Parisuhteen ystäväongelmat?

  • 1 / 5
  • Toinen Puoli
  • 17.1.2005 20:40
Olen elänyt vakituisessa suhteessa jo vuosia. Näitä aikoja en pois vaihtaisi ja haluan elää yhteistä elämää tästäkin eteenpäin. Olen vain huomannut sen, että ihminen kaipaa myös muitakin ystäviä ympärilleen kuin vain sen oman rakkaansa. Mutta missä nämä muut parisuhteessa elävät ihmiset piileksivät? Itse kun en etsi minkäänlaista seksisuhdetta vaan ihan puhtaasi ystävää jonka kanssa käydä vaikka kaljalla ja puida asioita maan ja taivaan väliltä. Ystävyyttä ei väkipakolla synny eikä ilman mahdollisuutta. Miten olette onnistuneet omassa suhteessanne huomioimaan myös ystävät?
  • 2 / 5
  • kaveri
  • 17.1.2005 21:00
Olen aivan samassa tarpeessa.
Jotta tilanteeseemme tulisi muutos voisit joko ilmoittautua
'KAVERIPIIRIIN' Buddylle tai ottaa yhteyttä suoraan minuun.
Näin suot ainakin itsellesi mahdollisuuden (minullekin!).
  • 3 / 5
  • jamppa
  • 17.1.2005 21:18
eikös se ystävyys synny yleensä harrastus- tai muun tapahtuman yhteydessä. Ainakin minulle on hyvin läheisiä ystäviä kertynyt useita vai olenko niin suulas ja ulospäin suuntautuva en tiedä sillä minulla usein on ongelmana liiallinenkin ystävien piirittäminen ja valitettavasti aikani ja mielenkiintonikaan ei aina riitä ja joudun aina muutamia pudottamaan pois joihin en pidä yhteyttä sillä en tunne sitä tarpeelliseksi. En tiedä, mutta näistä kavereista on tullut ajan kanssa kuin omia pikkuveljiä joiden puolesta olen valmis antamaan paljon ja myös auttamaan aina kun tarvetta vain ilmenee. Tuo Buddyn ehdotus ns. ystäväpiiristä kuulostaa minusta mukavalta ja siinä olisi kyllä ideaa sillä olen kyllä huomannut että ihmiset ovat yllättävän yksinäisiä, liitoissaankin. Ystäväksi minä lasken vain sellaisen johon luottaa staprosenttisesti ja joka antaa siihen myös oman panoksensa jonka näkemisestä ilahtuu ja jota aina ajoittain kaipaakin. näin se on silloin mukavasti tasapainossa., niin, sanoo Jamppa
  • 5 / 5
  • boitsu26
  • 2.2.2005 17:49
Tuon kaveripiirin perustamisesta oli täällä aika kivasti juttuu.

Toin Buddyn Bi-kaveri sai suomi24:n gay-palstaa lukiessaan idean yritää perustaa kaveripiiri miehille. Idea oli kuitenkin perustaa jonkinlainen kaveriporukka, josta sitten muodostuu mitä muodostuu, parhaassa tapauksessa ehkä jonkinlainen vertaistukiryhmä.
Idea sai alkunsa ton Bi-kundin kirjoituksesta muistaakseni otsikolla "erilainen homo" miessuhteistaan, niiden analyysistä ja sitä seuranneesta keskustelusta. Kaverin tarkoituksena on luoda ystäväpiiri eikä etsiä seksikontakteja. Joten idea on, että siitä muodostuu gay-/bimiesten sekä mahdollisesti myös homoystävällisten hetskujen ja kaikkien siltä väliltä ja näiden dimensioiden ulkopuolelta olevien erilaisten, eri-ikäisten ja eri tavoin ajattelevien kavereiden piiri, jonka tärkeä yhteinen nimittäjä on avoin suhtautuminen elämään kaikkine sen ilmiöineen ja ulottuvuuksineen.

Plussana haetaan jonkinlaista parannusta vallitsevaan asiain tilaan, mikä se sitten itse kunkin kohdalla onkin.

Monet miehet kaipaavat miehistä läheisyyttä haluamatta seksisuhdetta. Toisaalta monet homo- ja bi-miehet voivat haluta laajentaa sosiaalista verkostoaan, vaikka heillä olisi jo vakituinen parisuhde. Esimerkiksi heille on tällainen kaveripiiri tarkoitettu. Miksikään kontaktipalstaksi sitä ei ole tarkoitettu.

Feel free to reply or send in your contributions in English if that's more convenient for you. We can try some other languages as well;).

Tota mä lainasin Buddyn tekstejä, varmaan auttaa Aboa ja muita.Kimppaan vaan ja parannusta tekee.