Kokemuksia Voguesta?

Minkälainen paikka Vogue on? Millaista jengiä siellä käy? yms. Ois mukava tietää...
kiva paikka, saa irstailla ja nauttia, kaiken näköistä jengiä, jokaiselle jotakin, suosittelen
... ja taudit tarttuu taatusti!

Tuollainen panoluola sopinee muutoinkin kaikille niille, joiden uskollisuus rajoittuu ainoastaan tapoihin.

Ei ole tullut käytyä, enkä käy... enkä suosittele toisillekkaan.
  • 4 / 55
  • Kilttipoika
  • 10.9.2004 9:58
En halua olla missän mielessä ahdasmielinen, mutta onko heteroilla vastaavia paikkoja?
Porttolat...(tietysti maksullisia ja löytyvät rajan toiselta puolelta) ja sitten omat privaatit swingers-clubit.
"... ja taudit tarttuu taatusti!"

Taudit tarttuu taatusti kyllä ihan missä vaan, jos ei osaa suojautua. Arkadaksen ajatusmaailman mukaan saunassa käy ilmeisesti vain suojaamatonta seksiä harrastavia ihmisiä?

No tässä on yksi poikkeus! Olen käynyt siellä varmaan kymmenisen kertaa ja muutamilla kerroilla olen harrastanut myös (turva)seksiä siellä privaattikopeissa ja yhtään tautia ei ole tarttunut!

En ole muuten "niljakas limainen vanha setä" kuten Voguen asiakkaat usein luokitellaan ihmisten toimesta, jotka eivät ole edes koskaan paikalla käyneet. Olen 28-vuotias komea nuorimies ja usein sieltä on löytynyt oman ikäistä hyvännäköistä seuraa. Ulkomaalaisiin olen törmännyt useita kertoja, he kun ovat tottuneet saunohin omissa kotikaupungeissaan.

Ja usein saunareissu on sujunut ihan vaan saunoen, olutta juoden, lehtiä selaillen, tv:tä katsellen ja ihmisten kanssa jutellen. Ei siellä mikään pakko ole seksiä kenenkään kanssa harrastaa!

Ja pakko vielä sanoa: EN ole mikään mainostava paikan omistaja tms. heidän kaverinsa, vaan ihan ulkopuolinen maksava asiakas.
  • 7 / 55
  • Stereo Tyyppi
  • 10.9.2004 12:09
Mielestäni tuollaiset panosaunat tahraavat suomalaisen saunakulttuurin. Suomessa saunaan ei koskaan ole liittynyt mitään keski-eurooppalaista eroottista latausta, saatika tällaista bordellimeininkiä mitä nykyään tunkee joka tuutista. Suomessa sauna on ollut fyysisen ja henkisen rentoutumisen tyyssija, jopa tietyssä mielessä pyhä paikka (saunassa synnytettiin uusi sukupolvi, ja pestiin ja valmisteltiin vainajat tuonpuoleista varten). Saunassa on ollut tarkoitus hiljentyä ja puhdistautua, ei ryvetä ruumiineritteissä.

Ehkäpä näille nykyiselle "saunoille" voisi antaa jonkin toisen nimen. Huohotushuoneet? Panolauteet? Runkkutuvat?

Muita ehdotuksia?
  • 8 / 55
  • Public eye
  • 10.9.2004 12:30
Olen vähän väärä ihminen kommentoimaan, kun en ole Voguessa käynyt, mutta kommentoinpa kuitenkin ;-)

Tällaisille kylpylaitoksille on oma tilauksensa ja asiakaskuntansa, ja minusta on ihan hyvä, että sellaisia on. Muuten sama toiminta tapahtuisi yleisissä tiloissa, kuten uimahallien saunoissa. Itse ainakin haluan uimaan mennessäni olla aivan rauhassa, enkä halua avujaan esitteleviä vonkaajia viereisiin suihkuihin tai toiveikkaita saunassa kylkeen tuppautujia.

Ja siitä saunan pyhyydestä - eiköhän varsinainen saunominen Voguessakin suju aivan perinteiseen tyyliin, muuta kanssakäymistä varten on erilliset tilat.

Kokeneet kertokoon lähemmin.
En sotkeudu tähän muuten enempää...

Hieman outona pidän väitettä saunan pyhyydestä! Se on minusta jotenkin naiivi ja pyrkii kieltämään rehevän kansanperinteen eri puolet ;-)
  • 10 / 55
  • mies (väärä)
  • 10.9.2004 14:30
Ilmeisesti taas ne jotka ei ole koskaan käyneet, eivätkä haluakkaan käydä, haukkuvat kamalaksi ja likaiseksi ja taudinlevittäjäksi homosaunoja.. joissa eivät ole koskaan käyneet.. (?)

Tulee mieleen vanha kunnon Musta Kyy-sarja tv:ssä.. siinä eräs herra väitti että jokin jota hän ei ole nähnyt, on vieläkin parempi kuin jokin toinen, jota hän ei siis ollut myöskään nähnyt.. ;)

Minä olen käynyt Suomen saunoissa vuosia, jo Lepakossa, Tren saunassa silloin kun se oli, Voguessa jne. Välillä olen ollut suhteessa, silloin en ole käynyt noissa. Sauna on erinomainen paikka pikaiseen paineenpoistoon, jos sitä haluaa (huom! bi ja "täysin" hetero-miehet.. "oikeat" homot on vain osa saunojen käyttäjistä) , tai siellä voi vain istua ja rentoutua takan/tv:n ääressä lukien Suomen laaadukkaita iltapäivä-lehtiä..

Taudeista.. minä en IKINÄ suostuisi mihinkään ilman asianmukaisia suojalaitteita.. jos joku yrittää, se on ihan sama kuinka ihana herkku hän on, minä liukenen paikalta. Seksi kun voi olla muutakin kuin perän venytystä, oletteko huomanneet? Suurin osa pimeähuone/saunatoiminnasta on ihan jotain muuta kuin persehommia, eli myöskään tautivaaraa ei juuri ole.
...Voguesta kiinnostuneille, jotka eivät ole siellä (vielä) käyneet, menkää ja todetkaa itse.

Toivon, ettette välitä joukosta ylläolevia ahtaita kommentteja.

Terv Rokkihomo (oikea)
  • 12 / 55
  • Stereo Tyyppi
  • 10.9.2004 16:04
Miksi sitä seksiä ylipäänsä pitää harrastaa näissä ns. "saunoissa"? Eikö sitä kaveria voi raahata vaikka kämpälleen? Eikö hostellista saa edullista huonetta, jonka kulut voisi pistää kahteen pekkaan?

Ymmärrän kyllä, että monilla on kotona odottamassa ne vaimo, 1.5 lasta ja koira, ja että Voguen kaltaiset paikat on ainoa keino aina välillä saada suojatusti ja salakavalasti munaa (ilman pelkoa leimautumisesta saatanan hinttariksi), mutta pitääkö sitä nyt sitten välttämättä saada jotain sen oman vaimonsa lisäksi? Ja vieläpä hänen tietämättään.

Kyllä tämä uusi uljas "saunakulttuuri" nyt näyttäytyykin lähinnä sellaisena kaapissa elävien homo- ja bi-miesten säälittävänä salapuuhasteluna, josta luulisi 2000-luvulla jo päästyn eroon.
No joo, mitään uutta ja uljasta näissä saunameiningeissä ei ole. Vanha ilmiö jossain ulkomailla. Käsittääkseni tosin Ameriikan ihmemaassa kyllä AIDS - kohun alkuaikoina ns. "bathhouse" tyyppiset paikat kokivat kovan kohtalon. Kyllä niitä kai vielä on, mutta harvemmassa kuin joskus 70- 80- luvun vaihteessa.

Vogue nyt tuntuu vähän poikkeukselta. Itse en kyllä todellakaan haluaisi mennä sellaiseen paikkaan, eikä kyllä ole tarvettakaan tullut. Jos kauhea kiima iskee päälle, niin mielummin sitten yrittää ihan perinteisesti.

Ja joku mainitsi että mielummin siellä kuin jossain yleisissä uimahalleissa ja siinä olen kyllä aivan samaa mieltä. Silti niissä yleisissä uimhalleissakin niiden runkkarien on pakko silti käydä. En varsinaisesti halua tuomiota, mutta henk. koht kyllä sanoisin että tapa on iljettävä ja yksi sellainen, joka kyllä tulisi karsia homokulttuurista pois.

Voguen tyyppiset paikat ilmeisesti myös helpottavat kaappihomoutta, mitä en myöskään kannata. Jos pitää naimisiin mennä ja tyttöystävä hankkia ihan vaan kulissin takia, niin siitä vaan, mutta kyllä mielestäni pitäisi sitten pystyä elämään valintojensa mukaisesti.

Joo, joo, kyllä, joku tietysti nyt mainitsee että kyllä ne vaimon ja tyttöystävän omaavat sitten hyppivät puskissa yms. mutta Suomessa sekään ei ole niin helppoa, kun ilmasto on vähän jäätävää suurin piirtein puolet vuodesta.

En ole käynyt Voguessa, joten en tietysti voi sanoa että miten kivaa ja viihtyisää siellä on, mutta pelkästään jo ajatuskin puistattaa siihen malliin, että tuskin viihtyisin.

Kaikki elää kuitenkin omalla tavallaan ja joillekin se Vogue on sit tärkeä osa sitä, mullehan se on loppujen lopuksi herttaisen yhdentekevää.
  • 14 / 55
  • OldRockabilly
  • 10.9.2004 17:42
ihan vaan kommenttina että ne taudit ja muut pöpöt voi tarttua yhtä hyvin siltä kaverilta jonka olet tavannut kirkossa, kirjastossa, osuuskaupassa, suosimasi homokuppilan tiskillä, serkkusi häissä, lintubongausretkellä, riehakkaalla risteilyllä, kauppatorilla.. prkl missä vaan.. En ole itse käynyt koskaan missään tälläisessä saunassa, mutta EI se ole minulta pois jos joku haluaa käydä. Ja nämä tämän paikan kauhistelijat tuntuvat olevan niitä jotka siellä myöskään eivät ole käyneet. Miksi kysyjäkään ei mene käymään ja katso mitäs siellä on???? Ei siellä varmaankaan kukaan Sinua pakota seksiaktiin tai muuhun sinusta sopimattomaan.. ja silmäsi voit kai sulkea jos näät jotain joka sinusta itsestäsi on sopimatonta/kuvottavaa.. ihmeellistä narinaa joka foorumilla tästä saunasta..Kiitos puheenvuorsta.
En kyllä pystyisi katsomaan munanseisottamista ilman että alkaisi itsellä seisomaan.

Kauheata olisi, jos kukaan saunassa kävijöistä, joista itse olisi kiinnostunut, ei olisi minusta. En uskalla mennä tuollaisiin paikkoihin.
Ja sitten kommentteja:

Saunoja:
Kiva ettet ole "niljakas limainen vanha setä" . Koska olet 28v, oletan, että luokittelet tällaisen "ahdasmielisen" 20v vanhemman tyypin sellaiseksi =D.
Valitettavasti en vain ole sitä ihmistyyppiä joka ymmärtää nämä panokopit ja seksisaunat *reps*. (Ja jos totta puhutaan, toki sen verran on molemmista kokemusta, että tiedän mistä puhun).

Stereo Tyyppi ja Hartsu:
Olen kanssanne samaa mieltä, että tällaiset paikat palvelevat kaappitapauksia ja lisäksi niitä, joilla on tarve saada munaa kaiken aikaa... (Tapasin peri vuotta sitten erään umpikaappitapauksen, emme voineet hänen mielestään treffata gaybaarissa vaan ihan tavallisessa pubissa, mutta hän olisi halunnut lähteä Ruusuun... )

Yleisemmin ottaen kysymys on omalla kohdallani vakavammin itsekunnioituksesta ja omasta moraalista, kuin rennosta ja vapaamielisestä gaynautinnoista. Kokemukseni Herckun panokopeista ja Lepakon gaysaunasta eivät kuulu niihin, joita pitäisin elämäni parhaimpina - mielummin olisin jättänyt tekemättä molemmat. Mielestäni vapautunut homokulttuuri ei sentään ole jatkuvaa paneskelua erilaisissa paikoissa ja sitä kautta suurien extreme-kokemusten keräämistä...

Ja mitä noihin kaappitapauksiin ja muihin varattuihin tulee: tietoinen tai tiedostamaton pettäminen - itseään siinä pettää kaikkein eniten...

Tämä osaltani tähän keskusteluun...
Moralismi tuntuu kukkivan tämänkin keskustelun liepeillä. Kunpa osattaisiin antaa kaikkien kukkien kukkia ja elää omaa elämää tai hankkia sellainen? Ei sauna ole kuin yksi paikka muiden joukossa viettää aikaansa. Ketään ei pakoteta mihinkään ja intiimimmälle toiminnalle on omat paikkansa. Tunnelma on yllättävän mutkaton - kapakoille tyypillistä muiden kyräilyä ei ole näkynyt. Ihmisten kirjo on laidasta laitaan - saunakulttuuri on riisuttu sosiaalisista hierarkoista ainakin imagon, vaatetuksen ja varallisuuteen perustuvan statuksen suhteen. Saunat tosin sopivat paremmin turisteille, koska aina saattaa löytyä juoruilevia moralisteja, jotka levittävät väritettyjä juttuja sinusta ympäri kotikaupunkiasi. Keskimäärin heteromiespiireissä don juanismi on hyve, mutta heteronaisilla ja monilla homomiehillä mättää kun vierestä viedään:-)
Annetaan toki kaikkien kukkien kukkia. Eihän se kyse siitä ole, etteikö Vogue saisi olla olemassa. Tilausta ilmeisesti riittää kuitenkin.

No en nyt tiedä olisiko sellainen don juanismi heteromiesten keskuudessa kauhea hyve, että mennään johonkin Voguen kaltaiseen paikkaan panemaan. Mun miespuoliset heteroystävät eivät yleensä pidä mitenkään hyvänä että käydään esim. huorissa yms. mut sitäkään mä en tuomitse.

Mun mielipiteeni on kuitenkin mun mielipiteeni. Voguessa tuskin kannattaa mun mennä käymään, koska asenteeni on jo melko negatiivinen muutenkin.

Tautivaara kyllä tosiaan on ihan kaikkialla, siis AINA pitää muistaa käyttää suojausta, jos harrastaa ekaa kertaa seksiä jonkun kanssa, sama se onko kyseessä sitten Vogue tai jostain kirjastosta isketty tapaus.
joonas, mitä vikaa omassa moraalissa ( ja itsensä kunnoituksessa) on ? Eipähän tule ainakaan tehtyä mitään sellaista, mistä kantaa morkkista päivän, viikon, kuukauden tai koko loppuelämän...

Sorry, että olen mielestäsi "tiukkapipoinen" moralisti - ilmaisin vain oman mielipiteeni asiasta. Toki jokainen "rentunruusu" saa kukkia puolestani missä tahtoo - minä vain en niitä kaikkia horsmia halua poimia...
Lopeta tuo urputtaminen kun et ole lainkaan niin erinomainen ja ihana ihminen kuin luulet ja vauhkoat olevasi. Ja kun et pysty noita matalamielisia vihanhehkuisia herjojakaan olla viskomatta. En tosiaan tahtoisi tutustua suhun. Ennemmin menen Vogueen.
On huvittavaa, miten yhdestä homssusaunastakin saadaan aikaan tappelu, jossa käsilaukut viuhuvat ja pakkeli pöllähtelee - ja kampauskin menee vinoon.

Tämän threadin aihe lienee "Kokemuksia Voguesta?", eikä suinkaan "Onko oikein / moraalista käydä Voguessa?" tai "Millainen mielenlaatu tarvitaan Vogueen?". Sen moraalikeskustelun voi käynnistää vaikkapa ihan omaksi viestiketjuksi.

Minä olen yhden kerran käynyt Voguessa, runsas vuosi sitten. Paikka oli mielestäni kohtuullisen siisti ja homosaunoissa viihtyvä ihminen saattaisi pitää sitä ihan mukavana paikkana. Itse en innostu yleisistä saunoista yleensäkään, joten siksi paikka ei ole minua varten.

Voguessa on varmastikin sellaista väkeä (ukkomiehiä tai muuten vain kaappitapauksia), joka ei elää homona arkeaan ja käy sitten siellä luomassa kontakteja. Ja sitten siellä on avoimesti homoja, joille cruisailu on elämäntapa.
En usko, että kaikki siellä käyvät ovat anonyymin seksin tai muutenkaan seksin etsijöitäkään. Sinne pimeään saunaan / pesuhuoneeseen ei ole pakko mennä. Paikkaan voi mennä ihan oikeasti saunomaan, polskuttelemaan ja rentoutumaan (homoseurassa), jos siltä tuntuu. Kukaan tuskin pakottaa osallistumaan mihinkään, mihin ei halua. Toki lähestymisyrityksiin on hyvä varautua.
Smolla oli ihan hyvä pointti. Itse, lukiessani threadia, meinasin sortua samaan "on niin julkeaa mennä sinne jne blablabla" -tyyliin, koska sitä on koko threadi täynnä.

Itseäni kiinnostaisi mennä saunomaan Vogueen, mutta en ole vielä saanut sellaista itsestäni irti. Ehkä juuri sen takia, että minun pienessä mielessäni tapahtuu klikki sauna homoille = panopaikka ja sitä en hae.
En itse asiassa ole päässyt edes niin pitkälle, että tietäisin tuleeko halvemmaksi käydä uimahallissa uimassa ja saunomassa, vai Voguessa, joten todellakaan en voi sanoa aktiivisesti olevani sinne menossa. :D

Uskaltaako sinne siis mennä ihan vaan saunomaan, vai onko siellä samantien kasa homoja kimpussa? :D

--Druusi, joka tykkää saunomisesta ja itsensä piiskaamisesta (kesäisin) koivunrisuin :)
Statisti on ehtinyt pienen elämänsä aikana joka paikkaan. Myös Vogueen. Tosin viime käynnistä on jo tovi aikaa. Kevättalvella viimeksi. Käynnit ovat jääneet vähemmälle, kun paikassa on ollut remontti, joka ainakin webbisivujen perusteella on nyt vihdoin valmis. Paikasta löytynee nykyisin myös poreallas ja höyrysauna. Täytyy mennä joku kerta katsomaan.

KYLLÄ:

Paikka on kalliimpi kuin tavallinen uimahalli. Hinta on nyt noussut 12 euroon.

Siellä voi ihan vain saunoa, juoda B-juomia, syödä makkaraa ja suolapähkinöitä, nautia takkatulesta niin sisällä kuin terassilla (lasitettu läpinäkyvillä muovilevyillä, ei kuitenkaan suoraa näkymää kadulle), uida, katsella TV:tä, lukea juorulehtiä, jutella kanssaihmisten kanssa, katsella sillä silmällä, jos siltä tuntuu. Voi tilata jopa urheiluhieronnan. On ilmeisesti ihan asiallinen hieronta, siis urheilu-.

Paikassa tarjottiin ainakin kevättalvella pääsyhintaan pyyhe, sandaalit ja kortsut. Sandaalit kuulemma desinfioidaan öisin ja ne ovat käytössä vain yhdellä asiakkaalla kerrallaan (toivottavasti on myös näin).

Kyllä, sinua saatetaan iskeä, varsinkin jos olet nuori ja hyvännäköinen.

Kyllä, iskuyritys saattaa tapahtua myös hieman rivommalla tavalla. Siihen auttaa passiivinen välinpitämättömyys, jos ei iskijä kiinnosta.

Kannattaa muistaa, että kuumalla saunalla on 'veltostava' vaikutus, ainakin useimpiin ihmisiin. Kaikkiin se ei kyllä tunnu pätevän.

EI:

Ei ole pakko hässiä. Ei ole pakko mennä darksaunaan. Se on vain yksi sauna muiden joukossa. Muut ovat valoisia. Ei ole pakko mennä kopperoon, ei ole pakko vastata flirtteihin. Esim. minä itse en ole koskaan istunut darksaunassa enkä ole koskaan käynyt kopperossa enkä ole siellä koskaan hässinyt kenenkään kanssa.

Näin siis ihan tavallisen maksavan asiakkaan näkökulmasta. Minullakaan ei ole mitään suhteita paikan pyörittäjiin.

En myöskään koe olevani mikään looser-homo, jolla ei olisi homoelämää Voguen ulkopuolella.
Hävettä toisaalta tunnustaa miksi käyn kyseisessä paikassa. Koska siellä saa sutä niin helposti. Minun ei siis tarvitse mennä ravintolaan valehtelemaan ummet lammet kenellekkän, saadakseni seksiä yhdeksi yöksi. Sillä jos jos haen taas ravintolasta seuraa niin otan sen sitten mielummin koko loppuelämäksi.

Itse asiassa haluaisin sitoutua tositarkoituksella vain yhteen henkilöön. Mutta koska niin ei ole vielä tapahtunut. Harrastan mielummin sitä seksiä, siten ettei minun tarvitse alkaa valehtelemaan toisille chatissä esim, mittojani ja ikääni. Tai ravintolassa "nuolla persettä" saadakseni seksiä yhdeksi illaksi.

En kyllä ole yhtään ylpeä siitä käyn Voquessa, mutta kuitenkin olen inhimillinen ihminen joka myös tekee mokia elämässään. Ja ehkä jopa kadunkin niitä. Tunnen joskus itseni likaiseksi alentuessani helppoon seksiin. Mutta seksi ja seksuaalisuus ovat ihmisen perustarpeita.

Nyt voitte siis vapaasti tuomita minut. Olen synninpäästöni tehnyt. Toivottavasti voitte antaa minulle anteeksi. Ja toivottavasti se tuleva elämäkumppani antaa minulle anteeksi kun kerron käyneeni kyseisessä paikassa.

En tiedä ymmärsittekö mitä ajan takaa tällä kirjoituksella. Mutta haluan toivottaa kaikille hyvää syksyä. Ja samalla toivon että ette tuomitsisi meitä, jotka käymme siellä. Jokaisella on varmasti syynsä
Niinpä. Ompa taa kamala lukea tämän palstan kirjoittelua.

Eniten minua pelottavat nuo "tuomiopäivän pasuunat", jotka ilkeillen ja uskomattomalla paatoksella tuomitsevat ihmisiä ja heidän tapojaan elää.

Pakostakin jää miettimään, mitä kaikkea kätkeytyy nimettömyyteen?

Nimettömyys mahdollistaa myös arkaluonteisista asioista puhumisen. Jollekkin nämä keskustelut ovat vain leikkiä, kisa, jossa testataan kuka pystyy pistämään paremmaksi. Jotkut käyttävät nimettömyyttä oman pahan olon purkamiseen. Muiden ihmisten elämän moralisointi ja sanoihin kätketty väkivalta on yksi tapa hoitaa itseä ja rakentaa "kestävää" identiteettiä.

Tämä ei kuitenkaan oikeuta särkemään muita ihmisiä. Nämä tulikivenkatkuiset mielipiteet puolesta ja vastaan satuttavat monia.

Vaikka kuinka harmittaa, niin jokaisella kirjoittajalla on vastuu sanomisistaan - aina.
Lyhyen harkinnan jälkeen päätin komentoida tätä aihetta myös
etenkin Pasin komenttia...

Myönnän komentoivani täällä hieman rankanlaisesti ja kisaillen, mutta olen sen luonteinen.
Kannanko vastuni kirjoituksistani??Hmm.... jos joku nyt pirstoutuu henkisesti sanomisistani, niin siitä sitten vaan.
En ole mikään Äiti Teresa, homojen suuri lohduttaja.
Koittakaa hieman ryhdistäytyä, kyllä tässä maailmassa löytyy aihetta loukkaantumiseen, vaikka K-kaupan mainoksesta jos sitä hakemalla hakee. Vaikka uhrina/martyyrina oleminen onkin välillä niin viehkoa, niin kyllä se oman elämänsä sankarina olo on sentään jotain.

Niin on myös tämä elämä, meitä on kaikenlaisia homoja niin kuin on heteroitakin.
On aivan turha odottaa että meistä löytyy yhteinen rintama/mielipide, niin montaa mielipidettä löytyy.
Kuten hetero naiset tuskastelevat miksi monelle miehelle ei riitä yksi nainen/avioelämä vaan täytyy saada koko ajan uusia syrjähyppyjä, miksi meidän pitäisi sitten ihmetellä jos joillekin maistuu anonyyminen muna.
Ei olemassa mitään yleiskristillistä muottia mihin meidät ihmiset voisi runnoa.
Oli sitten homo tai ei, jokainen saa tehdä mitä huvittaa, kunhan vastapeluriksi löytyy samanhenkinen.

Uskoisin että suurin osa moraalinvartioista ovat ehkä näreissään että turhan usein mieletään meihin homoihin tämä saunoissa/kylpylöissä seksin harrastaminen kenen kanssa tahansa. Voi olla että olen väärässä...
Niin kauan kun kun bordellit vetää heteroita niin mikä ettei homoille kylpylät....
Yleis sääntönä, koittakaa olla miettimästä turhan paljon mitäköhän mut nyt sanoo....vaan eläkää omaa eläämäänne kuinka haluatte. Kunhan se ei alista ketään, vastentahtoaan.
Tämä alkaa olla jo liian paksua!

Jos menee Voqueen tms. hakemaan seksiä, niin sitten menee ja menee pystyssä päin. Jos siitä saa pahan olon tai tekoaa häpeää on syytä hankkia parempaa tekemistä, ei rypeä itsesäälissä täällä.

Moralisoimatta ketään kävijää, kerron vain oman suhtautumiseni esim. Voqueen. En mene sinne siksi, koska seksin hakeminen sieltä hajottaisi minut henkisesti. Minä en ole koskaan pystynyt irrottamaan seksiä tunteista. Toki olen seikkailuni tehnyt. Siksipä tiedän ne tunteet joita se minussa herättää. Eli siis ei minulle. Saunomisestakaan en erityisemmin perusta ja teen sen mieluummin heterogeenisemmässä porukassa.

Ne jotka ajattelevat toisin saavat vapaasti niin tehdä. Mutta ei sitten haeta säälinsekaista vapautusta omille teoille tai julisteta sitä ainoana oikeana elämäntapana muille.

Eikö niin? Jokainen vastaa omista teoistaan ja itselleen. Joku menee Voqueen, toinen ei. That's it!!! Mikä tässä nyt oli se ongelma...?
  • 30 / 55
  • Ylpeä kylpijä
  • 14.9.2004 15:26
Pakko kai astua tämän hukkuvan laivan - keskusteluna - kannelle ja korostaa että naiminen on hyvin yksilöllinen asia ja jokainen kokee sen eri tavoin.

Minä harrastan irtoseksiä sekä Voguessa että muuten mutta ei se ole kylmää, saaliinhimoista exploitaatiota niinkuin enemmistö tuntuu luulevan. Minulle seksi on kiva, kaverillinen ja valoisa asia ja siten sitä harrastan.

Joskus partneri ei ole samalla taajuudella ja haluaa jotain synkeän syntistä homopanoa (EI tarkoita s/m:ää, se on helvetillisen hauskaa ja sen harjoittajat suuria persoonallisuuksia) mutta ne ei ole seksikokemustenni top40:ssä.

Miksi sitten ei voi naida kotonaan? Siksi, että naiminen on mun harrastukseni eikä tennistäkään useimmat pelaa kotona. Tarvitaan asianmukainen areena.

Ja EI, ei siellä käydä pelkän naimisen takia. En itsekään nai jossei ole inspiroivaa seuraa näkyvissä vaan kulutan aikaa muuten itsenihenkisessä ilmapiirissä.

Ja tämä outo "saunan pyhyys"? Kyllä suomalaisessa saunassa on puuhattu hyvin paljon sitä itseään kautta historian hämyn.

EI taaskin, homosaunaa ei voi rinnastaa bordelliin koska bordellissa maksetaan suoraan naimisesta sitä tarjoavalle, homosaunassa maksetaan vain sisäänpääsystä muu on oman toimeliaisuuden varassa. Tällä argumetilla sisäänpääsystä veloittava ravitolakin on bordelli koska sitä ihtiään aika moni ravintolasta etsii.

Ulkomailla tosin -siellä missä bordellit ovat laittomia- jotkut ns. poikatalot naamioidaan homosaunoiksi, mutta noissa maissa myös tyttötalot ovat milloin mitäkin kauneushoitoloita etc. joten se ei tahraa homosaunan ylvästä nimeä.

Ja juu, USAssa kyllä homosaunat terminoitiin aids-hysterian aikana, mutta niin tapahtui monelle muullekin homo-liitteen omaavalla paikalle, laitokselle, organisaatiolla jne. ja USA on muutenkin aika harvassa asiassa mikään mallimaa.

Homosaunan ei tosiaan ole uusi keksintö, historia juontaa aina antiikin Kreikan ja Rooman kylpylöihin ja sellaisissa vahvan homokultuurin omaavissa arabimaissa kuten Turkissa saunoittelu ja homoseksi siinä yhteydessä on eräänlainen meditaation muoto ja satoja vuosia vanha perinne.

En halunnut elvyttää tätä keskustelua koska se on puhki raadeltu.

Eletään ja annetaan elää.

Pakko se on koska ei tappaakaan voi - ainakaan ilman ilman juridisia seuraamuksia.
Statistille iso kiitos! :)
Se oli hyvin valaiseva kirjoitus juuri siitä, mitä halusinkin tietää! :)

--Druusi
Kiitos kehuista Druusi.

Unohtui mainita, että jotta paikan palvelu olisi täydellinen, kortsun kanssa tuli myös liukuvoide... Näin siis ainakin kevättalvella.
Iloinen kylpijä kirjoitti tuossa ylempänä...

Sillä, että käy homosaunoissa tai porttoloissa tms. ei ole mitään tekemistä sen kanssa pitääkö nussimisesta, vai ei. Liioin sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa tarvitseeko seksiä vai ei ja kuinka paljon.

Se mitä antiikin aikana tai aikaisemmin ihmiskunnan hostoriassa on tapahtunut, on myös hyvin pieni juonne tämän päivän ihmisten seksikäyttäytymisessä.

Todelliset syyt ja tarpeet irtoseksiin, anonyymeihin partnereihin, useisiin partenereihin jne. ovat muualla. Tämän nyt tietää jokainen, mutta mainittakoon nyt taas tasapuolisuuden nimissä.
Ylpea kylpijä: "naiminen on mun harrastus ja sen takia tarvitsen sille oman areenan, ei kukaan tennistä harrasta kotonaan".

Siis sä et halua harrastaa seksiä kotonas? Sori, mut kuulosti niin kummalta kun sanoit, että naiminen on sun harrastus. Kyllä tennistä voi harrastaa kotonaan, jos on tenniskenttä. Monia harrastuksia voi harrastaa kotona, riippuen täysin harrastuksesta.

Ei ollut tarkoitus halkoa hiuksia, mutta huvitti vaan.

Kun kuulin tarkemman selostuksen Voguesta, niin täytyy myöntää että se ei kuulosta niin pahalta paikalta. En silti kuitenkaan ole menossa sinne ainakaan lähitulevaisuudessa. Ehkä sit 25 vuoden päästä....

Monet on avoimen rehellisiä siitä miks menee Vogueen ja se on tärkeää, koska just mun kaltaiset ihmiset, joiden on välillä tosi vaikeaa ymmärtää ihmisten motiiveja mennä tuollaisiin paikkoihin, saa vähän ymmärrystä asiaan.

Olen siitä samaa mieltä, että jos kerran käy Voguessa, siis ihan panotarkoituksessa, niin kyllä siitä sitten itse pitäisi pystyä puhumaan avoimesti ja kulkemaan pää pystyssä. Se että häpeää sitä ja pitää sitä nolona, kertoo jo aika paljon.

En usko että kukaan täällä oli varsinaisesti moralisoimassa tai heristämässä sormeaan, mutta monet tuntu jotenkin säikähtävän sitä reaktiota, mitä joku Vogue sai.

Vogue ei ole kaikille, eikä sitten taas muut asiat ole kaikille.

Live and Let Live. Tosiaankin.
  • 35 / 55
  • mies (väärä)
  • 15.9.2004 19:41
Tuollaisia paikkoja kokeilematon ei ehkä ymmärrä, että ihan normaalit seuranhaku-toimenpiteet toimii noissakin. Eli jokainen hakee haluamaansa seuraa, ei kukaan väkisin vie mihinkään hämärään/koppiin. Valintaan vaikuttavat asiat (?) voi olla jossain tapauksessa erilaiset kuin ravintolassa, koska saunoissa (siis muilla alueilla kuin itse saunassa) yleensä kuljetaan pyyhe päällä (ei siis yleensä edes alasti!).

Itse olen käynyt monessa paikassa tekemättä kuitenkaan koko illan aikana mitään "tuhmaa", koska ei ole löytynyt sellaista seuraa joka olisi minua kiinnostanut.. joku voi pitää rahan tuhlauksena, mutta olen silti nauttinut noista illoista, vaikka juttelemalla jonkun kivan ihmisen kanssa. Ilman että hän on vähääkään kiinnostanut minua seksuaalisesti.
  • 36 / 55
  • Ylpeä kylpijä
  • 16.9.2004 12:46
Tuli vielä mieleen että Boilerhouse Dublinissa, missä juuri nyt asun, tarjoaa pääsymaksun kylkiäisiksi kondomin ja sellaisen "mäccärin ketsuppipussillisen" liukuvoidetta. Pääsymaksu on tosin 20 euroa.
Ihmisiä me kaikki vaan ollaan, mittättömän pieniä tässä suuressa universumissa.

Joten, ei moralisoida kuka käy ja kuka ei.
  • 38 / 55
  • Omapa asiansa
  • 17.9.2004 20:08
Minusta on hyvä että tällaiseen kontrolloidumpaan paikkaan ryhmittyy oma kannattajakuntansa.
Onhan se kannattavampaa kuin puolijulkisesti uimahalleissa
tai yleisessä WC:ssä.
"Kaikki on kivaa jos kiinnostaa".

Hmm, niin se kai on.

Onhan se parempi että Voguessa käy kuin sitten jossain uimahalleissa ja vessoissa. Sitä uimahalli/vessa juttua en kyllä jaksa ymmärtää. Jos pusikoissa haluaa juosta, niin siitä vaan, mutta pitääkö yleisiin paikkoihin runkuttamaan mennä. Yök.
Uudessa City-lehdessä paikka kuulostaa oikein mukavalta mutten varmaan sittenkään sinne aio uskaltautua...
Moi!
Kirjoitit, että et aio käydä voguessa, olet kuitenkin kiinnostunut menemään sinne, koska kerroit asiasta.
Mikäli haluaisit käydä siellä, ottaisitko tällaisen mukavan kundin mukaan?
Tietenkään siellä ei tarvitse harrastaa mitään sellaista mistä ei itse pidä :)
Olen 180 70 32 tumma kundi, itse olen käynyt siellä pari kertaa ja kielteisiä kokemuksia ei ole ko. paikasta eikä asiakkaista. Toki uskallat, kirjoitellaan, Josh.
Kävin kesällä 2004 Voguessa ja kokemukseni olivat huonoja.

Ilma käytävillä ja pukuhuoneessa oli tunkkainen. Takkahuoneessa, jossa vedetään röökiä, ei ollut kunnon ilmastointia.

Kun riisuin vaatteet pukkarissa, minulle tuntematon mies polvistui yhtäkkiä eteeni ja yritti ottaa täysin velton penikseni suuhunsa!!!

Saunassa lipevä toinen mies yritti lähestyä minua ja kun sanoin 'ei kiitos' niin äijä alkoi sättiä minua pihtariksi!

Hei haloo... en voi ymmärtää, kuka voi paneskella tuntemattomien miesten kanssa ja saada siitä jotain iloa????

Ilmeisesti Voguessa käyvät tosiaankin ne vaimolta salaa poikaseksiä harrastavat petolliset ukkomiehet sekä seksin suurkuluttajahomot, jotka saa näppylöitä, jos joutuvat olemaan päivänkin ilman persettä!

Sama ihmetykseni koskee Herkun panokoppeja? Kuka itseään kunnioittava mies voi mennä niihin pikaseksille ja saada siitä jotain kivaa itselleen??? Herkku pilatiin niillä kopeilla.

Olenko eri planeetalta?
Kyllä tuo nimimerkin 'Kokemusta on' osakseen saama kohtelu oli epäasiallista. Siellä on Darkroom suorempaa kontaktinottoa varten. Eikä sielläkään vastoin toisen tahtoa pidä mitään tehdä.

Mitä tulee Herkun koppeihin, niin minusta ne ovat ihan ok. Varsinkin niille, jotka eivät ns. kämpilleen voi tuoda vierasta, ovat mukavia olla olemassa. Itse en myöskään pidä pikaseksistä, joten olen nuo jättänyt väliin. (Niin, en siellä Voguessakaan juuri seksiä harrasta. Tykkään muuten vaan alastomista miesvartaloista ja varsin rennosta tunnelmasta.)
uskomatonta että ihmiset viitsivät olla kauheasti jotain mieltä asioista, jotka eivät heille oikeastaan kuulu.
ylläkin on monta kirjoittajaa, jotka tunnustavat, etteivät koskaan ole esim. voguessa käyneet ja silti vastustavat kovasti sen olemassaoloa. heh.
kaipa jokainen saa käydä missä huvittaa jos menot ja olot perustuvat vapaaseen tahtoon, kuten aikuisilla asian laita on. vogue on ihan ok paikka, fiksujakin ja kivannäköisiäkin ihmisiä olen tavannut, mutta aika harvoin tulee käytyä. jos joku käy useammin ja nauttii saunomisesta, rupattelusta, makkaranpaistosta ja mahdollisesta seksistä jos löytyy kiinnostava tyyppi, mikäs siinä.
Tämä on nyt taas asian vierestä, mutta olenpa kovin samaa mieltä Hoi hoin kanssa tuossa yllä.

Mikä ihme siinä on, että Ranneliikkeen kirjoittajat (joiden kuvittelisi olevan fiksuja, filmaattisia, asoita ymmärtäviä yms yms yms) ovat joka helvetin kerta valmiit puremaan toisten nilkkaan, tuomitsemaan, vaatimaan muutoksia *muiden* tapaan elää ja olla.

Eikö voisi ajatella, että täällä käytäisiin keskustelua jollain lailla arvostavassa, kannustavassa ja suopeassa hengessä. Kaikki kukat kukkikoot ja sillä tavalla?
En näe mitään hyväksyttävää siinä, että ihmisiä käsitellään kuin esineitä..oman tyydytyksen välineinä. Sitä vartenhan juuri homosaunat ja takahuoneet ovat olemassa.
Parahin Kokemusta

Kukaan ei mene homosaunaan tai seksiklubille tietämättä, että sieltä haetaan seksiä. Tällaisiin paikkoihin mennään juuri etsimään nopeata yksinkertaista ja sitoutumatonta seksuaalista purkautumista, jossa molemmilla osapuollla on samat tarpeet ja sama tyydytyksen haku, ja jossa siis kumpikin osapuoli hakee hetken nautintoa itselleen.

On valitettavaa ja oikeastaan säälittävää, jos sinä tai joku muu etsit suhdetta, rakkautta, hyväksyntää, toisille tuotettuja iloja ja hurmiokokemuksua seksisaunasta - foorumi on yksinkertaisesti väärä.

Sen sijaan sinulla ja kellään muullakaan ei minun mielestäni ole mitään oikeutta syyllistää niitä, jotka alussa mainitsemiani tarpeitaan purkaakseen. Jos molemmat osapuolet suostuvat yhteiseen seksihetkeen, mitä se sinulle kuuluu ja millä oikeudella katsot voivasi kieltää sen heiltä?
  • 50 / 55
  • per(s)ushomo
  • 10.2.2005 21:24
Resander, motiivi mennä homosaunaan ei ole yksioikoisesti seksin haku, vaan yleinen uteliaisuus, mitä/keitä siellä oikein on. Tietty kihinä haarovalissä on miesten käyttäytymisessä aina mukana - keskiverto (heterokin) mies ajattelee seksiä joka viides sekunti. En myöskään allekirjoita sitä että pikaseksi on ainut saunankävijöiden seksimuoto. Jos vastassa on Adonis, niin kuka ei haluaisi jatkaa tapaamisia = kehittää suhteen!

En ole itse käynyt Voguessa, koska kuulin että paikka haisee tunkkaiselle tupakoinnin vuoksi, mutta ulkomailla on pari kertaa tullut tsekattua, millainen homosauna on sisältä.
Persushomo

Eihän Resander sanonut, että kaikki menevät pikaseksia hakemaan, vaan, että kaikki *tietävät*, että homosaunoista haetaan seksiä! Ihan eri asia...
Jos sovitaan jatkossa, että vain ne, jotka ovat vierailleet Voguessa kertovat kokemuksiaan Voguesta. Mitä kokemuksia voi olla sellaisella, joka ei ole käynytkään siellä. Käykää katsomassa, ja päättäkää sitten vasta pidättekö paikasta vai ette. Resander kiitos perustellusta mielipiteestäsi. Persushomo; käy Voguessa ja kirjoita sitten mielipiteesi. Älä jätä käymättä toisten mielipiteitten perusteella.....voit kulkea onnesi ohi!!!
Itsestäni olisi mukava käydä tsekkaamassa toi vogue. Miksi? Lähinnä kai uteliaisuudesta. Tavallaan myös siellä oletettavasti olevan seksuaalisen ilmapiirin vuoksi. Oikeen kihelmöi tällasta entistä maalaishomoa paikka jossa on alasti muita homoja ja joillain ehkä jopa "tahattomasti" ottaa eteen ;)

Silti en haluaisi harrastaa seksiä. Ihan vaan käydä paikalla katselemassa. Mahdolliset negatiiviset reaktiot saavat mut kuitenkin epäröimään. Esim. toi jonkun saama todella lapsellinen "pihtari" kommentti. Tai muut täällä kerrotut jutut.
Resaner: Siis Kokemusta tarkoitti ilmeisesti, että häntä kohdeltiin huonosti, vaikka hän ilmeisen kohteliaasti ilmoitti että "ei kiinnosta". On siis todellakin lapsellista ruveta haukkumaan "pihtariksi" tai joksikin muuksi, jos toista ei nappaa.

Kysehän on nimenomaan siitä, että kumpikin suostuu.
Parahin Resander & muut 'fiksut' kertapanijat

En pidä itseäni mitenkään 'säälittävänä', jos minua ei kiinnosta nopea surkea purkautuminen jonkun tuntemattoman ukkomiehen kanssa tunkkaisessa homosaunassa.

Olen utelias asioiden suhteen ja siksi menin katsomaan millainen on Suomen ainoa homosauna. Se että minua haukuttiin pihtariksi, osoittaa just miten syvällä jotkut ui tossa kertaseksin rämeessä.

Lisäksi mun mielestä semmoinen kyyläävä tunnelma Voguessa, jossa juostaan paikasta toiseen on kaikkea muuta kuin nautinnollista. Lähinnä se oli säälittävää, kun äijät juoksi munan perässä -saamatta kuitenkaan sitä...