Ulkosuomalaisia?

Keskusteluja lueskellessa tulee mieleen että moni asuu suomen rajojen ulkopuolella. Olisi kiva tietää missäpäin kukakin vaikuttaa! Pistäkää viestejä maailmalta! ja terveiset täältä Kreikasta!
Saksa on nykyään kotimaani jossa vaikutan, Prost. Tiedoksi kaikille kiinostuneille, Saksan joka kesäiset Gay-paraatit ovat todella hilpeitä tapahtumia.

Kölnin ja Berliinin paraatit ovat parhaimmat.

Tervetuloa!
Saksassa minäkin, Stuttgartin eteläpuolella pikkukaupungissa. Täällä ei kylässä asuminen ole kummempaa kuin Suomessakaan, paitsi tietysti ettei tarvitse ajaa seuraavaan stadiin kahta tuntia. Tähän asti aika on mennyt opiskellessa, mutta jos löytyy duunia niin jään varmaan vielä muutamaksi vuodeksi.
Mä olen riekkunut ranskanmaalla jo kohta kolme vuotta. Pariisista on tullut kotikaupunki. Vive la France!
  • 5 / 27
  • Huiskahäntä
  • 23.5.2004 8:08
Vancouverista, Kanadan länsirannikolta käsin kirjoittelen.

3 vuotta olen siippani kanssa täällä jo viihtynyt. Oikein mukava ja gay ystävällinen kaupunki.



Vancouver Pride on heinä-elokuun vaihteessa. Silloin kaikki tänne bailaamaan!! :o)
Minä asun tällä hetkellä Länsi-Ruotsissa. Olen kyllä asunut muutaman vuoden myös Saksassa, Westfalenissa.
Kansallisuus: Suomalainen

Asuinmaa: Saksa (das nördl. Bundesland)



Saksassa asuvista suomalaisista valtaosa on naisia (täällä opiskelevia, tänne avioituneita). Suomalaiset miehet? Lähinnä opiskelijoita. Osa työkokemuksella, osa pysyvästi (suomalaiseen perheen kanssa). Vain muutama prosentti meitä "keski-ikäisiä", ns. schwuler Finne, jotka asuvat yksin tai yhdessä saksalaisen tai muun ulkomaalaisen miehen kanssa.

Kontakteja Suomeen, samanhenkisiin "veljiin" (ohne Szene, ohne...) kaipaisin...



Schönen Tag wünsche ich...
  • 8 / 27
  • RåOMelett
  • 24.5.2004 17:48
hmm minäkin olen asunut Stuttgartin lähellä, mutta pikkukaupungissa koilliseen Stuttgartista n. 60 min junamatka. Stuttgart oli ihan OK kaupunki vaikka kyllä Reininmaan Köln voittaa kaikki:) Suosittelen lämpöisesti sekä käynti että asumisosoitteeksikin.
  • 9 / 27
  • RåOMelett
  • 24.5.2004 17:48
hmm minäkin olen asunut Stuttgartin lähellä, mutta pikkukaupungissa koilliseen Stuttgartista n. 60 min junamatka. Stuttgart oli ihan OK kaupunki vaikka kyllä Reininmaan Köln voittaa kaikki:) Suosittelen lämpöisesti sekä käynti että asumisosoitteeksikin.
Geneve, Sveitsi, Heidin kainalossa.... Parhaita puolia mm. se, että on lyhyt matka Pariisiin, Lyoniin, Zurichiin, Milanoon...
schöne grüße aus berlin!

jos joku on samoilta kulmilta, niin yhteyttä saa ottaa.
Mikä teitä pitää siellä ulkomailla? Mä synnyin itä-Berliinissä ja asuin siellä vanhempien työn vuoksi aina kahdeksanvuotiaaksi asti. Vaikka mä opin kielen täydellisesti (ja olen myöhemminkin elämässäni ollut ulkomailla, esim. vaihto-oppilaana ja töissä) en ole koskaan kotiutunut ulkomaille. Mä oon aina kaivannut Suomeen, syystä joka ei ole vielä auennut mulle. Yleensä mä saan pohjattoman koti-ikävän viim. parin viikon jälkeen. Ainut mitä mä kaipaan Saksasta on Saksan pitkät, mustat ja lämpimät syysillat.
Sitä mäkin ihmettelen että mikä mua täällä pitää ku suhde on päin... Työ tietenkin. Hyvä kämppä ja semmoset maalliset jutut.
Rakkauden takia minä tänne muutin, mutta silti haluan sanoa että en kaipaa Suomesta kuin ystäviäni.
En nyt koe että Suomen ja Saksan ilmasto/luonto erot ole niin dramaattisia että jäisin kaipaan jotain.

Asuin tropiikissa melkein vuoden ja siellä kaipasin välillä kirpeetä syysilmaa, sekä paikallisten leväperäinen elämäntyyli alkoi nyppiä pidemmän päälle.

Yhteenvetona: Pystyn asettumaan kodiksi melkein mihin vaan ainoastaan ihmisuhteita jään kaipaamaan. En lenkkimakkaraa, riippakoivua ja humppaavaa tuulipuku-kansaa....proost!!!!
Minä olen asunut suurin piirtein puolet ulkomailla ja puolet Suomessa. Lapsuus Afrikassa ja Englannissa, opinnot Suomessa ja työt Afrikan kautta Helsingin välipiipahduksen jälkeen Genevessä. Suomesta kaipaan ystäviä (ne, jotka pysyvät, ovat todella oikeita ystäviä), mutta myös kesämökkiä ja rantalaituria sekä syysmetsän tuoksua ja , Helsingin kesätoreja.
Heips,

Löysinkin 'oman' threadin täältä... Olen Brysselissä (Belgia) nyt neljättä vuotta, viides alkaa kuukauden päästä. Tänne olen päätynyt rakkauden takia. Aiemmin asuin Helsingissä, Skotlannissa (Glasgow), Saksassa (Ruhrin alue), USAssa (Seattle) ja Kanadassa (Vancouver). Syntynyt olen Oulun läänissä. Brysselissä kävijät, laittakaa viestiä (mickebear@hotmail.com), niin käydään kahvilla.

Tykkään kovasti asua täällä, koska belgialaisilla on mukava ja rento asenne, Brysselin ilmapiiri on hyvin kansainvälinen ja jos haluaa pikaisesti viikonloppuisin käydä esim. Pariisissa, Lontoossa, Amsterdamissa tai Kölnissä, tarvitsen vain muutaman tunnin päästäkseni ko. kaupunkeihin.

Suomessa olen viimeksi käynyt 2.5 vuotta sitten, eikä mulla(kaan) ole entistä kotimaata suuremmin ikävä. Mutta suomalaisia ystäviä kaipaan, onneksi monet ovatkin käyneet täällä. Suomesta kaipaan lähinnä vanhemieni kesämökkiä, merta ja metsää. Ja joskus kaipaan suomen kieltä. Puhun niin harvoin suomea, että huomaan kirjoittavani huonoa suomea, enkä enää pysty jäsentelemään selkeästi lauseitani. Älkää hyvät ihmiset ottako tätä snobbailuna, koska en ole snobi. Kielille vaan käy usein niin, että kun jotain kieltä ei puhu vähään aikaan, pientä ruostumista voi olla havaittavissa.
Hei

Minäkin asustelen nykyään Brysselissä, muutin suunnilleen samaan aikaan mickebearin kanssa. Takaisin Suomeen ei ole hinkua, vaikkei miestä olekaan löytynyt.

Belgian sosiaalinen elämä sopii sisäänpäin helposti kääntyvälle luonteelleni mainiosti. Asun täällä osittain siis "terapeuttisista" syistä :)
Suomessa käyn useammankin kerran vuodessa, osittain työasioissa. Kerta kerran jälkeen maa tuntuu vieraammalta.
Sukulaisia ja ystäviä on mukava kyllä tavata.

t. Kari
Vikkarista ei olekaan kuulunut mitään pitkään aikaan. Luulin että olet muuttanut takaisin Suomeen. Laita PM, niin tuut vaikka käymään. Puhutko jo ranskaa?

Mika
Yksi lisää Saksasta. Meitähän on täällä useitakin, en olisi uskonut ;)

Mikäli muut Saksassa ja muuallakin Euroopassa (+maailmassa) asuvat haluavat olla yhteydessä, ota yhteyttä profiilini kautta.
Mä budjaan Genevessä. Onko täältä, muualta Sveitsistä tai Ranskasta departementeista 01 (Ain) tai 74 (Haute Savoie) ketään?
No, terveisia Englannista, ei Lontoosta vaan taalta pohjoisempaa, Englannin Savosta.
Toiden puolesta menee hyvin, muu elama kieltamatta vahan hakusessa viela. -R
En tieda olenko ulkosuomalainen,aiti oli syntynyt suomessa.Opetti kirjoitusta,ja puhetta jota viela osaan.Toronto,Canada missa asun.
Hej!
Asuin 6 vuotta Würzburgissa Saksassa ja toivon taas pian palaavani Saksaan - varsinkin kun toivon pääseväni rakkaani luo!
Mainittakoon, että Würzburgissa oli (on?) peräti pieni suomalaisten rekisteröity yhdistys.
Ma asun taal marssissa. Taalla on ihan siistii, paitsi, piti otta oma tietsikka mukaa, et saan kommentoida tänne rantsuun. Mut tosin noil vihreil hepuil on kyl siistimpii syysteemeja kuin toi teidan netti. Pieni kulttuurishokki tosin oli kun tulin, mut eikohan tas elama lahde rullaa, kun sain niin hyvan duuninkin, nimittain maalaisten suurlahetystosta, ja voi vitsi kun noi skanditkin katos jonnekin matkalle.
Tokio, Japani.. Taalla nyt jo puol vuotta olen oleillu. Vaihto-oppilaana.. Puol vuotta suunnilleen siis jalella.. Suomessa kayn lukion loppuun ja muutan takas luultavasti tanne tai sitten Ranskaan.. :) Vahan on suomee ikava, mutta enimmakseen vaan perhetta ja ystavia. Ei kulttuuria..
milano, italia. italia upee paikka, harmi vaan ku ihmiset nii uskomattoman closed minded..