Rentut

Onko homojen keskuudessa renttuja? :D
TIEDÄN; todella tyhmä kysymys, mutta itselläni on nyt vaan semmonen hoivaasvietti että tykkään kun on mies joka on hieman renttumainen.
Olen yrittänyt etsiä senlaisia mutta usein ei löydy....
  • 2 / 23
  • Rokkihomo
  • 21.10.2004 14:14
Joopa joo, tanne vaan: jonkun pitais imuroida, pyyhkia polyt, pesta pyykit ja kuskata tyhjat oluttolkit pois - ja tuoda taysia tilalle.
Laskujakin pitaisi jonkun maksaa.

Voin sitten vastapalvelukseksi aivan liian myohaan yolla viereen nukkumaan tullessani juuri ennen sammumistani antaa pusun korvaan tai jonnekin sinne pain, riippuen koordinatiokyvystani siina vaiheessa. Kirjailethan sitten nimesi tyynyliinaan - en kumminkaan muista nimeasi sammuessani, ja tuskinpa heratessanikaan.

Houkuttaisko?
kheh..
Nyt ku aloin miettii ni ei ehkä ihan noin paha tapaus..
Tai no äkkiähän sitä kouluttaa tavoille. :P
jooo kirjoitti: "kheh..
Nyt ku aloin miettii ni ei ehkä ihan noin paha tapaus..
Tai no äkkiähän sitä kouluttaa tavoille. :P"

For real???
No sitten saisit ainakin uuden aiheen kirjoittaa tänne, kun suunitelmasi (tämä koulutus osa ja sen tulokset) ei menisikään ihan niin kuin ajattelit.
Vai mitä???
  • 6 / 23
  • Rokkihomo
  • 21.10.2004 22:20
Hyva nimimerkki "..", saatan olla ja taidan olla kaikenmoista, mutta tosikko en ole - paitsi joskus kun liputan.
  • 7 / 23
  • Kokuma_
  • 21.10.2004 23:13
Sammakoistakin voi tulla prinssejä ja kaikki toukat muuttuvat jonain päivänä perhosiksi.

Minä olin aiemmin aika pahasti "renttu" ja välitin aivan liian vähän itsestäni ja ympäristöstäni, mutta onneksi kovan harjoituksen tuloksena kämppä pysyy jo kunnossa ja dödön ja partavaahdon lisäksi tulee jopa ostettua kaupasta ihonkuorinta-geeliä ja muuta kivaa.

En osaa vielä pukeutua hintisti ja trendikkäästi, ja siihen yhtenä suurimpana syynä on se että olen köyhä opiskelija jolla ei ole varaa ostaa 200e kenkiä ja 100e trendipaitoja.

Mutta Fab5:sta katsomalla ja kavereilta kyselemällä oppii paljon.
Ehkä minustakin jonain päivänä tulee "hyvä homo".
Jooo kirjoitti: "... itselläni on nyt vaan semmonen hoivaasvietti..." ja "...äkkiähän sitä kouluttaa tavoille". Nuo ajatukset eivät mielestäni ole mikään vitsi, kuten joku täällä näyttää ajattelevan.

Noihin ajatuksiisi on mielestäni sisäänkirjoitettu katastrofi. Puhun hoivaamisvietin sijaan läheisriippuvuudesta, josta heteropuolella on liiankin monta hyvää huonoa esimerkkiä. Julkisista sellaisista vaikkapa Matti ja Mervi. Samanlaisia renttuja ja heihin kiinnittyviä "hoivaajia" löytyy myös homoista ja lesboista.

Esimerkki:
Olin juuri todistamassa oikeudessa rattijuoppoustapauksessa. Oikeussalin ulkopuolella odotti viehättävä nuori nainen. Menin juttusille. Hän kertoi olevansa vankilasta tuomiolle tuodun miehen vaimo. Heille oli äskettäin syntynyt myös lapsi. Vaimo kertoi heidän suhteestaan, kuinka hänellä on aivan ihana ja hellä mies aina silloin kun tämä on selvin päin eikä ole käyttänyt huumeita.

Vaimo kertoi olevansa paikalla pahoinpitelysyytteen vuoksi. Samalle miehelle oli listalla nippu muitakin syytteitä rattijuoppouden ja pahoinpitelyn lisäksi.

Olen elämäni aikana homorenttuihin myös törmännyt. Jotkut heistä purjehtivat katastrofista toiseen, koettaen samalla sotkea muita ihmisiä mukaan. Usein ainoa turvallinen menettely on sulkea heidät täysin oman elämänsä ulkopuolelle, jos se vain jotenkin onnistuu.

Jooo, siis jos haluat elämästäsi ajoittaisen helvetin, kiinnity vain sopivaan renttuun. Sinulla on täysin lapsellinen luulo, että pystyisit näiden renttujen tapoja muuttamaan. Vain he itse voivat sen tehdä, et sinä! Monet heistä eivät sitä edes halua. Etsitään aina vain uusi "hoitaja" joka tyhjennetään sekä henkisesti, että taloudellisesti jne.

Se mitä oikeasti suosittelen on, että jotenkin käsittelisit tuota "hoivaamisviettiäsi" terapeuttisesti.

Tämä oli siis minun tulkintani ja johtopäätökseni sinun kirjoituksistasi. Joku muu voi olla muuta mieltä.
"Se mitä oikeasti suosittelen on, että jotenkin käsittelisit tuota "hoivaamisviettiäsi" terapeuttisesti."

Vaikka olenkin tuon neuvon suhteen samoilla linjoilla JuhaniVeen kanssa, ihmettelen silti JuhaniVeen omaa käytöstä. JuhaniV pyrkii systemaattisesti antamaan uusille tulokkaille itsestään hyvin empaattisen kuvan. Myöhemmin JuhaniV näyttää tymppynaamaa ja täten pettää siipirikot, jotka jo luulivat löytäneensä hyvän ystävän.

JuhaniV voisi hakeutua terapiaan omaan "hoivaamisviettinsä" takia.
Nyt on varmasti jotakin aivan omituista tapahtunut, kun Xius suostuu olemaan kanssani "samoilla linjoilla" edes yhdessä asiassa. Tuo on Xiukselta aivan selvää hempeilyä. En minä sellaiseen ole hänen taholtaan tottunut. Koeta nyt edes hiukan terästäytyä ja parantaa tapasi. :-)

Jatkuvaa marmatusta minun tyylistäni täällä keskusteluissa en ymmärrä. Mitään konkreettista näyttöä siitä ei ole tietooni tullut, eikä kukaan muu kuin Xius ole sitä toistellut. Lienee Xiuksen ihan ikioma hampaankolojuttu ja minä olen hänen suosituin inhokkinsa.

Voisiko joku sivusta seurannut vaikka hieman avata Xiukselle tätä tilannetta. Minä en nimittäin sitä osaa tehdä.

Oman terapiani olen aikanaan saanut koulutukseni yhteydessä, että se siitä.
´hieman renttumainen mies´? No täällä olisi yksi, vain ihan vähän hieman renttumainen tosin, joten en nyt sit tiedä riittäisikö se sinulle.
JuhaniV: Älä turhaan syytä pelkästään Xiusta. Arrogantti asenteesi yhdistettynä typeriin kommentteihin (kuten tuo tuossa edellä koskien hoivaamisviettiä ja läheisriippuvuutta) aiheuttaa marinan aihetta kyllä muidenkin mielissä. Parasta olisi jos katoaisit kokonaan näistä keskusteluista.
Niinpä... "Niin..." voisi etsiä sitä arroganttia asennetta ja typerää kommentointia vähän lähempää kuin toisten puheevuoroista. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä ja hymistellä yhdessä kuorossa. Jos jonkun ajatukset menevät mielestäsi metsään, oikaise toki. Eikös se ole vähän niinkun keskustelun ideakin. Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu - varsinkin, jos niitä osaa myös perustella.
  • 14 / 23
  • taas JuhaniV
  • 23.10.2004 16:28
Juhani V:lla, vanhalla variksella, on empatiaa toisia kohtaan yhtä paljon kuin sinkkiämpärillä.
Heh!

Näyttää muutamasta viime kommentista siltä, että kirjoituksillani onkin jotakin merkitystä ja vaikutusta. Siitä olen erityisen otettu. Lukijoitani on siis ainakin kaksi. :-)

Olen vähän ihmetellyt tuota empatian vaatimista minulta, yhdeltä monista keskustelijoista. En ole mielestäni mitään erityisempatiaa koskaan luvannut. Yritän toki olla empaattinen omien rajallisten kykyjeni puitteissa, koska jotkut kirjoittajat käyttäytäyvät tavalla, joka vaatii syventymistä heidän harvinaisen koukeroiseen ilmaisutapaansa.

Ilmeisesti tuo empatian vaatija on yksi ja sama kirjoittaja, vaikka useaa nimimerkkiä käyttääkin. Kiitos joka tapauksessa huomiostasi.

Ehkä meidän on hyvä sopia, että kohtuullisen käytöksen puitteissa meillä molemmilla on oikeus ajatusten ilmaisemiseen tällä foorumilla. En ole havainnut, että minun kirjoituksiani olisi ylläpito poistanut ainuttakaan kertaa, enkä ole heiltä vielä saanut nuhteitakaan. Eräiden muiden kirjoituksia olen huomannut poistetuksi. Siis johonkin se raja on täällä kuitenkin asetettu.
Minä se en ainakaan ole. Käytän vain 1 nimimerkkiä. JuhaniV: mielestäni olet jollakin tavalla turhamainen. Ei minunkaan mielipiteitäni aina hyväksytä. Voin myöntää myös olevani väärässä: ehkä olin tyhmä ja lapsellinen. Aina voi kasvaa.
Mies, jos joku yrittää lyödä minuun jonkinlaisia leimamerkkejä, voin niitä mielestäni aivan hyvin niitä kommentoida. Jos se sinusta tuntuu turhamaisuudelta, niin hiukan ihmettelen.

Olemme nyt hyvin kaukana tämän keskusteluketjun aiheesta. Väitän, etten yksin ole siihen syypää. Voisimmeko keskustella jatkossa asiasta, eikä henkilöstä?
JuhaniV:Mielestäni et vain kestä kritiikkiä ja arvostelua. Sitä se vain on.
Ehkä kritiikin kestäminen on hieman eri luokkaa kun on laittanut oman persoonansa peliin kuten JV. Sinä "mies", ja minä taas emme ole laitaneet mitään peliin. Jos joku tympääntyy kommentteihimme, voimme kadota, ja aloittaa uudella nimimerkillä. JV ei siihen enää pysty joska on mukana keskustelulla omalla nimellään.
JuhaniV on kuin kesäkissan omistaja. Aluksi kiva, mutta kyllästyttyään hylkää. Yhden sortin renttu, jota renttumagneetit vetävät puoleensa.
Tällä palstalla pyörii nykyään häiritsevässä määrin kirjoituksia, jotka pyrkivät häiritsemään ja ilmeiseti estämään asiallista keskustelua. Argumentit toistuvat samoina oli keskustelunaihe mikä tahansa. Hyökkäykset kohdistuvat niihin, joilla on perustelluimmat kannanotot ja jotka useimmin kirjoittavat. Kyse ei ole enää mielipiteen ilmaisemisesta.

Valitettavaa kehitystä kertakaikkiaan.
Niinpä, itsekin nykyisin vain äkkiä vilkaisen paikan läpi, siinä toivossa että jotain hyvää keskustelua olisi. Yleensä homma menee viimeistään kymmenennessä viestissä turhaksi pilkunnussinnaksi ja toisten mollaamiseksi niin eipä kyllä isommin kiinosta tänne mitään kirjoitella enää, vaikka vähäistä se kirjoittelu ennenkin oli. Lasketaanko minuutteja kuinka kauan menee ennen kuin joku postaa jotain nälvintää tästäkin kommentista :)
Jotain seksikästä hulttiomiehissä toisaalta on. Esimerkiksi James Dean oli vähän renttumainen rooleissaan. Ja, aah niin seksikäs ja haluttava mies kuin vaan voi olla! Taikka sitten satamajätkät. Voihan jotkut renttumaiset miehet olla ihan mukaviakin, eivätkä silti vie mukanaan katuojiin.