Turkulaisia avausrepliikkejä ja sen koko

Istuin tänään iltaa Hercussa, kun eräs vanhempi herrasmies istuutui viereeni. Juttelimme hetken yleistä löpinää, kunnes hän pääsi asiaan: "Onko sulla iso muna?" Keskustelussa oli käynyt ilmi, että kyseinen herrasmies oli kotoisin Turusta.

Minulta on kysytty tuo kysymys vain kerran aiemmin, ja se tapahtui käydessäni Turussa. Herää kysymyksiä varsinais-suomalaisesta luonteesta. Onhan se suoruus tavallaan ihailtavaa, mutta eikö mikään muu merkitse kuin kullin pituus? Tietysti jokainen päättää itse, mitä hakee, mutta silti...

Itselläni nyt on vain tavallista suomalaista keskikokoa, mutta mietin, että jos minulla sattuisi olemaan iso, en ehkä kuitenkaan oikein innostuisi siitä, että minua haluttaisiin vain vehkeen takia. Joskus nuorempana minua jahdattiin ulkonäön takia, ja vaikka ihailu olikin tavallaan ihan imartelevaa, toisaalta kyllä kärsin siitä, että minua kohdeltiin vain jonain esineenä, joka haluttiin "kokoelmaan". Olisin halunnut seurustella, mutta ei siitä sitten tullut mitään kun jotkut miehet olivat valmiita puhumaan vaikka seurustelusta päästäkseen sänkyyn, ja kun se oli ohi, heittivät pois kuin käytetyn nenäliinan.

Tai ehkä joku nauttiikin siitä, että tulee kohdelluksi vain objektina. Kokeilin kerran yhtä chattia, ja siellä kävi ilmi, että joku hyvinvarustettu mies toivoi jotain "ison palvontaa". En sitten kuitenkaan kyennyt tarjoamaan hänelle mitä hän etsi, toivottavasti hän löysi jonkun fetissistin jolta sai mitä halusi.

Miksiköhän juuri näissä homopiireissä tuntuu siltä, että kaikki mikä merkitsee, on vehkeen koko? Tosin turkulaiset tuntuvat kokemukseni perusteella olevan tässä jotenkin ääriesimerkkinä. Hmmm.
  • 2 / 73
  • Jacqueline.N.
  • 11.2.2005 4:49
No ei kai tuota nyt voi mennä yleistämään..Mutta minä olen törmännyt törkeään kohteluun heteromiesten osalta. Seksikeskeistä sakkia tuntuu olevan paljon liikkeellä. Se ei tosin ole rajoittunut vain Turkuun.. Enpä väittäisi että Turkulaiset olisivat seksinkipeämpiä kuin muutkaan suomalaiset. Riippuu ihan missä paikoissa käy, baareissahan niihin ihmisiin helposti törmää.
  • 3 / 73
  • sunshine
  • 11.2.2005 10:19
Minunkaan mielestä tuo ei ole mitenkään kiinni Turkulaisuudesta. Ehkä nuo tapaamasi henkilöt halauvat vain tekemänsä pitkän matkan vuoksi varmistaa, että saavat, mitä tarvitsevat.

Moukkamaista käytöstä kyllä tuollainen. Yksi versio tuosta on se, että kiltisti alkaneen keskustelun jossain vaiheessa kerrottaan, miten ollaan aikaisemmin saatu isoa. Ja tietysti annetaan ymmärtää, että se teki hvyää ja sitä pitäisi saada lisää. *huoh*

Näiden kokoasioiden tullessa puheeksi tuntemattomien kanssa minä yleensä lopetan keskustelun. Se nyt vaan on tyhmää käytöstä. Ja jutusteluhan on molemminpuolista tiedon hankintaa, tuon kysymyksen esittämällä lakkauttaa minun mielenkiinnon.
Vähän off topic mutta: Onpa hassua, että sattumalta juuri Turussa eräs homomies kehuskeli tyttöystävälleni pyytämättä vehkeensä kokoa, vaikka tyttöparin voisi päätellä olevan aiheesta vähemmän kuin kiinnostunut.
  • 5 / 73
  • Ilopilleri
  • 11.2.2005 12:11
Taas helsinkiläiset pääsevät vauhtiin Turku-kompleksinsa kanssa.. Hohhoijaa. Tuskinpa turkulaisten keskuudessa on yhtään keskimääräistä enempää törkeäkäytöksisiä ihmisiä.
Sunshine, ota huomioon että toisen niistä henkilöistä jotka kyselivät munan kokoa oli Turussa kysyessään tuota. Keskustelu meni suunnilleen näin:

Minä: "Terve, tiedätkö mihin asti tämä paikka (silloinen Why Not) on auki?" Hän: "Emmä tiiä, mä etsin vain isoa kyrpää. Onks sulla iso?"

Pompom, olen kiinnittänyt huomiota myös siihen, että jossain seuranhakupalstoilla yms. ne, jotka etsivät hyvinvarustettuja miehiä tuntuisivat keskimääräistä useammin olevan turkulaisia. Ehkä se jotenkin kuuluu siellä kulttuuriin?

Ilopillerille tiedoksi, ettei minulla tietääkseni ole mitään Turku-kompleksia, olin kerran todella ihastunutkin yhteen turkulaiseen mieheen (joka tosin ei kysellyt kullini kokoa), ja yksi todella hyvä naispuolinen ystäväni asuu Turussa, ja lisäksi isoäitini on haudattu sinne sukuhautaan, joten käyn siellä muissa merkeissä vähintään kerran-pari joka vuosi. Ihan viihtyisä kaupunki, vaikka on surullista miten suuri osa vanhoista arvotaloista on tuhottu. Vaikka onhan niitä tuhottu muuallakin, Helsinki mukaanluettuna.

Mutta minulla on kuitenkin herännyt kysymys, onko se, että turkulaiset vaikuttavat olevan keskimääräistä kiinnostuneempia kullin koosta, pelkkää sattumaa?
Ja Jacqueline, baareissahan minä kyseisiin turkulaisiin törmäsin, mutta ei minulta vain kukaan helsinkiläinen ole tullut baarissa kyselemään varustelutasoani. Kumma juttu.
Ja muuten sunshine, en minäkään ollut enää kiinnostunut niistä koon kyselijöistä sen jälkeen kun he olivat esittäneet kysymyksensä. (Siitä eilisestä en kyllä ollut liiemmilti kiinnostunut ennen kysymystäkään.) Mutta toisaalta, tuskinpa hekään minusta kuultuaan vastaukseni.
  • 9 / 73
  • sunshine
  • 11.2.2005 13:12
Melli, niin, keskustelua on turha jatkaa, kun huomaa, että yhteistä säveltä ei ole. Näin ymmärsinkin. Sanoinpa vaan oman kokemukseni.

Muuten olen kuullut että Turun flikoilla on wi*ut laviat kun pesuvadit. Kyl varmaan sit miehekin on vastaavaa mallistoa! :)

Minulla ei muuten ole Turkuvihaa, sinne on päinvastoin vahvat siteet.
Niin, en tiedä ovatko Turun miehet vastaavaa mallistoa, mutta on toki ymmärrettävää että jos paikat ovat "laviat kun pesuvadit", niin ainakin etsii sinne vastaavaa täytettä. Löytävätkö turkulaiset sitten Turusta etsimäänsä, vai kyselevätkö turhaan onkin toinen kysymys.
Nuo kunkin mielestä sopimattomat keskustelunaloitukset tai muuten sanotut seikat eivät liene niin vakavia. Tuleepahan heti selväksi, että intressit eivät kohtaa. Siinä mielessä se on pelkästään positiivista. Mitä nopeammin yhteensopimattomuus selviää sen parempi.

En minä ainakaan jaksa loukkaantua moisesta. On sitä fiksujakin miehiä.
Omasta puolestani voin todeta, että olen asunut Turussa koko ikäni, eikä minulta ole koskaan tultu heti ensimmäiseksi kyselemään kaluni kokoa. Syy ei kuitenkaan ole siinä, ettenkö olisi saanut omaa osaani iskuyrityksistä. Ilmeisesti en vain ole houkuttanut pahimpia törkyturpia.
Oon kans turkulainen...eikä kukaan ole kertaakaan kysynyt mitään tollasta. Jos se vika onkin kysymyksen kohteessa?
Tai jos tollasta kysytäänkin vain hesalaisilta? Onko siinä silloin edes mitään väärää? :)
On tuo sinun kertomuksesi aika uskomaton, jälleen kerran.
Osa homoista on niin fixautunut sexiin, että se mitä
tapahtuu aivojen kemiassa, niin sillä ei ole mitään merkitystä.
Eli tunteeko sympatiaa ja ehkä jotain muutakin, niin se ei
merkitse mitään.
En ole koskaan ymmärtänyt, että mitä kalun koolla on
tekemistä sexin kanssa! Ei rakkaus ja hyvä yhdessäolo
synny sen koosta vaan ihan muusta. Minulle ainakin
ensimmäisenä merkitsee, että istuuko kemia - vaikka
kuinka katselenkin kundien pullotuksia ja farkkujen
tiukkaa pebaa ja nautin näkemästäni.
Mutta kyllä se pätee heteroihinkin. Nämä juntit
turkulaiset laukaisevat baaritiskillä vieressään olevalle
naiselle, että mennäänkö nussimaan.
Omassa elämässäni olen oppinut siihen, että on
turkulaisia juntteja - ja toisaalta ihmisä, jotka osaavat
arvostaa sinua persoonana eikä heille merkitse kalusi
koko, vaan se, mitä olet ihmisenä!
JOS moista kysyttaisiin turun kielella Turussa, niin se menisi jotenkin nain:
"Ei sul mittaa isoo olis?"

Siihen kuuluisi sitten vastata, etta: "Ai mul vai?"
GMan Stadi, seksi ja toisaalta rakkaus ja yhdessaolo ei aina ole sama asia.
Joskus jotkut "juntit" saattavat "menna nussimaan" ihan "nussimisen" ilosta, ja se siita.
Moi Rokkihomo.
En minäkään nyt niin tiukkapipo ole, etteikö
voisi nussia nussimisen ilosta. En silti nussi
turkulaisen juntin kanssa, jota kiinnostaa vain
sen koko. Silloin on turkulaisella pipi päässä.
"Jos se vika onkin kysymyksen kohteessa"

Voihan kiesus ja per*ele! Näin se menee. Tottakai.

Ihan usein esitetty kysymys stadissakin. Olen sallinut näin itselleni kerrottavan. Tapa esiintyy myös yleensä vahvasti humaltuneilla heteroilla, naiset kysyy ja miehet mainostaa kysymättäkin.

Tämän kysymyksen pidemmälle viety muoto on tarttuminen suoraan asiaan tai kursailematon tarkastus pisuaarilla.

Täysin turha kysymys muuten. Luuleeko joku saavansa totuudenmukaisen vastauksen? Olen kuullut myös harhaanjohtavasta markkinoinnista tässä hienovaraisessa asiassa. Ehkä on myös tarkentavia kysymyksiä sitten jatkoksi. Riskithän piti kuitenkin minimoida, se kai oli se pointti.

Voi sen muuten tehdä näinkin päin. Pari kertaa kävi niin, että kundi hieman yllättäen vielä baarissa kerskui saaneensa tosi isoa ja viestinä oli, että lisää tarttis.

Kuka sanoi, että homot eivät olisi luovia? :)
Ymmärrän Melliä. Minulla ei ole koskaan ollut kompleksia kullini koosta enkä sen perään kysele. Kokonaisuus on tärkeätä. Olen ollut sängyssä kaiken kokoisten miesten kanssa. Sängyssä on tärkeätä läsnäolo ja aitous ja toisen huomioiminen.
Ihmiset ovat pohjimmiltaan ihastuttavia. Tajutkaa tämä myös itsessänne. Pyrkikää olemaan vain oma itsenne kaikine puutteinenne. Kaikillahan meillä on niitä.
Mies, luulen että taisit ymmärtää hiukan väärin. En pidä puutteena sitä että minulla on "vain" keskikokoinen vekotin, eikä minulla ole siitä kompleksia. En vain pidä sellaisesta lähestymistavasta, että esineellistetään toinen kysymällä heti päin naamaa jotain toissijaista ominaisuutta. Mielestäni olisi hiukan samaan tapaan loukkaavaa, jos toinen kysyisi heti alkuun vaikka että oletko rikas, jos olet niin mennään sänkyyn, tai onko sinulla tiukka anus, tai jotain muuta sellaista henkilökohtaista, mikä ei oikeastaan hänelle siinä vaiheessa kuulu.
  • 23 / 73
  • Jacqueline.N.
  • 11.2.2005 23:20
No, minä tiedän montakin turkulaismiestä, joille ei tulisi mieleenkään tokaista munan koosta tuntemattomalle ihmiselle tuosta vain. Toisaalta olen törmännyt kiimaisiin kavereihin, jotka hakevat vain sitä itseään. No, minulle nyt luonnollisesti on vähän turha tulla sellaisia ehdottelemaan ja kommentoimaan:D Mutta niin.

Ja itse olen ainakin vähän liiankin epäseksikeskeinen naiseksi. Tai no, se on suhteellista. Minulle viiden vuoden selibaatti ei ole ongelma vaikka kyllähän sitä läheisyyttä kaipaa. Eipä vaan tulisi mieleenkään mennä sen puutteessa kerjäämään keneltäkään yhtään mitään, sen verran henkisellä tasolla tärkeä asia se on minulle.
...ja sitten tuo ehdottelemiskeskustelu turuksi:
"Et saa mun lua yaks lahtis?"

Johon voi vastata:
"Ai maa vai?"

(Sorry: a's with dots, but U get the idea I hope)
Esineellistämisestä puheen ollen.

Lukemattomat heteronaiset ovat tuttavuutta tehdessään kyselleet ekan 5 min. aikana. Missä oot töissä, missä asut, mikä auto. Tästä tuli insidevitsi jossain vaiheessa, kun oltiin kavereiden kanssa baareilla, ja naurussa oli pitämistä, kun odotti, koska ne kysymykset tulee! Ja tulihan ne.

Ehkäpä kyse on vain fetissistä suureen sukupuolielimeen tai statukseen? Silloinhan se olisi ihan ok. ;)

Siteeraan tässä rakasta äitiäni. Jos sitä aina pahoittaisi mielensä siitä, mitä muut sanoo, ei sitä muuta ehtisi tehdäkään.

Heitä ensi kerralla juomat naamalle, tai vetäse avarilla. Jos se helpottaa. Tai mieti joku naseva vastaus valmiiksi.

It's your life!
Miksei ne koskaan mainosta itseään, että "mulla on muuten iso"? Se olisi reilua.
Mies, kyllä ne sitäkin tekee, tosin hyvin paljon harvemmin! :) Ei se nyt sen paljon kivemmalta kuullosta.

Kerran yhdelle ystävättärelle tuli heterobaarissa mies kertomaan, että hänellä on muuten tosi iso. Ystävätär vastasi siihen pahoitellen, että niin, mutta kun mulla on tosi pieni pi*lu. Olin lähistöllä ja repesin aivan totaalisesti! :)
Rokkihomoha ymmärttä meit :)

Jos törmäätte Turu torill yäl kaksiste jonku paikallise kans, voisis käyr seuravalaisse keskustelu:

Sää: Hei kaveri!
Turkulaine: ai määvai?
Sää: sinä juuri, mitähän kello mahtaa olla?
Turkulaine: jaa nyvvai?

Me ollaan kyselijöitä...
  • 30 / 73
  • Jacqueline.N.
  • 12.2.2005 23:39
Minä olen miettinyt tuota..miksi ihmeessä minullakin tuntuu olevan sellainen tapa, että vaikka ymmärtäisin kysymyksen ja voisin vastata suoraan niin silti saatan kysyä vastaukseksi jotain tyyliin tuollaista!

Kaveri:Mistä hajuvedestä pidät?
Minä:Ai mä?
Kaveri:No kuka muukaan?;D

Kaveri:Soitin serkulle eilen.
Minä:Ai soititko?
Kaveri:No soitin soitin!!

Aargh!!!! :D

Ehkä se vaan on jokin turkulainen piirre mikä on liimaantunut vaikken olekaan syntyperäinen turkulainen..
Voisiko siis olla niin, että turkulaiset kyselevät munan kokoa vain lämpimikseen, kun heillä kerran on tapana kysellä kaikkea? Njää, en usko.

Muistan kun olin nuorempana käymässä Turussa, ja menin Why Notiin. Menin vessaan pisuaarille, ja kohta viereiselle pisuaarille pysäköi joku vanhempi mies. Lopetellessani huomasin, ettei viereiseltä pisuaarilta olliut kuulunut yhtään lorinaa. Käännyin katsomaan, ja näin että tuo vanhempi mies oli puolittain kääntyneenä minuun päin vähän sellainen rivo ilme naamallaan. Katsoin alaspäin, ja huomasin että hän hyväili itseään, näytti olevan aika valmiina toimintaan. En tiedä, olisiko pitänyt olla imarreltu tuosta huomiosta, mutta joka tapauksessa poistuin paikalta mahdollisimman nopeasti, taisi jäädä kädetkin pesemättä siinä kiireessä.
Olimme toissa marraskuussa bf:n kanssa Turussa. Pistäydyimme ihailemassa lauantai-iltaa siinä paikassa, jota ei meinaa suosiolla löytää. Istuimme kahdestaan keskustelemassa pöydän ääressä eräässä huoneessa. Paikalle ilmestyi minuakin vanhempi mies, joka halusi väkisin seuraamme. Kesti varsin pitkään, ennenkuin hän tajusi, ettemme olleet a) hakemassa seuraa, b) kiinnostuneita muista c) innostuneita hänen niljakkaisiin iskuyrityksiin " kai sitä kuitenkin voitaisiin jotain yhdessä keksiä..."

Moinen käyttäytyminen aiheutti vain sen, että poistuimme hotellimme baariin istumaan heteroiden sekaan... Sekin oli parempi vaihtoehto kuin istua paikallisessa homobaarissa nähtävyytenä ( ainakin sen perusteella kuinka moni kaltaiseni harmaantunut herra yritti tulla iskemään...).
Onpa ollut *kauheita* Turun reissuja (helsinkilaisilla?) ihmisilla...

Turkulaisille moi, pitakaa ihmeessa ylla tata "kamalaa" mainetta, niin on mukavampi tulla taas kaymaan
(ja kenties olemaankin) vanhassa kotikaupungissa.
Mua ihmetyttää mikä se "paikka jota ei meinaa suosiolla löytää" on?
mun kokemukset oululaisista ovat sellaisia kuin joidenkin kokemukset turkulaisista... Olin jo muuttanut Belgiaan, kun tulin kaymaan juhannukseksi Suomeen silloin kaverini kanssa. Oulun juhannusbileissa ekana iltana istuessamme poytamme ymparilla oli noin 5 m:n tyhjio. Seuraavana iltana tilanne oli muuttunut. Sana oli kulkenut, ja kannilaiset pulkkilalaismaanviljelijat tulivat kokeilemaan onneaan, saiskos helposti belgialaista munaa, ja kuinka iso se on. Kun ei kiinnostanut, isanta vetaisi omat housunsa alas ja ihan naytti oman kalunsa. Se oli mielestani huvittavin (ja karsein) kokemus oululaisriennoista...
Taidan olla aika ruma ja luotaantyöntävän näköinen. Ei oo mua vanhat niljakkaat harmaapäät ahdistelleet. Ihan asiallisesti ovat jutelleet ja hyväksyneet, jos olen kohteliaasti kieltäytynyt. Nuoremmille pojankoltiaisille on joskus pitänyt sanoa vähän rumemmin, kun eivät ole meinanneet kohteliasta puhetta uskoa.

Pitäis varmaan käydä siell Turuus koklaamassa =)
Ai tämä menee nyt tähän... Kyl määki Turuus... Jos ei muualta saa, niin ainahan voi mennä Turkuun. Saa taatusti, ainakin jos omistaa ison munan.
Ehkäpä Turussa on vaan yksinkertaisesti standardit niin korkealla? :)
Niin tiedä häntä. En ole koskaan käynyt Turussa heruttamassa. :)
En tiä tulik se vastaus tual ylhäl jossai sanottu, ku e jaksanu lukke, mut sano ny onks se iso?
Se vastaus tuli siellä ylhäällä jossain sanottua, joten etsi sieltä.
Tamperelaismies kävi Turussa ja kehaisi kaverilleen: Kyllä turkulaiset
ämmät on nii viisaita, kun ne pystyy kärestä kattomalla sanoon, että
kuinka iso miähell on! Ja jatkoi: Se likka nääs otti mun käteni ja sano:
Voi, ku su kätes o ni iso ja mulku o ni pieni!
"Jos se vika onkin kysymyksen kohteessa"

No johan pomppas. Siis on mun vikani että multa tullaan kyselemään älyvapaita kysymyksiä? Jos ois oikein vanha, ruma ja lihava, niin varmaan säästyiskin niiltä kysymyksiltä. Mutta kun ei....

Koko kysymystä ei baarissa vastaan ole onneks tullu ja kaikki turkulaiset jotka mä olen tavannut, ovat olleet hyvin miellyttäviä ihmisiä. Tosin se murre on jotain ihan kamalaa.

Tyhmimmät kysymykset jotka baarissa ovat tulleet vastaan ovat yleensä olleet tyyliin: "haluisitko saada tänään", "mis sä oot ollu koko illan, kun ei sun herkkupersettä oo tääl näkyny" ja yks kuolematon kommentti: "haluisitko tulla panee mun poikaystävää?". Yleensä kyllä kaikki kysyjät ovat olleet suhteellisen humalassa, eikä mua niinkään haittaa ne kysymykset. Huumorillahan ne voi ottaa. Tosin, en nyt tiedä onko kovin imartelevaa, kun onneansa tulee yrittämään jossain Hercussa varsinkin aika karseat äijät.

Munan koko ei vois nyt vähempää kiinnostaa. Mitä sä isolla munalla teet jos koko muu jätkä on aivan perseestä.
Fredo kirjoitti: "Mitä sä isolla munalla teet jos koko muu jätkä on aivan perseestä".

Ei mitään.

Amen.
No johan nyt pomppas... Kaiketi nyt kuitenkin tiedostatte, että on olemassa onnettomuusherkkiä ihmisiä ja nolojen tilanteiden experttejä. Miksei mukamas paskanjauhantamagneetteja??

Pistikö piikki? :)
Mä tiedostan, että on olemassa moukkia ja ihmisiä, jotka muuten vaan käyttäytyy huonosti kanssaihmisiään kohtaan. Se, onko joillain paskamagneetti otsassaan tai muualla kehossaan on toissijaista.

Törkeyksistä vastaa vain se joka ne esittää.
Ai provosoijalla ei ole koskaan minkäänlaista vastuuta?

Aika mustavalkoista ajattelua?

PS Tämä on jo täysin irti alkuperäisestä tapauksesta.
En ymmärrä miten joku voisi provosoida tässä ketjussa kuvatun kaltaista moukkamaista käytöstä (="onx sul iso?" tms.)?

Vilkaisemalla väärään suuntaan? Menemällä väärään baariin?

Yhtä hyvin voisi baarissa huikata jokaiselle tympeänaamaiselle kundille, että painu horo himaas lepäämään. Nättiä, eikö? Mutta ittepähän kerjäävät.
Sunshine, vain yksi kysymys enää: Oletko kertaakaan elämäsi aikana käynyt yhdessäkään baarissa tai yökerhossa?
Zeppelin, kuinka niin? Olen käynyt, runsaasti ja eri paikoissa, myös muussa kuin asiakkaan roolissa. Oletko itse?
Tuota turkulaisuudesta...en ole itse törmännyt moukkamaisuuksii. En tiedä johtuuko siitä, että vaikka en ole paikkakuntalaisia olen kuitnekin samasta maakunnasta ja kieli on yhteinen...Sinkkuaikoinani kävin pari kertaa siellä bailaamassa - ihan vaan huvikseni - ja sain vain myönteistä huomiota ja alkoipa pieni suhteenpoikanenkin mukavan turkulaismiehen kanssa. Mutta siis en usko, että Turussa oikeesti ollaan sen moukkaimaisempia kuin muuallakaan. Juntteja löytyy joka puolelta, valitettavasti.

Eri asia on turkulaisten sisäänpäinkääntyneisyys ja suoranainen viha helsinkiläisiä kohtaan. Siksi yleensä vältänkin sanomasta asuvani Hesassa ja puhun paikallista....Siis mielestäni helsinkiläisillä ei yleensä ole komplekseja esim. turkulaisia kohtaan vaan muilla on komplekseja ja antipatioita helsinkiläisiä kohtaan.
Zeppelin, raiskatut naisetkin saavat varmaan syyttää itseään, kun provosoivat raiskaajansa esimerkiksi kevytmielisellä pukeutumisella?

En kyllä edes usko "provosoineeni" kuvatunlaista käytöstä, ellei provosoinniksi lasketa, että ylipäänsä suostuin keskustelemaan kyseisten henkilöiden kanssa. Jos olisin tiennyt, mitä he aikovat kysyä, olisin varmaan vain ollut hiljaa alusta asti, mutta kun ihmisistä ei valitettavasti näe päältäpäin, mitä he aikovat kysyä (tai aina edes sitä, ovatko he Turusta).

En kuitekaan oikein viitsisi olla puhumatta ja vastaamatta kaikille tuntemattomille vain siltä varalta, että he saattavat kysyä jotain idioottimaista. Mutta siinäkin tapauksessa, että en enää puhuisi kenellekään, sinä liittyisit tietysti niiden kuoroon, joiden mielestä helsinkiläiset ovat tylyjä ja ylpeitä, kun eivät edes vastaa. Ja jos vastaan, niin siis oma syyni, jos munan kokoa aletaan kysellä. Aika kafkamaista, mutta turkulaisia on näköjään vaikea miellyttää.
Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että ainakin kaikki henkilökohtaisesti tuntemani turkulaiset ovat olleet kilttejä ja söpöjä... En ymmärrä, miksi ne tuntemattomat eivät ole.
Sunshine: Olen minäkin :) Siispä aivan eri silmin voipi eri ihmiset katsella elämää raflassa.

Melli: Nimenomaan sanoin, että kommenttini provosoinnista on aivan irti alkuperäisestä tapauksesta, eli sinusta. Et ymmärrä sitä?

Minä en ymmärrä miten raiskatut naiset tähän kuuluvat.

Enkä sitäkään, että turkulaiset mollaisivat hesalaisia. Tilanne näyttää ainankin tämän otsikon alla täysin päinvastaiselta. Mietipä ajatuksella Mellin viimeisen lausen merkitystä.
Vai miten on Esperanza?
Olen toistuvasti kuullut, miten helsinkilaiset "mollaavat" Turkua ja turkulaisia, ja vastaavasti turkulaiset helsinkilaisia.

Sitten tietty molemmat mollaavat savolaisia ja savolaiset takaisin,
ja reininmaalaiset berliinilaisia, berliinilaiset baijerilaisia, pariisilaiset elsassilaisia, lontoolaiset Lancasterissa asuvia, ja painvastoin...
Toki olen itsekin monta monituista kertaa saanut Helsingissä kuulla: "oleksä Turust?" ja jotain turkulaisvitsejä, koska murre tai nykyään ehkä puheennuotti paljastavat kotiseudun. Mutta ero on se, että pari kertaa Turussa on meinannut tulla turpaan, koska olen Helsingistä (siis nykyään asuan täällä), kun taas Hesassa se kuittailu on ollut sellaista kevyttä.

Mutta selvennys vielä: minulla ei henk. koht. ole mitään Turkua ja turkulaisia vastaan, mutta olen kokenut, että ennakkoluulot ja käsitykset helsinkiläisistä ovat aika kovat ja stereotyyppiset. Sikäli hassua, koska en itse pidä itseäni ensisijaisesti helsinkiläisenä, satun vaan asumaan täällä.

Ja juu, toki eri paikkakuntalaiset mollaavat tosiaan ympäri maailman...
Zeppelin, huomasin kyllä, että väitit, että tämä oli irti alkuperäisestä yhteydestä, mutta en kyllä näe, miksi sitten jatkoit edes provosoinnista. Johonkuhun sen jotenkin yhdistit.

Raiskatut naiset kuuluvat asiaan siten, että heistäkin joskus sanotaan, että "oma syynsä, mitäs provosoivat". Vaikka tietysti raiskaus on paljon pahempaa kuin se, että joku tulee ahdistelemaan vain verbaalisesti. En kuitenkaan usko, että noita kyseisiä henkilöitä tarvitsi juurikaan provosoida.
Kommenttini provosoinnista liittyi vain ja ainoastaan siihen "törkeyksistä vastaa vain se joka niitä esittää" kommenttiin.
On vaan tullut nähtyä niin monta kertaa niin törkeää KÄYTTÄYTYMISTÄ yökerhoissa, että enpä ihmettele yhtään niihin vastaamista verbaalisesti ns samalla mitalla.
Ylimielisyyttä, vastaamatta jättämistä asiallisiin kommentteihin, vainoharhaista epäluuloisuutta tai vaikkapa itsensä hipelöimistaä tms.
Ja edelleenkään en väitä Mellin toimineen mitenkään noin.

Raiskauksiin en nyt tässä yhteydessä puutu millään tavalla.

Enkä edes virittele mitään kaunaa hesalaisia tai muitakaan kohtaan. Ruotsalaisethan ovat ainoita, joita saa puhtain omintunnoin kiusata :)
Melli oletko varma ettei tuo Hercussa tapaamasi turkulainen ollut sama jonka tapasit aikoinaan turussa Why Notissa.
Why Not on ollut suljettuna jo varmaan 5 vuotta joten kokemuksesi turusta ovat jo hieman "vanhentuneita".

Sanoit vielä:
"Miksiköhän juuri näissä homopiireissä tuntuu siltä, että kaikki mikä merkitsee, on vehkeen koko? Tosin turkulaiset tuntuvat kokemukseni perusteella olevan tässä jotenkin ääriesimerkkinä. Hmmm."
Miksi tälläinen yleistys jos sinulta on ko. kysmys esitetty vain kaksi kertaa?
Zeppelin, kirjoitti " törkeää KÄYTTÄYTYMISTÄ yökerhoissa... Ylimielisyyttä, vastaamatta jättämistä asiallisiin kommentteihin, vainoharhaista epäluuloisuutta tai vaikkapa itsensä hipelöimistaä tms."

Niin, tottakai noita, mutta noihan menee jo sitä saa mitä tilaa osastoon. Okei, ajattelin eri lailla. En kyllä reagoi, jos minua ei ensiksi tulla näykkimään. Yleensä silloinkin välinpitämättömyys toimii parhaiten.

Tuosta tulikin mieleeni nämä baaristiskillä tuuppijat, vi*tuilevat baarimikot yms. Kerran Teatterin klubin lippujonossa yksi miehenpuoli yritti törkeästi etuilla meidät. Kysyin siltä kovaan ääneen, että meinaatko sä sika etuilla? Se luikki kiltisti jonon perään. :)
Pasianssi, kyseessä oli kummallakin kertaa eri turkulainen, sillä vaikka aikaa on tosiaan kulunut siitä Why Notin tapauksesta varmaan lähemmäs kymmenen vuotta, niin se tyyppi joka silloin kysyi oli suunnilleen ikäiseni ja pituiseni, tämä toinen varmaan 20 vuotta minua vanhempi ja kymmenisen senttiä pidempi. Tuskin hän on kymmenessä vuodessa vanhentunut 20 vuotta enemmän kuin minä ja kasvanut vielä lisäpituutta aikuisiällä.

Tein yleistyksen, koska molemmilla kerroilla asiaa kysyi turkulainen. Lisäksi olen sen ensimmäisen tapauksen jälkeen kiinnittänyt huomiota kontakti-ilmoituksia lukiessani, että vehkeen koon suhteen esittävät useimmiten toivomuksia turkulaiset. Tai voihan kyseessä olla tietysti yksi hyvin aktiivinen turkulainen, joka etsii oikein tosissaan.
Zeppelin, eikö mainitsemassasi tapauksessa jo ensimmäinen henkilö käyttäydy huonosti, eikä vain provosoi huonoa käytöstä. En usko, että sellaisella tyypillä joka esimerkiksi menee kourimaan toisen jalkoväliä on varaa valittaa, jos tämä kysyy hänen munansa kokoa. (Mutta minä en kyllä kourinut ketään.)
Puhuin ITSENSÄ hipelöimisestä.
No varmaan käyttäytyykin huonosti, siksipä juuri provosoikin muita samantyyppiseen käytökseen (vaikkakin eri tasolla).
Käsitykseni mukaan nuo tyypit vain eivät useinkaan ITSE ymmärrä kayttääytyvänsä idioottimaisesti, mutta sitten kyllä itketään kun itse tuntee joutuneensa loukatuksi.
Ah, se on elämän suola antaa takaisin samalla mitalla niille, jotka ottavat oikeudekseen pottuilla tai törkeillä muille. Siitä saa kivat kiksit, kun näkee sen typertyneen ilmeen.

Touchée!
Lopetetaas tappelu, tytot, jos kaikki osapuolet eivat enaa naura ja keksi lisaa nokkeluuksia (mika sinansa on kylla harmi...).

Mika on sahkoposti turun kielella?

- "emmaa saa tata auki"