Yritys uuteen elämään.

  • 1 / 3
  • alkomaholisti
  • 4.2.2005 14:36
Onko moni täällä tehnyt suuria elämän muutoksia?

Tietenkin on. Olen itsekin tehnyt. Kertonut itsestäni perheelleni, ystävilleni ja työkavereilleni. Olen muuttanut aivan outoon kaupunkiin, josta etukäteen tiesin torin ja yleisten liikkumavälineiden pääasemat. Paljon on tullut suuria muutoksia elämässäni, kuten muiden.

Ainut mitä en osannut, oli reagointi. Muutoksia liikaa liian pienessä ajassa. Kerralla tuli "koko maailma" eteen. Mahdollisuudet mihin vain. Ja minä halusin kaiken, heti, hinnalla millä hyvänsä. Jos hinnan vaan olisi tiennyt etukäteen.

Ei tarvi kertoa, mikä homma on edessä. Täydellinen palapeli.
Niistä paloista, joita jäljellä on rakennettava elämä. Ei siitä samanlaista tule, mutta jos jotain vastaavaa. Paloja puuttuu niin paljon.

Kaipaan, että joku kuuntelisi. Ei sanoisi sanaakaan, vaan olisi vieressä ja kuuntelisi. Kysyessä vastaisi, ei valehtelisi. Kyllä minä tiedän, ettei tästä helppoa tule, vaikeampaa se on jos valehtelee.

************************************************
-Ja mitäs herralle pistetään?
-Hyvät päivän jatkot-toivotus
-Hyvää päivän jatkoa ja hyvästi.
-Kiitos ja hyvästi.
************************************************
On kuitenkin olemassa paloja. Pistä perusasiat kuntoon. Aloita niistä. Se on jo paljon. Perusasiat ovat esim. hygieniasta huolehtiminen, siivoaminen, kunnosta huolehtiminen jne. Ne ovat niitä tavallisia asioita. Asioiden korjaantuminen vie oman aikansa, mutta se vaatii sitkeyttä ja kärsivällisyyttä ja yritystä. Älä masennu, jos kaikki ei tapahdu hetkessä. Totuta itsesi tekemään työtä, jotta saavuttaisit jotakin. Aseta päämääräsi realistisesti. Mieti, mitä sinulla on. Aseta aluksi vaikka 1 tavoite viikossa tai kuukaudessa, jonka voit järkevästi saavuttaa.

Jos olet omasta mielestäsi "pohjalla", on vain yksi tie ja se on ylöspäin. Muista tarinaa sammakosta, joka putosi maitotonkkaan. Sammakko ei luovuttanut, vaan ui henkensä edestä, kunnes se huomasi tukevaa pohjaa räpylöidensä alla. Sammakko oli uidessaan kirnunut maidosta voita! Sitten se hyppäsi vapauteen!

Nyt sinulla on lupa ajatella vain itseäsi ja omaa hyvinvointiasi. Keskity siihen.

Vastusta masennuksen ja toivottomuuden tunteita. Tee silloin jotakin hyödyllistä.