Onnen ketju

  • 1 / 19
  • Mansikka
  • 30.10.2004 0:35
Haluan aloittaa ketjun jossa otamme toisiamme käsistä kiinni ilman estoja ja kaunaa. Aloitan onnen ketjun josta saisimme kaikki kukkea. Who want's to live forever?
Haluan voittaa nälänhädän tarjoamalla luomua sinulle, ojennan käteni, kuka ottaa sen vastaan. Voimme tanssia elämän tanssin kun olemme kaikki kossa ja kokonaisuutta vahvempina.

Ojennan käteni
  • 2 / 19
  • Runo tyttö
  • 30.10.2004 12:55
Mä otan sun kädest kii ja voidaa kutsuu kaikki mukaa! Tää tanssi piiri ei hyväksy luokitteluja eikä mitää ennakko luuloja. Meidän yhteis tanssi on kaikil iki muistoinen eikä oo välii ooks tanssi taitoinen vai et!

Meidän yhteis henki ei hyväksy mitää nipottamista eikä pilkun viilaamista!
  • 4 / 19
  • Villamyssy
  • 30.10.2004 15:57
Yhdyn sielujenne sanattomaan sympatiaan. Tartun käsiinne, arvon tanssijat, ja pyörähdän ilon piruetin. Ei ahtaita karsinoita, ei luokitteluja, elämä on utopiaa todeksi muuttuneena. Kukaan ei vertaa itseään muihin eikä kukaan tarvitse mitään typerää identiteettiä sen paremmin kuin rahaa, ruokaa tai vaatteitakaan. Olemme yhtä ja universumi laulaa, eri kulttuurit ja symbolijärjestelmät menettävät merkityksensä, sillä me vain ollaan! Kutsun muitakin liittymään tähän rajattomaan vinokkaitten tanssiin. Hupsista, taisin nyt karsinoida ja tunkea meidät ahdistavaan lokeroon.. En siis kutsu vinokkaitten tanssiin, vaan kutsun.. elämän juhlaan. Tulkaatten kaikki ihkut ihmiset, eläimet, kasvit, sienet ja mineraalit mukaan, ja unohtakaa patriarkaaliset, ahdistavat luokitussysteemit! Maailmankaikkeuden lämpö sulkee teidät syleilyynsä!
  • 5 / 19
  • Mansikka
  • 31.10.2004 14:37
Se on se
mikä se on
on on oooon

eih
piehtairoin irti
heitän lakanan

lokeroidun
koteloidun
vapaus karkaa

Pöllytän
pöllytät

juuret irti maasta
maasta taivaasta taakasta
ikkunalaudalta ikuisuuteen
kaisloista vesille

purjehdin

tyydyn

eih haluan irti
irti
irti

missä käteni ovat?

otan lakanan
kääriydyn
vapaudun

olen vapaa
olenko?

Kirjoittanut: Mansikka
Nimi: Runo jolla ei ole nimeä
Oi miten ihanaa!

Turussa on ens viikko runoviikko. Tulkaa kaikki ihanat ihmiset sinne! Pistetään värikästä mekkoa päälle ja näytetään turun harmaille porvariskanasille mistä päin runotyttö pissii! Toivotaan että ne nielaisevat kielensä:)

Tämän kylän ämmille

Pitäisi pistää
Iso käpy

Suuhun

Jotta ne lakkaisivat
haukkumasta

Ja kiipeäisivät


Puuhun
  • 7 / 19
  • tonnikeiju
  • 1.11.2004 21:56
Maailman ympäri lentäisin
takaisin lähtöpisteisiin tulisin
väsy olisin.

Tanssi voimia antaisi
ystävien kanssa kädet yhteen liitettynä
olisin oma itseni.

Vihreä paino jalassani
lentämistä vaikeuttaa hieman
Se on Myrkky.
  • 8 / 19
  • Mansikka
  • 2.11.2004 10:59
Mörrrr
mörrr mörrrr

Minareetista kumahtaa
hokijansa rumahtaa
käsky kuuluu
tuomion mörinä

ssssssllllliiiiuuuuuuuuu
vati keltainen
keltaista keltaista keltaista
(ajatusviiva) margariinia!!!
sukka
sukka
kaksi ihmistä?
yksi ihminen!
pyöreät auringon puolikkaat
ruskea reikä
vadissa molskahtaa
shuuulp
tyhjiö
sadullakin on hampaat

Varjostusta
korostusta
napapaitaa
napanuoraa
huoraa huoraa huoraa

Yksi tanssii
toinen laulaa
kolmannella ei kaulaa
Kaikki nauraa
ha ha ha ha hihihihihi
onnen piruetti
pir pir

mörrrrrrrrrrrrrrrr

tyhjiö

MARGARIINIA!!!

Flup flup
tukossa
mönsieur mouschewich kukossa
nokka tukossa
kolme perunaa
nahkaperunaa
yksi taskussa
toinen toisessa
katku katku katkuuuuuu
etikkaa litra etikkaa
kääriytyy siniseen
karheaan
pesiytyy
pesii
kesii
mädäntyy
niiiii niiii niska luisuu
elämä karkaa
käsistä valuu
mahlaa
mahla
mahl
mah
ma
m
mmm

Väp väp
vupvupvup
karvaa, viistä viiksistä
keltahampaat
pöhömahat
punanenä punajuuri pu pu puu
puska riks räks
lunta?
unta?
slurps
elämän lietteet paperia vasten
puskaan kuolee
kuivuu



Kirjoittanut Mansikka
Olemme kaikki saman arvoisia
  • 9 / 19
  • Villamyssy
  • 2.11.2004 12:30
Suvaitsemattomuuden Suolla
kauhea otus
kikkaroitaan tiputtelee:
..plop..plop..plop..

Eikö jo terveysviranomaisille kukaan ilmoita?
Mitä jos joku saa tietää? Voi kamala.

Myssy tanssii,
kutsuu elämän kevääseen
Myssy ilakoi,
kauhean otuksen varjossa

Suvaitsemattomuuden Suolla
kauhea otus
kynsiään teroittelee:
..tsk..tsk..tsk..

Pieni viaton myssy osakseen saa raivon,
maahan sivalletaan,
kuollettavat kynnet raastavat
hennot ompeleet katkeilevat
Whose hands are these?

Suvaitsemattomuuden suolla
Luokittelun lokeroissa
Kategorisoinnin giljotiinilla
Myssy uhrataan

Emmekö voisi kaikki vain olla?



- Villamyssy
Whaa

Villamyssy, sä olet niin viisas. Ohraakkeli ihan!

Musta kyllä tuntuu et me ollaan kaikki onnenketjulaiset tosi älykkäitä. Luomun nimeen!

Mut mun täytyy kyllä myöntää, että vaikka olen punatukkainen pirtsakka pieni runoinlausujatyttö, ni en mä kyllä ole niin kauheen kamalan älykäs. Sorruin itse tyohon älykkyyden suohon kun menin kategorisoimaan itseni älykkäiden karsinaan. Lyön siitä hyvästä kämmenselkääni pläts.

Ei me olla kukaan toisiamme älykkäämpiä, kaikilla on vaan ihan erilaiset käsitykset asioista. Se et jotkut sellaset aboriginelliset ihmiset tuolla viidakoiden katveissa sitoo peeniksensä ympärille lehdykäisen, ei tee heistä sen älykkäämpiä kuin meistäkään se tekis. Ni eikö me sit olla kaikki niinku samanälysiä. Ja mikä se äly edes on?
Elämän kokemus vai luettu elämä?

Mun mielestä älykkyys on sellanen asia minkä ihan ikijokainen saa ottaa omakseen samalla kun pidetään toisiamme kätösestä kiinni ja tanssahdetaan rakkaudessa ja lasketaan pulkkamäkeä margariinivadissa.

Annetaan toisillemme onni olla onnessa se minkä onni on meille tarjonnut. Otetaan vastaan mikä on tulossa ja tehdään siitä onni kuten simpukka mudasta helmen luo.

Me ollaan kyl kaikki ihan kympin tyttöjä!

Mansikka
Oot Mansikka kirjoittanu tosi ihanasti ja valaisevasti eri asioista, mutta nyt kyllä menit luokitteleen mut sellaiseen ahtaaseen, ahdistavaan luokkaan kuin "tytöt". En voi sanoa oonko tyttö, poika vai hevonen. En myöskään osaa sanoa, että haluanko olla mitään niistä. Eikä siinä mitään, mä vain olen.

Tosta älykkyydestä oot kyllä ihan oikeassa. Semmonen käsite kun "älykkyys" on oikeastaan ihan turha, kun me kaikki ollaan omalla hienolla tavallamme älykkäitä.
Ai anteeks villamyssy, olen nyt oppinut kantapään kautta ettei erilaisista olennoista saa tehdä olettamuksia. Paras olisi jos kukaan ei sanoisi mitään siitä mikä tai millainen toinen on, tai mitä ei ole. Mikäli me edes ollaan, vaiks pääperiaate onnen ketjus just on se et saatais vaan olla ja rakastaa.

Jos haluaa luoda onnen ketjun merkin itselleen, vaikka vastustankin onnen ketjuun lokeroimista, voi tehdä onnen ketjunauhan, mikä on siis ihan mikä vaan, ja sitä voi kutsua ihan miksi vaan, kunhan siinä on ne asiat mitkä kokee näiksi perustarvikkeiksi: faunaattus, floorenssia, rakuuna matata, kamelin karvaa joka on pudonnut luonnollisissa olosuhteissa kameliksi itsensä kokevan olennon karvaihosta ja lopuksi sateenkaaren kosteutta. Itse laitoin nämä asiat kirpputorilta löytämäni yksinäisen villasukan sisään, ravistin, nielin, oksensin, pierin ja taputin kämmenselkääni oivaksi kuvaksi itsestäni.

Terveisiä kaikille rakkaudella

Mansikka
Oi, ma lennän.

Mä oon aina kaivannu luavuut tänne nettii, ku aina siis ollaa nii tosi vakavii. Eix voitais vaa riamuita ja olla onnellisii ja puhuu ihanist asioist.

Oi kiitos mansikka ku tällaisen ketjun aloitit. Su runo - se eka - oli siis MAHTAVA. Siis mä en ala. Mixen mä osaa olla noin luava? Se oli siis NIIN syvällinen. Se toinen oli viäläkii syvällisempi. Mä en edes ymmärtäny sitä ihan, mut se oli TOSI hiano.

Mä haluun yhtyy teiän tanssii ja yletä sfääreihin.

Osaattex te kertoo. Mansikka? Mä haluun siis runoilijax - et sit niinkun mä saisin kirjottaa ihan kaikkii lehtii ja ihan kaikkee mun juttui luettais niin et mää olisin sit tosi mua vähän väsyttää nyt kun on jo sunnuntai-iltaki, nii en mä nyt jaksa lähtee mihinkään kaikkial ja sit mä saisin rahaa jostain vaix valtiot jortain tukee ja sit mä voisin kirjoittaa runokirjan ihan vapaasti ilman et siin pitäis olla jotai kielioppii tai muuta koulujutskaa. Ja sit mä vosin saada tukee vaik jonkun taidepalkinnon kirjoittaa runoja.

Mansikka?
Tervetuloa Lintuli tanssiimme, otan sut avosylein vastaan ja ojennan sulle pelarquunian. Runot on ihanii kun niissä voi olla ja kaikkee niinku tajunnanvirtaa ja ihan just sitä mitä ite on ja siis kyl kaikki runosielut tietää miten merkityksellist kaikki tollanen itsensä ulosantiantamus on.

Jos Mansikka tietäis miten niitä runoisia sais julkaistua just niinku sellasii ku haluu ku siis kyl EU:n pitäis olla siin tukees ni kyl Mansikka sit tietäis miten se onnistuu. Mut onko se runojen julkasu loppujen lopuks se juttu, ja siis se et eiks me vaan voitais kirjottaa ne runot ja sit kun ne runot merkkaa meil kaikkist eniten, ni eiks sit se oo siinä sitä tärkeintä. Uskon kyl et jos tulee sellanen hetki maailmas et mis on sit et kaikkii runoi ois muotii julkasta ja just sellasina kun ite niist tykkää ilman mitään rajottavii koulujutskii ni onks se sit enää edes mitää meijän runotyttöjen kulttuurii. Ku mun mielest ainakin se mun sanottava maailmal tulee siinä kun mä oon mä ja sit jos joku koittaaki olla mä ni sit mä olisinki enää puolikas ja mut sit kyl sodat loppuis.

Lintuli, susta voi tulla runoilija niinku kenest tahansa meist, mä en halua itseeni luokitella pieneen ahtaaseen runoilijoiden karsinaan, ni sit ei oo mitään tollasii just lakei ja kaikkee mikä sitoo et miten voi kirjottaa. Ja mun mielest kaikki mitä me kirjotetaan on jo itsessään runoo, elämä on runoo. Sä voit vaiks kirjottaa tänne runoi, ja sit sä voit sanoo siihe runon perään et sä kirjotit sen, ni sit se on sun ja kukaan ei viä sitä. Paras on jos joku vielä kosteutuu sun runosta ja tuntee et se on niinku se itte.

Vielä lopuksi runo puoliympyrästä

p
u
o
l
i
y
m
p
y
r
ä

-Mansikka
Onni...

Mitä onni on?

Hauskoja keskusteluja

Ystäviä

Humalaa
Ei krapulaa

Selviä päiviä
Kuumia öitä

Ei valitusta, syytöstä, vainoharhaa
Ei katkeruutta, ei vihaa, vähän pihaa

Seksiä, ehkä lateksia

Ei vääriä väitteitä

Vapautta
Ei vastuuta

Hyviä ihmisiä, ei pahoja
Ei eheytystä. Tahdon olla rikki.

Mutta Ennen Kaikkea,

Onni on talipallo

- lintuli -
Oon seurannu tätä ihqu keskusteluu täs sivummal ja täytyy sanoo et ootte ihaniii ihmisii Mansikka ja muut!!! *haliiii*

Must on sillai kauheet et näis muis keskusteluis kaikki ihmiset niinku arvostelee toisiaa vaa kauheest eikä koskaa kuitenkaa kohtaa toisiaa niinku ihminen ihmisenä. Tiäkste!?

Siis enempi meiän pitäis just niinku toisiamme kohdata ja kattoo silmiin sillai ihan tosissaa et niinku näkis sen toisen sisimmän ku kuitenki silmät on siis se sielun peili.

Sukkasuu vetää nyt sukan suun umpee ja halii kaikkii ja kierähtää nukkuun! *halii taas*
Elämä elämän vastapainona
vastaisuutta varoen
onnea onkimatta
seesteisyyden keskipisteessä

Liihottaen vapaassa tuulessa
laskeutuen reisille
kainostellen kieherrellen
kamelinvarpaita kutitellen

Punainen lakana HUUTAA
sain siemenet kotaani
yöllä elämän lietteet vuotavat
Siemenesi laskeutuvat
kuin lumihiutaleet
niiden laulanta kuuluu
kuihtuu¨
kuolee
yö kovetti lakanani
plop

Hilloa tulloo
valkoista hilloo
masussa velloo
en muista kelloo
yelling helloo

HORO!
MÄZ!

"Runo epäselvästä runosta"
Mansikka


Nii joo ja siis niin ihanaa et me voidaan kaikki olla ja keskustella just niist maailman asioist mitkä just meitä kiinnostaa ilman et meitä leimattais miksikään tavallisiks tytöiks, tai miksikään miks nyt itsensä kokee. Meit on jo aika monta, ja kun meil on kädet liitettyinä yhteen, voitaan halata maapalloa kuin isoa palloa ja rakastaa estotta kaikkea mitä maailmas on mikä me koetaan et on just se meijän maailma. Mansikka lähtee nyt meditoimaan.

Heippa ja halipusipupsista!

-Mansikka
Talvi on tullut ihanaa!

Lintuli onkin jo kerännyt rasvaa talven varalle. Nyt täytyy enää pörröttää untuvat - pörr pörr - ja kaikki on hyvin. Lintuli aikoo nyt unohtaa syyssynkät ajat ja riemuita talvesta.

Lintuli menee nyt pöllyttämään lunta.

Miten te aiotte iloita talvesta?
tasapäisyys

ei ole hyve

vaan kateus siellä

kukkii ja rehottaa

tekee elämästä

ahtaan

vaikka niin ei

haluttaisi

myötää

Lesbot laulaa

ja tanssii

vaan

Mikä se

niin levottomaksi

tekee?

Yhteyden kaipuu

yksinäisyydessä?

Surullisuus kaiken

touhun

keskellä?

Viha?

Vain ne

pienet ilot

kuin

pienet ketut

hulluksi tekee

kun

se elämä

olisi

voinut olla

muuta

mutta

mikä

oli esteenä?

Pelkoko

sen kutisti

ja mitätöi?

Vähään tyytyminen

on tyhmyyttä

Elämä on

täynnä haasteita

Ota omasi

Se kuuluu

sinulle

tänään!