Toivomuslista Joulupukille

  • 1 / 34
  • abroader
  • 18.11.2004 0:01
Vajaa 5 viikkoa jouluun. Mitä toivotte Joulupukilta. Muuten tasa-arvoisena miehenä voisin kysyä siskoilta, mitä Joulumuorilta? Uskon ettei monikaan usko enää Joulupukkiin/-muoriin, osa ei juhli joulua ollenkaan, mutta ideana:

Mitä aiot lahjoittaa muille vai etkö lahjoittele yhtää pakettia ?

Minä täällä Saksassa mieheni kanssa vietämme joulua hänen perheen luona (anoppini, kälyni (hänen sisko miehen ja 11-vuotiaan lapsen kanssa). Täällä on lama joten mekin säästämme missä voimme eli joululahjoihin emme hukkaa eurojamme (säästämme omaa kotia varten). Olemme sopineet että jokainen osaltaan kattaa joulupöydän tuomisillaan.
Minä annan pukinkonttiin yleensä itsetehtyä. Vuoden aikana keräilen, saan lahjaksi, tingin ja ostan parilla eurolla vanhoja, kuluneita koriste- ja käyttöesineitä, jotka sitten kunnostan uuteen uskoon. Rakas ja mukava anoppini saa tällä kertaa uuden kullatun peilin (entisen kunnostin ja myimme sen 700 eurolla, anoppini hyppi ilosta !!!) ja käly+perhe kaksi kynttelikköä. Mieheni saa maalaamani taulun.
Minun oma toivomuslista on lyhyt. Toivon että ensi vuonna löydämme unelmiemme kodin ja pääsemme pois vuokra-asunnosta. Toiseksi listalla olisi jotain suomalaista.
Yleismaailmallisesti toivon rauhaa ja rauhallisuutta koko maailmalle, mutta kun näkee uutiskuvia, se jää vain unelmaksi.
  • 2 / 34
  • Kultasormi
  • 18.11.2004 1:38
Yritän keksiä jotain sellaista, mikä vaatii enemmän hoksottimia kuin rahaa, eli jotain sellaista, josta lahjan saaja voi tuntea että lahja on juuri hänelle ja hänen elämäänsä. Lahjapaketin päälle en kirjoita saajan nimeä, vaan Kalevala-henkisen värssyn, josta jokainen saa sitten tunnistaa itsensä. Tähän asti on kuusen alta paketit löytäneet oikeat vastaanottajansa.

Jos joulupukki antaisi minulle 25 tunnin vuorokauden, niin voisin käyttää tunnin enemmän nukkumiseen, jolloin piisaisi enemmän energiaa niitä itsetehtyjäkin lahjoja väsäämään.

Rahalahjoja en anna, poikkeuksena nuorempi veljeni. Olen jo vuosien ajan antanut hänelle lahjaksi jonkin valtion rahasarjan hänen syntymävuodeltaan. Samanlaisia lahjoja hän saa muinakin merkkipäivinään, eli hänellä on jo nyt ihan mukava kokoelma. Hinnatkaan eivät päätä huimaa; settien hinnat pyörivät välillä 10-30e, kun tietää mistä hankkii.
Rakas Joulupukki!!! Elämäni on niin kohdallaan kuin olla ja voi, en osaa muuta pyytää kuin jatkumoa.....Please!

Ainoastaan kahden aisian kohdalla toivoisin pientä avitusta, opiskelun ja sen jälkeisen jutun kanssa.
Ja kärsivällisyyttä Saksalaisten kanssa.....

Toisillemme emme osta mitään lahjoja koska olemme hankkineet hyvin, hyvin pitkän loman tropiikissa.
Vanhemillemme ostamme jotain pientä, gourment suklaata Suomesta Saksaan ja Belgialaista(heh) Suomeen.

Yleisesti toivoisin hyvää mieltä ja rauhaa päälle maan (mutta realistinen katsastus asiaan herättää minut unesta ja ainoa pyyntö on että ettei koko homma leviä silmille ennen kuin aika minusta on jättänyt).
  • 4 / 34
  • arkadas
  • 20.11.2004 19:59
Rakkailleni ostan jotain pientä ja intiimiä, lahjoja voi antaa muulloin kuin jouluna...

Muutoin Joulupukilta toivon meille homoille avarakatseisuutt ja suvaitsevaisuutta - ja eteenkin enemmän yhteen hiileen puhaltamista, samoin kuin me- henkisyyttä...
  • 5 / 34
  • lintuli
  • 21.11.2004 11:52
Rakas Joulupukki

Tänä vuonna Lintuli haluaisi viettää rauhaisaa joulua oma rakas kainalossa ja hyvien ystävien seurassa masu pömpöllä hyvästä ruuasta.

Lintulin erityistoiveena olisi että kaikki muovikipot, pussit ja muu krääsä kaikkoaisivat ja tilalle tulisi kivoja puisia tai tuohesta tehtyjä astioita, pärekoreja.

Lintuli tykkää myös kynttilöistä, muttei sähköisistä.
  • 6 / 34
  • lintuli
  • 21.11.2004 12:21
Lintuli haluaa vielä lisätä, ettei Lintuli tykkää koka-kola-joulusta. Lintuli oksentaa siemenen.

Lintuli haluaa oikean joulukuusen. Mieluiten Lintuli olisi jouluna metsäpirtissä kamiinan puputtaessa taustalla.

Joulu on Lintulille mielentila.

Kaikesta huolimatta Lintuli tykkää myös tietokonepeleistä. Lintuli tahtoo Sims2:n. Tahtoo ! Tviiiit !
  • 7 / 34
  • Tepe Tallaaja
  • 21.11.2004 21:09
Rakas joulupukki,

Minä toivon meille tänne suomeen paljon uusia työpaikkoja, että kaikki voisivat ansaita omaa rahaa. Samalla toivoisin verotuksen puolittamista, jonka edellä mainittu mahdollistaisi.

Toivon, että maailmassa kehitettäisiin ensi vuonna toimiva fuusioydinvoimala, jolloin öljyn ja muiden uusiutumattomien energiavarojen perässä juokseminen loppuisi. Lisäksi emme joutuisi olemaan enää kontallaan lähi-itään päin.

Toivoisin, että ensi vuonna saadaan kehitettyä yhdistelmä-rokote, joka tehoaisi AIDSiin ja kaikkiin sukupuolitauteihin, jolloin hellyyttä muita kohtaan ei enää tarvitsisi pihtailla.

Toivoisin myös että DTM:n asiakaskunta muuttuisi heteropaikan asiakaskunnan näköiseksi ja yhtä miehekkääksi. Ei tekisi pahaa minulle itsellekään...

Toivon myös että ensi vuonna Suomessa koettaisiin ennennäkemätön vauva-buumi, samanlainen kuin sotien jälkeen. Ehkä haluaisin jopa itse saada vauvan jonkun mukavan tytön kanssa, joka olisi täydellinen äiti lapselle. Piru vieköön, miksi tyytyä yhteen, haluan kolmoset!

Toivoisin, että Suomi saisi Laatokan-Karjalan ja toisen kätensä takaisin venäjältä, aivan kuten Venäjä on jo nyt luovuttamassa Japanille takaisin sodassa valtaamiaan saaria. Samalla voisit siirtää Suomea 5000km etelään päin.

Toivon myös, että maailmasta katoaisi ensivuonna kaikki kielet, paitsi yksi, joka mystillisesti olisi jokaisen uusi oma äidinkieli. Se loisi aivan varmasti ennenkuulumattoman vakauden maailmaan. Se kieli voisi olla esimerkiksi suomi. Kouluista voitaisiin poistaa kamalat vieraankielen oppitunnit, ja kiinnostavampia luonnontieteitä ja matematiikkaa voitaisiin lisätä. Tai lyhentää koulupäivää.

Viimeisenä toiveenani on että meidät bi- ja homoseksuaalit vihdoinkin hyväksyttäisiin yhteiskunnassa., ei ainoastaan naiset vaan myös miehet hyväksyisivät meidät. Samalla toivon, että raamattuun ja koraaniin ilmestyisi evankeliumin t.v. kohta, jossa sanottaisiin että on ihan jees jos homostelee.
  • 8 / 34
  • Mie Vaan
  • 21.11.2004 21:18
Toivon, että joku kiva poika (tai tyttö) jossain rakastaisi minua tai rakastuisi ja vielä minäkin rakastuisin häneen. Ehkäpä joulupukki järjestää homman... Huohhh... :( tai sitten ei.
Uteliaisuuttani tiedustelen lintulilta....mikä sinusta on se koka-kola-joulu? Mitä se pitää sisällään ja miten se näkyy?
Edustaako tämä sinun joulu lähinnä pentti-linkoala-joulua?
Lintuli ei ole Linkolan tipuja. Elektroniikka ja muut vimpaimet ovat kyllä kovasti Lintulin mieleen. Jostain syystä muovipurkit eivät kuitenkaan tee Lintulin oloa viihtyisäksi vaikka eväs joskus Tupperwaressa kulkeekin. Puu on lämpimämpää, pehmeämpää, hiostaa vähemmän ja näyttää nätimmältä. Eikä se kolise yhtä pahasti kuin muovi. Muovista ei oikeen tule joulumielikään.

Ja Koka-Kola-joulusta:

Lintuli ei vaan halua nähdä nauravaa lihavaa Amerikan pukkia Coca-Cola pullo kädessään joulua tuomassa. Eikä Coca-Cola rekkaa porojen taustalla. Lintuli haluaa Suomeen suomalaisen joulun ja Ruotsiin ruotsalaisen. Kaiken ei tarvi tulla Amerikasta.

Lintuli pakotettiin viime jouluna ottamaan vastaan kamala krääsä: ruskea metallinen ameriikan-joulupallo, jossa oli Coca-Colat(TM) ja pukit(R) ja logot(C) ym. Kohta on joulukuusessa Ronald McDonald(TM). Sitten maksetaan lisenssimaksu joulusta (by TimeWarner).

Lintuli ei myöskään halua amerikkalaista joululamppuhelvettiä eikä kalkkunaa.
Got ya! Joulu on jokaisen omassa mielessä erillainen ja minä joka kärsin pahasta kaamos väsymyksestä olen aina ilolla vastaan ottanut valoa jouluna.
Ihan kaikille asiasta kiinostuneille ja Ameriikan vihaajille se koka-kola-pukki on muuten Suomen-Ruotalaisen miehen käsialaa, joten damn! emme voi vihata sitä nyt ihan täysillä... :)

Olen vietänyt elämässäni monet hyvät joulut USA:ssa joko talvimaisemanssa (NYC on todella kaunis jouluisin) tai sitten palmjuen alla ja joka kerta on ollut valtaisia joulufiilis.
Myönetään että muutamassa jutussa USA:ssa mennään hieman overboard mutta muuten ne valot ja koristelu tuo minulle joulun.
Erityisen heikkona olen kun valoköynöksellä koristellaan talon reunat mutta ne seimet pihalla tietäjineen alkaa jo hieman tökkiä vastaan.

Puukoristeet ovat ok kunhan eivät ole turhan askeetiset.

En yhtään ihmettele että monesti olin yksin Suomessa joulu ihanteeni kanssa, slaavilaisuus puree Suomalaisiin paremmin. Karusimäkimäinen ankeus on minulle kauhistus.
I´m a gay for gods shake....twinkle, twinkle little star.....
Lintulin täytyy vielä lisätä että metsäpirtti edustaa Lintulille vain arjen vastakohtaa, rauhoittumista, rentoutumista. Nämä asiat ovat Lintulille tärkeitä kun aina ei jaksa olla digitintti.
  • 13 / 34
  • Slaavitonttu
  • 23.11.2004 18:48
Olen samoilla linjoilla lintulin kanssa. Amerikkalaiset yritykset ovat luoneet illuusion siitä, että joulun saa ostamalla. Suomalaisfirmat ovat tosin äkänneet saman, ja ovat yrittäneet lanseerata ajatusmallia myös meille suomalaisille.

Joulumieli tulee mielestäni kuitenkin aivan jostain muusta kuin ostamisesta, kuluttamisesta ja energian kerskakulutuksesta. Jos se on slaavilaista, että joulun pelkistäminen pelkäksi kulutusjuhlaksi periamerikkalaiseen "Tack-O-Rama" -tyyliin ei miellytä, niin sitten olen varmaankin slaavi minäkin.
  • 14 / 34
  • Slaavitonttu
  • 23.11.2004 18:51
Se piti vielä lisätä, että mielestäni suomalaisessa joulussa ei ole mitään Kaurismäkeläistä.

~~~~~~~~~~~~~~~
Slaavitonttu hyppelehtii
kaunis lyhty kädessään,
kinosten taakse
tonttulakki heiluen.
Hei vaan!
~~~~~~~~~~~~~~~
En huomannut omasta mielestäni että olisin missään vaiheessa ylistänyt ostamista tai kuluttamista.
Sen myönnän että askeetinen pimeydessä hääriminen ei oikein istu minun jouluuni.
Sekä se taitaa olla kaikki yritykset maailmalla eikä vaan amerikkalaiset, hieman kyllästyttävää aina lukea että kaikki kaupalinen/yritys paha tulee USA:sta.
Toivelistani joulupukille:
karsittuani pitkästä listasta pitkän mietinnän jälkeen epäkäytännölliset, tarpeettomat, sopimattomat, hyödyttömät, olemattomat asiat, kutistui listani hyvin lyhyeksi.
Uusi lista:
suomalainen kalenteri 2005 (nimipäivineen, viimeksi sain sellaisen neljä vuotta sitten helmikuussa) ja / tai suomalainen kirja tai suomalaisia makeisia (salmiakkia). Enempää en toivo materialistiselta puolelta.

Listan loppussa P.S.:nä: valkoinen joulu täällä Saksassa, hyvää (joulu)mieltä, rauhallisuutta....

Tasan kuukauden kuluttua 24.12!
Minä en vietä joulua. Se on muuttunut jo vuosia sitten pakolliseksi krääsäjuhlaksi. Päasiallinen syyni joulun irtisanomiseen on niissä lukuisissa menneissä vuosissa, jolloin jouluun liittyi liian paljon kaikenlaista skeidaa. Tiedän varsin hyvin, että monella muullakin on ja on ollut sitä. Miksi pakottaa ihmiset teeskentelemään jotain mikä ei tule sydämestä asti? Ihan kuin ne pari päivää kuittaisi koko vuoden pahat teot.

Minä vietän aikaa läheisteni kanssa pitkin vuotta, ostan lahjoja aina silloin tällöin, kun näen jotain sopivaa tai/ja riemastuttavaa, kuusentuoksua haistelen metsässä ja niitä herkkujakin saa varmaan lähes kaikki ympäri vuoden.

Ennen muuta minua suututtaa se, että joulua ei saisi olla viettämättä! En kiellä ketään nauttimasta joulunajasta ja noudattamasta kaikkia siihen kuuluvia rituaaleja mutta itse en siihen osallistu millään tavoin. Silti vähän yksi ja toinenkin on aidosti hämmästelemässä sitä, jopa hitusen paheksuvaan sävyyn. Pitävät minua jonkinlaisena petturina kai. Ärsyttävintä ovat sukulaiset, joita ei saa pysymään poissa oveltaan jouluaattona surkuttelemasta miten yksin vietän joulua! Kun minä EN KÄRSI siitä. Päinvastoin, kerrankin saa olla ihan rauhassa monta päivää, makailla lattialla kuuntelemassa musiikkia ja ajatella ilman minkäänlaista pakotetta mihinkään.
mare....oletko huommannut että kyllä Saksasta löytyy ihan kiitettävästi (turhankin hyvin, ainkin minulle) salmiakkia ja suklaata...ihan sitä Fazerin.
Minä toivon ihan vaan rauhallista joulua työkiireiden jälkeen, tosi kovia pakkasia ja paljon paljon lunta. Ja se ihana suomalainen joulukinkku laatikkoinen kyllä pyörii kovasti jo mielessä.

Suklaan tuon mukanani täältä Belgiasta;)))
Sitä että pääsee tenteistä läpi. Ja että mahdollisimman monella on selvin päin vietetty joulu. Eritoten lapsiperheissä.
parahin pukki,

toivoisin ranneliikkeeseen kirjoitusvirheettömiä tekstejä ja baareihin vain hyvännäköisiä poikia.

kiitos jo etukäteen!
Ma toivosin joulupukilta, etta paasisin kotiin jouluksi ja saisin viettaa joulua perheeni ja ystavieni kanssa, mutta joudun lahtemaan tyynellemerelle risteilylle tuntemattomien ihmisten kanssa. toivoisin myos lunta, mutta sita tuskin sataa. Toivosin myos paljon rakkautta ja lampoo joltakin sopolta poitsulta.. Ja viimenen toiveeni on, etta siskoni ei menis kihloihin sen ruman kylanjuopon kanssa ja tekis abortin, koska on raskaana 17-vuotiaana. Kiitti joulupukki.
niin ja toisille annan.. Annan pikkusiskolleni Vuittonin kivan laukun ja Diorin kengat (se on ite valkannu ne, tietaa ainakin mita haluaa, porukat on hemmotellu sen pilalle), mutsille ma en tieda mita annan, enka faijalle. Parhaalle ystavalleni ma olen ostanut pari kirjaa ja CD:ta, mita se on himoinnut. Sit mun "kundikaverille" ma ostan jonkun kivan kellon. Tassahan tama tais ollakin. Olen pahoillani, mutta ma olen just tallanen joulushoppailija, joita kaikki taalla inhoo. Mut en voi sille mitaan, etta ma rakastan antaa kalliita lahjoja ja shoppailla ihan himona jouluvalojen loistaessa ja joululaulujen soidessa ostoskeskuksissa ja kaupoissa.
  • 25 / 34
  • FrenchConnect
  • 27.11.2004 4:13
"Olen pahoillani, mutta ma olen just tallanen joulushoppailija, joita kaikki taalla inhoo. Mut en voi sille mitaan, etta ma rakastan antaa kalliita lahjoja ja shoppailla ihan himona jouluvalojen loistaessa ja joululaulujen soidessa ostoskeskuksissa ja kaupoissa."

Älä pyydä anteeksi, minäkin olen sellainen. Kävin tässä viikolla kaupungilla ja jouluvalot oli sytytetty ja House Of Fraserilla oli alennusmyynnit. Ei muuta kuin vaatepuolelle ostamaan itselle kaikkea kivaa :). Pakko viedä kotio vähän hyvän näköisiä vaatteita, harmi vaan, että täällä UK:ssa tuo vaatepuoli on sen verran monipuolisempaa, että tuntuu, että pitäs ostaa kaupat tyhjiksi. Mutta joulu on ihanaa aikaa, varsinkin mulle, ja kiva jos muillekin.
toivon joulupukilta mielenrauhaa ja voimia jotta pääni kestäisi tätä elämää vielä ensi vuodenkin suhteellisen hyvin. toivon kaikille ystävilleni paljon hyviä juttuja ja itselleni vielä mahdollisuuden karkottaa kaikki menneiden haamut ja aloittaa uudelta pohjalta ensi vuoden alusta.
Tama on oikeastaan uudenvuoden toivomus,minulle ei joulupukkia tule.Samaa toivon parempaa ensivuotta ja eteenpain kuin sinakin .Tama on ollut vittumainen vuosi minulle,nyt nakyy jo vahan valoa lopussa.
Mä toivon ystäville ja läheisille ja itselleni sitä mitä on multa puuttunut: mielenrauhaa, hyvää oloa, elämäniloa ja jaksamista.

Niistä on ollut niin älytön pula että on välillä tuntunut ettei jaksa, ainakaan duunia. Mä oon kolmefemma ja aattelen päivittäin että pääsis jo eläkkeelle.
Toivon joululta rauhaa ja yhdessäoloa rakkaimpien kanssa. Toivon, että se suloinen, enkelimäinen, joululaulujen ja tähtitorttujen sävyttämä tunnelma kantaa pitkälle ja kauas.
  • 34 / 34
  • Opisk.poju78
  • 12.12.2004 10:34
Joulupukilta saan tänäkin vuonna pari kirjaa (jotka saan itse valita), mummolta kirjekuoren, toiselta papalta hesarin jatkotil., siskolta +lankomieheltä aina kiva yllätys. En toivo muuta, mutta enemmän rauhaa ja ymmärrystä.

Onneksi olen jouluna kotona, maalla (maalaistalo poikana en voisi muuta paikkaa ajatella, ainakaan nyt). Isän kanssa etsimme kuusen, jonka sitten koristelen äidin kanssa (kilttina homopoikana, entä sitten, se on vain niin, että meillä onneksi ymmärrys pelaa ja voin olla kotona sitä mitä olen). Ehkä parin vuoden kuluttua kumppanin kanssa, vanhemmille tervetullut).

Oma opiskelijakassa on pieni, mutta vuoden aikana löytää jotain jokaiselle. Tärkeintä on hyvä mieli eikä lahjan koko +hinta.