Lesbot karkeita?

Olen lukenut jonkun verran homo & lesbo -saitteja. Oman havaintoni mukaan suomalaiset lesbot ovat miehekkäitä, rumasti pukeutuvia, ulkonäöstään piittaamattomia, kiroilevia ja heikosti koulutettuja naisia. Vai liikkuuko vain tämä ryhmä netissä? Homot sen sijaan vaikuttavat olevan suomalaisiin miehiin verrattuna hyvin koulutettuja, itsenäisesti ajattelevia, ulkonäöstään ja pukeutumisesta kiinnostuneita, huumorintajuisia ja avoimesti eri asioista keskustelevia.

Jos rakastuisin naiseen, niin hän olisi naisellinen, ulkonäöstään välittävä, koulutettu, hillitty ja hyvin käyttäytyvä. Olenko tosiaan näin puhdas hetero, kun rekkakuski- ja lätkälesbot aiheuttavat etomista... Homojen keskusteluitakin kiinnostava lukea, lesbojen ei...

Huulipunaa ja sukkahousuja päälle lepakot!

(Miksi muuten Lepakkolaakson keskustelijoista suurin osa vaikuttaa olevan homoja?)
Aika hurjia yleistyksiä. Tekisi mieleni väittää, että asia on juuri päinvastoin sekä lesbojen että homojen kohdalla.

Homojen runsas määrä täällä keskusteluissa johtuu varmaan siitä, että nämä keskustelu foorumit ovat ”yhteisiä” eli lepakkolaaksossa ei ole omia keskustelufoorumeita.

Naisvaltaista keskusteluporukkaa löydät SETA Foorumissa:http://www.seta.fi
Totta toinen puoli. Olin heteronaisystäväni kanssa vuosia sitten Herkussa ja siellä oli lesbonaisten ryhmä ja tämä seurassani oleva nainen kertoi lesbojen olevan pelottavan näköisiä. (Minusta he näyttivät lähinnä seinähulluilta, mutta en sanonut mitään)

Voihan olla, että joillakin on halu tehdä itsestään ruma kaikella tavalla.
  • 4 / 49
  • Jaqueline.N.
  • 6.2.2005 18:16
Minä en käsitä sitä miksi lesbot haluavat tehdä itsestään rumia. Minua sellainen ei ainakaan miellytä..:-/

Onko sitten sellainen käsitys joillain että lesbo ei saa naisystävää ellei hän ole niin kuin miehen korvike ja sitten koitetaan olla mahdollisimman jätkämäisiä tai jotain. No en tiedä kyllä mutta onhan näitä. Omalle tyylille ei tietenkään voi mitään mutta ainakaan minulla sellainen rekkakuskityyli ei kamalasti nappaa.
Hej!
Minä uskoisin monella lesbolla - tunnen useampia eri maissa - olevan tiedostettu tai tiedostamaton tarve rikkoa yhteiskuntamme rakenteen arvoja ja arvostuksia. Tietenkään kaikilla ei ole näin ja sehän on moninaisuudessaan hyvä. Olen siis varma, että näitä "rekkakuskilesbon" vastakohtiakin on olemassa!
no haloo!!!!!!!!!!
ei vois paljon idioottisempaa tekstia olla.
mun kaveripiirin KAIKKI (ja niita on paljon) lepakot ovat hyvin itsestaan huolta pitavia, kouluttautuneita ja sivistyneita naisia!
Missä Tytti on mahtanut näitä havaintojaan tehdä? Jos vaan netissä pyörii, niin miksi saanut vaikutelman, että suomalaiset lesbot ovat "miehekkäitä, rumasti pukeutuvia, ulkonäöstään piittaamattomia, kiroilevia ja heikosti koulutettuja"? Ja jos on oikein lesboja enemmänkin ihan livenä nähnyt, niin mahtaako edes tunnistaa joukosta muita kuin ne "selvät tapaukset"? Jos on sitä paljon kaivattua huulipunaa ja sukkahousua, niin mistäs lesboksi tunnistat? Hirveän helppo siis Tytin yleistää ja kirjoittaa tuollaista roskaa! Oikeasti todellakin haloo! Tajuatko Tytti, että tekstisi voisi loukata naisia? Tässä nyt alkaa taas syke nousemaan, perkele kun ärsyttää tuollaiset tekstit! Minun tuntemani lukuisat lesbot eivät täytä Tytin antamia tuntomerkkejä, päinvastoin. Todellakin, vallan fiksua ja viehättävää porukkaa ollaan.

Mä oon nyt tän kiukkuni kanssa ihan hukassa, tekisi mieli vaan huutaa ja kiroilla. Kiitti sulle Tytti taas yhdestä idioottimaisesta kirjoituksesta! Argh!
Minun täytyy kyllä oman kokemukseni perusteella allekirjoittaa suurelta osin Tytin kirjoitus. Ja oma kokemukseni pohjatuu ihan arkielämän kokemuksiin.

Minua ihmetyttää kaikista eniten se, kun olen kuullut ja nähnyt lähes kaikkien tapaamieni lesbojen ihastelevan ja kuolaavan naisellisten naisten perään... Miksi he eivät sitten itse halua näyttää naiselliselta ja kauniilta? (En tunne esim. yhtään pitkätukkaista, naisellisesti pukeutuvaa lesboa - Ehkä sellaisiakin on, mutta minä en heitä ole pahemmin tavannut.)

Anteeksi vain kaikki lesbiaanit, mutta tuskinpa hyvät käytöstavat, sivistys ylipäätään, itsestään huolehtiminen ja tyylitaju on pahasta kenellekään - ainakaan ulkopuolisten ihmisten näkökulmasta.
Mites voisitte naisellisia lesboja tavata kun ette niitä heteroista erota! Minulta löytyy niin pitkää tukkaa kuin kaikkea muuta upeeta mahtavaa naisen tuntomerkkiä mitä tässä nyt on perään kuulutettu! Tyylitajua, sivistystä ja itsestä huolehtimista on vaikka muille jakaa. Käytöstavat meinaa kyllä tässä juuri nyt unohtua, sen verran ärsyttää! Jos nyt muilta löytyy niiiin huonoja kokemuksia lesboista, niin miksi ei minulta?! Minä kun sentään jopa kuuluun kyseiseen "ryhmään" ja olen aivan varmasti tavannut enemmän lesboja kuin Tytti ja Chiron yhteensä. Joukkoon on mahtunut niin lyhyt- kuin pitkätukkaisia, naisellisia ja vähemmän naisellisia naisia. Eikä yksikään ole ollut ulkoisen olemuksensa takia toista parempi ihminen. Kyllä niitä kuulkaa löytyy karkeita ihmisiä kummastakin sukupuolesta, ihan suuntautumisesta riippumatta. Turha lähteä yleistämään, perhana! Miksi aina joutuu itseään puolustelemaan?!

Pyrin tekemään itselleni nyt suurten palveluksen ja pysyn vähän aikaa poissa täältä. AIVAN TURHAAN nostatan sykettäni.
voi itku... nyt jo itkettää se, että väsyneenä valvoin ja näköjään kirjoitin niin pitkään, että kirjautuminen vanhentui ja uudelleenkirjautuminen hävitti mun romaanin eli vastauksen.

eli lyhyempi ja pinnallisempi vastaus tytille. tiivistetty.

Tytti hyvä, minä vain mietin motiiviasi kirjoittaa tänne? miksi haluat suoraan loukata ihan reiluja duunarirekkiksiä haukkumalla heitä etoviksi ja rumiksi ja tyhmiksi? minusta loukkaaminen ei ole kauhean sivistynyttä, vaikket haluaisikaan heidän kanssaan olla tekemisissä.

ihmisellä on oikeus valita ystäväpiirinsä sillä perusteella että haluaa olla samankaltaisten ihmisten kanssa, niin kuin sinä ehkä haluat tehdä. ehkä tuttavapiirisi koostuu lähinnä kauniista ja sivistyneistä (teidän tavallanne käsitettynä) ihmisistä. sehän on vaan hyvä. mutta ihmettelen missä sinä olet käynyt bongailemassa lepakoita (ja miksi?). baari ei ehkä ole paikka tavata muita kuin niitä lesboja, jotka käyvät baarissa. ja baarissa saattaa muutoin hillitty ihminen joskus käyttäytyä vähemmän hillitysti ja jopa kiroilla, olen havainnut tällaista käytöstä ultranaisellisilla hetero-akateemisillakin... hm. outoa. piilolesboja?

lesbot tapaavat muuallakin kuin baarissa (ja se ainoa muu paikka EI ole sählyhalli). mutta en usko että sinua toivottaisiin mukaan bongailemaan. en usko että kaikki nuo kriteerisikään täyttävät lesbonaiset tuntisivat velvollisuudekseen todistella sinulle mitään. miksi ihmeessä? (paitsi näköjään minä, tunnen kyllä itseni typeräksi. ainiin, mutta en mä oo kyllä nätti, kun tukka on lyhempi naisellinen tukka.)

minusta tytti käsityksesi "kauneudesta" ja "naiseudesta" halventavat kyllä tasapuolisesti kaikkia naisia, heteroita ja lesboja ja kaikkia siltä väliltä. tiedän niin monia heteronaisystäviä, joita juuri tuollainen ajattelutapa ahdistaa. miksi ihmeessä täytyisi jatkuvasti olla "viehättävä" tai sopia tuollaiseen sairaan ahdasmieliseen käsitykseen "naisellisuudesta"? anteeksi, olen kai "liikaa" lukenut naistutkimusta (en lesbotutkimusta), mutta luulen että tytti nyt on niin sivistynyt, että tarkennus oli turha.

voiei, en jaksa näpytellä enää, ja pakko nukkua jos aion huomenna jaksaa opiskella. olisin voinut niitäkin koko tän ajan tehdä. itku!!

toivon tytille kaikkea hyvää. sinulla on oikeus olla sellainen kun olet ja valita ystäväpiirisi miten haluat.

toivon että sallit sen myös muille, pakottaa en voi.
yksi lause: minusta tytin yleistys oli karkeampi kuin karkeinkaan rekkis.
Niin, hassua, meinasin juuri kirjoittaa että tänne laittamani viesti oli varmaan typerin vähään aikaan. Paitsi että on siinä se puoli totta että minä pidän seurustelumielessä enemmän naisellisesta lesbosta. Toin mielipiteeni vaan aika karkeasti esille:D

Ei siis sillä että jos joku on luonnostaan miesmäinen niin se on tietenkin ookoo ja niin edelleen..ja tietenkään tällaiset miesmäisemmät naiset eivät ole tyhmiä. Miettikää Tarja HalostaO_o

Sitä taas en sillä tavalla ymmärrä että jos lesbo muita miellyttääkseen tekee itsestään oikein tekemällä luotaantyöntävämmän. Mutta juttunsa kullakin.
heräsinpäs valvomisesta huolimatta...

jaquelinen kommenttiin lisäisin sen, että tuskin lesbot tekevät itsestään "luotaantyöntävämpiä" ketään miellyttääkseen. joku kyllä saattaa muuttua stereotyyppisemmän lesbon näköiseksi saadakseen hyväksyntää. (se, kenen mielestä se on luotaantyöntävää, kenestä kauniimpaa, kenestä evvk, riippunee ihmisestä.) mutta en usko ilmiön koskevan mitenkään vain lesboja. moni hetero muuttaa itseään stereotyyppisemmän heteronaisen/miehen näköiseksi, homo stereotyyppisemmän homon näköiseksi. ja tämä voi olla tiedostettua tai tiedostamatonta. ja koskee miljoonaa muutakin juttua kuin seksuaalisuutta ja/tai ulkonäköä.

jonkun on pakko muuttaa itseään, ettei näyttäisi tai muuten vaikuttaisi "tavikselta"... onneksi moni pystyy aika pitkälti olemaan sellainen kun on. kaipaus kuulua johonkin on ihmiselle aika luontainen. ja ulkonäkö on tavallaan aikasmoisen pinnallinen seuraus kaikesta mahdollisesta yleensä. "luonnollisuus" alkaa olla vähän outo käsite jo sen suhteen.

tai onko jollain jotain sitä vastaan, että ihminen usein muuttuu ulkonäöllisestikin elämäntapansa mukaan. (nuorisokulttuurit, "boheemius", "juppius", mikävaan). ei siinä musta ole mitään pahaa. kuhan olis immeisillä hyvä olla.

p.s. minä kyllä laitan päälle niin sukkahousut kuin huulipunaa jos se tuntuu minusta itsestä kivalta. välillä tuntuu, mutta vaikkas kuntosalille en jumaliste rupea laittautumaan, tuntuu että sielläkin jo "pitäisi" olla jotenkin "seksikäs". ja taas ahtaalla stereotyyppisen heterolla tavalla, niinkuin näköjään joka paikassa...

voikun ihmiset näkisivät että kauneus on niin monenlaista...
Miksi Tyttistä kiinnostavat homot? Onko hän fäkhäkki? Saa ollakin, minun puolestani.
Viisasta tekstiä, 'ihmiäinen'. Voin allekirjoittaa kaiken sanomasi.

Chironille, joka kirjoitti: "En tunne esim. yhtään pitkätukkaista, naisellisesti pukeutuvaa lesboa - Ehkä sellaisiakin on, mutta minä en heitä ole pahemmin tavannut."
-
sellainen huomautus, että erittäin yleinen hetskupalstojen homokeskusteluissa tehty väite on: "kullä ne homot ovat kamalia meikkaajia, pyllynpyörittäjiä ja ranteenviskojia, mutta onneksi niitä on yhteiskunnajssa marginaalisen vähän, koska ainakaan minun tuttavapiiriini ei kuulu yhtään homoa enkä ole homoa koskaan livenä edes tavannut."

Kuulostaako tutulta?
Tytillä on oikeus mielipiteisiinsä, mutta provosoiva yleistäminen yleensä aina satuttaa jotakin. Mielestäni aivan turhaan lesbot ottavat näistä itseensä, ja kyllä idioottimaisia ennakkoasenteita löytyy aika reilusti sieltäkin suunnalta! Minua on luultu muutaman kerran lesboksi, vaikka en koskaan ole ollut naisista kiinnostunut ja tykkään olla naisellinen. Olen kuitenkin aina korjannut asian, enkä ole ajatellut asiaa tyyliin: Näytäkö mä joltain rekkakuskilta vai!
Mutta kun lesboja sattuu vahingossa luulemaan heteroiksi saa heti kuulla olevansa vähemmistöryhmiä suvaitsematon pissis. Jos satun olemaan ulkona homokavereitteni kanssa, ja seuraan sattuu tulemaan heidän lesbo tuttujaan niin minut he jättävät tervehtimättä, en ymmärrä miksi? Tälläinen käytös ihmetyttää myös homokavereitani.
Tytti on aika näkijä kun tietää nettilesbojen ulkonäönkin.. Kuinka sä sen teet??

Se on kyllä harvinaisen totta että että idioottimaisia mielipiteitä ja kauheita kampauksia löytyy joka suuntauksesta.
Enpä olisi uskonut vielä naisia tai lesboja täällä myötäilevän. Starling ja muutkin ovat kuitenkin aivan aiheellisesti loukkaantuneita tuosta typerästä yleistyksestä. Itsekin loukkaantuisin, jos minua yritettäisiin lokeroida samaan lokeroon naismaisten rannettaan heiluttavien homojen kanssa.

Onneksi tähän maailmaan mahtuu monenlaisia ihmisiä. Avarakatseiset ihmiset hyväksyvät ihmisten moninaisuuden ja tulevat toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Itse viihdyn myös nti homojen ja ranteiden heiluttajien seurassa, vaikka en samaan lokeroon mahdukkaan. Ulkoinen habitus ei korreloi sen kanssa, mitä päässä liikkuu – suvaitsemattomuus sen sijaan kyllä. Eli suvaitsemattomuus on kääntäen verrannollista älykkyyden kanssa.

Eikä kaikkien ihmisten tarvitse olla edes älykkäitä. Mukava ja viehättävä ihminen voi olla, vaikka älykkyyttä ei olisikaan suotu ja koulusivistyskin olisi jäänyt vähiin. Tyhmyys / typeryys on kuitenkin itseaiheutettua.
Olen sitä mieltä, että sieltä kovan ja koviksen ulkokuoren alla on pieni pelokas hiirulainen. Olen monta kertaa sen huomannut ja todennut.
Tytille. Tule Tampereelle ja tapaaa minut, ehkäpä mielesi muuttuu. Olen myös ns. fitnessurheilija, joten ei läskit ja allit roiku, eikä roiku rööki suunpielessä enkä nostele oluttuoppeja vaan keskikokoisia puntteja, joilla kiinteä ja trimmattu vartaloni on saatu aikaan.
Koulutuksessa ja tyylissä löytyy.
Joko ostit junalipun Tampereelle? Vai et. No kipinkapin ostamaan ja tule - odotan suo!
  • 21 / 49
  • Jacqueline.N.
  • 8.2.2005 21:09
Niin niin sitä juuri tarkoitankin, että jos joku ylipäänsä muuttaa itseään joksikin mitä ei ole tai yrittää esittää jotain miellyttääkseen muita niin silloin tämä henkilö lähtee muuttamaan itseään väärästä päästä..kun kaikkein paras olisi olla tyytyväinen aivan omana itsenään. Jotkut uudet lesbot leikaavat hiuksensa siiliksi ja muuttavat tyylinsä jätkämäiseksi siksi kun he saattavat luulla että se on tarkoitus lesboudessa vaikka tarkoitus olisi vain oppia olemaan oma itsensä.

No siis esimerkkinä: Jos joku tulisi sanomaan minulle etten ole oikea lesbo ellei minulla ole lyhyttä tukkaa ja sitten uskoisin häntä ja leikkaisin hiukset vaikka olisin pitänyt pitkistä hiuksistani niin silloin taisi mennä vähän mönkään.

Ei nyt sillä että se kuolemanvakavaa olisi ja tottuisi varmasti siihenkin mutta siis ettei pitäisi antaa muiden mielipiteen vaikuttaa siihen millainen haluaa olla. Ja tätä esimerkkiä voi tosiaan soveltaa vaikka missä asiassa. Lasten muotileluista kauneusleikkauksiin.

Valitettavaa se kyllä on että joskus toisten mielipiteet merkitsee ihan liikaa varsinkin jos ei ole sellaisia oikeita ystäviä jotka pitävät itsestä juuri sellaisena kuin on.

Aargh, meneepä tämä nyt isoksi. Ehkä enemmän kuitenkin kannattaisi olla onnellinen, että sekin lesbo kuitenkin hyväksyi lesboutensa:) Tyylistä viis.
osuvasti sanottu; "uudet lesbot", varmaan kyse onkin siitä aika pitkälti, identiteetin etsimisestä ja vahvistamisesta jne. vaikka ulkonäönkin kautta.

toivottavasti kukin sitten löytäis oman mukavalta tuntuvan tavan olla mitä on. tätä sopii toivoa, ei se ole niin helppoa aina.

en minä siitä huolestuisi jos joku päänsä ajelee... voihan sen tukan kasvattaa takaisin.;) ja toisinpäin, se käy vielä nopeammin! (ulkonäköhän monella muuttuu muutenkin elämän varrella aika paljon...)
Minua ihmetyttää tuo nimimerkki Tytti. Eikö heteronaisella ole muuta tekemistä kuin hengailla homojen ja lesbojen palstoilla ja arvostella ihmisiä?!

Ihmetyttää myös se, että Tytti sanoo lukeneensa nettisaitteja ja saaneensa selville, että "suomalaiset lesbot ovat miehekkäitä, rumasti pukeutuvia, ulkonäöstään piittaamattomia, kiroilevia ja heikosti koulutettuja naisia." Hmmm, millä ihmeen saitilla sitä oikein esiinnytään valokuvien kera vai mistä ihmeestä Tytti on selvittänyt kirjoittajien ulkonäön? Tulepa Tytti-rukka joskus käymään jossain naisten illassa, niin näet, että yleistyksesi ei pidä paikkaansa. Toki lesboissa on enemmän poikamaisia kuin naisellisia tyyppejä, mutta se ei tarkoita, ettei omasta ulkonäöstä pidettäisi huolta.

Ja lopuksi Tytti kehtaa ehdottaa, että lesbojen pitäisi ryhtyä käyttämään huulipunaa ja sukkahousuja. Miksi? Siksikö, että jos heteroksi julistautunut Tytti Tytöntylleröinen joskus päättäisi kokeilla naista, niin hänellä olisi juuri hänen silmäänsä hivelevää valinnanvaraa.

Olenko niin umpilesbo, että minua etovat Tytin kaltaiset ihmiset!
musta vaan vähän tuntuu (ja nyt ei saa suuttua), että jaqcuelinellakin on pikkusen samantuntuisia ajatuksia (tosin live-elämästä! ja oletettavasti enemmän) ulkonäön suhteen kuin tytillä. en vertaa, sitä vaan, että ihan kuin "naisellisuus" ulkonäön suhteen olisi "luonnollisempaa" ja poikamaisuus paineen alla tehty valinta. eli umpilesbous tuskin silleen vaikuttaa. käsittääkseni j. on aivan umpilesbo...:) ja varmasti osin oikeassa.

jaqliini, sä olet ehkä aika nuori vielä? kysyn vaan, en siksi että se tekisi mielipiteistä arvottomampia. musta päinvastoin on hienoa että pystyt jo olemaan oma itsesi. minä vaan mietin, että erilaisista paineista tuskin pystyy kukaan olemaan täysin vapaa... luulisin. vaikka olisi vanhakin. ja siis, ulkonäkö kun ei ole kaikille kovin tärkeä osa identiteettiä, jollekin voi oikeasti olla aika sama miltä nyt näyttää. ja toisen mielestä "ruma" ulkoasu onkin toiselle just se miltä haluaa näyttää ja tuntee tärkeäksi ja viehättäväksi.

halusin vaan sanoa, kun vähän kuultaa tuolta sellainen alta, että "no, ehkä täytyy nyt iloita, vaikka hukkaan menevät nuo poikamaiset naiset". :) eikä pahalla, ei todellakaan. ja pyydän nöyrimmästi anteeksi jos olen tulkinnut täysin päin jotain.

sitä mää vaan, että on niitä ennakkoluuloja kai kaikilla. itellä ainakin.
  • 26 / 49
  • Jacqueline.N.
  • 10.2.2005 1:13
Siis minä lähdin alussa liikkeelle ihan vaan makuasiasta ja huomasin että sen saattaa käsittää aika railakkaasti väärin koska ilmaisin asiani niin uskomattoman hölmösti:D

Siis no minä olen 20-vuotias. Ja olen tiennyt lesboudestani kuutisen vuotta. Jokainen meistä on kumminkin yksilö ja jokaisella on tietynlainen maku..tai sitten ei. Joillain ei ole sitä ollenkaan..siis ei negatiivisessa mielessä vaan että joillain ei vaan ole niin väliä:-D

Enkä nyt missään nimessä tarkoittanut sitä että muut kuin minun naismakuani edustavat lesbot olisivat turhia, en todellakaan! Ja oma makukin voi muuttua. Enemmän naiselliseen se kumminkin kallistuu ainakin tällä hetkellä ja voi olla ettei se muutu. En menisi kuitenkaan sanomaan ettenkö voisi ihastua poikamaisempaan lesboon jos kemiat pelaa ja sielujenyhteys löytyy. Siis aivan puhdas viaton makuasia. Jokaisella on luultavasti edes jonkinlainen sellainen. Ja mitä luin City-lehdestä tänään, siinä annettiin ymmärtää että jätkämäisille lesboille on enemmän vientiä kuin femmeille ja itse edustan femmeä aika kirkkaasti..Tai en tiedä oikeastaan. Näytän femmeltä mutta käyttäydyn sitten poikamaisemmin. (Niin silloinhan minulla on omakin lehmä ojassa..Siis minähän haluan vaan itselleni enemmän mahiksia! :-D Nojoo, vitsi. Ainakin puoliksi;D)

Jos alkaa liiaksi kiinnittää keskustelua makuasioihin niin alkaa vaikuttaa pinnalliselta. Mutta toin mielipiteeni esille siksi kun sellainen kuitenkin on ja mietitytti nämä makuasiat..Ei siinä ollut mitään sen kummempaa syyttelemisen tai yleistämisen tai ylenkatsomisen siementä.

Jos siitä nyt joku rekka-tyylin omaava lesbiaani loukkaantui niin olen sitten pahoillani..tarkoitukseni ei ollut sanoa että rekka-tyyli olisi huono asia. Se vain sopii minulle yhtä hyvin kuin grillikastike vadelmasorbetille._. Vaikka pidän kummastakin niin yhteen ne eivät käy seurustelumielessä minulla.
Justiinsa joo. Pitipä se tämäkin päivä nähdä. Nyt on ihan pakko kertoa teille, rakkaat, pala omaa elämäntarinaa. Olen siis melkoisen poikamainen, ja lesbokin vielä. En ole lyhyttukkainen siksi, että olen lesbo. Sattuu vaan tuota hiusta kasvamaan niin paljon että jo pelkät shampoot kustantaisivat aika paljon. En kävele jätkämäisesti ilmaistakseni muille lesbouttani. En ole mitään hakeakseni hyväksyntää keneltäkään. Olen ulkoisesti mitä olen, ja vain ja ainoastaan sen vuoksi että oma oloni on siten parempi. En osaa kävellä korkokengillä, enkä näe mitään tarvetta opetella. Näyttäisin hemmetin typerältä hameissa ja täysissä tällingeissä, miksi siis tekisin niin? Jos kerran tunnen itseni ihmiseksi vaikka verkkareissa, kuka siihen on mitään sanomaan?
Ulkoisen olemuksen perusteella luokittelua vihaan siksi, että minut "tiedettiin" lesboksi jo ennen kuin itsekään sitä tiesin. Minulle kyse oli alunperin omasta henkilökohtaisesta olotilasta.
Ahdistun naisellisesta ulkonäöstä. Se on vaan jotenkin niin teennäistä.

Tämä siksi, etten halua enää lukea palstalta "mukautuneeni" lesbonormeihin ja pukeutumiskoodeihin. Omakohtaisesti se on ainakin sisäsyntyistä ja luonnollista. Piste.

Ja sitten, veikkaanpa että koko aihe oli vain fiksu provo riitelevien lesbojen yhteensaattamiseksi. Nettipalstoilta löytyy sen verran helposti ja paljon mitä kauneimpien naisellisten lesbojen kuvia, että kyllä saa silmät olla aika syvällä siellä jos ei ole niihin edes vahingossa törmännyt ja kehtaa tuommoista tosissaan väittää.

Minulta on jopa kysytty, haittaako minua naisellisuus kumppanissa!
  • 28 / 49
  • Jacqueline.N.
  • 10.2.2005 1:59
No sitten ainakaan sinun ei pitäisi loukkaantua kirjoituksestani. Tietenkin jos tuntee olonsa luonnolliseksi, oli sitten flanellipaidassa tai kukkahameessa niin se on se tarkoitus. Minun pointtini oli se että pitäisi olla sitä mitä on eikä sitä mitä muut haluavat sinun olevan. Ja loppu oli ihan omaa pientä makuasiaa. Näin:)
  • 29 / 49
  • Jacqueline.N.
  • 10.2.2005 2:00
Jaa niin. En minäkään tykkää pukeutua hameisiin vaikka ne minulle ehkä kävisivätkin. Taitaa keskittyä housu/paita/huppariosastolle vaikkakin ne ovat naisellisia sellaisia. Enkä käytä sentin pakkelia naamallani vaikkakin meikkaaminen on ihan kivaa. Olisi kammotus jos kumppani ei lähtisi vaikkapa vaellusretkelle kynnen katkeamisen pelossa. Korkokenkiä en tykkää käyttää ja sukkahousut tuntuvat lähinnä inhottavilta. Eikä minua voisi vähempää kiinnostaa käyttääkö oma kumppanini huulipunaa vai ei kunhan hän vain on sellainen oma ihana itsensä. Eikä ketään voi syyttää makuasioista, se ei ole mikään synti että sellainen on. Ehkä makuni on melko androgyyni sittenkin kun sellainen vähän itsekin olen vaikka tosi naiselliselta näytänkin.
heippa, ja kiitti muuten jaqcueline kun valaisit asiaa. :) on kyllä hemmetin vaikea just tällaisilla palstoilla se, että kun "tosimaailmassa" selviää minuutissa helposti se, mikä on makuasiaa jne. niin täällä on vaikea tehdä itseään oikeinymmärretyksi.

oikeastaanhan on vaan kauhean kiva, että ihmiset kirjottaa sekä omasta kokemuksesta, makuasioista, yleisellä tasolla, tai kaikkea mahdollista yhdistellen. kaikki keskustelemisen arvoisia ehdottomasti. tällanen nettikeskustelu on mulle aika uusi juttu, oon ehkä itekin vähän hukassa välillä sen kanssa..;(

kiva muuten tuo, että androgyniasta tunnut ajattelevan j. aika samansuuntaisesti kun mä... siks kiva kun mäkin oon miettinyt että se just ihmisessä usein viehättää, mutta minäkään en oikeastaan lainkaan yhdistä sitä (tässä tapauksessa) ulkonäköön. vaan siihen että uskaltaa tehdä omia ratkaisuja ja olla mikä on sukupuolesta riippumatta. jos mieheen joskus ihastuisin, se olis varmaankin sellanen jossa olis aika paljon feminiinisiä ominaisuuksia..(?) ehkä.

hah, ollaan me aika hyviä, kun ollaan päästy ihan keskustelemaan, vaikka tytin tarkoitus ehkä oli aiheuttaa yleistä loanheittoa... ;)
  • 31 / 49
  • Jacqueline.N.
  • 10.2.2005 22:58
Niinpä, jee, hyvä me!:D

Totta. Se onkin hankalaa joskus kirjoittamalla varsinkin lyhyesti saada annettua juuri se kuva ajatuksistaan joka vastaa sitä totuudenmukaista ja yleensä saakin sitten selittää pitkät pätkät jotta se ymmärrettäisiin. Ja sitten kun joskus ei jaksa kirjoittaa niin tuloksena syntyy helposti väärinkäsityksiä;D

Ai niin ja sitä sitten saattaa huomata että omat ajatukset muokkautuvat myös kirjoituksen myötä lähemmäs sitä totuutta.
musta tuo oli ihana kommentti, että omat ajatukset tässä kans muokkautuvat, ehkä siks että se on itselle niin tärkeää... uusia näkökulmia ja ajatuksia. usein tuntuu minulla se ajatus syntyvän osittain myös kirjoittaessa. ko en ole kuitenkaan kaikkia maailman asioita ehtinyt loppuun asti miettiä.;)
Minä pidän naisellisista naisista. Joskus vain vaikuttaa siltä, että jotkut naisista eivät näe omaa kauneuttaan. Mitä haittaa siitä olisi, jos pukeutuisi kauniisti, koska kauniita ihmisiä on ihastuttaavaa katsoa ovat he sitten miehiä tai naisia? Minulla oli vain joskus vaikeata olla objektina tai huomion kohteena, koska en halunnut olla sitä vastakkaiselle sukupuolelle.

Minut "tulkittiin" monesti väärin. Ei siis saanut olla rauhassa.
mieshyvä, määrittele minulle "kauneus". tai kuka vaan, saa ihan oman maunkin mukaan määritellä naiskauneutta. ;)

minusta vaikka miestanssijoiden/voimistelijoiden vartalot ovat erittäin kauniita, täysin esteettisesti ja makuasiasta on kyse. en niistä viehäty kuitenkaan seksuaalisesti. naisten kohdalla asia on aivan toinen, koska saatan viehtyä myös seksuaalisesti, mutta silloin ovat minun kohdallani mukana myös tunteet. en siis ole oikea ihminen arvostelemaan mieskauneutta. kai. en tiedä, tanssi tuli mieleeni kai siksi, että erittäin paljon käyn katsomassa tanssiesityksiä.

objektina oleminen on kai uudempi asia miehille, naisille arkipäivää tuhansien ja satojen vuosien kautta. tuntuu, että monia heetromiehiä (ehkä?) häiritsee se, että homoseksuaalisuudessa myös miehestä tulee katseen objekti? entä homoja? lesboja? ketävaan?
  • 35 / 49
  • Jacqueline.N.
  • 11.2.2005 23:27
Niin, sitä oppii kyllä koko ajan kirjoittaessaan ja löytää ehkä jopa uusia näkökulmia kun on vuorovaikutteessa omien ajatusten ja toisten ajatuksien kanssa:-)

Hmm. En sitten tiedä onko se jostakin ärsyttävää jos miehestäkin tulee enemmän "objekti", silmänruokaa ja ehkä muutakin ruokaa. Vaikka en tunne seksuaalisia tunteita miehiä kohtaan niin kyllä on mahtavaa katsella vaikkapa miestaitoluistelijaa tai tanssijaa. Kyllähän sellainen on kaunista katseltavaa! Samaten kuin vaikkapa auringonlasku tai revontulet ovat kauniita katsella vaikkeivät ne aiheuta seksuaalisia tunteita:-D

Mutta jos on nainen, joka osaa käyttää kroppaansa atleettisen notkealla tavalla, kuten nyt vaikka Angelina Jolie Tomb Raider-elokuvassa, niin se on sekä kaunista katseltavaa että myös herättää suuria ihastuksen tunteita ja seksuaalisia tunteita myös.

Kauneus on kyllä niin monipiippuinen käsite, että siitä varmaan keksii juttua jos jonkinlaista. Jos vaikkapa kysytään, mihin naisessa ihastuu niin tietenkin ensimmäinen mikä henkilössä nähdään on hänen fyysinen olomuotonsa. Hyvin pian sitä saa käsitystä myös hänen sisäisestä maailmastaan. Minua ainakin ihastuttaa suunnattomasti sellainen, jos on rohkeasti oma itsensä ja kohtaa pelottomasti muita ihmisiä ja ottaa vastaan haasteita, mutta kuitenkin on inhimillinen ja nauttii elämästä ja on utelias ja täynnä rakkautta. Kaikilla on heikot ja vahvat hetkensä.

Naisen sydän on kaunis. Ulkopinnalta minua viehättää kasvot, magneettiset silmät, posket, huulet, nenä, otsa. Rinnat ovat todella kaunis ja ihana osa naisessa. Samoin kuin kädet, selkä, vatsa..jne. Vaikea sanoa mikä aivan erityisesti olisi se paras osa^^
En ole nähnyt koskaan pitkähiuksista lesboa, korkeintaan bisseissä.
Toinen ihmettelyn aihe on ollut lesbojen lyhyenläntäisyys.
mistä matti tietää kaikkien vastaantulevien ihmisten seksuaalisen suuntauksen?onko sulla joku uusi megagaydar?
ja sitten myös ihmetyttää tuo että onko olemassa joku vaatimus joltain taholta että nyt leikkaat tukan ja käytät samanlaisia vaatteita kuin me tai et voi olla samoissa piireissä?ja missäpäin tällaista tapahtuu?tietysti nuorison keskuudessahan se on normaalia,katsokaa nyt niitä kävelytiellä parveilevia laumoja,ovat kuin toistensa klooneja suuntaumuksesta riippumatta mutta että vanhemmalla iällä?ei kai kukaan oikeasti muuta omaa tyyliään ollakseen jollekulle muulle mieliksi?mulla on lyhyt tukka,on aina ollut.ei kuitenkaan mikään siili.meikkaan kevyesti välillä.voin olla myös ilman.en käytä hametta enkä käsilaukkua,tuntisin oloni hyvin epämukavaksi.toisaalta en käytä myöskään vyölaukkua,nahkaliivejä enkä paitapuseroita housuihin tungettuna,puhumattakaan miesten puvuista.ystäväpiiristäni löytyy kaikkia edellämainittuja tyylejä (ei kuitenkaan vyölaukkua,rajansa kaikella:)mulle on aivan sama mitä kullakin on yllään tai päässä(ulkopuolella),se pään sisältö merkkaa kavereissakin.erilaisuus kunniaan!
kumppaniksi olen kelpuuttanut samanlaisen taviksen,ei ole mikään yltiörekkis eikä mikään korkkarihamonen.lyhyt on tukka ja meikkiä silmissä illanviettoon lähdettäessä.että näin.
Pitkähiuksinen, pitkä lesbo. Ja vaatetus sekä käytös ovat jopa heteroiden mittapuulla hieman outoja.
Siinäpä lokeroivat, jos pystyvät. =P
  • 40 / 49
  • Jacqueline.N.
  • 15.2.2005 0:02
Minä tiedän itseni lisäksi muutaman pitkähiuksisen lesbon:D

Kyllä meitä löytyy..Minä olen kai juuri keskipituinen nainen (165,5cm) ja ne muut on pidempiä kuin minä^^
Vastaan ei oo tullut muita kuin irokeesejä, jenkkisiilejä tai muuten vain klaneja lesboilla iästä riippumatta.
Tarkoitan juuri gay-paikkoja.
Homopoitsujen seurassa pörräävät heteronaiset sentään erottaa. En tarkoitakaan heitä.
juujuu, ehkä maskuliinisempi ulkonäkö on aikojen saatossa ollut lesboille keino viestiä toisille (lesbo)naisille omasta seksuaalisesta suuntautumisesta. mutta ajat ovat muuttuneet...

on kyllä outoa jos joku ei ole gay-paikassakaan törmännyt feminiinisempiin naisiin. vai onko oletus todella vieläkin se, että he ovat "homojen heteroystäviä"?
Niin toi on se juttu, että ns. naiselliset naiset ajatellaan homojen hetskukavereina tai bisseinä. Suurin osa on siilipäitä, mutta meitä naisellisia naisiakin on.
  • 44 / 49
  • Jacqueline.N.
  • 16.2.2005 22:46
Minua aivan varmasti luullaan umpiheteroksi gay-bileissä. Se on ongelma tai sitten ei. Mutta en aio muuttaa ulkonäköäni! Silmien pilke saa riittää vinkiksi:D
Niimpä.. taasen pääsee lesbot oikeuksiin.. kun vedetään johtopäätöksä siitä kun oma silmä ei oikein pidä jostain tai lukee joitakin/joidenkin juttuja.. se yleinen yleistäminen ei ole vieläkään loppunat vaan AINA verrataan sitä että mitä ne ovat kun yhden näkee.. tiedoksi myös että miehissä myöskin löytyy ns. "kanoja" eli myös niitä äärimmäisyyksiä mitä olet havainnu naisissa.
Yleinen linja minkä itse olen huomannut lesbopiireissä on että ns. miehen näköiset/oloiset naiset ovat aika "kuumaa" kamaa.. itse en ole kiinnostunut ko. naisista ( ei myöskään okseta)mutta on niitäkin kuvankauniita naisia jotka peittävät/suojelevat itseään sillä että seurustelevat miesmäisen naisen kanssa; mahdollisesti eivät halua leimaantua valtaväestön silmissä homoseksuaaleiksi tj. Onhan se helpompaa kävellä kaupungilla kun ei toisesta ota selvää=) ja taitaapa kirjoittaja itse olla ns. wannabe koska lopuksi sana JOS osuu aika hyvin silmään.. (Jos rakastuisin naiseen, niin hän olisi naisellinen, ulkonäöstään välittävä, koulutettu, hillitty ja hyvin käyttäytyvä. ) JOS kanalla olis munat se olis kukko..
Voihan sitä olla niikun kukkona tunkiolla niikun asian hiukan esität ja arvostelal toisia.. mutta.. taitaa tuo yleimaailmallinen seksiteollisuus myösin laittaa wannabe-lesbojenkin ulkonäkö sun muut vaatimukset ihmisistä korkealle.. ja tiedoksi.. satun olemaan ERITTÄIN naisellinen kaunis lesbo ja vieläpä ERITTÄIN korkeasti koulutettu eikä seuraelämä ole hiljaista(seurustelen ja ystävinä on niin rekkalesboja, kana miehiä, malleja(lesboja + homoja), mies/nais transeksuaaleja jne.) mutta en kuitenkaan alennu samaan kun jotkut toiset... eli ihmisten ulkonäön arvosteluun.. mutta sanahan on vapaa..
Joten ...alkaisit elää etkä vain katso komeita HOMO miehiä ja kuvittele ihan mahdottomia.. tai huomaat olevasi kohta 50 v jolla ei ole mitään muuta ku kuvia seinällä kauniista naisista mutta ei kokemusta miehistä eikä naisista =(

ps. olen aina käyttänyt hametta ja huulipunaa ja jos joku muu EI käytä ei se haittaakaa...
hame,sukkahousut ja huulipuna.. rekkalesbolla.. siitähän tulis hyvä dragqueen=)))

Ei ne kaikille sovi saatika kaikki ei halua käyttää.
  • 47 / 49
  • Jacqueline.N.
  • 23.2.2005 21:00
Kanamiehiä todellakin on. Ihan heteroita sellaisia. Huh.. Vaatteet on oltava viimeisen päälle merkkihynttyitä ja ollaan niiiin huomionkipeitä nNNNIIIIIiiiinnnnn huomionkipeitä ja kovia arvostelemaan muita ihmisiä. Anna mun kaikki kestää. Heillä on vielä vähän opittavaa..
japicoot
"Näyttäisin hemmetin typerältä hameissa ja täysissä tällingeissä, miksi siis tekisin niin? Jos kerran tunnen itseni ihmiseksi vaikka verkkareissa, kuka siihen on mitään sanomaan?
Ulkoisen olemuksen perusteella luokittelua vihaan siksi, että minut "tiedettiin" lesboksi jo ennen kuin itsekään sitä tiesin. Minulle kyse oli alunperin omasta henkilökohtaisesta olotilasta."

Minuakin kiusasi se, että minulle tyrkytettiin lesboutta heterotuttavien osalta. Se varmasti hidasti viisi vuotta kehitystäni lesboksi kun piti vängätä kiukustuneena vastaan.

Se minkälaisena muut näkevät minut vaikuttaa siihen millä tavalla minä pukeudun. Sen sijaan se ei vaikuta siihen mitä minä olen. Minä en nyt vain olisi kovin uskottava perifemmereleissä. Aivan niin kuin ihmiset eivät halunneet uskoa minun olevan hetero, niin jos olisin kovin femme niin ihmiset eivät uskoisi minun olevan oma itseni. Minulla kun on kovin atleettinen vartalo ja läskiäkin on joten näyttäisin mekossa keski-ikäiseltä tädiltä. Ajattelin laihduttaa ylimääräiset pois niin sitten voin pukeutua niin kuin minua huvittaa.
"Matti
14.02.2005, 01:56 En ole nähnyt koskaan pitkähiuksista lesboa, korkeintaan bisseissä.
Toinen ihmettelyn aihe on ollut lesbojen lyhyenläntäisyys."

177 cm ja pitkät hiukset, mutta olet oikeassa: Minä en ole lesboaikanani tavannut ketään Mattia.