Paljonko tienaa /säästät?

Paljon puhutaan siitä, miten seksuaalivähemmistöt ovat unelmakuluttajia. Mutta paljonko todellisuudessa tienaamme nettona eli paljonko saat käteesi verojen ym. jälkeen? Entä paljonko jää säästöön? Itselläni ntona jää noin 1850 euroa/kk ja säästöön lainojen jälkeen sellaiset 200-300 euroa/kk. Miten muilla?
Mä saan duunista nettona 2550 ja muita tuloja on 1600/kk. Säästöön jää noin tonni yleensä.
  • 3 / 10
  • osa-aikaduuni
  • 2.2.2005 9:05
Edellisen vuoden palkat ja palkkiot n. 65 000e. Viime vuonna 20 000 e ja tälle vuodelle arvio noin 30 000e (jos keikkaa riittää sopivasti). Ja veroprosentti varsin korkea 29,5%.
Säästöön laitetaan kolmen kuukauden välein 500e ("henkilökohtainen pakkosäästäminen").
  • 4 / 10
  • Sairaanhoitaja
  • 2.2.2005 9:54
Mulla jää nettona käteen keskimäärin 1500 euroa/kk (summassa otettu jo huomioon lomarahat).

Kun asuntolainan hoitokustannukset tekee 700 euroa ja päälle tulee vielä muitakin laskuja, niin sukanvarteen ei kovin paljoa ole laittaa - elääkkin pitää. Tosin voihan asunnon hankintaakin ajatella pitkäaikaisena säästöprojektina.

Oiskohan aika vaihtaa alaa:)
Talouden nettotulot n. 4000€/kk. Säästöön ei jää kuin talon omistussuhteen muutos :)
Sen verran raha yleensäkin polttelee taskuja, että irtonaisena sitä ei ole liiemmälti koskaan näkynyt.
Ilta- ja viikonlopputyöstä tulee kuukaudesta noin 500 euroa bruttona. Toistaiseksi vanhemmat maksavat kaiken välttämättömän ja osan turhemmastakin, joten noi rahat saan tuhlata aika vapaasti.
  • 7 / 10
  • Akateeminen
  • 4.2.2005 10:58
Tienaan nettona noin 700 euroa kuussa. Siitä menee 50 euroa opintolainan lyhennyksiin ja pari kymppiä voi jäädä säästöön. Olen IT-alalla :)
Ikinä en ole rahaa säästöön pannut. Olen sitten varmaan unelmahomokuluttaja. Sitä varten on kortit, että voi parin kuukauden tilin aina kerralla pamauttaa! Näin kuun alkupäivät onkin parhaita.
  • 9 / 10
  • Minä vaan...
  • 7.2.2005 11:14
Mä tienaaan nettona n. 3500€ kuukaudessa ja säästöön laitan ehkä jotain 1000€. Mutta mä en kyllä ajattele asiaa mitenkään niin, että mä nyt säästän.
No sosiaalihuollosta saan sen verran, että vuokran jälkeen jää noin 400 käteen. Mutta ehkä tuo unelmakuluttajateoria liittyy paljonkin sateenkaarikansan "lapsettomuuteen" - enpä usko että esim. työssäkäyvän sinkkuhomon kulutustottumukset eroaa kummemmin heterosta.

Tai no, pieni yleistys: homot pitää ulkonäöstään hiukan enemmän huolta kuin keskivertomies - lesboilla kuvio kenties hieman päinvastoin. Ei millään pahalla!