vanhemmat miehet!

en tiedä onko oikea alue mutta kirjotan nyt kumminkin. Mietiskelin vaan itseäni ja seksuaalisuutta ja oon vaan todennut että tykkään vaan yksinkertaisesti paljon enemmän vanhemmista miehistä.

Parasta miehessä on rintakehä, rintakarvat, parta ja muutenkin miehekäs olemus. Oon ollut nuorien kanssa mutta ei se vaan jotenkin toimi mulla. Kyllä nuoret seurana on mukavia ja kaikkea muuta mutta tässä nyt puhunkin vaan ulkonäöstä

onko tää nyt jotenkin ihan epänormaalii? en siis etsi mitään isähahmoo vai mitä kaikkea teorioita nyt onkaan. vaan tykkään miehekkäistä kavereista. Onko kellään samanlaista "ongelmaa"
Voih, kaikki vanhemmat homoäijät kuolee onnesta kun lukee tuon.

Ensiksi: Miehekäs ulkoinen olemus ei ole iästä kiinni ja kyllä nuorikin mies voi käyttää partaa.

Toiseksi: Vanhemmissa miehissä häiritsee ukkoutuminen joka saattaa iskeä ja usein iskee jo reilusti alle nelikympiisiinkin miehiin.

Kolmanneksi: Vanhemmat miehet ovat usein myös laiskoja ulkonäkönsä suhteen, eivät hoida kuntoaan jne.

Useimmille vanhoille ukoille kelpaa myös vain reilusti nuorempi seuralainen, useimmille jo 23-vuotias on liian vanha, eli ovat itse rakentamassa sitä ikärasisimia josta aina ruikuttavat.
  • 3 / 21
  • arkadas
  • 28.10.2004 15:04
Mynälla tuntuu olevan aiheesta omakohtaisia kokemuksia. Nimittäin nuo perustelut kertovat oman osansa *virn*.
Näin yli 4-kymppisenä annan muutaman kommentin;
samaa mieltä toki olen, että nuorikin mies voi käyttää partaa ja näyttää miehekkäältä, mutta valitettavan usein näkee alle 25 vuotiaita, joille karvat ei sovi naamaan alkuunkaan... Eli yritys olla "miehekäs" menee jo mauttomuuden rajoille. Toisaalta, ei se parta sovi kaikille vanhoillekaan äijille, vaikka niin helposti uskoisikin. Niin paljon on kiinni siitä muusta olemuksesta ja piirteistä.

Kommentti vanhempien miesten ukkoutumisesta pitänee paikkansa - vanheneminen ei kohtele ketään helläkätisesti, ja ikuisen nuoruuden perässä on turha juosta, vaikka kuinka sen luulisi pelastavan elämän onnellisuuden. Kukaan ei ole säilynyt 25sen muotissa vanhetessaan yli 40 vuotiaaksi, joskin näitä yrittelijäitä ikiteinejäkin joukostamme löytyy.

Väittämä vanhempien laiskuudesta ulkonäön ja kunnon hoitamisen jne suhteen, voitanee ohittaa pelkästään, olankohautuksella. Ei taida Mynän ystäväpiiriin kuulua yhtään "kunnollista" yli 40v homoa, pikemminkin vain yleistetty vain koskemaan kaikkia yli 40 v olevia...

Ja mitä viimeiseen väittämään tulee - jääviyden nimissä en kaikkea ajattelemaani tähän laita, mutta ihan yhtälailla kommentti sisältää samanlaisia ikärasismiin viittaavia piirteitä, kuin kirjoittajan "syytös" vanhojen ukkojen ikärasismista on.

Summa summarum: Yksi tykkää pojasta, toinen isästä - jollekin kelpaa vaarikin. Toki voi mielipiteensä kärjistetysti ilmaista täälläkin - mutta miettiä toki kannattaa tuota vanhenemista vakavasti, kello tikittää ja aika vierii, jokainen meistä vanhenee ja mieliteot ja -halut muuttuvat iän myötä. Ihan sillä, että saattaapa kirjoittajallekin tulla vuosikymmenten saatossa tilanne eteen, että 4-kymppisenä katsellaan alle 20 vuotiaiden perään sillä silmällä, kun ne samanikäiset ja vanhemmat eivät olekaan ihan niin haluttua... Entisistä kaipuunkohteista on tullut samanlaisia ukottuneita, ahdasmielisiä, tiukkapipoisia, ja ennenkaikkea rupsahtaneita laiskimuksia, jotka nyrpistelevät nenäänsä kaikelle.Sehän se on edessä vanhetessa...
  • 4 / 21
  • Toinen...
  • 28.10.2004 15:10
SUOMALAINEN
Suomalainen on sellainen joka vastaa kun ei kysytä,
kysyy kun ei vastata, ei vastaa kun kysytään, sellainen
joka eksyy tieltä, huutaa rannalla ja vastarannalla
huutaa toinen samanlainen: metsä raikuu, kaikuu, hongat
humajavat. Tuolta tulee suomalainen ja ähkyy, on tässä
ja ähkyy, tuonne menee ja ähkyy, on kuin löylyssä ja
ja ähkyy, kun toinen heittää kiukalle vettä. Sellaisella
suomalaisella on aina kaveri, koskaan se ei ole yksin ja
se kaveri on suomalainen. Eikä suomalaista erota suomalaisesta
mikään, ei mikään paitsi kuolema ja poliisi.

- Jorma Etto -

Viestiketjun ensimmäisestä vastauksesta tuli tällainen 'totuus' mieleen...
  • 5 / 21
  • arkadas
  • 28.10.2004 15:26
... ja mitä alkuperäiseen kysymykseen epänormaaliudesta tulee, ei se ole sen epänormaalimpia kuin homouskaan. Maailman sivu on ollut ihmisiä, joiden kumppanit ovat olleet huomattavasti nuorempia tai vanhempia - liitot ovat saattaneet kestää ihmisiän, siinä missä lähes samanikäistenkin liitot.

Ikä on käsittääkseni vain mittari vuosien seurannassa - mutta jokaisen oma asia on mikä on kiinnostavaa ja mikä ei. Yleistykset vanhoista ukoista voi jättää omaan arvoonsa - mitä hipskuttia se kenellekään kuuluu kenen ja minkäikäisen kanssa elämääsi vietät, oleellisempaa on se, antaako se suhde molemmille turvaa ja onnellisuutta - sitähän suhteissa tavoitellaan. Vai olenko ihan väärässä?
no yoi oli aika tylyy luettavaa, mulla ei kyllä tommosii kokemuksii ole, päinvastoin. Ainoa on tuo itsensä kunnossa pitäminen, ja mä puhuinkin tässä vaan ulkonäöstä! muista se, ja kyl nuorillakin näkee partaa ja se on totta kun se ei vaan sovi kaikille. Se unelmakämpän mustapartanen kundi toimikoon esimerkki, onkin komee kaveri! ;)
  • 7 / 21
  • Samurai
  • 28.10.2004 18:28
Keskustelunne pohjalta haluan minäkin sanoa muutaman sanan. Itse olen jo keski-ikäinen ja elän parisuhteessa itseäni 25 vuotta nuoremman kanssa. Asiat tuntuvat menevän ihan hyvin. Monet nuoret ovat kiinnostuneita reilusti itseään vanhemmista miehistä. Mitä tulee ukkoutumiseen niin kyllä niitä esimerkkejä löytyy paljon enemmän ns. heteroista. Aina olen seurustellut selvästi itseäni nuorempien kanssa ja koskaan en itse ole aloitetta tehnyt. Meidän kenenkään ei kannata alentua ikärasismiin vaan ottaa toinen ihminen ihmisenä vastaan.
  • 8 / 21
  • Rokkihomo
  • 28.10.2004 19:22
Jaahas. Minakin haluan naemma (taas) valttamatta sanoa jotain, ts. tunnen voimakasta kommentoinni pakkoa:

Mynä 28.10.2004, 14:45: Voih, kaikki vanhemmat homoäijät kuolee onnesta kun lukee tuon.

...Toivottavasti "nuoret homopojut" "kuolee" kateudesta lukiessaan naita.

On se sitten sukupuoli, ihonvari tai nyt tassa keskustellessa jalleen kerran ika, niin aina se raja on jonnekin laitettava, vai? Jotta olisi olemassa "normaali" ja "epanormaali" - ?

Haukotus. Ei ole epanormaalia minun mielestani, ei.
Usko pois ja anna palaa.
Mä täytin äskettäin 37 mikä tuli yllätyksenä, syksy on ollut sen verran säpinää täynnä ettei osannut varautua. Ensimmäistä kertaa tuntuu siltä että 40 ei ole kaukana.

Olen seurustellut itseäni nuorempien ja vanhempien kanssa - no ei niitä nyt niin montaa ole ollut mutta kuitenkin - ja ainakin nyt kun ei ole enää nuorten kirjoissa niin ei ikä enää tunnu kauhean olennaiselta tekijältä.

Mutta toisaalta: about oman ikäiset kolahtaa kyllä edelleenkin parhaiten. Liekö sitten enemmän mahdollisuutta yhteisiin kokemuksiin ja ymmärrykseen, sekä menneisyydessä että tulevaisuudessa.

Sitä paitsi 37-vuotiaat miehet on todella seksikkäitä. ;)
  • 10 / 21
  • kolmekymppinen
  • 28.10.2004 20:23
Mulle tuo ikäkysymys on top/bottom kysymys. En voisi kuvitellakaan olevani bottomina nuoremmalle, toisaalta jo ajatuskin tökkiä vanhempaa puistattaa.
Haa, itse olen parikymppinen nainen mutta kommentoinpa nyt lyhyesti kuitenkin... Muhunkin kolahtavat parhaiten samanikäiset naiset, mutta noin kolmikymppiset ovat mielestäni kyllä melko usein aika nam. Pitää olla silleen oikeella tavalla kolmikymppinen ;)
Liityn tohon zetazetan kommenttiin!

mä kyl tykkään olla btm tai top vanhemman kanssa, en mä kyl itseäni outona pidä tai mitään vastaavaa. toi oli kyllä hyvin sanottu että pitää olla oikealla tavalla kolmekymppinen
37-vuotiaat on niin jees! Mä oon sen ikäinen ja parhaat suhteet ja kokemukset ollu kyllä about oman ikäisten kanssa. Toki pitää olla nuorekas ja timmi mut niin mä oon itekin! Vaikkakin mä oon siis yritelly seurustella myös vähän ja paljon itseäni nuorempien kaa, mm. 17v nuoremman pojan kanssa ja toki kuolaan kaiken perään jolla on munat ja joka on yli 22vee ja ehkä vähän söpö. Mut lähes nelikymppinen ollessaan poikamainen ja timmi vie tosiaan jalat alta! Vapaaehtoiset saa ilmoittautua!
Tuokin on jonkinlaista fetisismiä! Vaikka olisi miten hyvännäköinen , mutta jos on kusipää ja hullu, niin ei kolahda eikä seiso. Tämä kaikki kertoo minulle aikamoisesta itsekkäästä asenteesta toisiin ihmisiin. Yrittäkää joskus antaa itsestänne jotakin kanssaihmisille huolimatta ulkonäöstä tai muusta tyhmästä ja epä-oleellisesta jutusta. Huomasin juuri tänään, miten jotkut aikuiset yli 30 v miehet, joilla on noita pakkomielteitä oman ulkonäkönsä suhteen esim. juuri tässä pyrkimyksessä olla hyvin macho, että he vaikuttivat vähän niinkuin jälkeenjääneen oloiselta, ihan totta.

Kasvakaa aikuiseksi.
Voi argh! eikö nyt voi uskoo että puhutaan pelkästä ulkonäöstä! ei luonateesta ja muusta se on sitten asia erikseen (tosin tärkeämpi asia) mutta tässä nyt puhutaan VAIN ulkonäöstä!
Yhteinen kokemuspohja samanikäisten kanssa - niinhän sitä luulisi.

Siinä ei varttuminen samassa ajassa paljon paina, jos ihmisessä ei ole esimerkiksi herkkyyttä, intoa ja uteliaisuutta riittävästi. Ja suurin osa kohtaamistani samanikäisistä on ollut ajatuksissaan, ainakin niissä julkilausutuissa, ehdottomia, kyynisiäkin. Minä en viihdy sellaisten kanssa.

Totta, että ihmiset ovat seksikkäimmillään kolmenkympin jälkeen. On tietoa, kokemusta ja ajatusta, parhaimmillaan jännittävä yhdistelmä! Sanokoot parikymmpiset mitä tahansa.

Ulkonäköä ei voi erottaa luonteesta. Komikymmppisillä näkyy naamasta jo yhtä sun toistakin.
Sir Jenkins laittoi tuohon, että yli kolmikymppisten naamasta alkaa nähdä yhtä jos toista. Totta se on...

Ilot ja surut, siinä missä orastava kännihakuisuuskin. Rypyt silmäkulmissa - kertonevat enemmän ihmisen iloista, kun taas parran orastava harmaus saattaa kertoa niistä suruista, joita matkan varrelle on osunut...

Turvonneet kasvot, puheessa ilmenevä jatkuva toistelu tapahtuneista (ja asioiden unohtelu) kertovat jo jokseenkin pitkälle kehittyneestä alkoholismista (varsin monella näin).

Toisilla tietysti on toisenlaiset geenit ja vanheneminen näkyy selvemmin, esim. Välimeren molemmin puolin on kansoja, joissa teini-ikäiset näyttävät parikymppisiltä, kolmekymppiset jo viisikymppisiltä, ja se kumarassa kulkeva pappakin osoittautuu vaivoin viisikymppiseksi. Auringossahan kaikki kypsyy nopeammin =D.

Onneksi meillä täällä pohjoisessa on sen verran viileyttä, että freshiä 48kin luullaan välillä alle 4-kymppiseksi (mikäli valvomisesta johtuvat tummentumat eivät silmien ympäristöä korosta).
  • 19 / 21
  • västäräkki
  • 30.10.2004 14:19
Itse olen 40+ ja minua usein luullaan 30-vuotiaaksi ja jopa nuoremmaksi.Ainoa ongelma on, että minua jahtaavat kahdenkympin korvilla olevat kundit tai sitten 60 -70 kymppiset miehet.Oman ikäiset tosi harvoin.Syytä en tiedä.Kaksikymmpiset ja seitsemänkymppiset(miksei myös kuusikymppiset ) tuntuvat olevan kuitenkin jotenkin eri maailmoissa itseeni verratuna. Mieluimmin seurustelisin oman ikäisen miehen kanssa.
Mistähän moinen johtunee?Nuoret haluavat itseään vanhempaa ja vanhemmat itseään nuorempaa.Jos on mielipiteitä kiva olisi kuulla.
Västäräkille vain sivustatueksi, että tuo kuulostaa erittäin tutulta: intressiä on oikealta ja vasemmalta mutta ei tästä keskeltä = omasta ikäryhmästä niinkään.:)
Juuri tuon takia kartan homodiskoja kuin ruttoa.
Niissä pärjäävätkin ne, jotka ovat just nyt nuoria
...tai sitten ne, jotka poppakonstein samaistuvat
kiinnostuksensa kohteisiin etsimällä ikuista nuoruutta.
Onneksi on vielä olemassa ihmisiä, jotka suhtautuvat mutkattomasti ja huumorintajuisesti edessä olevaan,
tosin yhä harvenemassa määrin.