Mieli urheilu lajit

  • 1 / 23
  • extreme
  • 27.11.2004 21:46
Mitkähän mahtaa olla tämän poppoon mieli urheilu lajit? Minä itse kuulun varmaan tosi pieneen vähemmistöön, kun liikun liikkumisen ilosta, enkä ulkonäkö seikkojen takia, mikä taitaa olla homppeleiden yleisin syy rueta liikkumaan. Laji valikoima varmaan viimeistään tekee minut omituiseksi. Se mun juttu on kärjistettynä tuiskussa ja tuiverruksessa harrastettavat ns. extreme lajit. Minä yksinkertaisesti inhoan sysvästi kaikkia sisä lajeja. No, kuitenkin suomessa asuvana talvi rajaa joitain mun mieli lajeja pois, joten minunkin on sitten vähän pakon edessä totuteltava näihin sisä olosuhteisiin.
  • 2 / 23
  • JuhaniV
  • 27.11.2004 22:36
Minun mieli urheilu lajini on ehdottomasti aero bik. Käyn vähintään kolmasti viikossa aero bikkaamassa.

Nuorisomme on sitä mieltä, että aero bik on neiti urheilua ja vain virnuilevat siitä meille.

Olen kuullut, että miesten sydän tauti kuolleisuuden yksi syy on vähäinen kunto liikunta. En ole aikonut vielä kuolla, joten myös siksi aero bik.
  • 3 / 23
  • Scherzo
  • 27.11.2004 23:23
Ehdottomasti kuntourheilulajeista spinning vie voiton minun kohdallani. Tunnin rääkissä hiki lentää ja kalorimittari paukkuu. Lisäsi lähes euforinen hyvänolontunne tunnin jälkeen. Spinning-tunnin jälkeen mikään päivää rasittaneista asioista ei tunnu enää läheskään niin vakavalta kuin ennen tuntia. Lisäksi peppu ja reidet piukkenevat =)
Mulle on talvisin riittänyt endorfiiniks avantouinti. Kummaa notkeutta se tuo jäseniin ja kolotuksiin.
  • 5 / 23
  • Rokkihomo
  • 28.11.2004 15:28
Uiminen, eika mikaan muu
(ja sekin "vain" pinnallisista syista, eli jotta mukavasta kropasta karsisi koko paa).
Minulla ei ole juurikaan aikaa liikuntaan tällä hetkellä. Ehkä ensi vuonna kesällä voisin aloittaa jonkun lajin. Varmaan se sitten on kuntosali ja joku aerobinen juttu ja teen sen puhtaasti ulkonäkösyistä.

Aion elää ikuisesti.
  • 7 / 23
  • Hunk-Man
  • 5.12.2004 18:48
Ehdottomasti taitoluistelu! Viimeisenä tulevat formula, golf ja jääkiekk, yäk.
Minäkään en voi sietää jääkiekkoa enkä formuloita. Nuorempana telinevoimistelu oli elämäni ja futistakin tuli pelattua ihan tosissaa. Nyt lähinnä rullaluistelen kesäisin. Talvella kävelen.
uiminen, circuit ja lenkkeily. Suurimmaksi osaksi ulkonäkö-ja terveyssyistä. Onhan se joskus mukavaakin, kun siihen tottuu.
Pyöräily, uinti ja näin talvisaikaan pikaluistelu. Ulkonäköseikat ovat itse asiassa toisarvoisia, tärkeintä on vain päästä ulos päästämään paineita. Jos on tekemättä mitään parikin päivää, niin lihakset alkaa huutamaan toimintaa!

Kaikkein vähiten kiinnostavimpia lajeja ovat oikeastaan kaikki, joissa käkitään paikallaan sisällä (kuten kuntosali) ja joita vain katsellaan :-) No, uimahyppyjä on hauska katsoa töllöstä, mutta muista kuin sporttisista syistä...

Spinning voisi olla hauskaa, mutta kuuleman mukaan tunneilla on vain naisia ja jotenkin tuntuisi tylsältä olla vain sisällä: pyörällä ajamiseen liittyy ilmavirran suhina korvissa ja vaihtuva maisema.
Kunnon treeni punttisalilla kolme kertaa viikossa tekee ihmeitä niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Ei paljon paina päivän murheet treenin jälkeen.

Suosittelen :)
Uin mahdollisuuksien mukaan, yleensä joka aamu. Ennen lenkkeilin, mutta polvet eivät kestäneet. Punttisalilla kolme kertaa viikossa jo kahdeksatta vuotta. Satunnaisen säännöllisesti ohjattuja circuit-, pilates- ja body combat-tunteja.

Olen urheiluaddikti, joka päivä on tehtävä jotain. Enkä kyllä luopuisi oheistuotteena tulleesta upeasta kropastakaan.
Salitreeni on eka sijalla, toissijaisena tulee uinti, fillarointi. Uutta haastetta saa taistelulajeista... lisäksi laskuvarjohyppy on kiikarissa, toteutusajankohta avoin. Ja tietenkin jääkiekko + formulat sohvalta :D
Mä käyn kuntosalilla. Sen lisäksi ajan kesällä paljon pyörällä ja talvisin hiihdän ja laskettelen - Alpeilla on loistavat mahdollisuudet, kun Heidin kainalossa asuu... Aikaisemmin pelasin myös paljon tennistä ja golfia.
BodyPump ehdottomasti paras!Suosittelen kaikille jotka haluaa tuloksia nopesti :)
meikäläinen on " hurahtanut " täysin kaikenlaisiin , itämaisiin lajeihin . karatee ja tai chiitä on tullut kokeiltua , mutta ei ne ollut ihan sitä mitä minä harrastuksiltani odotin. mutta sitten löysin aikidon ja se vei mun " sydämmen " . se on laji mun mieleeni . 4x viikossa 1,2h.treenit , se on elämää . mä taas tykkään vauhdista .jotenka ralli , formulat ja jääkiekko on kans " mun lajeja ", sohvaperuna tasolla. laji jota en voi käsittää on " dementtia hiihto " = sauvakävely . rajansa kaikella.
Mun ihan eka urheilulaji on ehkapa kilpauinti (no siis uinti, mut laitoin nyt ton kilpa-sanan tohon mukaan, koska kilpailen aika paljon), sit toinen ihan ehdottomasti yks rakkaimmista lajeista on ratsastus, sita en vaiha mihinkaan. siina ei tosin laihdu tai mitaan, mutta urheilulaji sekin on, koska se on olympialaisiinkin hyvaksytty. Sitten on kuntosali ja lumilautailu.. tassa on mun rakkaimmat..
Neljä x litran viesti (ankkuriosuus), yöjuoksu ja syrjähypyt... Ihan vain mielenteveyden takia enemmin kuin vartalon muokkauksen...
Mä taidan olla tosi poikkeuksellinen homo, kun en liiku ulkonäkösyistä enkä pelkästä "ilosta" kuten otsikon aloittaja.

Liikun yksinkertaisesti päästäkseni paikasta A paikkaan B. Hyötyliikuntaa.
  • 22 / 23
  • JaquelineNatla
  • 2.2.2005 1:28
Spinningiä olen minäkin alkanut harrastamaan nyt. Todella tehokasta on ja tulee hyvälle tuulelle!:) Saa rasvavaippa kunnolla kyytiä.

Kiipeily on myös mieleeni. Mitä korkeammalle pääsee, sen hauskempaa! Se on kanssa lajina sellainen missä voi itse kehittää ja opettaa itseään sitä mukaan kun harrastaa. Olen käynyt parilla ulkokiipeilykurssilla ja sen jälkeen kesäisin siirtynyt enemmän ulkotiloihin.

Juoksentelu on edullisinta, vaikkakin yksitoikkoisinta. Täälläpäin ei ole kuin yksi järkevä reitti ja se alkaa maistua jo puulle. Muuten kivaa.

Kaikenlainen extreme kiinnostaa minuakin. Ja oikeastaan kaikenlaiset liikunnan muodot paitsi korkeushyppy ja koripallo:D
Rullaluistelu, pyöräily, uinti ja retkeily (vaellus) taitavat olla lähinnä - myös kumppanilla. Erikseen ei kummankaan ole tarvinnut mitään uutta sinällään opetella.