Seksuaalisesti erilainen

  • 1 / 28
  • Pikkuprinssi
  • 31.12.2004 19:02
En tiedä onko tästä asiasta kirjoitettu aikaisemmin täällä kun vasta keksin tämän koko foorumin olemassaolon.

Olen vielä nuori heppu ja tunnen muutamia ikäisiäni homoja ja vanhemmille sain kerrottua homoudestani reilu vuosi sitten. Vanhempani hyväksyvät taipumukseni eli kaikki on ihan ok, Tai kaikki on ok ainakin melkein sillä minä kun olen homotaipumukseltani sellainen että tunnen seksuaalista vetovoimaa ainoastaan vanhempii miehiin ja tarkoitan todella paljon minua vanhempii miehiin. Tästä jutusta en ole kertonut kenellekään. En tiedä miten kaverini suhtautuisivat miletymykseeni tai saate sitten vanhempani. Ainoa paikka mistä olen saanut jotain tarjontaa taipumukselleni on netti missä katselelen ja imuroin kuvia ja videoita.

Tavallisessa elämässä joudun miltei aina hämilleen ja punastun jos tapaan esim. kaupassa tai jossain vastaavassa mukavantuntuisen ja kohteliaan harmaapäiseen herraan, joka sattuu sanomaan minulle jotain mukavaa tai ihan tavallistakin.

Olen ymmärtänyt että homot, siis nuoret eivät oikein muutenkaan arvosta vanhoja miehiä sillä ne ovat irstaita, lihavia, rumia jne. Mutta kun minä satun juuri pitämään lihavista, vanhoista, "irstaan" näköisistä papparaisista. Hyväksyn oman taipumukseni mutta kieltämättä olen pohtinut mistä moinen kiinnostus juuri vanhempiin miehiin. Ja voin sanoa että isäsuhdekin on aina ollut ok ja minulla on läheiset välit vanhempiini.

Ongelma vain on että mistä ja miten saisin solmittua kontaktin turvalliseen mieheen jne. Onko kenelläkään samankaltaisia kokemuksia, siis edes siitä miten pääsisin tuosa punastelu ja paniikkijutusta erilleen?
Kuules ny heppu: sulla on semmoset markkinat etta huh-huh, kateeksi kay!!! Asia on nimittain silleen etta hooista iso osa tykkaa nuorista hepuista ja monet papat on ihan hulluna nuorisoon. Vanhemmista (ja varsinki ihan harmaapaisista) tykkaavia nuoria on todella harvassa. Ala turhaa mieti miksim tykkaat vanhoista: SILLA EI OO MITAAN VALIA missaan mielessa! Joku tykkaa pizzasta ja toinen lihapullista ja silleen. Jos pistat johonki ilmotuksen etta teini(?) etsii elakelaista(?), niin saat varmaan AIVAN alyttomasti vastauksia. Kannattaa tosin tietty olla hiukka varovainen aina kun tuntemattomien ihmisten kaa ottaa yhteyksia. Oi oikeen kay kateeksi mika vienti sulla varmaan tulee olemaan!!! Nauti elamasta!
Kuinkahan tämän päivän 2-3 kymppiset kohtaavat tulevaisuuden, kun
a) tukka alkaa harveta/harmaantua
b) outokumpua & vuosirenkaita alkaa kerääntyä
mitä vähemmän tervetulleisiin kehon osiin
c)yölliset pippalot eivät häivykään naamasta kepulikonstein

Se, mitä nyt halveksitaan, on vääjäämättä edessä.
Minä taas ajattelen niin, että ne vanhat sedät, jotka tahtovat nuoria, eivät hyväksy itseänsä vanhana. Mielestäni tilanne omalla kohdallani on se, että en halua seksiä henkilön kanssa, joka voisi olla oma vanhempani iällisesti.

En halua myöskään omaishoitajaksi, koska minusta ei siihen ole. Haluan elää nuorehkon aikuisvaiheen suunnilleen ikäiseni kanssa. Ja mitä ulkonäköön tulee: nuoren ulkonäkö menee tosiaan sen mukaan, kuinka viina ja tupakka maistuu. Myös meikit aiheuttavat ihon kulumista.
  • 6 / 28
  • Rokkihomo
  • 2.1.2005 13:36
Pikkuprinssi, punastut koska menet hämillesi, ja menet hämillesi koska _tykkäät_ -? Sehän on ok, hyvä asia, ja lisäksi se on söpöä.

...Ennustettavasti tänne kommentoitiin taas kerran näitä teorioita siitä, miksi eri-ikäisyys ihastumisessa tai rakastumisessa (!!) tai ihmissuhteessa olisi jotenkin "väärin". Toivon ettet välitä moisista kommenteista. Kyse on makuasioista. Jokainen ihminen on erilainen. Jokainen ihmissuhde on erilainen.
All You need is love.
  • 7 / 28
  • Möttönen
  • 2.1.2005 22:55
On se vain niin väärin! Jaa, että mikäkö? No, se tietysti, etteivät vain nuoret, kauníit ja muutenkin sopusuhtaisen vartalon omaavat yksilöt hallitse tätä maailmaa. Miksi ei voi olla niin yksinkertaisesti, että kauneus ja äly kulkisivat aina käsi kädessä? Siis niin, että jos olet kaunis ja nuori, olisit myös automaattisesti viisas ja älykäs. Jos taas osallesi olisi langennut hieman rujompi ulkomuoto, olisit vastaavasti tyhmempi. Kuinka yksinkertaista kaikki silloin olisikaan.
Ja entäs kokemuksen mukanaan tuoma viisaus ja harkintakyky sitten? Eikö sekin voisi mennä niin, että mitä nuorempi ja komeampi, sitä parempi kyky oivaltaa asioiden keskinäisiä vuorovaikutteita.
Mihin ihmeeseen vanhoja tarvitaan? Ei kai mihinkään! Mitä nyt jollekin omaishoitajan urasta haaveilevalle pervertikolle niitä ehkä voitaisiin jokunen säästää. Muuten ne kai olisi käytännöllisintä hoitaa pois yhteiskunnan varoja kuluttamasta ja kaupunkikuvaa pilaamasta!
Poliitikkojenkin olisi hyvä valimainoksissaan ilmoittaa ikänsä, pituutensa ja painonsa. Puolueen kertomisella ei niinkään olisi merkitystä. Nykyisen käytännön vallitessa on niin vaikeaa löytää sitä kaikkein komeinta ehdokasta.
...on niin vaikea löytää komeinta ehdokasta...

Mikä merkitys saattaisi olla sillä, millaisia ajatuksia tuon ehdokkaan päässä on ja millaisiin arvoihin nojautuen hän aikoo päätöksiä tehdä? Ja missä määrin hän on perillä niistä asioista, joista hän on päättämässä, ja onko hän valmis käyttämään aikaansa ja päätään asiantuntemuksensa lisäämiseksi?

Mutta itse alkuperäisestä asiasta: Ikä on vain yksi tekijä silloin, kun rakkaus iskee, ja henkinen/psyykkinen ikä saattaa olla vuosissa mitattavaa tärkeämpi.
  • 9 / 28
  • Pikkuprinssi
  • 3.1.2005 11:40
Kiitos Oho!:lle ja Rokkihomolle kannustavista viesteistä! Ja Kiitos myös Kundi -78:lle mielenkiintoisesta linkistä. Pitää lukea tuo juttu tarkemmin ja kokonausuudessaan. Mitä sitä jo silmäilin, osa haastatteluista oli kuin suoraan omasta elämästäni... Ehkäpä ymmärrän itseäni hitusen verran paremmin luettuani tuon jutun. Mutta ehkäpä Rokkihomo ja Oho! ovat oikeassa, että ei kantsi turhaan miettiä miksi mistäkin tykkää. Olen huomannut että kaikkihan me olemme erilaisia, mutta toisaalta pelkään mitä muut ajattelevat taipumuksestani, erityisesti vanhempani.

Itselläni ei ole vielä kokemuksia oikeastaan yhtään toisen miehen kanssa ja ainakin ulkoinen olemus on se mikä herättää mielenkiinnon, siis kun on siisti tyylikkäästi pukeutunut, tukeva ja tietenkin komea harmaapäinen pappa. Elikkä minulle taas ikä tuntuu olevan se ratkaiseva tekijä "ihastumiseen". En ole koskaan tuntenut mielenkiintoa nuoriin heppuihin. Ja kaikkihan me vanhenemme aikanamme joten on kai hölmöä väheksyä vanhoja ihmisiä muutenkaan. Onhan heillä elämänkokemusta ja ovat nähneet asioita hiemen enemmän.
Aika mielenkiintoinen oli tuo Nino Wächterin pro gradu. Lukaisin sen ihan mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta läpi. Itse olen pitänyt aina miehekkäistä miehistä - ikä siis ei ole ollut se ratkaiseva tekijä - joskin minun etsimää miehekkyyttä löytyy vähemmän nuorista/ikäisistäni miehistä. Oman kumppaninin kanssa meillä on ikäeroa 15 vuotta.

En ainakaan löydä itsestäni niitä piirteitä, että olisin oidipaalivaiheessa oleva seksuaalisesti infantiili gerontofiili :)) mutta niin kuin tuossa aikaisemmin jotkut jo kirjoittivat ei ole välttämättä rakentavaa antaa liian suurta painoarvoa sille mistä taipumuksesi johtuu. Live and let live! Kyllä tähän maailmaan rakkautta mahtuu.

Ujous karisee elämänkokemuksen ja iän myötä, ja se on totta, että pieni ujous ja kainous on söpöä. Eli, mitä ilmeisemmin saat aikaan vain sen, että setien sukat pyörivät jaloissa kun näkevät punastumisesi ja ujon olemuksesi. Rohkeasti mukaan läpänheittoon ja tuttavuuden tekemiseen...
Mulla oli tuo aivan sama juttu, kuin pikkuprinssilla joskus sillon kun olin 13-16-vuotias. Tiettyjen negatiivisten, vahemman miellyttavien kokemusten jalkeen olen alkanut valttaa vanhempia miehia, ja nyt vedan rajan jo lahemmas 30vuoden alapuolelle. Olen alkanut kammota vanhempien miesten kosketusta. Se oli mukavaa niin kauan ku sita kesti, tosin sinulle pikkuprinssi. ole varuillasi, ja tarkkaile tilanteita kun olet liikkeella vanhempien tuntemattomien miesten kanssa. Tilanteet saattaa muuttua akillisesti. Niin kavi mulle, eika lopputulos ollut mitenkaan mukava..
Kirjoituksesi vaikutti jotenkin pelottavalta... Siis mitä minun tulisi olla erityisesti varuillaan? Jos kertoisit tarkemmin voisin ehkä oppia jotain tulevaisuuteni varalle...
Joo.. Ma en todellakaan haluu pelotella. Ma oon itekin viel nuori. Oon vast 17, mut oon kokenu paljon, ehka liikaakin. Kuten kerroin, niin tapasin paljon vanhempia herroja, kun olin 13 ja siit pari vuotta vanhemmaks saakka. Kuitenkin. Sanon, etta tapaat sen miehen pari kertaa ulkosalla, paikassa, missa liikkuu paljon ihmisia, niin ettei se paase tekemaan sulle mitaan. Mina ite menin ekoja kertoja ihan sen ihmisen kotiin. Pari kertaa meni ihan ok, mutta sitten tapahtu jotain vahemman miellyttavaa. jos et ole tyhma, niin tajuat mita tarkotan. En oo paassy vielkaan siit yli oikein kunnolla. En oo mitaan hoitoo hakenu, enka muuta, mutta kyl se et sut raiskataan (ma olin sillon 14)... Se on kamalinta, mita voi ikina tapahtua. Toinen oli etta eras noin 5kymppinen kundi hakkas mut siihen kuntoon, etta mun piti lahtee sairaalaan. Sain kolkattuu sita sen verran, etta paasin lahtee sielt. Mut autto sit sairaalaan joku tuntematon ihminen, kun en pystyny kunnol kavelemaan. Tietty poliisit tuli sit terveyskeskukseen ja se kaveri oli vahan aikaa kiven sisas.. Ole varuillas, en haluu et sulle sattuu samoi juttuja, kun mulle. Time goes by, bruises heal, but inside you, you never forget.
Hui. Olen tosi pahoillani mitä sulle on sattunut, ja just tuota oikeastaan pelkään ja olen aina pelännyt. Kai minulla muuten olisikin joku juttu, mutta en ole yksinkertaisesti uskaltanut. Tulee vain mieleen että uskaltaako sitä koskaan kun ikinä ei voi tietää minkalainen toinen ihminen todellisuudessa on.

Chatit taitaa olla noita epämääräisimpiä paikkoja seuran hakuun? Olen kyllä joskus ajatellut jotain lehtien konntaktipalstaa, jotain Villiä lupiinia, 9-yhdistää tai vastaavaa. Kai ilmoituksellakin voi karsia kohderyhmää vähän, esim. jos korostaa raittiutta, etsii vakituista, ainoastaan homomiestä jne? Ei siis mitään seikkailua... Time will find the answer... Hyvät jatkot sulle mango ja kiitti kirjoituksesta!
Oma puolisoni oli nuorempana opiskelemassa vaihto-oppilaana Edinborough'n yliopistosta täällä Suomessa Helsingin Yliopistossa (skotlantilainen,siis) tykkäsi pitää hauskaa ja siksi haki seuraa yöksi. Silloin tykkäsi myös vähän sitomisleikeistä.

Lopputulos: oli yli 24 tuntia tiukasti sänkyyn sidottuna ja suu tukittuna ja raiskattiin kahden HIV -positiivisen "karhun" toimesta. Sen jälkeen heitettiin kadulle, mistä ohikulkeva taksi löysi ja vei sairaalaan. Ainoana tarkoituksena tartuttaa tauti ja viedä mukanaan manalaan. Eivätpä onnistuneet... Hah...

Nyt toinen näistä tyypeistä on jo poistunut keskuudestamme, ja toinen taistelee viimeisillään Aidsin kanssa. Puolisoni ei koskaan tehnyt rikosilmoitusta, koska pelkäsi, homo kun oli, oleskelulupansa puolesta (Silloin. Hän on kohta Suomen kansalainen)

Hän kärsii silti Post Traumatic Stress Disorder -oireyhtymästä, jonka vuoksi joutuu käymään terapeutilla, psykiatrilla ja syömään lääkkeitä...

Mieti, mitä teet, pikku prinssi...
Hei kaikille,

olemme saaneet lukea tässä varoittavia esimerkkejä. Itse olen harrastanut nettiseksiä n. 5-kymppistenkin kanssa (tosin tietenkin keksityin ominaisuuksin). Monta kertaa tulos on se, että se on tuon vanhemman miehen vientivuoroa koko ajan.

Näin ollen minun on sanottava: sanokaa TIUKKA EI yhden yön suhteille. Älkää missään olosuhteissa menkö ekana iltana sänkyyn. Antakaa ajan kulua rauhassa ja tutustukaa toisiinne. Tuntemattomissa kumppaneissa ei ole mitään mielenkiintoista (tai no, onhan se, kuinka monta mahdollista sairautta sellaisella ihmisellä on). Jos ihminen oikeasti rakastaa toista, jaksaa hän odottaa vaikka vuodenkin. Jos ei jaksa, rakastaa hän silloin vain itseään.

Seksi on tarkoitettu mukavaksi asiaksi. Jos ensimmäinen kerta ei mene kovin hyvin, voi sitä kehittyä ajan myötä.
Pikkuprinssi, et todellakaan ole ainut, nyt meitä on ainakin sitten kaksi. Ite en kanssa näe vetoa muihin miehiin kuin komeisiin vanhempiin karvaisiin lihaviin laihoihin yms. mutta minkäs teet, semmosta se elämä on. mun kaverit ketkä tietää homoudestani niin on kyllä tietoisii siitä. Kerran kesken leffanki menin sanomaan että "perkele kun toi George Clooney on hyvännäkönen" hehe mut eipä ne siitä sit sen ihmeempii, ei ne itekkään tykkää nuorista tytöistä tunnustikin vielä
Täälläkin olis yks joka kans tykkää "vanhoista papoista".

Kannattaa tosiaan tutustua paikassa jossa on muitakin ihmisiä ympärillä. Itse ainakin lopetan asiat sikseen jos alkaa tuntumaan siltä ettei vastapuoli ole täysin luotettava. Yllättäen kyllä, tällaisia ei ole tullut pahemmin vastaan.

En nyt yllytä rikokseen, mutta
jos jotain ikävää meinaa sattua sängyn puolella niin tiedät varmaan mihin miehiä sattuu eniten...
Luettuani muutamat kommentit tässä viestiketjussa, en voinut olla kommentoimatta asiaa; ensinnäkin olen itse suhteessa se vanhempi osapuoli. Ikäeromme on 29 v ja kumppanini sukulaiset ovat tosi kannustavasti suhtautuneet meihin. Realiteetit on huomioitu, suhteemme ei perustu yksinomaan seksiin, eikä meillä ole mitään "isä-poika" asettelua (vaikka joskus sillä ihmisiä "kiusaamme"). Pyrimme mahdollisimman tasa-arvoiseen suhteeseen, muutoin suhteella ei ole mitään annettavaa kummallekaan.
Ajatusmaailman samanlaisuus tietyissä asioissa - siis tuon kemian toimiminen - on ollut tärkeä tekijä koko ajan.

Tuossa aikaisemmin oli esillä parikin ikävää esimerkkiä, mitä "vanha irstas setä" tekee nuorelle pojalle. Nuo nyt ovat ääritapauksia - toivottavasti. Kukaan tosin ei ole tuonut juurikaan esille päinvastaisia tapauksia?

Pikkuprinssille ja muillekin sanoisin kuitenkin: Ole rohkeasti mitä olet, opettele tuntemaan ihmisiä, seksiin ja sänkyyn ei kannata ihan suoraan rynnätä. Jos tapaat miellyttävän henkilön, tapaile häntä ilman seksiä muutaman kerran (kahviloissa, leffassa etc) ja opettele tuntemaan hänet - keskustele. Ja jos hän kiinnostaa ihmisenä Sinua, ei pelkästään fyysisten ominaisuuksien mukaan, anna mennä omalla painolla eteenpäin.

Jos joku alkaa painostamaan Sinua sänkyyn, ennenkuin itse olet siihen valmis, unohda koko juttu - sellaisella ihmisellä ei ole muuta mielessä, kuin käyttää Sinua omien tarpeittensa mukaan. Älä myöskään suostu lahjottavaksi, älä "myy" itseäsi lomamatkan tai jonkun muun kerta edun takia.
Jari Sarasvuon sanoin: " Elämässä saa sen, minkä itselleen pystyy neuvottelemaan" .
Itse olen kyllä melko kateellinen, koska välillä tuntuu että elämä olis paljon helpompaa homona, jos haluis vaan vanhaa ja kulunutta.

Itse en ole ikärasisti ja tykkään kans itteäni yleensä jonkun verran vanhemmasta. Ongelmaks kuitenkin on joskus tullu että joskus vanhemmat miehet suhtautuu alentuvasti ja holhoavasti. Jotkut varmaan tykkää sellaisesta että sun puolesta hössötetään ja passataan, mut ennen pitkää siitä tulee rasittavaa ja ärsyttävää. Tietysti en halua yleistää, koska ihmiset on erilaisia.

En kyllä laita mitään rajoituksia, en etsi mitään 17 v pikkupoikia tai 65 v setäihmisiä, vaan suurinpiirtein omanikäisiä. Silloin yleensä tietää mitä saa ja asiatkin luistaa vähän tehokkaammin.

Mut onnea vaan. En tiedä löytyykö ihan niitä harmaapäitä aivan niin helposti, mut eiköhän sulla flaksi käy.

Mun täytyy kyl myöntää et homoilla on outo tapa fiksautua ikään usein, valtaosa ei varsinaisesti fiksaudu siihen, mutta se on koko ajan keskustelunaiheena ja homot jauhaa siitä tosi paljon. Omituista....
Miks ihmeessä meiän homojen pitäs muutenkaan yrittää tehdä homoudesta "heterouden kaltainen" ollaan homoja ja ylpeitä siitä mistä tykätään. Ei mietitä (ainakaan tiettyy rajaan asti) ikäeroja
Onhan 18 –vuotias jo aikuinen ihminen, luulisin. Jotenkin kuitenkin kuulostaa hieman epätasapainoiselta suhteelta, jos toinen osapuoli on 18 v ja toinen jo 47. Hmm. Ellei sitten tuo vanhempi osapuoli sattumalta ole jäänyt henkisesti alle 20 v asteelle.
Hmm. Jokainen tyylillään. En mitenkään halua arvostella, eikä makuasioista todellakaan voi kiistellä.

Siis, en kuitenkaan hyvällä omalla tunnolla kannustais ketään 18 v poikaa seurustelemaan jonkun 50+ v miehen kanssa. Epätasapaino on aika räikeä ja nämä suhteet harvoin on tasa-arvoisia (kokemusta löytyy).

Mieleeni tosin juolahti, että onkohan varsinaisesti suurin piirtein eläkeikäisiä homoja kovinkaan paljon, eihän homoja vanhemmissa sukupolvissa varmaankaan "ulkona" ainakaan paljoa voi olla.
Irokeesi kirjoitti: "Onhan 18 –vuotias jo aikuinen ihminen, luulisin. Jotenkin kuitenkin kuulostaa hieman epätasapainoiselta suhteelta, jos toinen osapuoli on 18 v ja toinen jo 47. Hmm. Ellei sitten tuo vanhempi osapuoli sattumalta ole jäänyt henkisesti alle 20 v asteelle."

Löytyneekö väitteellesi argumentteja?

Tuttava/ ystäväpiiriin kuuluu muutamia pariskuntia, joilla ikäero on keskimäärin 18v ...
Keskustelu>Media,viihde, musiikki ja kulttuuri>KissFM rulettaa
arkadas: 31.10.2004, 09:45 ”KissFM:n omalla keskustelupalstalla on Timpeä on tuettu, sillä monikaa mielipiteensä sinne laittanut teini ei tunnu oikeasti tajuavan asian vakavuutta - ennenkuin se hyväksikäyttö sattuu omalle kohdalle.
Tiukkapipoiseksi taas joku saatta minuakin haukkua tämän takia, mutta siitä vaan...”

Tulipahan vain mieleen, miten Arkadas vielä pari kuukautta sitten hurskasteli tuosta epäillystä 16 v / 26 v välisestä suhteesta.

Minullakin on kokemusta seurustelusta sekä itseäni huomattavasti vanhemman että yli 10 v nuoremman kanssa. Tasa-arvoiseksi tai tasapainoiseksi en näin jälkikäteen mitään noista suhteista sanoisi. Iällä on kuitenkin melkoinen merkitys.

Lyhessä seksisuhteessa ikä ei välttämättä ole mikään ongelmakysymys, mutta vakiintuneessa seurustelussa se vain kummasti alkaa muodostua tavalla tai toisella ongelmaksi.
Irokeesi kirjoitti:

"Tulipahan vain mieleen, miten Arkadas vielä pari kuukautta sitten hurskasteli tuosta epäillystä 16 v / 26 v välisestä suhteesta."

> Kysymys KissFM rulettaa keskustelussa oli Timpe Salosesta ja näin ollen julkisuuden henkilön tekemisistä, joskin jotkin keskustelijat sotkivat allekirjoittaneen siihen mukaan. Julkisuuden henkilö on julkisuuden henkilö, hänen tekemisistään (seksisuhteistaan) kirjoitetaan ja puhutaan (vrt. esimerkiksi Kimi Räikkönen). En katso hurskasteluksi sitä, että kommentoin lehdissä esiintynyttä tietoa - tietysti savolaisena en voi ottaa vastuuta siitä miten kuulija/lukija asian ymmärtää =D. ( Muistutan, että ko radioasemalla taisi Timpen seuraajakin "syyllistyä" samankaltaiseen toimintaan.)


"Minullakin on kokemusta seurustelusta sekä itseäni huomattavasti vanhemman että yli 10 v nuoremman kanssa. Tasa-arvoiseksi tai tasapainoiseksi en näin jälkikäteen mitään noista suhteista sanoisi. Iällä on kuitenkin melkoinen merkitys."

> Iällä on merkitystä, mutta ihmiset ovat erilaisia. Asioita ei voida tasapäistää (kuten Suomessa tapana on), ja väkisinkin tulee tuollainen tasapäistäminen mieleen lukiessani kommentteja.
Jos Sinulla Irokeesi, tuollaiset suhteet eivät ole toimineet, se ei tarkoita yksioikoisesti, etteivät ne jollain toisella toimisi - vai tarkoittaako?

"Lyhessä seksisuhteessa ikä ei välttämättä ole mikään ongelmakysymys, mutta vakiintuneessa seurustelussa se vain kummasti alkaa muodostua tavalla tai toisella ongelmaksi."

> En ole, Irokeesi hyvä, seurannut, oletko missään yhteydessä kertonut suhteistasi, niiden kestoista tms. Eli tälle väitteellesi argumentointi on vain omaa mielipidettäsi. Epäilen Sinun olevan itsekin varsin nuori ja pahemmilta elämän kolhuilta säästynyt.
Itselläni seurustelusuhteet ovat kestäneet 4 - 5 vuotta (3 kpl) , jopa 10 vuotta( 1kpl). Siitä miksi suhteet ovat päättyneet, en kommentoi enempää, mutta iällä tai ikäerolla ei ole ollut merkitystä.
Seksisuhteet (yksin ollessa) ovat kokonaan eri asia, niitä ei seurusteluksi lasketa. Kerron mielelläni Sinulle kokemuksia tästä suhteestä jossa nyt elän, 10 - 20 vuoden perästä, jos muistat kysyä.

Kuitenkin muistutan, että keskustelun aloitus on ihan muusta kuin allekirjoittaneen kommenteista toisessa keskustelussa, tai allekirjoittaneen ihmissuhteista.

Toki jokaisella meillä on oikeus mielipiteeseemme, oikeus olla oikeassa tai väärässä, oikeus tehdä virheitä, mutta ennen kaikkea oikeus rakastaa haluamaamme ihmistä - iästä riippumatta.

Mikäli Sinulle, hyvä Irokeesi, tuottaa ongelmia allekirjoittaneen suhde, jonka rekisteröimistä suunnitellaan jo täyttä päätä, voit tietysti ohittaa kommenttini, etteivät ne pahottaisi mieltäsi.

Asiat riitelevät, eivät ihmiset.
Epäilijöille tiedoksi:

Taloutemme koostuu molempien tuloista ja menoista, yhteiset asiat (asuminen, vakuutukset, ruoka, matkat) maksetaan puoliksi, kumpikin kustantaa omat vaatteensa ja vastaa omista kuluistaan. Eli toimintatapa on kuten kaikissa suhteissa tulisi olla - kumpikaan ei jää toista huonommaksi.
Taitaa olla ihmiskunnan kesto-ongelma tuo "ihmisen ikävä toisen luo" iästä riippumatta. Tietenkin ikäero tekee sen vielä vaikeammaksi, vaikka se ei suinkaan ole ainoa, sillä syystä tai toisesta joku saattaa kokea olevansa jotenkin alempiarvoinen, liian erilainen tai vähemmän haluttu suhdemarkkinoilla kuin muut, tai ainakin ne, joista itse olis kiinnostunut.

Tuntuu täysin käsittämättömältä noi joidenkin kavereiden kertomukset siitä, miten heitä itseään tai heidän ystäviään on kohdeltu. Toivon, että nuo ovat erittäin harvinaisia poikkeustapauksia, muutenhan tässä menee usko koko ihmisyyteen. On kuitenkin myös todella vastuuntuntoisia ja fiksuja vanhempia (ja nuorempia) miehiä, joiden kanssa ystävyys tai seurustelusuhde on lottovoittoa enemmän arvoinen. Ja sitten se suuri enemmistö, joka ei ole kuvatunlaisia sikoja, mutta ei välttämättä aina niin erikoisen vastuuntuntoisia tai empaattisiakaan.

Tiedän, että on paljon eri-ikäisiä fiksuja, vastuuntuntoisia miehiä, joilla olisi paljon annettavaa toisile ystävyys- ja seurustelusuhteessa, kunhan vain sopivat persoonat kohtaisivat. Siksi ei kannata luopua toivosta, vaikka kannattaakin olla harkitseva ja katujärkevä eikä tehdä mitään, mikä itsestä on väärin tai mihin ei ole valmis. Lisäksi olen sen verran lähempänä tuota 'vanha herra' kategoriaa kuin useimmat tänne kirjoittavat, että voin sanoa, ettei nuorista kavereista pitäminen suinkaan merkitse henkisesti nuoremman tasolle jäämistä (tämä on lainaus toisesta puheenvuorosta, sillä itse en ole sitä mieltä, että ihmisiä voi yksiselitteisesti luokitella henkisesti eri 'tasoille') .