kyseessä
Täälläkin yksi lepakkoinen.=)

Aktiivisuutta tuonne naisten pikkiriikkiseen nurkkaukseen niin kyllä se siitä...
Jos vaikka saisi joskus ihan aikuisten oikeesti oman sivuston.=)
Itse (homopoikana) tulen mainiosti toimeen lepakkojen kanssa. itse asiassa läheisimmät ystäväni ovat lesboja/bi-tyttöjä. Ehkei ihan stereotyyppisiä rekkoja,mutta lepakkoja kuitenkin. :D
Kuulostaa varmaan hullulta, mutta minulla on jo jonkin aikaa ollut sellainen ajatus mielessä, että olisi oikein mukavaa, jos olisi homoystävä. Yhtäkään homoystävää minulla ei ole, muuutamia lesboystejä kylläkin. Mutta kun homoystävä tuntuisi kaikkein parhaimmalle vaihtoehdolle! Ei pelkoa siitä, että kumpikaan miettisi mitään enempää toisesta, vaan voisi tehdä yhdessä kaikkea hauskaa ja jutella kaikenmoisesta. Ja samanhenkinen ihminen, sateenkaarikansaa. :)
öö... mikä lepakokss julistaminen tää on? hihi, no joo oon mäki nainen ja ihan täyss lesbo olenkin.. mutt en käsitä tätä...
Hej! olen lesbo ja mulla on monta homoa kaverina ja erittäin hyviä ystäviä ovatkin :) en ymmärrä miten muka homot ja lesbot ei vois tulla toimeen keskenään kaipa se on vaan ihmisestä kiinni koska itse ainakin tulen kaikien kanssa
niin hetero miehien kun naisienkin ja homojen ym.. kanssa toimeen.
Vilhelmi: "Lesbonaisista ja hetskumiehistä en tiedä."

Itse olen lesbonainen tai no iän perusteella tyttö ja miulla on paljon heteromiehiä ystävinä ja mie tulen todella hyvin heidän kanssaan juttuun. On todella mukava heteromiesten kanssa olla kaupungilla ja nauraa kun kummankin pää kääntyy kun kaunis ja hyvä perseinen nainen kulkee ohi :D Ja heteromiesten kanssa pystyy hyvin puhumaan naisista.
Mie en tiiä oonko joku poikkeustapaus, mutta näin se miulla menee. Miun parasystävä, joka on kuin veli miulle, on heteromies ja hän on miulle maailman tärkein ihminen. :) Enkä ikinä haluais menettää häntä. Ja hänen kanssaan on hienoa ja helppoa puhua naisista :D

Kertokaa meneekä se teillä näin vai oonko oikeesti joku poikkeus :)
Täällä nainen ilmoittautuu. Ihmettelen, että miksi keskenämme aletaan jaottelemaan lesbot, homot ja bisset ja heidän viihtyminen keskenään!?? Ihmisiä kaikki ja jokaisella kemiansa persoonana. Eikö yhteiskunnallinen jaottelu esimerkiksi seksuaalisuuden mukaan jo riitä? Rauhaa! :)
Yksi nainen ilmoittautuu! En seuraa Setan sivujen keskusteluja, sillä olen hyvin uusi piireissä ja vasta tutkiskelemassa millaista keskustelua täältäkään irtoaa. En uskalla heittää itseäni suoraan lesboboxiin. 21v enkä ole vieläkään ymmärtäny mikä niissä miehissä viehättää, mutta lokeroin silti bi, jos lokeroida täytyy, koska tunnustaudun kokemattomaksi tapaukseksi. Siksi en tiedä olenko oikea vastaamana homokysymykseen, mutta siis tottakai se riippuu ihmisestä tuleeko toimeen vai ei. o_0 Minusta ainakin.

Minulla on heterokaverityttöjen kautta tullut kaveriksi useampi homo kuin lepakko. Joidenkin homojätkien kanssa en tule toimeen YHTÄÄN ovat aivan liian diivoja tai muuten vain käsittämättömiä tapauksia. Joidenkin kanssa tulen toimeen taas enemmän kuin hyvin, kun törmätään kavereiden yhteisissä illanistujissa tms. Tosin minä nyt olen muutenkin aikalailla kaikenlaisten kanssa toimeen tuleva tapaus. Lisäksi luokallani on yksi homo ja olen ruvennut kaveeraamaan hänen kanssaan yhä enemmän sillä meillä on ammatillisesti sekä musiikillisesti yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Lisäksi hän on luokaltamme ainoa joka todella tietää minun olevan naisiin päin, kun muut luokkalaiset siitä vain vitsailevat, joten hänen kanssaan on jotenkin vapautuneempaa hengata, vaikka asiasta ei puhuisikaan, sillä hänelle en ole kaapissa persus takaseinässä.

Minusta TÄYSIN tapauskohtaista siis onhan meitä moneen junaan. ^^' Heteromiehistä en osaa sanoa heidän kantiltaan, sillä todellakin olen kaapissa lähes kaikille tuttava jätkilleni, mutta yleisesti itse viihdyn myös heteromiesten seurassa, niin kauan kun eivät yritä lähennellä, sillä olen ollut miespainotteisissa kouluissa ja tottunut juttelemaan jätkien kanssa (varsinkin jos on tehty selväksi että juttelu on täysin kaveripohjaista. Muussa tapauksessa hengailu on enemmän kuin kiusallista). Lisäksi olen aika sievä femme tapaus, joten jätkiä tuskin haittaa että pyörin messissä. lol

Kaikki varsinaisesta ystäväpiiristäni olevat ovat kuitenkin naisia. Miesten kanssa hengaan vain jos on yhteisiä illanistujaisia, luokan bileitä tms. En yleensä ikinä kahdestaan.
Ilmoittautuu myös :) Ja katekoriaan BI :)
...ja onhan täällä muitakin ilmoittautuneita joten ainakin naisia olisi sivuilla mutta miten sitä sitten niihin
tutustuu niin se onkin eri juttu...???
;)
Jaa-a... Mie sanoisin, että tuolla (viitaten "juttuun tulemiseen") on jotain tekemistä samaistumisen kanssa tai sinne päin... Mene ja tiedä. Ite kyllä tulen parhaiten toimeen heteromiehein kanssa, vaikka lesbo olenkin. Kerran sitä ihmettelinkin ääneen ja vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. "Sie olet 'hyvä jätkä'." Menisikö se sitten niin, että heteronaisien on helpomi samaistua homomiehiin, kun molempien ajatusmaailmassa miehet ovat hyvän näköisiä ym. ja sama juttu heteromiesten ja lesbojen kohdalla... Kukaan ei varmaan ymmärrä yhtään mitään siitä mitä yritän selittää... :) Mutta anyway: Se mitä ajan takaa on, että kaikki "Juttuun tuleminen" kun saa alkunsa yhteisistä mielenkiinnonkohteista niin eikö sitä voisi selittää myös mies/naismaulla...
itse vasta hetken aikaa sitten päätin taas monen vuoden jälkeen, että haluan naisen elmäni ja näitä lesbo tai bi chateijä tai deitti sivustoja on ihan liian vähän. mun mielestä niitä vois olla enemänkin. koska on jotenkin helpomppi tutustua näin kirjotelemalla, kun kasvotusten. varsinkin kun, siitä on tosiaan aikaa kun, olen ollut naisen kanssa parisuhtessa. mistä löytäisi jonkun sivuston missä vois ensin juttella ja sit jos asiat menee hyvin niin ehkä livenäkin nähdä??
Täällä ilmoittautuu ihka oikea nainen! Itsekin ihmettelen tätä hiljaisuutta täällä :(