Mitä vakuutusyhtiötä suosittelisitte?

  • 1 / 6
  • Marco
  • 3.12.2004 13:22
Hei!

Täällä olikin (ainakin) yksi keskustelu vakuutusyhtiöistä, mutta se käsitteli lähinnä vain yhtä niistä ja siinäkin oli aiheena ko. yrityksen WWW-sivujen ongelma- päätin avata uuden viestiketjun kysyäkseni Teiltä, että:

Mitä vakuutusyhtiötä suosittelisit kun aikomus on kilpailuttaa/tarkistaa vakuutusturva ja jossa edunsaajaksi vaihtuu miesystävä (nykyinen edunsaaja, äiti). Olisiko pankkien vakuutuspalveluista kilpailijaksi perinteisten vakuutusyhtiöiden kanssa?
tällä hetkellä (-ei rekisteröimätön suhde) vakuutukset ovat pankin kautta, mutta aikaisemmin esim. Lähivakuutus tarjosi parhaimman ja kattavimman palvelun...
  • 3 / 6
  • JuhaniV
  • 3.12.2004 23:01
Marco, harvinaisen visainen kysymys sinulta.

Kilpailutin joitakin vuosia sitten perheemme vakuutukset. Näin kokemuksena sanoisin, että parhaimman yhtiön arvioiminen tarjousten perusteella oli melkein mahdotonta. Niin monimutkaisia tarjotut vaihtoehdot ja rajaukset olivat. Joku vakuutusmeklari tai -juristi olisi kenties voinut asiassa auttaa eteenpäin. Pysyttäydyin lopulta kuitenkin vanhassa yhtiössä, jonka kanssa asiakassuhde oli kestänyt vuosikymmeniä. Pelkkä vakuutuksen vuosimaksu ei missään nimessä riitä vertailuperustaksi.

Aivan kuten pankkienkin kanssa minulla on ollut periaate, että sieltä on löydyttävä yksi henkilö joka tuntee meidän asiamme, eikä kaikkea tarvitse alusta asti uudestaan ja uudestaan selvittää, eikä virkailija kiipeä homoparin edessä seinää pitkin. Näin olen asian heille alkujaan selvittänyt ja se on myös toiminut. Minä maksan pankki- ja vakuutusmaksuissa myös palvelusta.

Pitkäaikainen vakuutusyhdyshenkilömme lähti juuri eläkkeelle. Tarjosin hänelle ja uudelle tyypille lounaan. Hommaan ei tullut minkäänlaista katkosta. Yhteistyö sujuu.

Kaupungilla kuulee täysin päinvastaisia arvioita eri vakuutusyhtiöistä ja niiden palveluista.

On ehkä hyvä ottaa huomioon tilanteeni. Yrittäjänä saa enemmän palvelua myös yksityispuolella. Palvelu on taatusti erilainen jos menisin vain pyytämään yksiööni kotivakuutusta ja kenties matkavakuutusta. Turha luulla, että vakuutusyhtiöstä löytyisi tuossa tapauksessa nimetty yhdyshenkilö.
  • 4 / 6
  • Marco
  • 4.12.2004 23:45
Hieman lisätaustaa "ongelmani" pohjaksi;

Eli olen ollut yhden ja saman vakuutusyhtiön asiakas, no sieltä vuodelta nakki ja nyt, kun oma koti on jo kovasti ihan oikeasti oma ja elämässäkin erilaisia taloudellisia yms asioita tulee muuteltua elämäntilanteen tasalle mietin myös tätä vakuutusten tarkistamista.

Olen pyrkinyt keskittämään mahdollisimman monta palvelua "saman katon alle", tässä asiassa oma pankkini on ollut äärimmäisen auttava, minulla ei ole heidän toiminnastaan mitään pahaa sanottavaa, tosin, ei nykyisen vakuutusyhtiönikään - lasku tulee ajallaan ja lähes päivän tarkasti - muuta yhteydenottoa ja asiakassuhteen ylläpitoa sieltä ei sitten olekkaan tullut.

Pankkini ottaa minuun usein yhteyttä, kyselee kuulumisia - myy luonnollisesti palveluitaan ja ehdottelee itseni kannalta edullisinta ja/tai kattavinta palvelupakettia. Minulla on myös hyvin hyvät välit nimetyn asiainhoitajani kanssa - en asuisi nyt tässä asunnossa ilman tämän hurmaavan rouvan valtavaa apua ja asiakaspalveluhenkisyyttä.

Kuten niin moni muukin taho, myös oma pankkini on siirtynyt vakuutusrintamalle ja siksi mielenkiinto keskittää myös elämän turvaaminen saman katon alle talouspuolen kanssa tuntuu, ainakin näin taviksen mielestä, hyvältä idealta - pankkiryhmittymäni ei ole ensimmäisten joukossa, jotka hankalina aikoina pistäisivät asiakkaat maksamaan (terveisiä vaan Nordealle :-D ).
En osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen.

Mutta rönsy: SYP pakkotestasi työntekijänsä hivin suhteen joskus taannoin. Tekeeköhän SYP:n perillinen Nordea saman?

Boikotoin SYP:piä tämän vuoksi taannoisina vuosina ja linjani on jatkunut rikkumattomana Nordean kanssa (vaikka en siis tiedä mikä on heidän hiv-politiikkansa).

Onko kenelläkään tietoa asiasta?
  • 6 / 6
  • Marco
  • 5.12.2004 0:49
Pyytäisin nöyrästi pysymään alkuperäisessä aiheessa ja/tai aloittamaan uuden keskusteluketjun tästä HIV-asiasta, kiitos.