Kuinka monta torttua

  • 1 / 8
  • sunshine
  • 6.2.2005 18:19
Kuinka monta Runebergin torttua tuli popsittua? Onko sinulla joku suosikki leipomo?

Nyt luulen, että tämä jää tähän, joten 4 olisi tullut syötyä tämän sesongin aikana.

Pidän enemmän hieman kuivemmista tortuista, mutta kyllä sen arrakkipunssin pitää maistua!
  • 2 / 8
  • nanna
  • 6.2.2005 20:17
Laskiaispullat on mun mieleen enempi. Kumpikin täyte on hyvää - siis sekä hillolla että mantelilla. Ja sit kun on herkuteltu eikun jumppaamaan.
Perinteiseen tapaan 1 kpl Runebergin torttu kahvin keralla. Tosin jo perjantaina.

Laskiaispullia söin kaksi, tosin ei sentään sellaisia jättikokoisia. Itse pidän eniten sellaisista, joissa on sekä hilloa että mantelimassaa. Tosin jos on valittava vain toinen, niin kyllä se taitaa mantelimassan puolelle kallistua.
  • 4 / 8
  • Beisla
  • 7.2.2005 14:13
Ku yksin asuu ja itte leipoo tortut, niin pakkohan ne on kaikki syödäkin. Että muutaman päivän aikana aika monta torttua. :D

Ja tänään teen laskiaispullaa. Kermavaahtoa ja vattuhilloa! :D
  • 6 / 8
  • Statisti
  • 8.2.2005 16:23
Runebergin torttuja taisi mennä tämän vuoden puolella kaiken kaikkiaan 4 ja puoli. En ole ihan varma tarkasta määrästä. Tuo puolisko oli työpaikan ruokalan jälkkäri: puolikorkea Runebergin torttu. Kosteaa sen olla pitää, jotta sen saa lusikalla paloiteltua ja jotta pureskeltu mömmö liukuisi paremmin kurkusta alas. Ja maistuuhan kostea myös paremmalta.

Laskiaispullia on mennyt tänä vuonna vasta 2 kpl. Viimeksi tänään. Maistuu hyvin sekä mantelilla että hillolla. Tosin kermavaahdon kanssa saisivat olla tarkempia. Ei liikaa, jotta se ei lätsähtäisi rinnuksille, vaikka muuten hyvää onkin.
  • 7 / 8
  • Statisti
  • 8.2.2005 17:45
Korjaus edelliseen: Just kauppareissulla vedin yhden laskiaispullan liiveihin. Eli lukumäärä kasvoi yhdellä sitten edellisen viestin. On sesonki...
Mä mussutin viime vuonna laskiaispullia aivan tuhottomasti. Varmaan ainakin 50 kpl. Eipä se hirveesti silti painossa näkyny. Saapa nähä mikä tulee oleen tämän vuoden saldo. Ei tosin ole kauppaa lähellä jossa oli kyseistä elintarviketta. Kaks olen ehtiny tähän mennessä popsia.