Testi - tunnistatko aidon hymyn

Englanninkielinen testi BBC:n sivuilta, kuinka monta aitoa hymyä pystyt tunnistamaan epäaidoista.

http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/mind/surveys/smiles/index.shtml

Ihmisten kyky tulkita ruumiinkieltä (body language) vaihtelee. Tämä testi voi antaa vihjeitä taidostamme. Herkkyyttä toisen ruumiinkielelle on mahdollista myös kehittää.

Ruumiinkieli ei mielestäni valehtele. Olen oppinut elämäni aikana sen, että jos sanoin ilmaistu väite on ristiriidassa henkilön samanaikaisen ruumiinkielen viestin kanssa, uskon mieluummin ruumiinkieleen.
Tuo on niin totta! Onneksi varmasti useimmille tulee vähintään kumma olo, jos puhuja sanat ja ruuminkieli ovat ristiriidassa.

Ristiriitatilanteessa ei sanoja oikeasti kannata sokeasti uskoa, tai ainakaan ottaa tärkeiden ratkaisujen perustaksi. Jos niin tekee, ottaa lopulta riskin tulla hyväksikäytetyksi.
Jännä testi. Sain 11 oikein 20:tä. Loppua kohden alkoi tulla enemmän oikeita vastauksia, kun hoksasin, mikä osa kasvoista kertoo eniten. =)
  • 4 / 16
  • nightflyer
  • 25.8.2004 20:14
15 20:sta, ihan kiva testi, ja tavallaan kai hyödyllinenkin...
nightflyer kirjoitti: "15 20:sta, ihan kiva testi, ja tavallaan kai hyödyllinenkin..."

Heh minulla myös ja olisi tullut parempikin jos en olisi mokannut siinä alussa.....tumpelo kun olen.
  • 6 / 16
  • Ilopilleri
  • 26.8.2004 11:37
Oma tulokseni oli 18 oikein. Yay! :)

Noin 80% kommunikaatiosta perustuu sanattomaan viestintään, joten ei ole mikään ihme, että kasvonilmeet tulkitaan siis paljon merkityksellisemmiksi kuin se mitä ihminen sanoo. Ilmeet ja eleet antavat sanomisillemme niiden perusmerkityksen. Onhan se evolutiivisestikin järkevää: ilmeet ja eleet ovat paljon vanhempi kommunikaation muoto kuin puhuttu kieli, joten niille on varmaankin myös olemassa paljon varhaisempaa alkuperää olevat koodaussysteemit hermostossamme.

Tästä voi osaltaan johtua se, ettemme aina osaa selittää miksi pidämme joistakin ihmisistä ja joistakin emme. Ehkä jokin heidän sanattomassa viestinnässään ei mene yksiin oman tulkintamme kanssa. Seurauksena voi olla se mitä usein nimitämme "kemioiden yhteensopimattomuudeksi", kun emme löydä ilmiölle sanoja.
Itselleni hieman yllättäen 11/20. Suhtauduin varauksella niihin, joiden naama meni nopeasti hymystä peruslukemille, mutta ne olikin sitten aitoja...?
Minäkin tarkkailin aluksi kasvoja samalla periaatteella kuin e-vils, mutta sitten kiinnitin huomioni silmiin. Ne vaikutti jotenkin... lasittuneilta, kun hymy ei ollut aito. Ja eläväisiltä, kun hymy oli aito. Aika vaikea oikeastaan selittää, mutta kyllä sen eron tosiaan huomaa, vaikka se onkin ihan hiuksenhieno.
Wauu! Mä sain 20/20 oikein. Oon kyl ollu aina sitä mieltä et oon hyvä ihmistuntija :P
17/20! Ja olen aina luullut että olen tosi huono näissä ihmisjutuissa.
Mä sain 14/20..

Tosin mokasin alusta, kun meni hetki ennen kuin tajusin tarkastella oikeita signaaleja.. Ja vastasin ajattelematta ihan liian nopeasti. Kellonajalla lienee osuutta asiaan.. :) Loput olikin sitten kaikki oikein.
18/20 - ei tuntunut vaikealta, mutta silti yllätyin että meni noin "hyvin".