Kiinnostaako kivet, aromaterapia...

  • 1 / 6
  • MysticLady
  • 23.2.2005 16:17
Onko täällä semmosia immeisiä, joita kiinnostaa puolijalokivet tai eteeriset öljyt sekä niiden vaikutus ihmiseen fyysisesti ja henkisesti?
Kyllä löytyy. Kivet, yrtit ja tuoksut ovat mielenkiintoisia ja itselleni rakkaita aiheta. Laiskuuttani en ole mitenkään kovin tarkasti niiden vaikutuksia opiskellut, mutta luen mielelläni kirjoja niistä ja poimin mieleeni itseäni hyödyttävät tiedot (kuten mitkä eteeriset öljyt rauhoittavat, auttavat keskittymään läksyihin jne.) Ja kivissä on ehdottomasti magiaa. <3
  • 3 / 6
  • Narli
  • 24.2.2005 1:22
Tottakai. Tuossa hyllyn päällä kököttää nyrkin kokoinen ruusukvartsi heti pienen ametistikimpaleen ja vuorikiteen vieressä. Jonkin verran asiaan olen perehtynyt mutta paremmin kyllä voisi. Tuli muuten aivan mahtava olo kun pitelin ensimmäistä kertaa tuota ruusukvartsimöhkälettä kämmenelläni. Että niin
  • 4 / 6
  • MysticLady
  • 24.2.2005 12:48
Voi kuinka kivaa, että täällä on ihmisiä joita kiinnostaa nää jutut! Mä ite oon vielä alottelija näissä kivijutuissa, mutta kiinnostusta kyllä löytyy. Kävin kirjastossa lainaamassa ison kasan kirjoja öljyistä ja kivistä. Nyt sitte kävin netissä tilaamassa kivi ja aromaterapia -kirjat. Mua kiinnostaa myös muut "henkiset" jutut. Oon tällanen pää pilvissä ja jalat maassa oleva tyyppi. Haluaisin tutustua semmosiin ihmisiin, jotka on kiinnostuneita samoista asioista. Mulle voi laittaa mailia jos kiinnostaa. Osote on MysticLady_83@hotmail.com.
  • 5 / 6
  • Sagittara
  • 26.2.2005 21:39
Niin no, aromaterapiassahan ei ole kysymys mistään "henkisestä jutusta", vaan homma perustuu eteeristen öljyjen vaikuttaviin ainesosiin. Kannattaa opiskella asiaa kunnolla ennen sen kanssa häsläämistä. Minä satun olemaan koulutettu aromaterapeutti, joten olen ymmärrettävästi tiukkapipo tämän suhteen. :-)

Puolijalokivistä olin joskus kiinnostunut, kunnes tajusin, että suurin osa niistä louhitaan täydellä riisto/lapsityövoimalla erittäin kurjissa oloissa jossain Amazonasilla ja kärrätään sitten tänne rikkaiden eurooppalaisten "auraa puhdistamaan". Jipii. Hyviä kiviä on maaperä täynnä, eikä edes maksa mitään. :-)
Totta, hienot puolijalokivet riistetään äiti maan sylistä väkivalloin. Olen alkanut itse vältellä kivien ostamista, sen sijaan keräilen niitä itse sieltä täältä. Rakkaimmat kiveni ovat itse löydettyjä.