laskurit tekee mut hulluks...!!

  • 1 / 6
  • Webmaster
  • 19.2.2005 21:08
tiedättehän ne ärsyttävät ihanat pikku laskurit kotisivuilla: "sivulla on 1/1/200X lähtien käynyt XXXX ihmistä" tms läpäläpä.

Mulla on kotisivu - päivitän sitä - miks se laskee ne mun päivitykset ja esikatselut mukaan? Kun alotin kotisivujen tekemisen, sivuilla oli muka käyny 21ihmistä vaikka kukaan ei vielä tienny osotettakaan??

Ottaa päähän se. AAPUUWAh!
  • 2 / 6
  • -arto-
  • 19.2.2005 21:56
Höh... aina kun käy tuttujen kotisivuilla, niin sivua täytyy päivittää ainakin kymmenen kertaa, jotta sivujen omistajalle tulee hyvä mieli :)

Mutta eihän kukaan aseta laskuria sivuilleen, joka alkaisi nollasta... vai laittaako?
Riippuu laskurista. Jotkut laskurit osaavat jättää omat käynnit laskematta.

Jaa, että kuka oli ehtinyt käydä sivulla. Ehkä kyeseessä olivat googlebot, msbot ja niiden kaverit. Siis asialla eivät olleet ihmiset vaan robotit!
  • 4 / 6
  • Minä
  • 20.2.2005 4:44
Ja jos joku tietää oson josta noita laskureita saa _helposti _ kertokoon mullekin (:
  • 5 / 6
  • arkadas
  • 21.2.2005 7:12
Riittää kun vuokraa sopivasta webhotellista kotisivutilan, saa sivun kävijä/ käyttötilastoinnin ( statistiikan ) nähtävilleen milloin tahansa (joissakin jopa tunnin tarkkuudella), eikä tarvitse mietiskellä laskureiden kanssa. Hinnat taitavat olla alkaen 45e / vuosi luokkaa...
  • 6 / 6
  • lintuli
  • 24.2.2005 22:59
Kannattaa miettiä paljonko siitä pelkästä peruslaskurin numerosta on iloa. Kunnon "laskuri" lajittelee käynnit operaattorin ja/tai maan mukaan, kellonajan mukaan, selaimen mukaan ja edellisen sivun mukaan (eli näät missä surffaaja oli ennen). Lisäksi hyvä laskuri selvittää sen, käydäänkö vain pääsivulla vai selaillaanko alasivujakin ja kuinka kauan niillä viivytään. Tällaisesta tiedosta alkaa jo olla enempikin iloa. Jos tietoa ei käytä mihinkään "vakavahenkiseen", niin laajoja värikkäitä raportteja on edes mielenkiintoisempaa selata kuin tuijottaa yhden hypnoottisen luvun kasvua. Tik. Tik. Tik... Tosin siihen tarvitaan vähän raskaampaa logiikkaa jota on tarjolla myös maksullisena palveluna jos ei osaa itse rakentaa. Laatu maksukyvyn mukaan... Google nyt löysi heti ainakin tämän: http://www.superstats.com/

Ilmaisia ehkä löytyy? Halvempia? Parempia? Tunti, pari Googlessa antaa varmasti ison läjän vaihtoehtoja. web analytics on hyvä sanapari noin alkuun. Ja sitten vähän free:tä tai GPL:ää...

Ai niin. Se paras laskuri taitaa olla Google: Sillä voi hakea sivut jotka linkittävät sinun sivullesi. Laskepa niitä.