erään suhteen loppu 2.

  • 1 / 7
  • micke
  • 10.3.2005 0:25
Tossa aikaisemmin oli ketju erään suhteen lopusta. Tässä minun suhteeni loppu:
Eri vaiheiden jälkeen löysin kundikaverini koneelta hänen ottamiaan kuvia itsestään. Monien erilaisten kuvien joukossa oli sarja jossa hän oli ensin kuvannut itseään alastomana pyllistelemässä ja sitten lantio eteen työnnettynä ja mulkku täydessä erektiossa. Sen jälkeen hän oli tehnyt photoshopilla sarjan, jossa hän nussi itseään. Tämä oli vain yksi lukuisista salaisista sessioista ja kun hän vielä jakoi näitä kuvia tuntemattomille ihmisille internetissä (vaarallista, koska hän on aika tunnettu henkilö), lopetin suhteen. Heitin hänet ulos kodistamme. mielipiteitä?
  • 2 / 7
  • sunshine
  • 10.3.2005 8:42
Kuullostaa ikävältä.
Ilmeisesti kuitenkin koet ratkaisusi helpottavana? Silloin se varmaan on ollut oikea ratkaisu sinulle ja tuossa tilanteessa.

Tuollaisten kuvien laittaminen jakoon kumppanin tietämättä ja hyväksymättä kuullostaa hyvin epäkunniottavalta sinua kohtaan.

Kysyitkö, saitko tietää ja halauatko kertoa, miten kumppanisi reagoi, kun asia paljastui?
  • 3 / 7
  • JotainSamaa
  • 10.3.2005 9:35
Olen kokenut samantapaisen... Oli todella kiusallista nähdä toisesta sellaista. Tuli paha olo. Sitten vielä mielikuvitus mukaan, että kuinka moni onkaan nähnyt ne kuvat mitä mulle ei voinut näyttää.
  • 4 / 7
  • micke
  • 10.3.2005 13:59
Kumppani oli hyvin närkästynyt siitä, että hänen koneellaan oli käyty. Sanoi kuvien ottamisen olevan taitoja kehittävää harrastusta ja että kuvissa hän harrastaa seksiä ihmisen kanssa, jota rakastaa eniten: itsensä. Internettiin lähettämisen hän on kieltänyt viimeiseen asti, mutta siellä niitä kuitenkin seilaa.
  • 5 / 7
  • arkadas
  • 10.3.2005 19:07
Exäni jäi toisella tavalla kiinni pettämisestä - pyysi korjaamaan kerran autonsa takavalon, ja kas peräkontista löytyi raskauttavat todisteet "ylitöistä" ja "työpaikan tyttöjen illanvietoista"... Ja olipa hän unohtanut sitten tietokoneelleni (taltioituna väärään - siis minun - kansioon) saamansa sähköpostia... Kannattaisi opetella käyttämään konetta =D.

Tosin hän vielä vuosi myöhemmin pommitti tekstareilla, niin priva, kuin työnumeroanikin niin että olin vähällä hakea lähestymiskiellon. Jos mokaa, niin seuraukset on kannettava. Yhden pettämisen voi antaa anteeksi, mutta toistuva pettäminen on jo tapa - ja mihinkäs seeprakaan raidoistaan pääsee...
  • 6 / 7
  • Melli
  • 10.3.2005 20:54
Mistä tuo "yhden kerran voi antaa anteeksi" muuten lähtee, olen kuullut muidenkin sanovan jotain sellaista? Yksi kokeiluko kuuluu sopimukseen? Itse ajattelen, että jos se pettää kerran, se pettää toistekin. Lisäksi olen petettynä sen verran kostonhimoinen, että suhteesta tulisi täysi helvetti, eikä sitä siksikään kannattaisi jatkaa edes sen yhden kerran jälkeen.
  • 7 / 7
  • sunshine
  • 10.3.2005 21:23
Yhden kerran voi antaa anteeksi - niin, tämä on hyvin tilannesidonnainen ja yksilökohtainen sääntö tai periaate tai vaan ajatus.

Ihminen on erehtyväinen. Jos ei ole suuria muita ongelmia suhteessa, on kriisi työttömyyden, työhuolien tms. vuoksi ja sitten tapahtuu sellaista (kertaluonteista) pettämistä, jonka ehkä kumppani vapaaehtoisesti tunnustaa tai se tulee muuten välittömästi ilmi - tälläisen voi antaa anteeksi. Tai sanotaan, että jos esim. suhde on jatkunut pitkään, rakastaa toista suuresti, eikä toisen rakkautta ole suuremmin pettämisetä huolimatta syytä epäillä, niin halu antaa anteeksi ja yrittää yhdessä eteenpäin on varmasti vahvoilla.

Mitään pettämistä ei kuitenkaan ehkä voi tai kannata antaa anteeksi, jos pettäjä ei osoita katumuksen merkkejä, ole aidosti pahoillaan. Sehän tekisi koko toiminnosta tahallista ja todella vastenmielistä.

Sitten on tietysti olosuhteet. Oliko kyseessä joku satunnainen tuntematon, x, työkaveri, nettipoka, yhteinen ystävä, naapuri, veli tms. Tarttuiko sukupuolitauti tuliaisena sinuunkin jne. Tapahtuiko pettäminen muualla vai yhteisessä kodissa. Jotkut asiat sulattaa helpommin kuin toiset.

Oikeastaan kyse on siis tapahtuneen suunnitelmallisuudesta ja olosuhteista, sekä vastuun kantamisesta teoistaan, jotka vaikuttavat suoraan siihen miten kovasti kumppani katsoo pettäjän itseään loukanneen.

Jos kumppani ei esim. suostuisi lainkaan keskustelemaan tapahtuneesta, niin miten sitä suhdetta voisi jatkaa?