Perheestä..

  • 1 / 4
  • Bippuri-20
  • 1.2.2005 11:12
Olen nelivuotiaan pojan yh-äiti. Poikani ei ole missään tekemisissä isänsä kanssa, koska isänsä ie sitä halua.

Olen nyt löytänyt ihanan naisen ja ollaan lyömässä hynttyyt yhteen ja muuttamassa toiselle paikkakunnalle perheenä, tarkoitus olisi tehdä ehkä myös yhteinen lapsi.

Nyt minua askarruttaa kuitenkin se, että miten lapsiin (varsinkin poikaan) vaikuttaa kasvaminen kahden äidin kanssa? Kiusataanko heitä koulussa? Olisi kiva kuulla mielipiteitä ja kokemuksia etenkin niiltä joilla on kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa.
  • 2 / 4
  • faery
  • 1.2.2005 11:29
Hei! Jos etsii käsiinsä sisäistä adoptiota pohtineen sosiaali-ja terveysministeriön työryhmän loppuraportin, siellä referoitiin joitain tutkimuksia perheistä, joissa oli kaksi äitiä. Lopputulos taisi olla isän puuttumisesta se, että jos isää ei ole koko lapsen olemassaolon aikana ollut lapsen lähettyvillä, poissaolo ei haittaa, mutta jos esim. isä jättää lapsensa kesken tämän lapsuuden, oltuaan läsnä aikaisemmin, sillä on negatiivinen vaikutus lapseen.

Myöskin sellainen kirja kuin "Ihan tavallinen perhe" tms. on olemassa, SETA-julkaisujen sarjassa.
  • 3 / 4
  • JuhaniV
  • 1.2.2005 15:25
Bippuri-20,
hankkiudu Seta Foorumille osoitteessa:
http://keskustelu.seta.fi/
Siellä ilmoittaudu Rainbow-keskustelualueen moderaattorille, niin löydät porukan, joka on näitä asioita jo pohtinut.

Juhani
  • 4 / 4
  • vilhelmi
  • 1.2.2005 22:41
"Nyt minua askarruttaa kuitenkin se, että miten lapsiin (varsinkin poikaan) vaikuttaa kasvaminen kahden äidin kanssa?"

Maalaisjärjellä ajatellen: Jos pariskunta on normaali rakastava pari niin enpä usko että vaikuttaa sitten millään lailla tytön tai pojan kasvamiseen oli pariskunta nais-nais, mies-mies tai nais-mies -pariskunta. Sen sijaan jos pariskunnalla ei ole kaikki mutterit tallella, löytyy alkoholismia, pahoja psyykkisiä ongelmia jne. niin varmasti vaikuttaa tytön tai pojan kasvamiseen oli pariskunta nais-nais, mies-mies tai nais-mies -pariskunta.