Pieniä onnen jyviä

Pomo antoi viimeinkin tunnustusta osaamisesta. Liksa nousee reilut 200 euroa/kk.

Asuntolainan viimeinen lyhennys oli marraskuussa.

Mutsin rinnasta löytynyt patti oli väärä hälyytys. Iso kivi pois monen sydämeltä! Mistähän se seuraavaksi keksii murehtia? ;-)

Paskamainen naapuri muutti pois ja vei luonnevikaisen räkyttäjänsä mennessään. Terveisiä ja Onnea vaan sinne koirapuiston porukoillekin!

Kultsu sai gradunsa (viimeinkin!) väännettyä loppuun ja sitä myöten työnsä vakinaiseksi. Samalla hän antoi rakkauden tunnustuksensa ääneen. Ensimmäistä kertaa ja selkeällä suomenkielellä.

Kävin juuri ostamassa punkkupullon, se kruunatkoon tämän kaiken. Tuleekohan telkkarista tänään mitään hyvää?
Tuo on aika massiivinen setti hyvää onnea.

Nimittäin olisi voinut käydä niinkin että marraskuussa olisi tullut viimeinen palkka, asuntolainan lyhennykset nousseet 200 egee, mutsi tarttunut punkkupulloon, gradu hylätty ja kultsi löytynyt naapuriin muuttaneen kennelinpitäjän sängystä.

Mun päivän ilonaihe on se että läppärini liittyi langattoman laniin. Wireless! Happiness!
Toivoisin että minullakin olisi noin paljon hyvää onnea... tai edes se oma kultu. tai omistusasunto. tai vakituinen työ. tai koulutus. tai... Mutta pitää kai iloita siitäkin vähästä, mitä on saanut. Löysin uuden vuokra-asunnon.

Nykyisen vuokra-asunnon suihku alkoi vuotamaan alakertaan, joten en enää voi käyttää sitä. Huoltoyhtiön lähettämä mies totesi, että laatat ovat irrallaan (siis se ei näy, mutta koputtelemalla niistä kuuluu ontto ääni) ja saumat ovat halkeilleet. Omistaja suuttui, kun kerroin että olin soittanut huoltoyhtiölle, siitä koituu kuulema aina vain pelkkää harmia. Niin varmaan, ei päässyt väittämään että se olisi minun vikani ja maksattamaan sitä minulla. Yritti silti syytellä minua, mutta ei onnistunut. Ei puhettakaan vuokranalennuksesta, hän käski minua pyytämään naapurilta avainta talon kellarissa olevaan suihkuun. (Seinänaapurin suihkuun oli kuulema tippunut sementtiä yläkerrasta tms.) Kehtasi vielä muistuttaa, ettei talon yksiöissä ollut alunperinkään suihkuja, vaan ne on rakennettu jälkikäteen vaatekomeroihin (noin yhden neliön koppeihin). Niinkuin nyt olisin edes vuokrannut tätä kämppää jos tässä ei olisi ollut suihkua. Sitten hän lähetti jonkun korjaamaan, nurkkiin oli vedetty vähän silikonia. Saa nähdä, pitääkö. Minä joka tapauksessa sain tarpeekseni ja päätin etsiä uutta kämppää.

Löysinkin ensimmäisellä yrittämällä paljon nykyistä viihtyisämmän kämpän, vain parinsadan metrin päässä nykyisestä, mutta paljon rauhallisemmalla kadulla. Kunnon suihku, yli 50% nykyistä enemmän tilaa, erillinen keittiö (minulle on hyvin tärkeää, että asumistila ja keittotila ovat erillään). Ainoat huonot puolet ovat, että vuokra nousee hiukan (tosin vain 73 euroa), ja että joutunen maksamaan tammikuulta vuokrat molemmista asunnoista. Myös takuusumma pitää raapia kasaan.
"Tuo on aika massiivinen setti hyvää onnea"

Kyllä kiitos, niin on. Kyllä sitä on odotettukin...:-)

"Nimittäin olisi voinut käydä niinkin että marraskuussa olisi tullut viimeinen palkka, asuntolainan lyhennykset nousseet 200 egee, mutsi tarttunut punkkupulloon, gradu hylätty ja kultsi löytynyt naapuriin muuttaneen kennelinpitäjän sängystä."

Niin noh...

"Mun päivän ilonaihe on se että läppärini liittyi langattoman laniin. Wireless! Happiness!"

Mulle ei ole vielä tähän ikään mennessä selvinnyt kaikki tietotekniset termit, mutta kannettavassasi on nyt jokin odotettu lisäominaisuus? Onneksi olkoon!
Melli kirjoitti:"Toivoisin että minullakin olisi noin paljon hyvää onnea... tai edes se oma kultu. tai omistusasunto. tai vakituinen työ. tai koulutus. tai... Mutta pitää kai iloita siitäkin vähästä, mitä on saanut. Löysin uuden vuokra-asunnon."

Melli hyvä,

Mitäs jos aloittaisit vaikka siitä koulutuksesta? Nykyään on helppo suorittaa esim työn ohessa melkeinpä mikä tahansa perustason tutkinto. Tutkinnon suorittamisen jälkeen tulotaso ja mahdollisuus vakinaiseen työsuhteeseen yleensä paranee, jolloin voi suunnitella vaikka oman asunnon ostoa. Omakultsu -kandidaatitkin ovat sitten vakuuttuneempia, kun on perusasiat kunnossa.

Onnea kuitenkin uudesta asunnosta ja tsemppiä!
Adi hyvä, olen kyllä TUSKALLISEN tietoinen tuosta. Valitettavasti neljätoista ja puoli viimeistä vuotta, siis ylioppilaskirjoituksista lähtien, olen ollut eräänlaisessa toisiaan seuraavien epäonnistumisten syöksykierteessä.

Opiskelisin TODELLA mielelläni, mutta, mutta... en ole päässyt opiskelemaan sellaista alaa mikä kiinnostaisi. Enkä halua opiskella sellaista alaa, joka ei kiinnosta. En kuitenkaan viihtyisi pitkään sellaisella alalla, joten kouluttauminen sellaiselle tuntuu jotensakin turhalta. En nyt jaksa mennä siihen, miksi en ole päässyt opiskelemaan, jos haluat jonkin selityksen, niin ajattele vaikka sitten että olen liian tyhmä, laiska tai jotain. En oikeastaan enää välitä, mistä se johtuu. Se vain on niin, ja sen myötä olen heittänyt hyvästit niille muillekin unelmille. Kyllähän sitä silti toivoisi, mutta jotenkin kun sama linja on jatkunut näin pitkään, ei jaksa enää uskoa, että mikään muuttuisi.

Hoidin muutaman vuoden kotona dementoitunutta ja loppuvaiheessa myös halvaantunutta isoäitiäni, ja sain siitä edes sen tunteen, että olen jollain tavalla tarpeellinen. Sitten hän kuoli, ja nyt ainoa syy jatkaa eteenpäin onkin enää se, etten halua pahoittaa äitini mieltä. Muut tuskin edes huomaisivat mitään, jos katoaisin kuvioista. Joten please, ei tuollaisia ihastuttavan yksinkertaisia elämänohjeita. Olisin kyllä tehnyt JUURI kuvaamallasi tavalla jo vuosia sitten, jos vain pystyisin.
"Joten please, ei tuollaisia ihastuttavan yksinkertaisia elämänohjeita. Olisin kyllä tehnyt JUURI kuvaamallasi tavalla jo vuosia sitten, jos vain pystyisin"

Melli hyvä,

Anteeksi, jos pahoitin mielesi. Tarkoitukseni ei ollut olla ylimielinen tai alistava. Edellisestä viestistäsi ei käynyt ilmi taustasi.

Toivon Sinulle voimia ja viisautta rakentaa elämääsi sellaiseksi kuin haluat sen olevan.

Adi
Sattumalta tiedän Adi, että tuollaiset yksinkertaistetut ja syyllistävät elämänohjeet ovat yleensä puuta heinää.

Helposti pääsee opiskelemaan juuri niille parjatuille matalapalkka-aloille, joissa työ on orjatyötä ihan kirjaimellisesti. Tiedän ihmisiä, jotka ovat sellaisissa töissä eikä kukaan järkevä halua sellaista työtä itselleen, jossa sinua kohdellaan kuin eläintä esim. siivous- ja terveydenhuolto-ala, logistiikka- ja vartiointityö . Mitä lisä-arvoa niissä töissä saa nälkäpalkan lisäksi? Ei mitään muuta kuin maahan poljetun itsetunnon. Kannattaako sellaista elämää elää?
Ovatko "miehen" nimikirjaimet sattumoisin K.S? Olisi hänen tapaistaan yrittää hienovaraisella manipuloinnilla yllyttää muita itsemurhaan.
"Älkää nyt taas, kun kerrankin joku on onnellinen..."

Kiitos, kultaseni.

Nimimerkille "mies" olen vastannut avaamalla uuden keskustelun otsikolla "kouluttautumisesta vielä".

Ettei menis puurot ja vellit sekaisin.

Adi
Adi

"Adi" on lempinimi jollekulle, jonka nimi on Adolf. Uudemman ajan kuuluisimman Adolfin lempinimi oli myös "Adi".

Sattumaa?