miten selvitä avioerosta.

  • 1 / 4
  • timppa
  • 15.1.2005 12:52
olis mukava kuulla , miten muut homo tai bi miehet on selvinneet avioerosta kulissi avioliitossa. itselleni asia on nyt juuri ajankohtainen , kun kulissi avioliittoni on lopuillaan . itse sitä olen päättämässä , kun en jaksa enään vaimoltani salailla taipumustani . joka tosin taitaa olla hänenkin tiedossaan , vaikka asiasta ei sen enempää olekkaan puhuttu. henkisesti tämä on tosi raskas päätös minulle, vaikka toisaalta tiedänkin , että ennemmin tai myöhemmin tämä juttu kuitenkin olisi pitänyt tehdä.eikä asiaa helpota yhtään edes se , etttä vasta vuosi sitten tunnustin jopa itselleni että olen homo. tajusin kyllä jo lapsena että olen erilainen kun muut , mutta kielsin asian olemassa olon melkein 40v.itseltäni . nyt kun olen tajunnut miten asiat ovat , olen toisaalta helpottunut ja toisaalta hämmentynyt uudesta tilanteesta . ensimmäistä kertaa elämässäni tunnen olevani vapaa ja sinut itseni kanssa . tällä hetkellä seurustelen erään kaverin kanssa ja kaiken laisia suunnitelmiakin on . mutta kaikki ajallaan. ensin pitää saada tämä avioero käytyä läpi , ja selvitettyä välit vaimon kanssa . ennen kuin voi suunnitella sen vakavammin tulevaisuutta eteenpäin. uskon kyllä että vaimoni hyväksyy tämän eron , koska tavallan jo tietää ,että ei minusta ole leikkimään hetero perhettä.varsinkaan kaiken tämän jälkeen , mitä olen kokenut tämän viimeisen vuoden aikana. kun uskaltauduin tunnustamaan itselleni asian jonka olen tiennyt jo kauan , mutta salannut liiankin kauan . kaikki nämä päätökset olisi pitänyt tehdä jo nuoruudessa , niin ei oltaisi nyt tällaisessa tilanteessa. jotenka miten tästä eteenpäin , neuvot ei olis pahitteeksi .
  • 2 / 4
  • Sami
  • 15.1.2005 20:38
Kyllä siitä voi selvitä, ihan hyvinkin. Rankkaa elämä voi olla jonkin aikaa, kun energiaa kuluu paitsi parisuhteen päättymiseen, myös itsensä etsimiseen ja ymmärtämiseen.

Mä oon itse käyny tuon läpi ja selvinny ihan mainiosti. Mulla on lapsikin, ja exä ymmärsi ihan hyvin parisuhteen päättymisen syyn.

Pidä itsestäsi huolta, tutustu uusiin ihmisiin, älä pelkää elämää. Kyllä se siitä, olet uuden elämän alussa, ja se voi antaa Sinulle vaikka mitä!
  • 3 / 4
  • JuhaniV
  • 16.1.2005 9:35
Timppa, tuohon tilanteeseesi voisin muutaman ajatuksen esittää, mutta yksityisesti.

Tunnukseni takaa löydät sähköpostiosoitteeni tai voit vastata suoraan Ranneliikkeen sähköpostilaatikkooni.

Juhani
  • 4 / 4
  • timppa
  • 16.1.2005 11:56
kiitti viestistä sami , viestisi antoi mulle valoa tulevaisuuteen. joo kyllä tästä selvitään . tää vuosihan on vasta alussa ja tän vuoden kun olen läpi käynyt , niin uskon olevani henkisesti vahvempi kun tällä hetkellä. jotenka otan nyt vaan päivä kerrallaan . kun näitä asioita ei voi kiirehtiäkään , vaan ne hoituvat lähinnä omalla painollaan ajan kanssa.