- 1 / 4
- timppa
- 15.1.2005 12:52
olis mukava kuulla , miten muut homo tai bi miehet on selvinneet avioerosta kulissi avioliitossa. itselleni asia on nyt juuri ajankohtainen , kun kulissi avioliittoni on lopuillaan . itse sitä olen päättämässä , kun en jaksa enään vaimoltani salailla taipumustani . joka tosin taitaa olla hänenkin tiedossaan , vaikka asiasta ei sen enempää olekkaan puhuttu. henkisesti tämä on tosi raskas päätös minulle, vaikka toisaalta tiedänkin , että ennemmin tai myöhemmin tämä juttu kuitenkin olisi pitänyt tehdä.eikä asiaa helpota yhtään edes se , etttä vasta vuosi sitten tunnustin jopa itselleni että olen homo. tajusin kyllä jo lapsena että olen erilainen kun muut , mutta kielsin asian olemassa olon melkein 40v.itseltäni . nyt kun olen tajunnut miten asiat ovat , olen toisaalta helpottunut ja toisaalta hämmentynyt uudesta tilanteesta . ensimmäistä kertaa elämässäni tunnen olevani vapaa ja sinut itseni kanssa . tällä hetkellä seurustelen erään kaverin kanssa ja kaiken laisia suunnitelmiakin on . mutta kaikki ajallaan. ensin pitää saada tämä avioero käytyä läpi , ja selvitettyä välit vaimon kanssa . ennen kuin voi suunnitella sen vakavammin tulevaisuutta eteenpäin. uskon kyllä että vaimoni hyväksyy tämän eron , koska tavallan jo tietää ,että ei minusta ole leikkimään hetero perhettä.varsinkaan kaiken tämän jälkeen , mitä olen kokenut tämän viimeisen vuoden aikana. kun uskaltauduin tunnustamaan itselleni asian jonka olen tiennyt jo kauan , mutta salannut liiankin kauan . kaikki nämä päätökset olisi pitänyt tehdä jo nuoruudessa , niin ei oltaisi nyt tällaisessa tilanteessa. jotenka miten tästä eteenpäin , neuvot ei olis pahitteeksi .