Tampere 24.12. - no place to go?

  • 1 / 9
  • Centaur
  • 24.12.2004 14:09
Koska rekisteröitymättömät eivät voi kirjoittaa Tampereen Setan verkkosivujen foorumille, kirjoitan tänne.

On jouluaatto ja "jokaisella" oma perhe, vanhemmat, sukulaisia, tuttavia, ystäviä, joiden kanssa viettää joulua. Onko?

Aikaisempina vuosina Mixei pidettiin jouluaattona avoinna ja ymmärtääkseni kävijöitä, illanviettäjiä riitti. Koin asian niin, että yhteisö pitää omistaan huolen. Kaikkihan tietävät, että joulu voi olla yksinäiselle ihmiselle piinaavaa aikaa, muillekin, kun Suomi on suljettu.

Mutta uusi aika, uudet tuulet. Mixei on kiinni ja pysyy.
Onko kenelläkään ajatusta minne, mihin ravintolaan väki suuntaa askeleensa illan hämärtyessä? Olisin tulossa mukaan...
  • 2 / 9
  • trelainen
  • 24.12.2004 15:17
Kirjoitat ihan asiaa. En mä itse ollut huomannutkaan että Mixei olisi tosiaan tänä jouluna kiinni mutta luotamn sun tietoon. Hyvin perustelet tuon näkökulman "yhteisö pitää omistaan huolen". Joulu on monella tavalla monille ihmisryhmille raskasta aikaa. Eikä varmasti ole homoille helpointa lähteä kotikonnuille pikkupaikkakunnalle viettämään joulua perheiden keskelle. Mutta kysymykseesi mihin baariin väki tai minä mahdollisesti menen en osaa vastata :) Tsemppiä sinulle!
  • 3 / 9
  • Where to go?
  • 24.12.2004 20:28
Niin ja ajatelkaas niitä, joilla ei ole omassa kotikaupungissa homobaaria ollenkaan! Kuinka he selviävät? Heitäkin on muutama. Missä on vastuu?
  • 4 / 9
  • Gogo
  • 24.12.2004 23:06
Baarielämään keskittyminen edistää homojen alkoholisoitumista.
  • 5 / 9
  • Gabriel
  • 25.12.2004 12:09
Gogon kommentti...
Voi herra Jumala. Miten pieni voi ihmisen ajatusmaailma olla?
  • 6 / 9
  • coco
  • 25.12.2004 18:57
Aina on joku "paha omena" joukossa joidenka taytyy olla nasty ja pirullinen.Gabriel,olet oikeassa pieni on taman ihmisen ajatusmaailma.Etta viitsii edes kirjoittaa tanne.
  • 7 / 9
  • Johan_
  • 26.12.2004 18:16
Kenen on vastuu jouluaaton vietosta ja ohjelmatarjonnasta?

Olipa osuva kysymys. Jokaisella on vastuu omasta elämästään, ei kukaan voi sitä toisen puolesta elää. Miten homona olemisen vastuun ja aikansa viettämisen voisi siirtää jollekin yhdistykselle tai ravintolalle? Eihän tämä meidän 'perinteinen' kirkkommekaan ota vastuuta itsekenenkään joulunvietosta, vaikka sinne veroina kaiketi maksetaan enemmän kuin jonkin yhdistyksen jäsenmaksua. Ja avun- ja yhteisöllisyyden tarvitsijoita tänä päivänä kyllä riittää joka lähtöön, riippumatta kenenkään ominaisuuksista.

Seksuaalista tasavertaisuutta ajavilla yhteisöillä on vertaisryhmiä, joihin voi osallistua mieltymystensä mukaan. Esimerkiksi niissä voi ottaa joulunvieton esille ja kenties löytyy samassa tilanteessa olevia. Omista pidetään huolta, kunhan vain saa suunsa auki.
  • 8 / 9
  • Masa
  • 27.12.2004 1:27
Kyllä yhden päivän vuodessa luulis kestävän ilman kapakkaa, on sen kohderyhmä sitten mikä tahansa,
Jouluaattona voi rauhoittua, käydä kirkossa ja hautausmaalla ilman, että uskonnollinen on.
Nykymaailma näyttää muuttuneen niin menokkaaksi, ettei hiljaisuutta ja rauhaa oikein kestetä.
  • 9 / 9
  • Centaur
  • 6.1.2005 0:25
Kyllä minä hiljaisuutta ja rauhaa kestän. Siitä ei suinkaan ollut kysymys. Sattuipahan nyt vain olemaan sellainen tausta, että koko syksynä olen ehtinyt tasan kerran viihteelle. Jouluaatona olisi ollut siihen tilaisuus. Hautausmaalle ja kirkkoon? Joo-o.

Jouluaatto meni lopulta hauskasti. Pari puhelua ja niin oli jo joukko koossa. Syötiin ja juotiin, hauskaa oli. Mixei olisi saanut meidät kaikki (9) asiakkaakseen, mutta kiva oli tämäkin vaihtoehto.

PS. Tampereella jouluaaton aukiololla on ollut pitkät perinteet. Monena jouluaattona on ollut aivan erityisen kiva fiilis, jota ei muulloin ole.