Drag Queen kisoista

  • 1 / 31
  • Miss Fani
  • 19.11.2004 12:43
Olin katsomas miss drag queen 2005 kisoja, ja oli upeit esityksii. Mut pakko sanoo et muutama oli aika arsesta.

Huonoimpii oli ehkä 5. PSYKO ANA. Eiks se tajuu et siel pitäs olla naine, ku sen musassahan laulo ihan selvästi mies! Ja se sen meikkiki oli iha liia raju et ois näyttäny naiselt! Mut sil kyl oli helkkarin upee kroppaja mahtavii asuja. Et kantsis laittaa parempaa musaa ja naisellisempaa meikkii ja naisellisempii peruukkeja eikä nii luonottoman värisii peruukkeij! Sääret oli ihana pitkät!

Ja sit se 9. MISS ALLA GRABITEL, musa oli ihan ok, mut sil ei ollu korkokenkii, vähä noloo! Muute iha ok se näytti sillee ihan naiselt. Ja magee pitkä hame sil.

Hiuka mä kyl petyin myös 4. MISS CHIQITA esitykseen kun se ei vaihtanu asua lainkaan, muuten tosi kaunis ja naiselline.

3. TATJANA se käärme siin alus ei ollu kauhee hieno. Se Ikea käärme vei vähä sitä loistoo pois. Muute ihan naiselline ja upee peruukki. Ja hienoja naisartisteja!
-Ylväs pylväs, et siis pidä drag kisoista? Mutta eihän ne ole kuin 1sti vuodessa. Eli muina iltoina vapaa meno. Mukaan vaan :)

-Omasta mielestäni (en ollut kisoja katsomassa) drag voi olla vaikka minkälainen. Eikö se ole enemmän sellaista tulkintaa ja ei pakosta naisellistakaan? Olen nähnyt ulkomailla drag esityksiä ja siellä he ovat kovin erillaisia kuin naiset.

-Olisi hienoa jos vähemmistöjen joukossa edes hyväksyttäisiin erillaisuus ja uudenlaiset tuulet.
Psyko Ana- nimi nauratti pitkästä aikaa...mahtoi olla hupaisa esitys.
  • 5 / 31
  • Zeppelin
  • 19.11.2004 17:50
Oli hupaisa, juu...niinkuin oli hupaisia esityksiä monikin. Muutama riman alitus ja aika monta harjoittelun väliin jättänyttä. Ideana ihan ok ja parhaimmillaan tooodella hauskaa viihdettä. Taso ei ihan vielä päätä huimaa, mutta pääasia on että yrittäjiä piisaa. Jatkossa voi toivoa aina parempaa.
P.S. Ei sovi tosikoille, eikä pilkun nussijoille
  • 6 / 31
  • Chub Sami
  • 19.11.2004 19:57
Miss Fani kirjoitti "Olin katsomas miss drag queen 2005 kisoja, ja oli upeit esityksii. Mut pakko sanoo et muutama oli aika arsesta.

Huonoimpii oli ehkä 5. PSYKO ANA. Eiks se tajuu et siel pitäs olla naine, ku sen musassahan laulo ihan selvästi mies! Ja se sen meikkiki oli iha liia raju et ois näyttäny naiselt! Mut sil kyl oli helkkarin upee kroppaja mahtavii asuja. Et kantsis laittaa parempaa musaa ja naisellisempaa meikkii ja naisellisempii peruukkeja eikä nii luonottoman värisii peruukkeij! Sääret oli ihana pitkät!

Ja sit se 9. MISS ALLA GRABITEL, musa oli ihan ok, mut sil ei ollu korkokenkii, vähä noloo! Muute iha ok se näytti sillee ihan naiselt. Ja magee pitkä hame sil."

Hiuka mä kyl petyin myös 4. MISS CHIQITA esitykseen kun se ei vaihtanu asua lainkaan, muuten tosi kaunis ja naiselline.

3. TATJANA se käärme siin alus ei ollu kauhee hieno. Se Ikea käärme vei vähä sitä loistoo pois. Muute ihan naiselline ja upee peruukki. Ja hienoja naisartisteja!"

Oletan ,että olet nainen ,joten siitä vaan pyrkimään Drag King kisoihin.

Ja Miss Allan kappale oli Alla Pugatsovaa, jos et sitä tiennyt.
  • 7 / 31
  • Tietoinen
  • 19.11.2004 23:16
Pieni korjaus: käsittääkseni kilpailija numero 5 ei ole Psyko Ana vaan Psyko Kana. Ja hänen sääret kyllä näyttivät uskomattomilta siinä lyhyessä hamosessa. Taisi olla ainoita drag queenejä jotka jäivät vielä kilpailun jälkeen tanssimaankin yleisön sekaan? Ei ehkä hienoin esitys se Psyko Kanan, mutta persoonallisin kyllä ja mieliinpainuvin :)
  • 8 / 31
  • Tietoinen
  • 19.11.2004 23:19
Lisäys: Rakastin Psyko Kanan peruukkien värejä! Korostivat esityksen psykoottisuutta. Sehän esityksessä kai oli tarkoituskin? Psyko Kana + psykoottisuus?
Se missi Alla oli kyl ihana erikoine! Ku oikeestaahan ne kaik muut ol kovinkii hoikkii nii missi Alla oli ihana runsas ja täyteläine unelma!

Psyko Ana/Kana oli aika pakkaus esityksesä kaa. Mut iha liia laiha, ei yhtikäs nii runsas kui missi Alla oli! Mut tykkäsin kovast siit vauhista ja hulluuvesta siin Psyko esitykses. Varsinkii se loppu oli ihanan hullu missä se kaakatti ja huuti jotain "gorgeous".

missi Alla oli kyl ulkosest paras! Korkokengät ois ollu iso plussa.
Miks lähes kaikki tuomarit heteroita? Mitä ne tietää koko kulttuurista? Ymmärrän, että mukana voi olla julkkiksia, mutta ehkä tuomareissa vois olla esim Jarkko/Osku tai muita drag-asiantuntijoita. En ymmärrä.
Iltaa.

Olen Osku-fanin kanssa yhtenevää mieltä tuomari asiasta. Olisi huomattavasti mielenkiintoisempaa kun tuomaristossa olisi drag queen kulttuuriin enemmänkin perehtyneitä ihmisiä.
Sillä eihän drag queen ole pelkästään naisellisuuteen pyrkivyyttä.
Lisäys edelliseen viestiini.

Oli varsin mielyttävää että tänä vuonna esitetyissä kappaleissa oli hyvin monenlaisia tyylejä. Ilahduttavan rohkea ratkaisu oli myös tämä omalla äänellään esiintyneen Psyko Anan ratkaisu, vai oliko hän Psyko Kana?
Uskoakseni, se oli Psyko Ana=kieli poskessa matkittua Ana Leppästä
Psyko Kana se on ja se on Psyko Kana en tiedä kuuluisko se jopa kirjoittaa yhteen saattaa olla kyllä jopa niin: PSYKOKANA joo kyllä se parhaimmalta niin näyttää.

Hyvä että uudet tuulet puhaltaa kisoissa eli enemmän erilaisia yrittäjiä kehiin.

Ja jos Miss Allalla olis vielä korkkarit niin sehän olis pitkä ku nälkävuosi, kuvaava metafora ja kuis naisellista se nyt sit muka olis jos se on se määrite johon minä en kylläkään itse yhtään usko.

Kuten PSYKOKANA laulussaan sanoi niin kyse on siitä että on gorgeous siis enemmänkin mieleltään kuin vain ja ainoastaan ulkoisilta puitteiltaan siitähän sen biisissä on kyse jos keskittyy kuuntelemaan.

Ja olette oikeassa että raadissa täytyy jatkossa olla asiaan paremmin vihkiytyneitä ihmisiä siis vähemmistöliikkeen puolelta, hyvä että Mikko Silvennoinen oli siellä, en sitten tiedä kuinka paljon hänen äänensä loppuratkaisussa painoi, mutta aina voi parantaa myös raatipuolella ja siihenhän sitä pitää pyrkiä eli parempaan.

Ja loppusanoiksi siteeraan erästä vanhaa ihanaa konkaria että KUN MINKÄÄN EI RIITÄ joten eletään kaikki sen mukaan ja ollaan onnellisia.
KaaKaa kaikille! :)

Lucky Felix, kun olet oikeassa, olet NIIIIN oikeassa :)
Siis se miun nimi tosiaankaan ei ole mikään Ana, vaan PsykoKana ja yhteen ihan vallan juu... Psyko Anaali kyllä vois maistua ihanalle esiintymisnimenä:) Mutta eih, pysytään tutussa PsykoKanassa :) Eli DTM hyiii...Korjatkaa se Ana Kanaksi ja HETI!!!

Ja esityksestäni "pieni" selvennys, en edes yritä olla nainen, sillä kun menen lavalle olen DRGA QUEEN, jumalainen olio, yhdistelmä miestä ja naista ja kaikkea ;) Miettikääpäs sitä. Enkä ikuna aio muuttaa konservatiivisempan suuntaan esiintymistäni. Yritän keksiä ensi vuodelle vielä psykoottisempaa kaakatusta (siis jos osallistun).

Miss Alla oli upea ilman korkokenkiä. Ja korkokengät ei ehkä edes sovi miss Allan imagoon... Venäläinen laulajatar, parempi vaan tossusissaan :)

Kaikki pikku Drga Queenit olivat aivan ihania pikku diivoja takahuoneessa :) Iso PUSUNEN jokaisen poskelle mutta niin etteivät poskipunat tahriinnu!
PsykoKana kirjoitti: "KaaKaa kaikille! :)

... Eli DTM hyiii...Korjatkaa se Ana Kanaksi ja HETI!!!"

dtm tuskin pystyy näitä ranneliikkeen puheenvuoroja miksikään muuttelemaan, ja dtm:n sivuilla se nimi näyttää kyllä olleen koko ajan Psykokana.

Ettei viattomia alettaisi syyttä suotta hutkimaan...
Psykokana, kaa kaa takaisin :-)
Pelkastaan kuvien perusteella "olen uskossa" etta olit upea. Lauloit itse -? Ensi vuonna tulen ehdottomasti kannustamaan paikan paalle !!

Ja Alla! Kertokaa ehdottomasti Allalle terveisia! Allalla on faneja Moskovasta Lontooseen!
...Eika niita korkokenkia tarvitsisi naistenKAAN kayttaa,
nehan on hengenvaarallisia vempeleita...

"I feel real now walking like a woman and talking like a stone-age man.." (Suede: "Can't get enough")
RokkiHomo, ihana kiitos sinulle :)
Ja iso höyhensatoinen halaus kauniista sanoistasi :)
Osku-fani, kyllä mä ainakin olen vakaasti sitä mieltä, että meillä heteroillakin voi olla näkemystä drag-kuvioista ja sydämen paloa sitä alaa kohtaan. Eri asia sitten on, oliko juuri näillä tuomareilla...
Harvoinpa noi tuomarit jaksaa selvinpäin noita kisoja katsoa. Johtuuko sitten siitä että puuttu se ymmärrys drag-kulttuuria kohtaan? Eli sinne heteroitten sekaan rohkeesti vaan ENEMMÄN homoja + draggejäkin tuomaroitsemaan! Ja viinan tarjoilu tuomareille vasta kisojen jälkeen! Aivan tylsää katsella + kuunella kännisiä heteroita sönköttämässä homo ravintolassa mielipiteitään asiasta kuin asiasta.
1-Sain ilmaisen kutsun noihin kisoihin, muuten en olisi ikinä mennyt katsomaan.! Taas sain ihmetellä että miksi ihmeessä pitää siellä lavalla julkisesti keikkua naisten vaatteissa!? Eikö homoja jo muutenkin pidetä sairaina ja iljettävinä? Pitääkö sitä oikein lietsoa tuollaisella käytöksellä!?!

2-Varsinkin se voittaja Juhan oli kuin nainen.!! Ei kyllä erottanut että siinä on mies. Joillakin oli iso kerros puuteria mutta silti paistoi parta läpi ja näkyi miehekkäät kasvonpiirteet. Miksei voi olla mies kun kerta on mies!?

3-Eikö tätä mekkoilua ja meikkailua voisi pitää makuuhuoneen suljettujen ovien takana!!? Itse en kyllä näe tässä mitään kiehtovaa tai kiihottavaa vielä vähemmän!. Mies on se mitä haluan sillä olen homo enkä mikään mekkoon pukeutujaan sekaantuja.!!
Arvoisa 'Manly!'

Ilmeisesti pidät transvestiitteja "sairaina ja iljettävinä" (miksiköhän?). I've got news for you: 99 prosenttia Drag Queeneistä ei ole transvestiitteja, vaan show-esiintyjiä. Enkä usko, että he tai heidän yleisönsä aiheesta kiihotusmielessä ovatkaan kiinnostuneita, eikä kaikki homoravintolassa esitettävä ohjelma ole seksishowta.

Sama kun kertoisi stand-up-koomikolle, että "eikö tätä leukailua ja irvailua voisi pitää makuuhuoneen suljettujen ovien takana!" Mitähän järkeä siinä olisi?

Olen pahoillani, että jouduit pakosta käyttämään ilmaisen kutsusi ja sait haavan sieluusi. Toivottavasti säästyt jatkossa moiselta kidutukselta.
Public eye olet aivan oikeassa :)
Olen (mielestäni) ihan miehekäs mies, eikä minua haittaa tippaakaan tuo drag homma. Hauskaahan se jälleen oli. Hienoja esityksiä ja mahtavia itseironioitakin oli mukana.

Eihän kenekään ole pakko pitää mistään, mutta antaa kukkien kukkia. Drag homma on hienoa ja hauskaa.

Paras oli ehkä Miss Alla ja hänen kommenttinsa (korkokengät ovat tässä drag hommassa raskain homma) ja sitten hän vilautti hameen helmaansa eikä ollut korkokenkiä vaan aamutossut. Nauroin kovasti. Onneksi olin lavan lähellä ja näin kenkien tasolle.

Myös dildo laulu sai hymyn huuleen.
Itse en ollut paikalla, mutta kuulemani ja kuvista näkemäni prusteella päättelin että Miss Alla oli nimenomaan omaksunut Alla Pugachovan tyylin ja "Venäjän primadonna" käyttää korkokenkiä vain muutama kerran vuodessa, erikois tapauksissa. Muuten rouva viihty ihan tossuomaisissa jalkineissa. Joten Miss Alla vaan säilytti tyylin ;)
Ihan totta turiset Vissy!
Muutenkin oli tosi hienot esitykset tänä vuonna.
Extra ihanaa oli kun muutama esiintyjä jäi vielä tanssimaan meidän tavallisten taaperoiden sekaan :)
Taisi olla vain miss Jade ja sitten juuri kyseinen miss Alla sekä miss Crystal Lumi sekä se miss Psyko. Olisi ollut ihanaa jos voittajakin olisi jäänyt juhlistamaan voittoaan :)
KaaKaa!
Huh huh!
Onpas tullu kommenttii poikineen :)
Ihan menee pikku pää pyörälle näitä lukiessa ;)

Kaikille tiedoksi, takahuoneen tunnelma oli aivan ihana :)
Äh, etkö tajunnut, että Psyko Ana lauloi omalla äänellään (vaikkakin play backina), hän oli jopa säveltänyt kappaleet itse. Kuinka moni muu oli nähnyt niin paljon vaivaa?

Miss Allan tossut eivät kyllä oikein sopineet asusteeseen, mutta toisaalta, eiväthän oikeatkaan naiset aina käytä korkokenkiä, vai käyttävätkö?

Mitä tulee Miss Chiqitaan, mistä olet saanut päähäsi, että Drag Showssa pitäisi aina vaihtaa asua? Ei se ole Drag Shown idea. Drag Shown tarkoitus on kohahduttaa ja yllättää, ja siihen esimerkiksi nyt voittanut Miss Johan ei kyennyt. Eikä muuten vaihtanut asustettakaan, mutta etpä sinä häntä siitä arvostellut.
Ai niin:

Public Eye: DTM:n sivuilla tosiaan luki aluksi "Psyko Ana", ei "Psykokana". Vaikka ei sitä minun mielestäni olisi tarvinnut korjata, "Psyko Ana" kuulostaa ihan hyvältä sekin.

Manly: Tiedoksesi, ilmainen kutsu ei tarkoita sitä, että sinun on pakko mennä jonnekin, ellet sitten ole niin ahne, että sinun on käytettävä jokainen ilmainen etu johon suinkin pääset käsiksi, tekipä mieli tai ei. Toivon kuitenkin, ettet ensi vuonna saa ilmaista kutsua, jotta säästyisit tuollaiselta ristiriitatilanteelta. Auttaisi, jos kertoisit tuskastasi suoraan sen aiheuttajalle eli kutsun lähettäjälle.
Melli, kiitos kun kerroit Psyko Kanan esitysmusiikista. En tiennyt että se oli hänen omaa tuotantoaan. ISO plussa minulta hänelle (Psyko Kanalle) tästä johtuen. Millon voimme odottaa Psyko Kanan cd-singlen julkaisua ja juhlia?

Nimistä: En ole sama kuin Manly, Manly voi tosiaan miettiä tulevaisuudessa että kaikkialle ei ole pakko mennä jos eivät hermot kestä. Pärjäämme ilmankin tiukkapipojen seuraa.
Psyko Ana on myös hieno nimi, mutta Psyko Kana on aivan erityisen hieno nimi. Onnittelut nimen valinnasta!!
Hei Manly2!

Oli mukava lukea viestisi jossa osasit arvostaa Psykokanan vaivannäköä ja hienoa että olet fani kuten minäkin ja minäkin odotan innolla Psykokanan tuotannon julkaisua, mutta milloin se päivä oikein koittaa.
Harmillista oli se että tuo Psykokanan omantuotannon käyttö jäi niin pimentoon koska se olisi ollut erittäin tärkeää tuoda julki yleisölle koska se meni liian monelta ohitse kuten alkumielipiteet tälläkin palstalla paljastivat.
Mutta Psykokana kun kuitenkin luet tätä niin muista myös meitä fanejasi Psykokanailujen seassa eli julkaise jo se levy.

Voikaa kaikki hyvin ja tykätkää talvesta.