Heteronaisten ärsyttäviä piirteitä

Kun heteronainen on palveluammatissa, niin mikä ihme on siinä kyvyttömyydessä hoitaa palvelu henkilökohtaisesti ja hienotunteisesti, kun kysyy neuvoa tai etsii jotakin tms. Sen sijaan kailotetaan kovaan ääneen kuin kuurolle ja siten, että joka ikinen siinä tilassa oleva kuulee, mistä on kysymys. Tätä tapahtuu kaupassa, marketeissa, kirjastossa, terveysasemilla ja joka puolella. Tulee mieleen neuvostososialismi. Onko naisten pakko tehdä joka ikisestä asiasta julkinen? Paras juttu oli se, kun olin apteekin jonossa ja siellä oli kuusissakymmenissä oleva mies, joka oli ostamassa itselleen vaippoja, mutta ei tiennyt pakkauksen hintaa eikä tiennyt kassakaan, jonka oli pakko huutaa kysymyksensä toiselle myyjälle apteekin toisella puolella :" Tiedätkö paljonko nämä vaipat maksavat?" Sen sijaan, että hän olisi hipsinyt nopeasti ja tarkistanut hinnan. Asiakas seisoi nolostuneena vieressä, sillä hän oli tiedustellut hintaa normaalilla äänellä eikä varmaankaan ollut halunnut, että joka ikinen asiakas tietää, mitä hän on ostamassa. Minua ei huvita kuulla toisten ostosten sisältöä eikä muutakaan.

Toinen asia on se kuinka heteronainen käyttää hyväkseen miehiä rahallisesti. Tämä piirre on hyvin yleinen. Miessukupuolisen kuuluu kustantaa sitä sun tätä, koska on mies. Yksi tällainen piirre on puhua pitkään puhelimessa, kun sen maksaa joku toinen. Puhelua on vaikea katkaista, kun keskustelun katkaisee jatkuvat "odota" sanat, jolloin pitää mennä tekemään kesken puhelun sitä sun tätä...

Kolmas asia on juoruaminen. Heteronaiselle ei kannta kertoa yhtään mitään sellaista, jossa kritisoidaan jotakin toista naista, koska tämä, jolle sen kertoo menee heti seuraavassa tilanteessa kertomaan sen eteenpäin. Tätä kutsutaan selkään puukottamiseksi.
  • 2 / 29
  • guest star
  • 16.1.2005 16:56
Minusta se paljolti naisesta kiinni, se käytös, on fiksuja ja on täysiä narttuja, ihan samaa löytyy meikäläisistä.
Uskoisin että hetero maailmassa miehet ovat reilumpia toisiaan kohtaan, paitsi mitä tulee liike-elämän kuvioihin, siellä on toiset säännöt.
Naiset kyllä herkästi puukottavat toisiaan selkään kun on kyse miehestä taikka asemasta mutta niin tekee myös meikäläiset.

Yleistys on kyllä pahasta koska todellakin jokainen on yksilö.
Ja ennen kuin joku kerkee taas tuomaan esiin että hänen tuttava piirissä ei ole kuin ihastuttavia, sivistyneitä hetero naisia/miehiä....valitettavasti kaikilla ei ole ollut sama tuuri, mäti omenia kun voi löytyä korista.
Ei ihme, että sinusta on tullut homo, kun kaikki naiset ovat mielestäsi noin pahoja...
  • 4 / 29
  • heteronainen
  • 17.1.2005 15:24
Taitaapa olla kovin suppea tuo sinun kokemuksesi heteronaisista! Ei tälle jutulle voi kuin nauraa.
  • 5 / 29
  • joopajoo
  • 17.1.2005 15:51
Silleen - mistäkähän sitä kunnon asiakaspalvelua sitten saisi? Kun heteronoloisena homonakaan ei tunnu homoiltakaan saavan kunnon asiakaspalvelua. Niskoja nakellaan, jos liian vaikeita asioita tulee kysytyksi. Ei asiakkaallekaan kaikki ole ihan itsestään selvää, saati selviäisi huonolla asiakaspalvelulla.

Missäkähän muuten keskustelun aloittaja on asioinut, kun noin yksipuolisen kuvan on asiakaspalvelusta saanut. Ja toisaalta, mitä juoruiluun tulee, kyllä me homot ollaan ihan samaa tasoa siinä...
minua kans vähän ihmetyttää, että heteronaisia syytetään ihan yleensä, kuinkahan monta heteronaista tämän keskustelun aloittaja lähemmin tuntee? Varmaan joka ihmisporukasta löytyy näitä vähemmän miellyttäviä/hienotunteisia tyyppejä... Ei minun kaveriporukassa ainakaan mitään selkäänpuukottamista esiinny, ja kaikki muut naisista taitavat olla heteroita...
  • 7 / 29
  • super me
  • 17.1.2005 16:50
Voi kyllä homoiltakin voi saada kaikenlaista palvelua. Uskomattomin tilanne oli vuosi sitten kun kävin Aleksin Henkkamaukassa ostamassa hanskat. Maksettuani tuotteen nuori homopoika kysyi ilmekään värähtämättä että laitetaanks pussiin vai haluutko vetää heti käteen!
Vastasin vaan että kiinnostava tarjous mutta ehkä joskus toiste.
Jokainen ihminen on yksilö mutta minulla on ikävä kyllä samanlaisia kokemuksia ja huomioita asiasta kuin miehellä.
Itse olen joutunut ainakin pari kertaa juuri apteekissa asioidessani seuraamaan ulkopuolisena samankailtaista "kiusallista" tilannetta missä naispuoleinen apteekkityöntekijä on kailottanut asiakkaan sairaudesta/ongelmista koko asiakaskunnalle. Erittäin typerää! Muissakin kaupoissa olen törmännyt vastaavaa, esim. kirjakaupassa. Onko pakko joidenkin naisihmisten olla niin helvetin kovaäänisiä!?

Valitettavasti olen huomannut myös sen kuinka esimerkiksi fag-hag -tuttavani ratsastavat miesten piikkiin... Miehellä on velvollisuus kustantaa... ravintolassa mies ei ole kotiinviemisen arvoinen jos hän ei osta naiselle ruusua... jee jee! No eihän se pahasti ole kun ruusun hinnalla saa pimpsaa :))

Juoruamisesta voin sanoa, että enemmän olen huomannut juoru-akkoja homopiireissä. Jos jotain tapahtuu niin pian siitä tietää koko kaupungin homogetto.
  • 9 / 29
  • mickebear
  • 18.1.2005 2:28
Asiakaspalvelussa 16 vuotta tyoskelleena en kylla ole havainnut mitaan yleistettavaa akselilla "heteronainen huono asiakaspalvelija - homomies hyva asiakaspalvelija". Kysymyksenasettelu on mielestani syvalta...

Jotkut ihmiset eivat yksinkertaisesti sovellu asiakaspalvelutehtaviin, ja heidan tulisi kasittaa etta myos asiakaspalvelijoiden kayttaytyminen on oltava ammatillista eli takaisin koulunpenkille kaytossaantoja oppimaan, jos alalla mielii pidempaan toita tehda.
Asiakaspalvelusta sananen vielä: Asiakaspalvelussa työskentelevät henkilöt a)ovat asiakkaan ensimmäinen mielikuva yrityksestä b) eivät itse tajua aina sitä, ettei ilman asiakkaita tulisi palkkaa...

Asiakkaat ovat palkanmaksajia, yritys jonka palveluksessa ollaan, välittää vain sen palkan.

Valitettavan usein "tiskin takana" on vain henkilö, jolle mikä muu ammatti tahansa sopisi paremmin kuin asiakaspalvelu.

Mutta toisaalta - kannattaisi itsekin asiakaspalvelutilanteessa miettiä omaa käyttäytymistään, ei ole yksin kassalla työskentelevän vika, että hän ei ehdi palvella riittävän nopeasti kaikkia vaativia asiakkaita - turha siitä on hänelle huomauttaa - se vain kostautuu myöhemmin jollekin toiselle asiakkaalle. Ja siitä lähtevät kasvamaan nuo negatiiviset mielikuvat helpommin.

Alussa kuvatunlaiset tapahtumat apteekissa saattavat johtua huonosta koulutuksesta asiakaspalveluun, stressaavasta työilmapiiristä (liian vähän henkilökuntaa), tai ihan vain välinpitämättömyydestä. Ärsyttäväähän tuollainen tietysti on, mutta parhaimman tuloksen asialle tuo, että asiasta ilmoittaa kyseisen "yksikön" esimiehelle / johtajalle, eikä pelkästään tyydy kommentoimaan asiaa jossain toisella suunnalla. Sokeus oman työpaikan epäkohtiin on suunnaton tässä maassa, eikä kukaan työpaikalla tänä päivänä uskalla helposti sanoa, vaikka vikojakin olisi - miksi siis ulkopuolinen (asiakas) ei voisi yhtälailla ottaa kantaa asiaan?
Yleistäminen on aina vaarallista !

Yli neljännesvuosisadan asiakaspalvelutehtävissä työskennelleenä, asiakaspalvelua johtaneena ja asiakaspalvelijoita kouluttaneena kävin mielessäni läpi erilaisia vuosien varrella vastaantulleita asiakaspalvelijoita oman työn puitteissa ja vielä lukuisammissa asiakkuustilanteissa.

Raa’sti yleistäen laittaisin omien kokemusteni pohjalta heterot ja homot seuraavaan paremmuusjärjestykseen asiakaspalvelussa sukupuolisen suuntautumisen ollessa tietenkin aina vain oletusarvo:

1. Heteronaiset
2. Heteromiehet
3. Homomiehet
4. Lesbo

Ja aivan varmasti kaikissa ryhmissä löytyy poikkeuksia sekä hyvään että huonoon suuntaan.

Riidelkää vapaasti tuosta järjestyksestä. Se perustuu vain ja ainoastaan omiin subjektiivisiin kokemuksiini eikä mihinkään tieteelliseen tutkimukseen.

Lisäksi luokittelen kaikki hyvää asiakaspalvelua tuottavat henkilöt aina ensisijaisesti heteroiksi ellei ole painavaa syytä tai tietoa toisin olettaa.

Kumma totuus on myös se, että joillakin ihmisillä on taipumus saada huonoa palvelua joka paikassa ja toiset taas saavat pääsääntöisesti vain hyvää palvelua.
On se nyt kumma kun me lesbot ollaan niin kamalia. Väkivaltaisia, huumorintajuttomia, miesten vihaajia ja vielä huonoja asiakaspalvelijoita. Ja tähän perään kaikki mahdolliset kirosanat!

Olen ikäni ollut asiakaspalvelija, ja uskaltaisin väittää, että koskaan en ole huonosti tai epäkorrektisti asiakkaita palvellut. Joskus on voinut hymy hyytyä, kun tarpeeksi vihainen kuluttaja on kohdalle sattunut, mutta siitäkin huolimatta olen asiallinen ollut.

Juu yleistetään vaan ihan rauhassa jatkossakin, tulee vaan niin perhanan yksinäinen olo täällä. Meidänhän pitäisi pitää toistemme puolta, homojen, lesbojen ja kaikkien vähemmistöön kuuluvien. Uskaltaako tässä enää koskaan hyvillä mielin homojen seurassa naamaansa näyttää, vai ajatellaanko heti, että painu sinä lesbo muualle. Tai sitten oletetaan heteronaiseksi kun ei täytä "lesbon tuntomerkkejä" ja toivotetaan ihan samaan suuntaan kuin lesbotkin.

Okei, nyt tais kärähtää joku hermo. Kyllä tämä tästä, kunhan ajattelen lämmöllä kaikkia tapaamiani ystävällisiä homoja, heteroita, lesboja, kaikkia. Enkä itse sorru yleistämään (ainakaan enää jatkossa).
No, kylläpä on taas aihe... Eiväthän ihmiset siellä asiakaspalvelussakaan kanna kylttiä kaulassaan: "Anna-Riitta, lesbo" tai "Tiina Tuulia, heteronainen".

Ollaanpa me naiset kamalia: selkäänpuukottajia, juoruajia, kovalla äänellä kailottavia, miehiltä rahaa janoavia (siis jos sattuu olemaan hetero) ja huonoja palvelijoita (siis jos on lesbo).

Poijjaat, poijjaat, eikös teitillä olisi jotain parempaa ajateltavaa kuin naisten kauhea läsnäolo tällä maapallolla.

Oikein hermostuin...
Jepjep, asiakaspalvelun laatu tosiaan on sukupuolesta ja ennen kaikkea seksuaalisuudesta kiinni.

Minkähänlainen maailma olisi, jos kaikkia homomiehiä pidettäisiin yhtä ennakkoluuloisina kuin nimimerkki mies on? Eli syyllistyttäisiin yhtä härskiin yleistämiseen kuin hän.
...niin ja kiinnostaisi myös tietää, onko nimimerkillä mies jokin laite, jolla hän myymälässä ollessaan pystyy mittaamaan henkilökuntaan kuuluvien seksuaalisuuden.
Olen monta kertaa ollut tilanteessa, jossa olen jutellut heteronaistuttuni kanssa junassa tai bussissa, jolloin heillä on ollut/ja on korostettu tarve(?) puhua omista ja toisten asioista kovalla äänellä samalla vaivihkaa vilkuilevan ympärilleen tekemäänsä vaikutusta...kysymys on eri henkilöistä. Minä keskustelen normaalilla äänellä eikä minulla ole halua levitellä juttujani ventovieraille. En ole koskaan huomauttanut kenellekään, että "voisitko hieman alentaa volyymia?". Ihmettelen "ilmiötä", joka kerran, että mistä se johtuu.

Kertomissani asiakaspalvelutilanteissa olen 100% varma, että nämä naiset olivat heteronaisia. Suurin osa oli naimisissa olevia keski-ikäisiä naisia. En kertonut niitä asioita missään vertailumielessä.
"Olen monta kertaa ollut tilanteessa, jossa olen jutellut heteronaistuttuni kanssa junassa tai bussissa, jolloin heillä on ollut/ja on korostettu tarve(?) puhua omista ja toisten asioista kovalla äänellä samalla vaivihkaa vilkuilevan ympärilleen tekemäänsä vaikutusta...kysymys on eri henkilöistä."

Varmasti olivat kauheita räpättäjiä, mutta tuskin se kuitenkaan johtuu heidän seksuaalisuudestaan tai sukupuolestaan.
Sama havainto ketjun aloittajan kanssa. Aina jos vain mahdollista, menen miespuolisen "palvelijan" pakeille. Kaupoissa, lääkärillä, parturissa, terveysasemalla, missä vaan. Saa asiallisempaa, kunnioittavampaa ja jotenkin reilumpaa palvelua.

Poikkeuksena säännöstä kodinkoneliikkeet ja jotkut automyyjät, ovat aika lipevää sutkiporukkaa monet. Mutta siellä ei naisia sitten olekaan valittavana.
Hmm. Jaa-a. Ehkä mua ei vaan koskaan ole tuo asiakaspalvelujuttu osunut silmään.

Itse toimin kyllä asiakaspalvelussa kanssa, mut onnekseni en kyllä apteekin kassana ;) Ei ole kyllä mieltäylentävää kuulla ihmisten luokitteluja. Eikö ne voitas täällä homogettolassa jättää omaan arvoonsa?

Mun työpaikkallani enemmistö naispuolisista henkilöistä on nuoria, eikä kyllä todellakaan mitään kailottajia. En sitten tiedä lesboista tai keski-ikäisistä neuvostososialismin ajoista sinne apteekin kassalle jämähtäneistä naisista.

Täytyy kyl myöntää että rupes vähän naurattaa kun luin näitä juttuja. Siis kuinka pienistä asioista ihmiset oikeasti voitte jaksaa valittaa? Ei valtaosa heteronaisista sen pahempia ole kuin heteromiehetkään, homomiehet tai lesbonaiset.

No, asia on kyllä erikseen, tämän rahanmaksun kanssa. Täytyy kyllä huomauttaa sellainenkin, että varsinkin monet tuntemani heteromiehet, jos ovat pokaamassa uutta naista tai ovat alkaneet seurustella uuden naisen kanssa, ovat kyllä sellaisia että rahaa levitellään ja mitään ei nainen saa maksaa itse. Kyllä mä luulen että heteromiehilläkin on osuutta siihen asiaan, että heteronaiset kuvittelevat usein saavansa kaiken miehiltä ilmaiseksi. Siis heteromiehiltä.
Täällä ei kai saisi käyttää kirosanoja, mutta sanonpa tämän nyt kuitenkin:

VITUN SOVINISTIT.

Siis te, jotka KEHTAATTE omiin kokemuksiinne vedoten mennä yleistämään tiettyjen ihmisten käyttäytymisen kokonaiseen sukupuoliryhmään.

Häpeäisitte. Jos täällä joku harrastaa häiritsevää nalkutusta, niin te.

Mutta sellaisiahan ne kaikki homomiehet on.
japa kirjoitti: "VITUN SOVINISTIT. Siis te, jotka KEHTAATTE omiin kokemuksiinne vedoten mennä yleistämään tiettyjen ihmisten käyttäytymisen kokonaiseen sukupuoliryhmään. - - Mutta sellaisiahan ne kaikki homomiehet on."


Tuota.. Tuo viimeinen lause jotenkin söi kaiken oikeutuksen kiukultasi. Jos ei hyväksy stereotyyppistä ja yleistävää ajattelua, niin ei parane sitten itse myöskään siihen sortua.

Lähinnä tulee sellainen olo, että niillä ihmisillä, joilla on jotain hampaankolossa vastakkaista sukupuolta tai toisia seksuaali-/sukupuolivähemmistöjä kohtaan, on jotain henkilökohtaisia traumoja. Tämä pitäisi yrittää ymmärtää eikä saisi alentua heidän tasolleen. Suuttumalla ja leimaamalla menee vain kiihkoilijan asettamaan ansaan ja sortuu samanlaiseen yksioikoiseen ajatteluun kuin kiihkoilijakin.
Monilla heteronaisilla on tapana kiilata miesten eteen vaikkapa metrossa tai bussipysäkillä: kävelevät keskelle kulkuväylää, mutta he ovat huomanneet takana tulevan miehen etukäteen ja siksi he tekevät niin. Yleensä nämä kiilaajat ovat rumia naisia, mutta he eivät myöskaan vaivaudu tekemään ulkonäölleen mitään, jotta he olisivat viehättävämpiä. He haluavat huomiota miehiltä? Tämä on varmaan ainoa keino saada sitä?
Koettakaa nyt hyvät ihmiset ymmärtää ironiaa, niinkuin joku tuossa huomauttikin.

Mitä tulee nimimerkkiin mies, en usko että hän alun perin oli trolli. Joku vain kirjoitti tuon naurettavan metro-viestin samalla nimimerkillä.
uskoisin, että jälkimmäinen viesti oli kyllä parodia "homosta", joka oikeasti haluaisi naisten olevan viehättävämpiä miehen silmälle ja osaavan heitä jopa palvella.

Alkuperäinen mies-nimimerkki on kyllä hurjan kiinnostunut heteronaisten puuhista ja hänellä on heidän seurustelu, ym. tapoihinsa sanoisinko katkeranläheinen suhde, siis noinniinkuin ollaakseen homomies.

Tämä saattaa saada ulkopuolisesta asian näyttämään siltä, että homouden takana olisi jonkunasteinen naisviha/pelko. Ajatus, josta kiihkokäännyttäjäoikeansiivenkonservatiivikristityt olisivat varmasti todella mielissään. Taas yksi "syy" lisää sairaudelle nimeltä homous, he voisivat sanoa tyytyväisinä.
Ne ovat osittain parodiaa, mitä kirjoitin. Tavallaan "kaurismäkeläisiä" huomioita ympäristöstä. Heteronaista( tai lesboa) ei saa arvioida tai kritisoida ilman, että leimataan. Se tuli taas todistettua. Miksikään trolliksi en laske itseäni. Homoja saa vastaavasti haukkua ihan miten huvittaa. Siitä esimerkkinä koulujen homottelu.

Yhteiskuntamme on kehittymässä yhä enemmän feminiiniseen suuntaan, minkä seurauksena naiset ottavat oikeudekseen käyttäytyä miten vain- ja tämä huomio on tehty mm. naisten tekemien lisääntyneiden väkivaltatapauksien kohdalla, jotka ovat kasvussa.
Kyllä nuo kaikki nimimerkillä 'mies' kirjoitetut jutut ovat aivan linjassa sen kanssa, mitä hän on aikaisemminkin kirjoitellut. Enkä usko, että hän on kirjoittaessaan niitä edes mitenkään liioitelluiksi havainnut.

Näyttää vaivaavan jonkinlainen marttyyrisyndrooma, toisaalta hän on harmissaan siitä, ettei Helsingin kouluissa kielletty homottelua ja huorittelua, ja toisaalta hän on valmis kuitenkin leimaamaan heteronaiset suorastaan yhteiskuntakelvottomaksi joukoksi sillä perusteella, että kaikilla heistä ei ole sen parempia käytöstapoja kuin pahimmilla homoilla.

Ja nimimerkin 'mies' lausuma
"Heteronaista( tai lesboa) ei saa arvioida tai kritisoida ilman, että leimataan. Se tuli taas todistettua. Miksikään trolliksi en laske itseäni. Homoja saa vastaavasti haukkua ihan miten huvittaa. Siitä esimerkkinä koulujen homottelu"
on hyvin tyypillinen hänen asenteelleen 'jos joku kohtelee minua huonosti, se antaa minulle oikeuden kohdella kaikkia huonosti'.

Itse en ole havainnut, että homoja olisi lupa haukkua sen enempää kuin naisiakaan. En tiedä, mihin moinen käsitys perustuu. Sitä paitsi se homottelu koulussa on aivan yleinen haukkumasana, ei siinä oikeasti ajatella, onko nimittelyn kohde homo vai ei.
Silti mielestäni ei pidä tehdä pikkutarkkoja sääntöjä, joita ei kuitenkaan voida valvoa. Parempi on ilmoittaa, että kaikenlainen nimittely ja toisen mollaaminen on kiellettyä ja rangaistavaa, olipa haukkumasanana sitten vaikka vi**n heteronainen!