Iltamenoa miehille

  • 1 / 24
  • Public eye
  • 1.3.2005 15:32
DTM pistää paremmaksi:
Mahtaako saada vastakaikua miesten joukossa? Tuntuu ainakin omasta näkökulmastani tervetulleelta vaihtelulta kaupungin tasapaksuun tarjontaan. dtm:n nettisivujen mukaan:

yläkerrassa men only club joka perjantai klo 22 - 04 alkaen 11.3., keskiyöllä show vain miehille.
Mystistä! Mitäköhän mahtanee tarkoittaa noin niinq käytännössä?
Paljasta pintaa, hikeä, piiskaavaa teknoa, avoimen seksuaalia ilmapiiriä?
Ainakaan flambojantti trendijuhla ei mulle tullut mieleen.

Hyvä vaan, jos tarjonta monipuolistuu.
Kovastipa nuo isot paikat nyt innostuivat noita men only iltoja järjestämään. Herkussakin oli viime viikonloppuna varattu osa tilasta men only.

Mistähän nyt puhaltaa.

Pitäisiköhän kuitenkin jättää väliin, kun täälläkin joku jossakin muisteli, että Gambriinissa aikoinaan järjestetyt men only illat olivat niin aneemisia ”.

Ei sentään, lupaan osallistua aina kun siihen on vain mahdollisuus. Sen verran olen tuollaisten iltojen perään huudellut.

Kiitokset DTM/Ritu ja Hercules/Risto, että tuollaista toimintaa uskalletaan yrittää !
Eikös Hercussa ole se takakäytävä ja koppialue aina "Men only"? Lukuunottamatta naisten vessaa. Nimittäin takabaarin puoleisissa rautaketjuissa on muistaakseni kyltti, jossa on lettipäisen tytön kuva ja "henkselit" sen päällä.
Ei tuossa sinänsä ole mitään uutta. Muistan, että kun olin näissä piireissä debytantti, siis joskus 90-luvun alussa, Bottalla järjestettiin niiden maanantai-iltaisten Triange -discojen lisäksi oliko se nyt keskiviikkoisin vai torstaisin Men's Room -discoja vain miehille. Ei niissä ollut oikeastaan mitään sen seksuaalisesti latautuneempaa ilmapiiria kuin tavallisestikaan, mutta niiden suosio oli ilmeisesti jo aika väljähtänyt siinä vaiheessa kun minä ehätin mukaan, ja pian ne lopetettiin.

Ja onhan DTM:kin, tai vanha Mama, muistaakseni joskus aiemminkin yrittänyt järjestää miesten iltoja... vai olivatko ne sittenkin siinä Stone Wallissa, saman yhtiön toisessa luolassa, joka jäi valitettavan lyhytikäiseksi? Ehkä noilla miesten illoilla ei ole samanlaista suosiota siksi, että monissa homopaikoissa tuntuu olevan käytännössä koko ajan miesten ilta, kun naisia eksyy sekaan vain harvoin.

Mutta voihan tuo onnistuakin, jos siellä on jotain ohjelmaakin tarjolla. Toivottavasti vain huolehtivat siitä, että ohjelmatarjonta vaihtelee riittävästi. Itse olen kyllä jo aika kyllästynyt katselemaan strip teasea, kun on nähnyt muutaman esityksen, niin ei ole enää edes uutuudenviehätystä. Eikä sitä oikein jaksa kiihottua siitä, että muutama hyväkroppainen heterokundi riisuutuu alushoususilleen kauhusta kankeana heitä tuijottavan homoyleisön edessä.
Siis, sitä mä vaan, että onko "men only" joku oma bilelajinsa, johon liittyy aina tietyt asiat? Kun, jos ei enmpää kerrota niin mulla ainakin tulee mieleen vaan stereotypiat farkuista ja t-paidoista ja sen sellaisesta. Olenko oikeilla jäljillä?
Miksi joku ylipäätään pitää erityisesti mens only illoista? Mikä on se kiksi, minkä naiset vievät pois?
  • 8 / 24
  • Public eye
  • 3.3.2005 19:33
Tietysti voidaan samalla kysyä, miksi naiset pitävät women only -illoista?

Ehkä kyse on vain siitä, että kun homo viihtyy yleensäkin miesten seurassa, on välillä mukavaa olla yksinomaan miesjoukossa aivan tunnelmankin takia ilman, että siihen liittyisi mitään varsinaisesti seksiin liittyvää. Minulla ei ole mitään (useimpia) naisia vastaan eikä heidän seuransa minua häiritse.

Silti vain miehille varattu tila tuo tilanteeseen oman lisänsä, onhan näitä herraklubeja ollut maailman sivu kun miehet ovat välillä halunneet rentoutua vain keskenään. Kuinka homoväritteistä tai sovinistista kyseinen toiminta on missäkin kulttuurissa ollut, jää arvailujen varaan.

Tasa-arvon kanssa tällä ei mielestäni ole mitään tekemistä suuntaan taikka toiseen, onpahan vain yksi tapa profiloida illan asiakaskuntaa.
Meitä on niin moneen junaan.

Itseäni ärsyttävät kovaääniset kälättävät, kikattavat, kirkuvat, huutavat naiporukat ravintolassa – olipa hetero- tai homopaikka. Aivan samalla tavalla häiritsevät tosin kovaääniset äijäporukatkin, ääniala vain ei ole niin korvia vihlova. Siksi haluaisin välillä viettää aikaani baarissa, jossa varmuudella tiedän, ettei illan aikana joudu tuollaiseen kirkuvaan laumaan törmäämään. Silti olen itsekin seurassani tuonut Helsingin homopaikkoihin Connaa ja Roomia lukuunottamatta myös naisseuralaisia.

Joillakin miehillä on aikuisten oikeasti edelleenkin pelko törmätä työ-, opiskelupaikan jne naisiin (tai heteromiehiin) lähtiessään DTM, Mann’s tai Hercules. Kaikkien kaapin ovet eivät ole auki, ei edes raollaan. Jos men only –illassa sattumalta yllättäen törmää työpaikan tms miehiin, niin tilanne on aika paljon toinen. Ainakin voisi olettaa, että paikalle tulon motiivit ovat jossakin määrin samat.

Kaikkein ujoimpien kaapissaeläjien ongelmaa ei tosin ratkaise DTM:n illat eikä Herkun miehille varattu osakaan, sillä riski törmätä em. ei haluttuihin työ-, opiskelu ym tuttuihin säilyy sisääntulossa ja poistuessa edelleen.

Monet vilkuilevat ympärilleen vieläkin hyvin tarkasti ennenkuin pujahtavat homobaarin ovesta sisälle, eihän kukaan vain nähnyt.

Ymmärrän hyvin myös tarpeen naisten omille illoille. Joillakin (lesbo)naisista on taustallaan hyvinkin traumaattisia kokemuksia miehistä. Kaipa minullakin joku trauma naisista.
Mutta siis kertokaa mulle nyt onko tää "men only" niinkuin tietty formaatti, jonka "kaikki tietää". Stereotyypitellyt arvuutteluni luettavissa yllä. Tämä siksi, että e varmasti kukaan halua tietämättään kenenkään tunkeutuvan fettaripainoitteisiin bileisiin.

Ei naisten bileissä ainakaan mitään muuta poikkeavaa ole ollut, kuin se, että siellä on pelkästään naisia.
Vaikea lähteä arvaamaan, mitä DTM:n Ritu tuolla men only –illalla sitten lopulta tarkoittaakaan.

Yleisesti ottaen men only tarkoittaa juuri mitä sanookin eli vain miehille. Sen pitäisi siis olla lupaus, ettei paikalle lasketa naisia.

Fetissibileiden kohdalla on maininta pukeutumisesta eli dress code. Dress code -maininta tarkoittaa yleensä sitä, ettei sisälle ole tulemista ilman asianmukaista vaatetusta.

Mixed puolella (hetero, bi, homo, lesbo) kinkybileissä on näyttänyt aika usein olevan käytäntönä, että tavallisissa pukineissa voi tulla sisälle, mutta pääsymaksu on suurempi.
No ei se sitten nimestään huolimatta ollutkaan "men only", kun joukossa pyöri hameväkeäkin. Ritullahan on tietysti munat, mutta veikkaan ettei häntä silti olisi päästetty sisälle, ellei hän sattuisi olemaan DTM:n toimitusjohtaja.

Vaikka eipä sillä niin väliä, aika latteaa se oli muutenkin.
hmm, ihan pieni yksityiskohta pani miettimään. eli se, että "men only"-jutulle oli yläkerta varattu neljään asti, kun hehkussa naisten ilta jatkuu vain kahteen... siis tähän minulla ei ole mitään "diskriminoitte, prkl!"-kommenttia, mutta mietin vaan...

on tää niin hakemista...
Pitääkö paikkansa, että naiseksi pukeutuneet miehet päästetään naisten bileisiin? Eikös silloin olisi oikeudenmukaista, ettei heitä päästettäisi men only iltaan? Epäreilua, jos yksi ryhmä pääsee kaikkialle minne muut eivät.
no tuo on kyllä sitten niin.. pitäiskö ihan perustaa komitea tätä varten. ;) musta kaikenlaisilla trans-ihmisillä on niin vähän mitään omia paikkoja, että eipä tuo minua haittaa ainakaan. ja jos ny joku täysin "epätrans"-ihminen näkee sen vaivan että pukeutuu naiseksi/mieheksi päästäkseen bileisiin niin lämpimästi tervetuloa minun puolesta!
No jos joku näkee vaivaa pukeutuakseen naiseksi päästäkseen naisten bileisiin, niin voisi nähdä vaivaa pukeutuakseen mieheksi miesten bileisiin... Men only illoilla on käsittääkseni tarkoitus tavoitella jotain homoseksuaalista jännitettä, eikä se kyllä oikein toteudu, jos kaiken maailman drag queeneja pyörii lattialla.
Niinpä, nyt pitäisi varmaan laatia ihan oikeat Säännöt.

Ja määritellä, millainen asu on miesten puku ja millainen naisten. Eikös joskus ole lanseerattu myös miesten hameita, joten pelkkä haarasauman puuttuminen alaosan asusteesta ei riitä drag-asun määritelmäksi.

Entäs milloin housuasu on liian naisellinen, että se ei näyttäisi enää miesten pöksyiltä? Tai onko nainen, jolla on levikset ja kauluspaita miesten napituksella, pukeutunut mieheksi?

Todennäköisesti mies, jolla on tekorinnat, voidaan kuitenkin katsoa jo dragiksi. Mutta entäs jos hänellä on erittäin bodatut rintalihakset, tiukka teepaita ja alaosana skottikiltti?

Hehku taitaa olla HeSetan heiniä, joten he varmaan tietävät, mitä vaatimuksia naistenillalle on asetettu. Ritun pitäisi nyt varmaan skarpata ja määritellä miestenillan säännöt.

Siitä päättymisajankohdasta - lauantai taitaa poiketa sikäli perjantaista, että kapakan parin viimeisen aukiolotunnin aikana naisten yläkerrassa on väljää ja alakerta aivan piukeena, jolloin lienee järkevää antaa paikan täyttyä tasaisesti. Eikä yläkerta silloinkaan täyty heteromiehistä (kai?), mutta perjantai-iltana sinne ryntäisivät hetskupissaliisat ihmettelemään machoja (kai?) homomiehiä, mikä ei tuntuisi kovin houkuttelevalta ajatukselta.
Jos hänellä on naisten hame, rintatoppaukset ja täysi iltammeikki, sanoisin että hän on jo dragissa. Onhan tietysti crossdressingiäkin, mutta luulen, ettei kenellekään jää epäselväksi kuka on dragissa.

Voit tietysti venytellä ja vanutella asiaa ihan niinpäin kuin haluat jonkin "suvaitsevaisuuden" tms. nimissä, mutta päästetään sitten saman tien sisälle (loputkin) naiset ja unohdetaan se "men only" nimike.
Oho, joku taisi ottaa tämän asian ihan tosissaan.

Olen kuitenkin samaa mieltä, rintatoppaukset ovat selvä merkki. Ja mielestäni miesten ilta pitäisi olla miesten ilta, siis vain miehille niin asullisesti kuin biologisestikin. En kuitenkaan haluaisi olla sen portsarin housuissa, joka ovella valinnat tekee.
Portsarin työ ylipäänsä ei varmaan miellyttäisi useimpia. Ehkä siihen valikoituukin sellaisia henkilöitä, jotka haluavat valita, kenet päästävät sisään ja kenet eivät. Kaikissa duuneissa on omat varjopuolensa, ja jos ei viihdy, niin pitäisi ehkä katsoa muita hommia.
Miten joku jaksaa valittaa, jos paikalla oli siis ravintolan henkilökuntaan kuuluvia naisihmisiä? Kyllä on ahdasta ajattelua!

Onhan naisten bileissäkin lähes täysin mieshenkilökunta, vaikka varmasti olisi parempi, että ei olisi.

Kuulemma men only illassa oli yllättävän vähän asiakkaita. Näinkö suuri tarve niille vain miesten bileille sitten onkin ...
En tiennytkään, että naisten bileissä on paikalla miespuolista henkilökuntaa. Mielestäni ei pitäisi olla, jos se suinkin on vältettävissä. Jos naispuolisia tarjoilijoita ei riitä naisten bileisiin, on kuitenkin ymmärrettävää, jos paikalla on joku miespuolinenkin. Ritu kuulutti illan esiintyjät ja jäi sen jälkeen vielä tanssimaan, joten hänen läsnäolonsa ei varmasti ollut välttämätöntä. Ei minua ainakaan huvita vaikkapa tanssia ilman paitaa, jos Ritu kommentoi tapahtumia DJ:n kopista.