Nettikirpputorit!! :)? :( ?

  • 1 / 2
  • Torikirppu
  • 24.2.2005 21:30
(Anteeksi kun tämä vähän venähti pitkäksi mutta haluan mielipiteitä ja tämä on mun tyylini kysellä ja toivottavasti edes joku hymyilee tämän viestin lukemisen aikana.)

Onko teil kokemuksii netin "kirppareista"? Niitähän löytyy vähän joka kolosta. Mietin vaan et selviikö niistä ilman luottokortteja? Miten maksat, kun ostat joltain jotain? Pystyykö sitä tekeen anonyymisti, siististi, luotettavasti - vai onko se kauheeta itsensä esillenostamista tyyliin "Nimeni on Lööpö, Romu Lööpö - osoite Lällärikuja 4, 100400 Komero, henkilötunnus 124356Hanhi, ootas hetki niin saat luottokortin numeron" jne jne?

Esimerkki 1, OSTOS:

Tarvitsen punaisen ilmapallon, keltaisen tennispallon ja pianon. Plärään loputtomista sivustoista (mitä suosittelette?) kunnes löydän aika kivannäköisen ilmapallon. Hinta: 5e. IIK!

Miten varmistan missä kunnossa on ilmapallo jota ajattelen ostaa? Uskaltaako hurjalta tuntuvasta hinnasta tinkiä? Miten suojaan yksityisyyttäni kun teen ostoksia? Entä tavaran myyjän yksityisyyttä - hänellä on siihen ihan samat oikeudet kuin mulla? Mitä jos ilmapallo tulee mulle postissa, kenen vastuu jos se katoaa tms? Voihan esim myyjä väittää et joo se on loistokunnossa - ja kun saan sen, se on rikki! Myyjä sit toki väittää et jeps, räjähtipä kun tungin sitä postilaatikkoon... Ja mites tuote maksetaan? Luottokortilla, pankkisiirrolla, käteisellä (Juu käynpä ostamassa Ivalosta DVD-leffan)...?????

No entäs tennispallo: Hinta 1,5e - ööh paljonkohan pallosta on maksettu uutena??? Neljä kertaa siihen on mailalla lätkäisty - onko syynä peliin kyllästyminen vai pallon huono laatu??

Pianonkin löysin, ihan kivan värinen mutta ilmoituksesta luen että pahasti epävireessä. Toivottavasti on vielä virityskunnossa!! Hinta on ihan kiva, 100e, ilokseni huomaan että kuljetus järjestyy 5km säteellä myyjän ilmoittamasta paikasta, ja minä olen juuri 5metriä alueen ulkopuolella - ärrinmurrin!! No, ei hätää, mulla on vehkeet ton kuljettamiseen, soitan ja sovin koska haen pimputtimen ja myyjä tarjoaa vielä kakkukahvit. Ou jee!! Toivottavasti tulen juttuun myyjän kanssa tämän sosiaalisen tapahtuman ajan - tosin täytekakkua saa harvemmin... Namnam!

Esim 2, MYYNTI:

Kylläs tuli roinaa lisää Romu Lööpön kotikoloseen kun oma kulta Lormi Läävä muutti tänne... Kyllähän kullalle, kullan pinkille puudelille ja 100litran meikkivarastolle on tilaa - vaan nythän meillä on 2jääkaappia, 2pakastearkkua, 2pyykinpesukonetta, 3leivänpaahdinta, 5kahvinkeitintä, gayleffojakin on semmoset 50 - ja tuolla komerossa semmoset 2000 missä on ikäraja 16 tai 18. Myydääs vähän netissä kulta!!

Ilmoitus sinne, toinen tänne - sitten ootellaan! Ai mut mites ostajat ottaa yhteyttä? Sähköpostiosoitteen laitan mukaan mut vastauksia ei tule. Puhelinnumerosta kaikki saa selville kuka minä oon - häirikkösoitot on suosittuja varsinkin keskellä yötä! ÄÄK!

No, sitten tulee sähköposti - liitteenä 13virusta ja muutama ylläri - joku olis kiinnostunu minun kultsin pienestä pinkistä lankarullasta. Sen tarjoan kaupanpäälle jos ostaa jotain muuta - ja näiden taikasanojen jälkeen saankin myytyä muutaman nyyhkyleffan. Pakkailen tavarat siististi ja niin etteivät ne millään voi hajota kun postin kautta lähetän. Mutta voi venäjä, ei kuulu rahoja, ei sitten millään!!

ÄRRINMURRIN!! Neuvoja? Vinkkejä? Ohjeita? Lakipykäliä??

Ps. Älkää rakkaat ottako tätä mun tökkivää kerrontaani liian huumorintajuisesti(!).
  • 2 / 2
  • FootyHooligan
  • 25.2.2005 20:38
Samaa se minäki mietin. Kerran löysin yhden nettisivun jossa oli vaan semmonen ilmoitus ett joku tyyppi myy CD-levyjä, oli pitkä luettelo niistä ja sähköpostiosoite. Ei mitään ongelmia, sovittiin sähköpostilla että postiennakolla saan tuotteet ja kun ostin niin paljon, sain hyvän alennuksen, oliko melkein puolet hinnasta pois. Kumpikaan ei koskaan saanu tietää toisen puhelinnumeroa tms, annoin myyjälle vaan nimimerkin ja osoitteeni ja paketti tuli meidän postiin muutamassa päivässä, levyt tosi hyvässä kunnossa, kuin uusia. Äitillä oli muutenki asiaa postiin, annoin hänelle setelit käteen ja hän sit maksoi sen paketin ja toi mulle kotiin. Hyvää tuuria tai mitä tahansa, tosi hyvä kokemus. Tää tapahtui jo pari vuotta ennen ku tää "nettikirppis"ryysis alkoi netissä oikeen kunnolla.
Vanhempana olen sitten "itsenäisemmin" tilannu tavaraa - tosin tilasin MLL:sta joka muutenkin on luotettava taho, postiennakko toimi taas. No vähän asian vierestä tää MLL:n esimerkki mut tarkotan sanoo sitä et kai se postiennakko on paras. Voi ku ihmiset olisivat luotettavampia, ymmärrän kyllä varsinki jos on pienituloinen opiskelija, mitä hyötyä olis ostaa ja myydä kirppareilla.
Ei tästä tietenkää saanu kukaan muu muuta ku kauheet päänsäryt. Sorry!