Kevennys: eron jälkeen

Suhteen päättyminen on rankkaa ja asian prosessointi vie aikaa. Suhteen päättymiseen liittyy kuitenkin myös ironisia, surkuhupaisia tai muuten ihan naurattaviakin juttuja. Mitäs jos kirjoiteltaisiin sellaisia tänne?

Tapoihini ei kuulu pitää erityistä ruokavarastoa. Huomasin juuri, että mulla on 2 litraa ruokaöljyä, joka menee tässä kuussa vanhaksi. Ei oikein ehdi enää käyttää. Ei sinkku juuri ruokaa laittele. Seuraavaksi varmaan happanee mausteet ...
  • 2 / 21
  • Cherubino
  • 7.3.2005 16:06
Aika hyvä huomio! Olen itse ollut kuusi vuotta sinkku ja olen huomannut itse hapantuvani. Lieneekö parasta ennen päiväys mennyt ohi jo joku aika sitten. ;)
Ai, minä olen ollut kohta yhdeksän vuotta sinkku joten minua kai voisi alkaa jo markkinoida hienona, ilmakuivattuna italialaisena parmankinkkuna.
Hmmm, tai ehkä kapakala sopisi paremmin, kun nykyään tuollaiset merkkituotteet kuten parmankinkut ja camembertit ovat nimisuojattuja ja vaativat jonkin alkuperätodistuksen.
Siinä tapauksessa meikäläinen on aika tuore kinkku. Tammikuusta asti sinkkuna, enkä ole muutenkaan ehtinyt kovasti kuivumaan.
Mutta voiko sitä toisella kierroksella olla sinkku? Olisiko eronnut parempi määritelmä? Noin, jos kuuntelee hetskupuolella avoliitoistaan päässeitä, niin eronneina ne itsensä määrittelee myös?

Päätin kyllä, että en happane tai edes käy omissa liemissäni.
Onko silloin ilmakuivattu, jos käy runsaasti ulkona tuulettumassa?
Ei, ei noi sovi nyt mulle mitkään noista ... Oisinx mä vintage?


Pois turha vaatimattomuus - hype it up guys! ;)
Ei sinkku tietääkseni ole sama kuin "naimaton". Jos täyttää jotain virallisia papereita, siellä on sellaisia vaihtoehtoja kuin "naimaton", "naimisissa", "eronnut", "leski" jne, mutta ei "yksinäinen" tai "sinkku".

Sen sijaan jossain kontakti-ilmoitus palveluissa on yleensä vain vaihtoehdot "single" ja "I have a partner" tai "in a relationship" ja joskus kolmantena vaihtoehtona myös "open relationship" tms.

Siis ei ainakaan minun mielestäni sinkkuja ole vain ne "neitseelliset", jotka eivät ole vielä kertaakaan olleet suhteessa.

Olisi muuten mielenkiintoista kuulla, mitä ihmiset täällä määrittelevät "seurusteluksi". Joidenkin määritelmien mukaan en ole seurustellut vielä kertaakaan.
Miten olisi, jos seurustelun jälkeistä eloa luonnehdittaisiin between relationships termillä? :)

Jotenkin vain tulee epätoivoisia ja häpeällisiä mielikuvia - kiertoilmaisu. Ei, ei taida oikein sopia tähän ...
Ai vähän niinkuin "between jobs"?

Mutta tuo kuulostaa seurustelun suhteen jotenkin kummalliselta, ikäänkuin jotenkin olisi pakko olla koko ajan suhteessa, ja olisi häpeällistä olla olematta. Ja toisaalta tulee mieleen, että kyseessä on sellainen kukasta kukkaan pörrääjä, joka on joutunut outoon tilanteeseen, kun ei heti löytänytkään uutta suhdetta.

Kyllä sinkku kuulostaa paremmalta. Muistelen kuulleeni joskus termiä "sinkkuäiti" käytettävän myös eronneista.
Joo vähän niinku, mutta ei tosiaan kuullosta hyvältä! ;)

Ja sinkkukin voi olla between jobs - "Mostly the jobs we call blow", kuka muistaa leffan Hedwig? :)

Eikös myös termiä yksineläjä ole käytetty? Se kuullostaa aika kohtalokkaalta, vähän kuin tuomiolta.
Hedwig! Sankarini!

Mr. queer-punk Stephen Traskin tekema tuon musikaalin ja elokuvan kappale "Origin of Love" voi vaikka kertoa siita, miksi aika moni ihminen taalla maan paalla on
"in between relationships"...

Kenellakaan ei viela ole ollut tarjota naurattavia ja / tai surkuhupaisia erojuttuja -?

No, eipa ole minullakaan.
Enpä ole tainnut kuulla Hedwigistä.

"Yksineläjä" on kyllä joku erakko tai joku, joka on onnettominen olosuhteiden takia tuomittu loppuiäkseen yksinäisyyteen, ja termi on sellainen poliittisesti korrekti, kun ei haluta lyödä lyötyä käyttämällä jotain ikävämpää sanaa, kuten vanhapiika, luuseri, tms. Tuollaista vaihtoehtoa ei varmasti ole ainakaan missään deittipalveluissa. Kuka nyt "yksineläjälle" vastaisi.
Hey sugar daddy, Hansel needs some sugar in his bowl!

Hedwig on loistoleffa, suosittelen!

Niin surkuhupaisuuksia saa laittaa. :)

Deittipalveluissa pitäisi olla mahdollisuus laittaa rasti kohtaan "seurustellut ennen". Kuka väittää, että sillä ei ole jonkin verran merkitystä ihmisen sielunelämään?

Aika nihkeä toi ilmoitusten tilanne muuten. Kysytään ja tarjotaan pääasiassa vain suikkia, mulkkua, peppua, runkkua ja piiskaa.
...No eihan sielta muuta haetakaan.
Ala nyt hyva mies niihin tuhraa aikaasi, kun kerran etsit muuta.

(Hedwigin luonnehdinnasta koskien Lou Reedia, David Bowieta ja Iggy Popia tuli myos allekirjoittaneen rekisteroity tavaramerkki.
Paitsi etten ole crypto-)
Onhan niissäkin erilaisia hakijoita. Varmaan jos kertoo vain jotain sukuelinten mittoja tai puhuu seksistä, niin saa sen mukaisia vastauksiakin. Voihan sitä aina tehdä sellaisen ilmoituksen, että siihen vastaavat vain ne, jotka ovat vakavalla mielellä liikkeellä.

Minä esim. kirjoitin vähän aikaa sitten melko pitkän selostuksen itsestäni (lähinnä harrastuksistani ja ajatuksistani, vain hiukan seksuaalisista preferensseistäni, koska ovathan nekin toki tärkeitä myös suhteessa), enkä ole toistaiseksi saanut yhtään ehdotusta pikapanosta, vaan olen käynyt ihan sellaista kiinnostavaa, asiallista keskustelua muutaman tyypin kanssa. Harmi vain, että asuvat niin kaukana, vaikka mielestäni potentiaalia suhteeseen saattaisi olla, niin on kuitenkin aika korkea kynnys alkaa seurustella jonkun sellaisen kanssa, joka asuu esim. Hollannissa tai Sveitsissä, jos itse asuu Suomessa.

Ja sitten olihan tuossa keskustelussa "Miten tapasit kumpanisi?" pari jotka olivat tavanneet puistossa tai saunassa. Yksi hyvä kaverinin tapasi miehensä, jonka kanssa on ollut yhdessä nyt jo reippaasti yli kymmenen vuotta, uimahallissa. Ei kai sillä ole niin väliä missä tapaa, jos muuten matchaa. Ja tuollainen hakusysteemi jonkin verran parantaa mahdollisuuksia löytääkin mitä etsii, kun siellä on sinkkuja lajiteltuna sen mukaan, mitä hakevat.
Eh, selailen vain ilmoja aina välillä, eihän se nyt multa ole muiden mieltymykset pois, ei. Jakauma on silmiin pistävä ja se siitä. Totta, että nettijutut lisää kuitenkin mahdollisuuksia löytää kullekin samanmielistä seuraa. On niistä itsellänikin ihan hyviä kokemuksia vuosien takaa.

Onko rokkihomo innostunut peruukkeihin kanssa? ;)
Peruukit: olen siina maarin vannoutunut asialleni, etta minulla on moinen paassa omasta takaa
("natural blonde with platinum stripes" - aiemmin proosallisemmin vain kellertava varinpoiston jalkitilahirvitys).
jatko tuohon kuulu muistaakseni: "mutta naivat ruskeaverikköjä." Tuon voi sitten tulkita miten haluaa.
Heh... Menkoot naimisiin eli aikoot keta naivat, kunhan naivat muutenkin.
Herroihin voikin kylla luottaa tassa asiassa.